OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 16:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fullscreen videa .dvo
PříspěvekNapsal: 16.03.2014, 21:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Otestoval jsem na svém ZX Spectru a DivIDE fullscreen video Outline.
https://www.youtube.com/watch?v=bVO5NUy7uZE
http://divideo.zxdemo.org/
Jsou někde ke stažení další videa *.dvo? Vím, že si je mohu vytvořit konverzí sám.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fullscreen videa .dvo
PříspěvekNapsal: 17.03.2014, 01:54 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1100
Has thanked: 100 times
Been thanked: 157 times
Trosku mimo tema.. Dival jsem se ted na ten zdrojak. Na image_to_spectrum.c protoze me to zajima. .) A pouzivaji stejnou metodu ditheringu jako v BMP2SCRL.BAS. Je to verze ditheringu s "maticovym rozptylem". Proste pres obraz opakovane naskladaji matici ktera ma v kazdem miste jinou hodnotu prahu a tak neni vysledek jen "cerna" nebo "bila", ale nekdy "cerna" a nekdy "bila".
Jen maji zvlastni metodu zjistit kdy to je cerna a kdy bila. Protoze nezjistuji zda je hodnota v "sede zone", ale vypocitavaji si pro kazdou kombinaci bright*ink*paper dalsi matici ktera obsahuje "nahodne" zase podle mista matice hodnotu +- (ink - paper) / 2. Takze jednou je v "sede zone" bliz k paper(cerne) a podruhe k ink(bile). Tou hodnotou upravi vstup a pak jen pocitaji odchylku od paper nebo ink a blizsi ulozi do celkove chyby. Divne je, ze pokud je ta vstupni hodnota treba nizsi jak nejnizsi z paper nebo ink, tak kdyz ji "nahodne" jeste zmensi naroste ta chyba. Sice zvoli spravne co to ma byt, ale pak to muze vybrat jako lepsi kombinaci jiny ink&paper...?

Nasel jsem tam drobny nedostatek v optimalizaci. Pro kazdou slozku barvy pocitaji opakovane "d".
Kód:
   /* compute threshold map */
   for (y = 0; y < convdata->dither_map_size; y++) {
      for (x = 0; x < convdata->dither_map_size; x++) {
         for (i = 0; i < 3; i++) {
            // tohle by se melo pocitat vne smycky
            d = (float) ((*(convdata->dither_map))[y][x]);
            d = d / (convdata->dither_map_size * convdata->dither_map_size + 1) - 0.5;
            // d = −0,441176471..0,441176471
            rendering->threshold_map[y][x][i] = ((float)(rendering->paper[i] - rendering->ink[i])) * d;
         }
      }
   }

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fullscreen videa .dvo
PříspěvekNapsal: 17.03.2014, 14:23 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05.04.2013, 15:29
Příspěvky: 2394
Bydliště: Starý Vestec
Has thanked: 426 times
Been thanked: 446 times
Taky by mně to zajímalo, konverzi si sice můžeš vytvořit sám, ale: spousta videí nejde konvertovat kvůli neznámému kodeku. A když to jde,zkonvertuje se obvykle cca 10 minut videa a program spadne(Windows), na macu jsem to nezkoušel.

_________________
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX Acorn C64 RetroPC

http://party.oldcomp.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz