OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 21:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 12.05.2014, 16:31 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Milí přátelé,
dali jsme dohromady remake krásné hry Frantic Freddie z C64, kterou v r. 1983 vymyslel Kris Hatlelid. Hra se příznačně jmenuje Frantic Freddie Returns a stáhnout jí můžete např. zde:

http://mujsoubor.cz/arkady/frantic-freddie-returns

http://stahnu.cz/arkadove-hry/frantic-freddie-returns

Vtip hry je v tom, že Freddie nemůže přejít přes žebřík, ale musí se nahoře otočit. Jinými slovy, když má zadeček na žebříku nalevo, může jít jen vlevo, když má zadeček napravo, může jít pak jen napravo. Potvory se rozhodují kam jít jen, když narazí na jakýkoli žebřík.

Doufám, že se vám bude líbit! :dcod:

Chtěl bych ještě strašně moc poděkovat všem, kteří se na hře podíleli! Za skvělé výsledky i profesionální spolupráci! :clap:

___
P. S. Trochu podrobnější informace pro fajnšmekry:
Hudbu do hry složil na Amize DJ Arvy. Hra doznala narozdíl od originálu celou řadu změn, nicméně cílem bylo zakomponovat je co nejcitlivěji a zachovat původní vzezření a atmosféru.

Zde jsou pro zajímavost nejpodstatnější rozdíly:

5 nepřátel od 1. levelu
zvětšené prostředí (např. žebříky se musely trošku natáhnout)
mírně zrychleno
hra se v průběhu levelů nezrychluje
zdi jsou nakresleny na Amize
vylepšené prokreslení bonusů
5 životů
život +1 po každých 5000 bodech
životů lze mít víc než 5 (zobrazuje se max. 5, ale přičítají se)
podhrabávání Freddieho při současném stisku vlevo+vpravo (akčnější)
nelze brát čísla bodů bonusů (zbytečné, stejně to nikdo moc nechápal)
bonus jede 3x za level
od 11. levelu nesou bonusy náhodné skore v hodnotách 200-500-700-1000 bodů
místo pokladů jablíčka (živější)
místo abstraktních panáků nahoře srdíčka (hezčí)
respektuje na 90 % RGB ekvivalenty palety C64
upravena teplota některých barev (kvůli Windows)
interludes zrušeny
Freddie při střetu nepadá jak hruška
nepřátelé nespadnou při ukončení levelu, ale plynule se přejde do dalšího levelu
zvuky ve hře
možnost úplně zapnout / vypnout zvuk
zrychlování pohybu nahoru na velkých žebříkách
"falešný" žebřík jen pro nepřátele (šedý)
některé levely mají jinak postavené žebříky
nový font ze ZX (Alien 8)
počítání kroků - bonus za zbylé kroky do 1000
umělá inteligence nepřátel (zejména "sociální" - nejdou po vás, ale blokují jablíčka a cesty, "domlouvají se", obkličují)
hudba z Amigy
nový speciální step-bonus
při ztrátě života bonus, který zrovna jede, nezmizí (dojede svojí cestu)
náhodná hudba v levelech
automatický SAVE/LOAD skore

No a samozřejmě pekelná obtížnost :) Dohrát FFR do konce je přece jen trochu těžší než na C64 :dcod:

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Naposledy upravil zxretrosoft dne 12.05.2014, 20:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 12.05.2014, 19:14 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Uz se tesim, nejake to video by nebylo ?

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 12.05.2014, 20:05 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Jack_Free píše:
Uz se tesim, nejake to video by nebylo ?


Ale jo, video bude časem snad taky. Ale pokud se těšíš, klidně si hru můžeš už stáhnout - odkazy viz výše :)

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 17:53 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Kdysi vznikla nějaká iniciativa dát FF dohromady i na Atari. Zaznamenal jsem např. toto:

http://atariage.com/forums/topic/59085-game-idea-frantic-freddie-2600/

Nevíte někdo, jak to dopadlo? Zdá se, že to nedotáhli...? :ataracek:

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 18:44 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Stahnul jsem, zahrál si, pěkné to je co o to, ale podle mě dost velká obtížnost.
Neznám předlohu, ale proč ten člobrdík nemůže procházet pres ty žebříky ?
To je záměr ?
Příjde mě že jsem nucen jít určitou cestou na které na mě čekají ty různé potvory co mě chtějí zabít.
Popravdě jsem se nedostal ani do druhého kola, takovej jsem gamesník :-)
Ale jinak dobrá hra, a zase mě napadlo (když jsem ji stahoval) jak se ten svět zbláznil na C64 to má kolik ? 40kb ? a na PC 44MB ?
Co sakra dneska děláme špatně :-)
Ale jinak chválím a oceňuji jen víc takových projektů.

A jen tak bokem, co třeba udělat nějaký remake boulder dashe ? To jsem dost často a dlouho hrál na C64.

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 18:55 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Jack_Free píše:
Neznám předlohu, ale proč ten člobrdík nemůže procházet pres ty žebříky ?
To je záměr ?
Příjde mě že jsem nucen jít určitou cestou na které na mě čekají ty různé potvory co mě chtějí zabít.

Ano, přesně tak, v tom je celý vtip té hry a originální nápad Krise. Jinak by to bylo strašně jednoduché :)

Citace:
Ale jinak dobrá hra, a zase mě napadlo (když jsem ji stahoval) jak se ten svět zbláznil na C64 to má kolik ? 40kb ? a na PC 44MB ?
Co sakra dneska děláme špatně :-)

Pokud jde o tohle. 95 % zabírá hudba + zvuky. V high-samples z Amigy to dělá necelých 42 MB. Ale jinak souhlasím. I tak mi čistá hra vyšla na 2 MB, což je 50x víc než Krisovi na C64. Co děláme špatně fakt nevím, snažím se programovat úsporně, kód je docela čistý, zbytečné smyčky jsem nakonec vyřazoval a zkracoval... Svoje dělá i kompiler, grafika z Amigy, loading screen nebo opakování spritů (zejména zdi). Jsem proti němu ale úplná bačkora. Nezdá se to, ale museli to fakt umět!!! :dcod:

Citace:
Ale jinak chválím a oceňuji jen víc takových projektů. A jen tak bokem, co třeba udělat nějaký remake boulder dashe ? To jsem dost často a dlouho hrál na C64.

Děkuju moc! Já nevím, jak je to s Boulderem. Pochybuju že by nějaký remake tak slavné hry neexistoval. Já se snažím dělat spíš takové ty "zapomenuté" hry, abych aspoň myšlenku na ně oživil. Ale uznávám, že Boulder je klasika a některá kola nebyla pro běžné smrtelníky :)

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 22:28 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Nebylo by lepší prohnat hudbu nějakou kompresí?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 22:37 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
misticjoe píše:
Nebylo by lepší prohnat hudbu nějakou kompresí?


Ano, určitě. Nicméně já to všechno dělám přes plugin OGG, s ničím jiným neumím moc pracovat :lamer: PureBasic ale pokud vím podporuje v základní výbavě jen dekodéry OGG a FLAC:

http://www.purebasic.com/documentation/soundplugin/index.html

Nicméně taky je to dneska skoro jedno, jestli má hra ve výsledku 40 MB nebo 20 MB, člověk už to neřeší... :)

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 23:35 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak OGG má slušnou ztrátovou kompresi při zachování poslouchatelnosti pro lidské ucho. Nicméně hádám, že si dostal do ruky MODuly, které si překonvertil do OGG. Možná by bylo lepší použít nějaký lepší formát, který pracuje se samply a patterny, kde bys prostě zkompresil jen samply (tak jako se to dělá třeba u 64k demátek)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 17.05.2014, 23:42 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Ano, je to tak. Dostal jsem MODy a ty jsem konvertoval do OGG.
Ten postup, co navrhuješ, by byl evidentně lepší. Ale jak to mám udělat, když mám v PureBasicu jen ty 2 podporované pluginy (FLAC a OGG) ?

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 18.05.2014, 00:04 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
To budou pluginy na samply, ale musí tam být určitě i něco na klasické MOD variace (mám DarkBasic, ale PureBasic nebude zas tak jiný).

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 18.05.2014, 00:12 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Aha, už to chápu. On to PureBasic přímo nemá, ale existujou nějaké knihovny, které to řeší.

Např. s touhle by PB měl komunikovat normálně (aspoň jsem se to dočetl):
http://www.un4seen.com/

Tak já to prozkoumám. Díky za tip! ;)

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 18.05.2014, 11:10 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Přesně - XMPlay po zběžném shlédnutí popisu vypadá jako to, co hledáš :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 21.05.2014, 20:58 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Protože mi přišlo už pár nehezkých e-mailů týkající se toho, že originál měl 40kB a remake má 40MB, co že je to jako za prasárnu, co jsem to za lamu apod. Ačkoli autor originálu je machr, se kterým bych se nerad jakkoli srovnával, chtěl bych pár detailů pichlavým amatérům trochu osvětlit :)

    1. Samotný kód hry má 47,9 kB (to není zas o tolik víc než originál ne? ;) )
    2. Remake se odehrává na podstatně větší ploše než originál (800x550 oproti 320x200). To vyžaduje větší sprity a více spritů (zejména u zdí).
    3. Zdi jsou nakresleny na Amize, zatímco originál měl 3 tečky, které se opakovaly.
    4. Loading screen má po ofsetování do spritu velikost 5,9 MB.
    5. Ve hře je na 90 spritů textu, zejména titulky (originál neměl skoro žádný text).
    6. Remake má 20 levelů, originál jen 16 (s tím se pojí i 4 další sady spritů potvor).
    7. V každém levelu je 5 potvor a ne 3. To vyžaduje o 2 rutinky navíc v každém levelu, tj. 2x20 = 40 ovládacích rutinek navíc.
    8. Řada spritů je ve špičkovém rozlišení. Např. všechny bonusy, srdíčka nahoře (originál měl UDG), logo, stopy, nápis atd.
    9. Nový bonus kroků. Originál nic takového neměl. K tomu je potřeba udělat ten HUD nahoře, počítání kroků a poslat v každém levelu bonus = dost rutinek navíc.
    10. Černé fádní pozadí doplnil decentní hvězdý scolling. 3 úrovně RND hvězd + jejich intenzity vyžadují dalších pár hezkých bajtů navíc.
    11. Zvuky v hi-samples. Originál neměl žádné zvuky.
    12. Hudba z Amigy. Celkem 7 skladeb, délka 3:27, 3:46, průměr v levelech cca přes 2 min. Originál měl efektní, ale proti tomu zanedbatelné pársekundové smyčky, o kvalitě nemluvě.

Uznávám, že sprity zdí se můžou řešit elegantněji (ale proč se s tím patlat kvůli 2-3 MB navíc v dnešní době, že?). A taky to, co říká misticjoe s těmi MODy z Amigy oproti dekodéru OGG (zase pár MB).

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Frantic Freddie
PříspěvekNapsal: 21.05.2014, 21:47 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Máš to pěkné, normální člověk to chápe a ostatní jen sedí u monitorů a blbě kecají, na ty se vybodni, spíš by mě zajímalo jestli by někdo upravil tu tvoji verzi z PC aby šla hrát na C64 co odborníci ?
Kecat a popichovat dokáže skoro každý, něco ale vytvořit to už je věc, ale rád bych uměl to co ty a mám za to že polovina těch co rejpají jsou na tom stejně, nenech se odradit a klidně pokračuj další hrou.

A ještě ke hře....
Já se prostě do druhého kola nedostanu, neuvažuješ nad tím udělat verzi z nekonečnem životů :-) a nebo abych alespoň mohl ty potvory zastřelit nebo na pár vteřin zmrazit a projít kolem nich, takhle to je pekelně nehratelné (alespoň pro mě)

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz