OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 20:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 20.07.2016, 17:20 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Citace:
a co verze pro RTOS ?

Citace:
Bude i Amiga verze Tetrisu jako okýnko ve Workbenchi? Klidně takhle černobíle, aby to mohlo běhat i na OCS Amčách ve WB1.2 :-)


Pro portování tetrisu na další systém stačí udělat copy-paste některého z main souborů (třeba main_tc.c) a upravit ho pro cílový systém.
Podmínkou je, že systém podporuje práci s pixelovou grafikou.

Citace:
Už jsem si to říkal u piškvorek http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=3749, lze tyto multiplatformní pokusy přenést i pod CP/M. Různých jednodeskáčů je tu dost...


Piškvorky jsou jednodušší, protože ve své původní textové verzi používají pouze terminálový výstup a dají se tak spustit a hrát i v telnetu. Takže by neměl být problém je přenést na jednodeskový počítač, který komunikuje pouze přes telnet.
Např NCB85, kde autor píše, že podporuje i c překladač.
http://archeocomp.blogspot.cz/2014/01/n ... b85v2.html

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 21.07.2016, 16:16 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Tak jsem to zkusil na AROS os, no úplně copy@paste to není ;) člověk alespoň to C-ko musí znát :).
Je to na hrubo, takže omluvte divnosti...

Příloha:
tetris_AROS.png
tetris_AROS.png [ 21.81 KiB | Zobrazeno 11561 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 01:34 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Trošku jsem to učesal...jak je vidno z obrázku je to varianta s barevnými objekty. Ale mě by se více líbí ta spektrácká verze.
Zkusím to v týdnu zkompilovat pro Amigu, teoreticky by měla fungovat bez úprav.
mmartinka píše:
Tak jsem to zkusil na AROS os, no úplně copy@paste to není ;) člověk alespoň to C-ko musí znát :).
Je to na hrubo, takže omluvte divnosti...

Příloha:
tetris_aros2.png
tetris_aros2.png [ 34.82 KiB | Zobrazeno 11464 krát ]
Příloha:
tetris aros3.png
tetris aros3.png [ 38.08 KiB | Zobrazeno 11464 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 10:41 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Super – mám radost, že ses do toho zapojil a že se daří :-)

Cílem tohoto vlákna je ověřit, že je možné psát hry/software ve vyšším programovacím jazyce pro starší počítače tak, aby byly snadno portovatelné na jiné počítače.

Na začátku byla myšlenka společného api, to se ale ukázalo jako spíše svazující. Lepší přístup je udělat jádro aplikace, které je nezávislé na platformě a pak udělat pro každou platformu obálku, která může využívat všech vlastností cílového systému bez jakéhokoliv omezení.

Při experimentování mě celkem překvapilo, jak dobře se píše pro 8-bity. Člověk si začne dávat více pozor na plýtvání pamětí a taky více přemýšlí nad efektivitou algoritmů. Nicméně když nedělá blbiny tak je výsledek velmi dobrý. Je to hodně inspirativní – kdo nezkusil ať zkusí ;)

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 26.07.2016, 16:48 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Tak jak jsem předpokládal, kompilace pod Amigou prošla bez problému. Akorát by se to muselo upravit tak, aby to počítalo i s tím že obrazovka má výšku 256px. Nyní by se to tam nevešlo... a také barevnost by se musela vyřešit.

Příloha:
tetris_68k2.png
tetris_68k2.png [ 18.29 KiB | Zobrazeno 11396 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 27.07.2016, 14:30 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
A spustitelný souborek bude? :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 28.07.2016, 20:44 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Tak tu máme jeden přírůstek do rodiny Tetrisů pro milovníky Linuxu a jeho konzole zvláště :-)

Psal jsem to a ladil jen v Putty, tak doufám že to bude fungovat i v nativní konzoli..
Nezapomeňte si přepnout na EN klávesnici ať to nemusíte hrát se Shiftem :-)

Kompilace v Linuxu:

make -f Makefile.con

Příloha:
tetris_con.PNG
tetris_con.PNG [ 11.99 KiB | Zobrazeno 11321 krát ]


Přílohy:
Tetris.zip [243.63 KiB]
547 krát

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 28.07.2016, 21:51 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Linux nikoho nezajímá! ;-) Co ten Amiga exáček? :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 28.07.2016, 23:06 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Citace:
Linux nikoho nezajímá! ;-)

Příloha:
Linus.PNG
Linus.PNG [ 52.35 KiB | Zobrazeno 11284 krát ]


Lepší Linux v hrsti než Amiga na střeše ...

Teď vážně: Amiga není moje teritorium - visí to na mmartinkovi :-)

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 28.07.2016, 23:58 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
mmartinka má tento týden práce nad hlavu, v příštím týdnu se na to mrknu :)

Škoda že se takhle jednoduché hry nedají zkompilovat pro PMD nebo Ondru. Je mi jasné že je to odvislé od gcc podpory...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 29.07.2016, 08:13 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
To snad není vázáno na gcc, ne?

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 29.07.2016, 09:53 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Je to celé napsáno v C, ano nemusí to být přímo GCC ale jakýkoli C kompiler to usnadní.
Jiiira píše:
To snad není vázáno na gcc, ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 29.07.2016, 09:57 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Pěkný, tahle verze by se měla nechat rozchodit i pod CPM.
Ví někdo o nějakém rozumném C kompilátoru pod CPM? Může být i osobní zkušenost ;)

berk píše:
Tak tu máme jeden přírůstek do rodiny Tetrisů pro milovníky Linuxu a jeho konzole zvláště :-)

Psal jsem to a ladil jen v Putty, tak doufám že to bude fungovat i v nativní konzoli..
Nezapomeňte si přepnout na EN klávesnici ať to nemusíte hrát se Shiftem :-)

Kompilace v Linuxu:

make -f Makefile.con

Příloha:
tetris_con.PNG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 29.07.2016, 19:06 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Citace:
To snad není vázáno na gcc, ne?

Jasně že ne.

Citace:
Ví někdo o nějakém rozumném C kompilátoru pod CPM? Může být i osobní zkušenost ;)

Já mám nejraději kompilátor zcc z projektu Z88DK, který používam pro ZX Spectrum nebo ZX81. Ten by měl bez problémů fungovat i pro CP/M.
http://www.z88dk.org/wiki/doku.php?id=platform:cpm

Ale existují i další:
http://www.z80.eu/c-compiler.html

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplatformní vývoj
PříspěvekNapsal: 30.07.2016, 22:22 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Tak Linuxová verze se dá prohlásit za UNIXovou. Zkoušel jsem na FreeBSD a funguje bez problému.
Jediné co je potřeba v Makefile.con přepsat gcc za cc, protože FreeBSD nepoužívá gcc ale clang.

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz