OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 18.04.2024, 08:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 159 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06.02.2019, 14:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1563
Has thanked: 487 times
Been thanked: 642 times
Tak konečně znám autora Petra :-)

Mě naštěstí MFC postihlo až v polovině nultých let, kdy to už bylo odladěné :-) Staré MFC 4.2, se kterým se poslední čtyři roky zabývám, bylo zavšivené (tak jako všechno, co kdy začínalo) - ne moc, ale když už, tak to stálo za to. Dovedu si představit, že v 90.letech to muselo být dost frustrující bez Googla (a pořádných knížek - ty třísetstránkové nepovažuju za relevantní).

Jinak, když potřebuju, tak si jednoduše validátor napíšu. Když už jsem investoval čas do nějaké custom (nebo common) kontrolky, tak už obětuju těch pár (desítek) minut na (první) napsání vlastního validátoru (a "readeru"). Nicméně většina okýnek je v drtivé převaze tvořena standardními kontrolkami, takže defaultní chování postačuje.

Tak snad jsme to vyřešili :-) Děkuji Pandovi za subdiskuzi a teď vás tu nechám opět u C :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06.02.2019, 15:03 
Offline
Kecálek

Registrován: 16.05.2013, 13:18
Příspěvky: 230
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times
microlan píše:
Díky, zkusím to cmd okno.

Pokud bych tvořil Céčkový programy kompilací přes CMD okno, tak bych zkusil použít PSPAD. To je dobrý a relativně jednoduchý IDE, v kterym jdou používat různý kompilátory.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06.02.2019, 15:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 16.03.2017, 11:36
Příspěvky: 1493
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 101 times
Been thanked: 112 times
Nainstaloval jsem 17 GB VS a zjistil, že dělá jen C++?

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06.02.2019, 16:31 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1563
Has thanked: 487 times
Been thanked: 642 times
C programming in Visual Studio, asi nejlíp shrnující článek :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 06.02.2019, 19:41 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 23.03.2014, 20:13
Příspěvky: 2779
Has thanked: 226 times
Been thanked: 602 times
Trocha slušného (vy)chování: https://fabiensanglard.net/fd_proxy/doom3/CodeStyleConventions.pdf

_________________
Plesnivý sýr z Tesca, zatuchlé kuřecí řízky z Albertu, oslizlé hovězí a myší trus z Lidlu.
Nákup potravinářské inspekce v ČR, říjen 2023.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 10:59 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
tomascz píše:
- Qt - placený
Ked som s nim naposledy robil tak bol free a open-source.
microlan píše:
Nainstaloval jsem 17 GB VS a zjistil, že dělá jen C++?
Kedze C je podmnozina C++, tak (vzhladom na temu tohto vlakna), co ine by este malo vediet ???

Inak ja osobne na napisanie a odladenie pouzivam VS (momentalne verziu 2015, cca 50 GB moloch to je v plnej instalacii) a pre nieco jednoduchsie a tiez aj pre kompilaciu finalnych binariek MinGW. VS je moloch, a aj exace co generuje su molochy, MinGW dokaze vygenerovat rovnako fungujuci, ale ovela kratsi exac so slusnejsim kodom.

Skusal som kedysi aj MFC, ale to mi napokon prislo iba ako objektovo-dezorientovany wrapper (a zbytocna medzivrstva) pre volanie normalnych API sluzieb. A nie je portable. Preto som od neho upustil.

Robil som nejaky cas aj v QT, tam sa mi pacila portovatelnost grafickych API (ten isty kod grafickej aplikacie skompilujem pod win aj linuxom a pojde). Ale nepacilo sa mi na nom to ze aby aplikacia skompilovana v QT fungovala, v systeme musi byt navyse 1.5 GB kniznic (QT verzia 5.3.1). Samozrejme vsetky aktualne pouzite kniznice sa daju prikompilovat aj staticky, takze vysledny exac je samostatny (bezi aj na holych windowsoch) ale zase aby obycajny "HelloWorld" mal 15 megabajtov, tak to teda nie ! :bang: :suicide:

(Hlavne ked v assembleri ho spravim na 452 bajtov, ale to je uz ina tema...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 11:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 16.03.2017, 11:36
Příspěvky: 1493
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 101 times
Been thanked: 112 times
Mohlo by to nabídnout typ projektu "console v C" a nepodařilo se mě najít v nastavení aby mě ubohou C podmnožinu neoznačoval jako chybu

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 11:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1563
Has thanked: 487 times
Been thanked: 642 times
Busy píše:
tomascz píše:
- Qt - placený
Ked som s nim naposledy robil tak bol free a open-source.

S Qt nemám zkušenosti, nicméně něco málo se mi doneslo. Zdrojáky budeš mít určitě, stejně jako je máš u MFC, které si koupíš společně s "pro" licencí Visual Studia - pod "Community" a "Academic" licencemi nesmíš vyrábět komerční aplikace. Nicméně z těch kusých informací co o Qt mám jsem vyrozumněl, že firmy musí zaplatit. Wikipedia je trochu sdílnější.

Wikipedia píše:
Qt is available under the following free software licenses: GPL 2.0, GPL 3.0, LGPL 3.0 and LGPL 2.1 (with Qt special exception). Note that some modules are only available under a GPL license, which means that applications which statically link to these modules need to comply with that license.

In addition, Qt has always been available under a commercial license, like the Qt Commercial License, that allows developing proprietary applications with no restrictions on licensing.

Nicméně jak do Qt nevidím, tak si pod tím nedovedu nic moc představit.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 11:26 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1975
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 870 times
Been thanked: 699 times
Programy s QT pro Windows se stejně chovají dost nestandardně proti běžným zvyklostem. :-( Spíš by bylo lepší pro každý systém použít nativní GUI a univerzálnost interface řešit až na úrovni přístupu aplikace k dialogům? Ve firmě jsme řešili univerzální aplikaci pro pokladny použitím Python + Pygame (přes SDL, s vlastní jednoduchou správou ovládacích prvků), což bylo řešení fakt nic moc, ale aspoň to fungovalo stejně pod Linuxem (nebyl nutný správce oken) i Windows (mohlo jet v okně i fullscreen).

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 11:28 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1975
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 870 times
Been thanked: 699 times
microlan píše:
Mohlo by to nabídnout typ projektu "console v C" a nepodařilo se mě najít v nastavení aby mě ubohou C podmnožinu neoznačoval jako chybu
Konzolu volíš při založení nového projektu: Visual C++ / Win32 / Win32 Console Application. C kód můžeš psát i do CPP souboru, to nevadí.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 12:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 16.03.2017, 11:36
Příspěvky: 1493
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 101 times
Been thanked: 112 times
No to jsem zvolil, ale po nakopírování zdrojáku, to byla samá vlnovka, kód, který v B:C chodí bez problému. Jen pro úplnost mám VS 2017.

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 12:13 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Microlane a co to delat v C#? Treba pekny navod je https://docs.microsoft.com/cs-cz/visual ... ew=vs-2017 ale ted navodu je na internetu cela rada. Hodne strednich skol to uci a jsou tak materialy s podporou EU jsou na webu. Pro nekoho kdo potrebuje se zamerit na kod je to idelani.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 12:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 16.03.2017, 11:36
Příspěvky: 1493
Bydliště: Kósek vod Brna
Has thanked: 101 times
Been thanked: 112 times
Starýho psa novým kouskům nenaučíš...

//Ten tutoriál je pěkný, ale už to se mě nelíbí, že jednou dělám něco pro konzoli a musí to sdělení strašit u každé funkce.

_________________
TEMS-49, PMI-80, rep. MK14, ZX81, ZXspectrum+, TI58, MZ-800


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 12:32 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2728
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
microlan píše:
Starýho psa novým kouskům nenaučíš...

//Ten tutoriál je pěkný, ale už to se mě nelíbí, že jednou dělám něco pro konzoli a musí to sdělení strašit u každé funkce.


Asi myslis to "Console.WriteLine"? To slovo Console vubec nemusis psat a nic ti nebrani si udelat funkci "W" a ta bude volat WriteLine. Jedna z obrovskych vyhod C# jsou plne knihovny funkci a je logicke ze musis prekladaci rici co vlastne chces volat. Ale stejny problem mas i u jinych jazyku a prekladacu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování v C
PříspěvekNapsal: 07.02.2019, 12:35 
Offline
Kecálek

Registrován: 16.05.2013, 13:18
Příspěvky: 230
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times
tomascz píše:
Nicméně jak do Qt nevidím, tak si pod tím nedovedu nic moc představit.

Qt je zadarmo (snad i pro komerční použití), pokud se linkuje dynamicky = aby můj exáč běžel, potřebuje buď Qt soubory u sebe v adresáři, eventuelně na cílovém compu nainstalovanou Qt knihovnu. Pro statické linkování (= Qt knihovna je přímo v mém exáči) se musí zaplatit licence.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 159 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz