OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 18.04.2024, 03:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 12:00 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Zdar, kromě toho, že se zatím učím asm na Amize uvažuji o druhém programovacím jazyku. Hlavní zaměření by mělo být na mobil. Další hlavní zaměření by měla být počítačová hra. Programovací jazyk by měl být multiplatformní. Nepotřebuji dělat nic složitého. Tedy hry budou stylu old-school, nebo v rámci logiky jednoduché. Celkem dobře mi z toho vychází Java co jsem četl na netu. Tady na OC se mi zdá je Java zatracována. Nechtěl jsem zakládat nové vlákno. S tím zaměřením na mobil jsem zde OT, ale přesto děkuji za pochopení :).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 19.05.2016, 19:31 
Offline
Kecka

Registrován: 30.01.2015, 21:23
Příspěvky: 40
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Ahoj,
myslim, ze je dobre rozhodnuti umet nejaky vyssi jazyk (C++, C#, Java aj). Vyborne se hodi na prototypovani napad a realizace je docela rychla. Ja osobne neznam detailni rozdily C# a Javy, proste si myslim, ze se pokousi o to same. Takze je jedno jaky si vyberes (ja si vybral C# kvuli tomu, ze si myslim, ze Visual Studia je skutecne spicka). Ale nepisu nejake velke aplikace nejake mensi utilitky a snazim se vracet k C++ coz bych ti nedoporucoval.
Aplikace pro mobily muzes psat v C# https://www.xamarin.com/getting-started/android i v Jave coz Google puvodne chtel.
A ted posledni poznamka. Pokud chces delat hru, coz je podle me docela komplexni vec. Urcite dobry zpusob jak v tom utopit spoustu casu mit deprese, radost a hlavne se neco naucit i s viditelnym vysledkem. Ale ne kazdy ma chut se zabyvat technickymi detaily jako je tvorba enginu a radeji se soustredi na samotnou hru a pouzije hotovy engine treba Unity3D je fajn a tam muzes pouzit taky C# nebo JavaScript. Nedavno na nem vyrazne zapracovali na podpore 2D her a ver mi, ze je to proste balik s obrovskym mnozstvim funkci a je na tvurci co s tim udela. Clovek si tam zaprogramuje a vidi jak se ty veci hybaji a nici ). Je to fajn na uceni.

_________________
Amiga 600 + 2MB Handmade Chip Ram a Gotek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 20.05.2016, 02:21 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Jo C++ vnímám jako zbytečný veliký kanón na to co bych chtěl dělat. Java je doporučovaná pro její větší jednoduchost. I tak dle mne ty rozdíly logiky mezi Javou a C# nebudou zásadní když jsem je neviděl ani mezi Pythonem a C. Samozřejmě máme zde programovací jazyky s exotickou logikou. To ale neplatí pro Python, C a tedy ani C++ a předpokladám i pro Javu :).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 20.05.2016, 06:55 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Souhlasím s kulichem. Já osobně doporučuji vyzkoušet Visual Studio Community 2015, protože tím zabiješ 20 much jednou ranou. Přímo v něm můžeš vytvořit aplikace mimo jiné pro: Windows, Linux, Android, Windows Mobile, iOS, hry pod herním engine Unity, Cocos a Unreal Engine. Tohle všechno s jazykem C#. Na Javu se vykašli, ta je pro děti. :lol: Viděl jsem ve VS dělat i projekty v ASM pro Amigu.

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 20.05.2016, 21:42 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Tak koukán na ten C#. Angličtinu neovládám bohužel a 5ková verze z roku 2012 a nemá jedinou českou příručku. Z Wikipedie koukán na rozdíly mezi verzí 4 a 5. Slušné zásahy do logiky s tou iterací v cyklech. Pokud tomu dobře rozumím, tak tenhle krok schvaluji a tak nějak nerozumím, proč to již neudělali podstatně dříve, ale OK. A další rozdíly v logice mezi verzí 4 a 5 co tam jsou. Budou tyhle změny ty hovada dělat často? Nějaký dobrý tutoriál na netu na 5kovou verzi? Když nebude v češtině tak možná i ten anglický... .

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 20.05.2016, 22:15 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Samotný VS C# dělám déle než 12 let, a XNA od roku 2005. Nezažil jsem žádnou šílenou změnu v C#, a jen minimální v XNA (spíš nové funkce, vyžadující přepsání několika řádek kódu). Nemusel jsem se každý rok učit nový C#. Co jsem napsal před 12 lety, funguje i dnes. Nevím z čeho máš obavy :)

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 21.05.2016, 00:58 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
ok

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 21.05.2016, 11:53 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
Omlouvám se, ale to sem nešlo nedat :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?list=RDMhllo1xQer8&v=Mhllo1xQer8[/youtube]

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 21.05.2016, 12:10 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
berk píše:
Omlouvám se, ale to sem nešlo nedat :-)

Dobrý... :lol:

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 07.06.2016, 10:38 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Na grafiku ve hře .NET framework?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 07.06.2016, 16:27 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3051
Has thanked: 2200 times
Been thanked: 901 times
Vidim, ze tady asi spravne navadeji borci k omrizkovanym ceckum a profi prostredim,
nemuzu konkurovat ani nechci provokovat,
ale z pohledu amatera - vikendoveho lepice kodu rikam,
ze hodne radosti udela Purebasic. Kompilovat v nem lze pro Win, Linux i Mac, zacatecnika nenuti do objektu ani do winAPI. Po letech ted prisel zajimavy nastupce - Spiderbasic, tedy aplikace pro html5.
To pisu pro Ty, kdo by se doporucovanych megaprostredi lekli (a nezivi se programovanim).
Taky mne zaujalo, jak si Lisiak styska na jazyk a tu mam laicky dotaz, zda je dnes vubec mozne programovat (a studovat knihovny apod.) bez znalosti anglictiny?

https://www.purebasic.com/
https://www.spiderbasic.com/

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 07.06.2016, 16:45 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
No tak bez angličtiny to není značka ideál, ale dá se to. Většinou v rámci programování řešíš 1 konkrétní věc, tedy si vyhledáš problém, přeložíš pár vět a jedeš dál :). Postup samozřejmě průběžně opakuješ (pokud nastane další problém). V rámci assembleru na Amize i tak lítám mezi 2 anglickými, 1 polskou a 1 českou učebnicí a tu českou používám jen na základy, nebo taková je má zkušenost, že mi na další věci co jsem hledal nepomohla vůbec nebo minimálně (a to slovo minimálně je hodně diplomatické). Jinak angličtinu mám taky v plánu, ale nevím jestli se k tomu dokopu... .

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 10.06.2016, 13:45 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
SCjoe píše:
...hodne radosti udela Purebasic...

hádám že hru pro mobil s PureBasicem uděláš jen velmi těžko :)

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 10.06.2016, 17:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Co kdyby jsi odpověděl raději na ten .NET v rámci grafiky? ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Programování hry pro mobil
PříspěvekNapsal: 10.06.2016, 23:26 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Já doporučuji AGK2, na bázi DarkBasicu, dá se přepínat i do C++. Je to velmi přívětivý jazyk, pro lidi, kteří jsou zvyklí na Basic (např. AMOS na Amize) úplně ideální, navíc se dá sáhnout i po C++ (kdyby zase byl někdo orientován tímto směrem).

http://www.appgamekit.com/

Cena t. č. cca 70€.

Kompilace do APK, EXE, iOS, HTML5.

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz