OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

Problém se šipkami směru.
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=112&t=5349
Stránka 12

Autor:  Luhara [ 07.06.2017, 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Problém se šipkami směru.

Zdravím!
Mám menší problém, když napíši nějaký text tak při zmáčknutí šipek se mi neposune kurzor ale napíšou číslice.
Viz
Levá = 5
Pravá = 8
Horní = 7
Dolní = 6


Posunutí v textu je možné při držení Caps-Shift. Ovšem v příručce nic nepíši, jen zmáčkněte levou šipku a kurzor se posune doleva.


Díky za odpověď

Autor:  Luhara [ 07.06.2017, 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Omlouvám se
Druhý den na mne dýchá taj 8-bit počítačů.
Problém je vyřešen. Pouze mechanické poškození pozlacených můstků v klávesách :-)
No já si říkal že nebudu plašit :-)



Sent from my iPad using Tapatalk

Autor:  Busy [ 08.06.2017, 09:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Klavesy so sipkami sa obvykle robia s dvojitym kontaktom, kde okrem cislic 5,6,7,8 zapnu aj CAPS shift. Takze ak to pise iba tieto cislice, treba hladat chybu v konktakte ktory spina tento CAPS shift.

Neplati pre +2A/+3 kde maju sipky (a vsetky dalsie pridavne pluskove klavesy) iba jeden kontakt (staci jednovrstvova membrana) a zopnutie potrebneho shiftu sa emuluje elektronicky v ule.

Autor:  Lanex [ 08.06.2017, 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Busy píše:
Neplati pre +2A/+3 kde maju sipky (a vsetky dalsie pridavne pluskove klavesy) iba jeden kontakt (staci jednovrstvova membrana) a zopnutie potrebneho shiftu sa emuluje elektronicky v ule.

Mohl bys víc popsat? Zajimá mě to. To znamená že do ULA jdou jakoby nevyužitý znaky na ZX48? Třeba jako 6 a 7 bit? Nebo jak je to u +2A řešený?

Autor:  Busy [ 08.06.2017, 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Lanex píše:
Busy píše:
Neplati pre +2A/+3 kde maju sipky (a vsetky dalsie pridavne pluskove klavesy) iba jeden kontakt (staci jednovrstvova membrana) a zopnutie potrebneho shiftu sa emuluje elektronicky v ule.
Mohl bys víc popsat? Zajimá mě to. To znamená že do ULA jdou jakoby nevyužitý znaky na ZX48? Třeba jako 6 a 7 bit? Nebo jak je to u +2A řešený?
Klasicka spektracka membrana je pole 5x8 tlaciediel, pluskova ma tlacidla navyse realizovane dvojitymi kontaktami, kde jeden z nich je vzdy shift a druhy nejaka dalsia klavesa, ale z hladiska pripojenia sa stale tvari iba ako pole 5x8 tlacidiel, takze ULA v plusku je taka ista ako ULA v gumaku a ma len 5 vstupov pre tlacidla.

Naproti tomu membrana v +2A a +3 je ovela je vecsie pole Nx8 spinacov, kde N je viac ako 5, takze ULA ma N realnych vstupov. Cast tohto pola 5x8 je 40 klasickych gumakovych tlacidiel, v druhej casti pola su pridavne pluskove tlacidla kde kazde je realizovane iba jednym jednoduchym kontaktom. Ked ULA zdetekuje, ze je stlacene nejake pridavne pluskove tlacidlo, sama nasimuluje stlacenie shiftu a potrebneho "gumakoveho" tlacidla, takze software pomocou IN precita presne to co by precital pri stlaceni danej pluskovej klavesy na klasickom plusku.

Najlepsie by bolo pozriet sa na zapojenie +2A +3 membrany, z toho bude vsetko jasne.

Autor:  VELESOFT [ 10.06.2017, 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Mensi problem u +3 je fakt, ze uz tam neni vice vrstev membrany a tudiz klavesa sepne kontakt ihned a ULA ihned nasimuluje SHIFT + vrati stav stiskle klavesy. Rutina pro cteni klavesnice v ZX rom ma pak obcas problem s tim, ze nevidi predstih klavesy SHIFT a pise nekdy jen cisla. Vicevrstva membrana tento predstih SHIFTu zajistovala, ikdyz ne presne jak by bylo treba.

Autor:  Lanex [ 10.06.2017, 17:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Jo tak to vím přesně o co jde. Tenhle problém jsem řešil když jsem psal klávesnicové části kódu pro muj emulátor.

Autor:  VELESOFT [ 10.06.2017, 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Lanex píše:
Jo tak to vím přesně o co jde. Tenhle problém jsem řešil když jsem psal klávesnicové části kódu pro muj emulátor.


Spravne by se mel u kombinovanych klaves SHIFT sepnout hned a klavesa pod nim az se spozdenim alespon tu padesatinu vteriny.

Autor:  PotPalo [ 02.12.2017, 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Je to takto:
Didaktik M model 90 má v kurzorových klávesách dva kontakty: Shift - ten sa zopne prvý, a číslicu. Keď je to špinavé, Shift to nezoberie a píše to číslice.
Didaktik M model 91 to má hardwérovo riešené, v klávesách je iba jeden kontakt. Následne elektronika zopne Shift, počká na signál INT (1/50 sekundy), a zopne číslicu. Problém je v hrách, ktoré INT vyradia (príkaz DI), potom šípky nefungujú (neoverená informácia z počutia, model 91 už nemám).

Autor:  VELESOFT [ 02.12.2017, 15:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

PotPalo píše:
Je to takto:
Didaktik M model 90 má v kurzorových klávesách dva kontakty: Shift - ten sa zopne prvý, a číslicu. Keď je to špinavé, Shift to nezoberie a píše to číslice.
Didaktik M model 91 to má hardwérovo riešené, v klávesách je iba jeden kontakt. Následne elektronika zopne Shift, počká na signál INT (1/50 sekundy), a zopne číslicu. Problém je v hrách, ktoré INT vyradia (príkaz DI), potom šípky nefungujú (neoverená informácia z počutia, model 91 už nemám).


Signal INT nelze procesorem vypnout.

Autor:  Busy [ 02.12.2017, 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

PotPalo píše:
Následne elektronika zopne Shift, počká na signál INT (1/50 sekundy), a zopne číslicu. Problém je v hrách, ktoré INT vyradia (príkaz DI), potom šípky nefungujú (neoverená informácia z počutia, model 91 už nemám).
Akurat ze propramov, ktore cele bezia v DI a pritom citaju klavesnicu, je cela spusta a ak by sa shifty znefunkcnili po DI, tak by sa o tom hned vedelo. Takze ak ULA naozaj caka na INT tak caka na svoj signal a nie na reakciu procesora, takze je uplne jedno ci je nastavene DI alebo EI.

Autor:  PotPalo [ 04.12.2017, 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Aha, tak to som nevedel. Pozrel som len schému, tam je INT. Čiže prerušenie. A to sa príkazom DI zakazuje, len či hardwérovo, alebo len interne, po tom som nepátral. Niekto písal, že na DM 91 mu šípky v BASICu idú, ale v hre nie, tak som takto usúdil.

Autor:  Busy [ 05.12.2017, 10:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

PotPalo píše:
Aha, tak to som nevedel. Pozrel som len schému, tam je INT. Čiže prerušenie. A to sa príkazom DI zakazuje, len či hardwérovo, alebo len interne, po tom som nepátral. Niekto písal, že na DM 91 mu šípky v BASICu idú, ale v hre nie, tak som takto usúdil.
ULA generuje signal INT kazdu 50-tinu vzdy. Instrukcia DI sposobi iba to ze CPU bude tento signal interne ignorovat.

Autor:  Lanex [ 05.12.2017, 17:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

PotPalo píše:
Niekto písal, že na DM 91 mu šípky v BASICu idú, ale v hre nie, tak som takto usúdil.

To byl asi jiný problém než problém s přerušením či stisknutým Shiftem. Většina her ani stisknutí Shiftu nekontroluje. Spíš měl přepnuto na jiný Joystick (třeba Kempston) a směrové klávesy v takovém případě také nemusí fungovat. Je spoustu možností proč to tak bylo... ale HW přerušení v tom hrát roli nejspíš vůbec nebude ;)

Autor:  VELESOFT [ 05.12.2017, 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém se šipkami směru.

Spíšto bylo tak, že ve hře bylo ovládání na kurzor joystick ale hry ho berou jako cislice bez shiftu. Nektere hry testuji jen stisk cisel a vubec netestuji shift, ale nektere zase vyzaduji aby bylo stisknute jen cislo bez shiftu. S tim jsem se setkal. Proste spatne napsany software.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/