OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

Piškvorky
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=113&t=3749
Stránka 24

Autor:  Busy [ 12.03.2016, 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Zda sa ze zvysenie obtiaznosti bolo uspesne, tentokrat som vyhral az na 46-ty tah :)
A "dramaticke pauzy" v speccy verzii su uz citelne dlhsie ;)

Mam zopar napadov:
- Ked si uz vyrobil niekolko stupnov obtiaznosti, mohla by byt na zaciatku hry volba tejto obtiaznosti
- Ja osobne radsej hram s kolieskami - hodila by sa mi moznost volby ci ja chcem byt koliesko alebo krizik
- Nuz a hodila by sa aj volba ze kto zacina hru - ci hrac alebo pocitac.

Autor:  JohnBlbec [ 12.03.2016, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Kód:
Move #16

   A B C D E F G H I J
 1 . . . . . . . . . .
 2 . . . . . . . . . .
 3 . . . . . . . o . .
 4 . . . . . . x . . .
 5 . . . . . x . . . .
 6 . . . . x o o o . .
 7 . . . x x o . . . .
 8 . . X . x o . . . .
 9 . . . . o x . . . .
10 . . . . . . o . . .
11 . . . . . . . . . .
12 . . . . . . . . . .

GAME OVER!
You are winner

Autor:  berk [ 13.03.2016, 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Citace:
- Ked si uz vyrobil niekolko stupnov obtiaznosti, mohla by byt na zaciatku hry volba tejto obtiaznosti

Zatím není na pořadu dne - obtížnost je stále mizerná viz knockout počítače v 16-tém tahu od Johnyho
Citace:
- Ja osobne radsej hram s kolieskami - hodila by sa mi moznost volby ci ja chcem byt koliesko alebo krizik
- Nuz a hodila by sa aj volba ze kto zacina hru - ci hrac alebo pocitac.

Viz přiložená verze.

Přílohy:
piskworks.tap [10.55 KiB]
603 krát
piskworks.c [19.6 KiB]
585 krát

Autor:  JohnBlbec [ 13.03.2016, 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

@berku, na obtiznosti muzes kdykoliv zapracovat. mozna zkus vice algoritmu a pouzit i nejaky ten design pattern na jejich prohazovani. v kazdem pripade se mne to libi, hry pro terminal maji sve kouzlo :-)

Autor:  krupkaj [ 13.03.2016, 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

BTW Zdenek to prelozil pro Atarko CC65. Asi se stydi to napsat sam, tak prikladam odkaz:
http://mujweb.cz/zbak/piskworks05.xex
Obrázek

Autor:  krupkaj [ 14.03.2016, 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Tak jsem ho dostal! Pri nejakem 50 tahu uz mu to dava docela zabrat.
Co tam dat moznost, ze zacina hrac a ne pocitac?

Přílohy:
atari000.png
atari000.png [ 2.27 KiB | Zobrazeno 10384 krát ]

Autor:  Busy [ 14.03.2016, 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

krupkaj píše:
Co tam dat moznost, ze zacina hrac a ne pocitac?
To uz tam je, vid berkov prispevok z 13.03.16, 09:56 ;)

Autor:  berk [ 17.03.2016, 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Přikládám novou verzi 0.2.1 která obsahuje opět trochu vylepšený algoritmus, drobné opravy a optimalizace.
Tap soubor je přeložený program pro ZX Spectrum

Pokud se vám podaří přeložit a rozeběhnout na vašich dalších pekelných strojích, tak se pochlubte a případně přidejte printscreeny a odkazy na binárky.

Přílohy:
piskworks.tap [11.04 KiB]
583 krát
piskworks.c [21.7 KiB]
584 krát

Autor:  berk [ 01.04.2016, 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Nová verze 0.3.2 s vylepšenou obtížností.

Vyzkoušejte nyní porazit svůj stroj :-)

Přílohy:
piskworks.tap [11.82 KiB]
573 krát
piskworks.c [24.79 KiB]
593 krát

Autor:  Busy [ 01.04.2016, 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

berk píše:
Nová verze 0.3.2 s vylepšenou obtížností.
Vyzkoušejte nyní porazit svůj stroj :-)
Skvele, ten program je cim dalej tym lepsi a silnejsi :)
Kód:
Move #76

   A B C D E F G H I J K L M N O P Q
 1 . . . . . . . . . . . . . . . . .
 2 . . . . . . . . . . . . . . . . .
 3 . . . . . . . . o . . . . . . . .
 4 . . . . . . . x . x . . . . . . .
 5 . . . . . . x . o . . . . . . . .
 6 . . . . o x o o . x . . . . . . .
 7 . . . . x . o x o o x o . x . . .
 8 . . . o x o o o x o x x . o x . .
 9 . . . . x o x x x x o o x o x . .
10 . . o x x x x o x x x x o o . . .
11 . . . . o o x x x o x o o o . . .
12 . . . . . . o x o o o o x x . . .
13 . . . . . . x . o x o . . . . . .
14 . . . . . o . . . O . . . . . . .
15 . . . . . . . . . . . . . . . . .
16 . . . . . . . . . . . . . . . . .

GAME OVER!
You are winner
(with option computer started)
Computer:You  0:1

Another game? (y/n)

Autor:  faraon [ 01.04.2016, 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Super, ale nechtěl bys tam dodělat ještě to stupňování obtížnosti? Sice mě porazil až ve 44. tahu, ale aspoň tu první hru by mě mohl nechat vyhrát :lol:

Nebo že bych zkusil naprogramovat protihráče?

Autor:  berk [ 01.04.2016, 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Citace:
Super, ale nechtěl bys tam dodělat ještě to stupňování obtížnosti?


To není výzva ani pro programátora ani pro hráče. Busy by nižší obtížnost ani nezkusil. On ty piškvorky sice v příspěvku chválí, ale ve skutečnosti mi dává najevo, že nemám šanci :neener:

Citace:
Nebo že bych zkusil naprogramovat protihráče?


:thumbup: To by ovšem mohlo být velmi zajímavé

Autor:  Busy [ 02.04.2016, 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

berk píše:
Citace:
Super, ale nechtěl bys tam dodělat ještě to stupňování obtížnosti?
To není výzva ani pro programátora ani pro hráče. Busy by nižší obtížnost ani nezkusil. On ty piškvorky sice v příspěvku chválí, ale ve skutečnosti mi dává najevo, že nemám šanci :neener:
Ale nie, naozaj ho chvalim - ten program uz zacina byt skutocne silny super. Vezmi to tak, ze (take sachove prirovnanie) aj ked vecsina sachovych programov voci Kasparovovi nema sancu, napriek tomu su skvele a vecsinu ludi porazia bez problemov :)
berk píše:
Citace:
Nebo že bych zkusil naprogramovat protihráče?
:thumbup: To by ovšem mohlo být velmi zajímavé
Uplne staci program spustit dvakrat a len opisovat tahy z jedneho do druheho a naopak ;) Popr. spravit nejaky interface (napr. cez stdin/stdout) ktorym si tahy budu vymienat sami automaticky :D

Autor:  berk [ 02.04.2016, 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Ono to tak horké není :-) Zkusím rozebrat níže.

Omlouvám se Faraonovi, že jsem ho odbyl s těma obtížnostma (možná i několikrát), ono to nakonec smysl má.

Tak tedy přikládám verzi se 3-ma obtížnostma:

Obtížnost 1
Základní algoritmus, kdy program postupně vyhodnocuje řádky ve všech směrech a podle konstalace na řádku vybere možný tah a spočítá mu prioritu. Takto hledá tah s nejvyšší prioritou.

Obtížnost 2
Je přidána optimalizace, která řeší nedokonalost původního algoritmu. Jsou pevně definované některé vzory, které jsou považovány za urgentní a u nich je navýšena priorita.

Obtížnost 3
Pokud se vyhodnocují samostatně jen stavy v jednotlivých řádcích, tak může nastat situace, kdy konstalace na řádcích je nevýznamná, ale ve 2D je postavení velmi urgentí. Například:

Kód:
. . . . . . .
. . . o o . .
. . o . . . .
. . o . . . .
. . . . . . .


Právě tyto situace dokáže řešit optimalizace v obtížnosti 3

Ještě chci dodat, že pořád lze vyhrát i pod 20 tahů v obtížnosti 3, ale to už nechám na vás :-)

Přílohy:
piskworks.tap [11.89 KiB]
560 krát
piskworks.c [24.95 KiB]
596 krát

Autor:  faraon [ 03.04.2016, 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Piškvorky

Sakra, jsi si jistý že ty obtížnosti nejsou opačně? :lol:
Ty mě fakt donutíš se tuhle hru opravdu naučit.

Stránka 24 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/