OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 233 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24.09.2022, 23:03 
Offline
Prvnička

Registrován: 06.10.2018, 14:14
Příspěvky: 16
Has thanked: 878 times
Been thanked: 4 times
Každý mod musíš ručne programovať do tvojho formátu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.09.2022, 04:01 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
JanciB píše:
Každý mod musíš ručne programovať do tvojho formátu?

Ano, ale to není programování, je to spíše editování. Skladba je tvořena z textového formátu kde každý 1 anebo více bitů má svůj význam. Ale myslím, že to víš a i tak jsem to napsal, příjde mi to takhle přesnější ;).

Kdysi jsem musel programovat 1 specifický kanál z těch 4, ale již i ten má textový formát jako ostatní 3 zvukové kanály. Pokud mně bude programování bavit, udělám si převodník z MODu do mého formátu. Ale novou skladbu (nepublikovanou) edituji ručně. To teď není až takový problém protože jsem měl u Nooly(ho) podmínku jednoduché skladby s rozsahem 2 patternů a jeden pattern mám již nějakou dobu zeditovaný, tam mi chybí 1 kanál.

Ale já teď nějakou doby řeším již další věci u kódu pracujícím s vypisováním textu na obrazovku. Příští týden se mi snad podaří doladit další režim u práce s programem zobrazující text. Pro ty co nesledují Amigaportal více o tomhle zde:

https://www.amigaportal.cz/node/3579?p= ... post157648

Před tím jsem řešil ještě nějaké věci s efektem Volume Slide jak jsem zde již i psal.

Pak ještě potřebuji naprogramovat 1 poslední věc než se pokusím přidat kód zobrazující obrázek co je prozatím v plánu, prozatím, ještě uvidím jestli ho přidám ale je to v plánu.

A díky za podporu ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.12.2022, 16:47 
Offline
Prvnička

Registrován: 06.10.2018, 14:14
Příspěvky: 16
Has thanked: 878 times
Been thanked: 4 times
Ako sa darí s tvojou hudebnou rutinou?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.12.2022, 23:05 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Hudební rutina je na úrovni jaká mi postačuje a s faktem že je primárně určena pro případné použití na nějakou hru ji ani moc dál v rámci kódu nabalovat nechci. Jiná situace by byla, kdyby byla primárně určena na hudbu, která není určena pro hru. MOD, který nehraje jako doprovod ke hře může být podstatně náročnější v rámci možných použitých efektů. S tímhle by nemělo smysl soupeřit, tam je MOD si myslím bezkonkurenční. A ani to, že je má hudební rutina primárně určena pro možnou hru není primární důvod proč jsem na ní začal dělat. Ale jinak asi dobře že jsem netušil co mi to dá práce.

Můj jednoduchý engine pro psaní textu, který již je součástí kódu, kde je i má hudební rutina je již taky dokončen a nedávno jsem dodělával ještě nějaké drobnosti, hlavně jsem si zpřístupnil 1 režim, který neměl takovou prioritu ale i tak jsem ho potřeboval zprovoznit pro věc na které dělám teď.

Na čem dělám? Rozpracované mám mé intro kde je použitý kód o kterém jsem zde psal. Tam musím ještě doprogramovat kód pro zobrazení obrázku a mám rozeditovaný 2. a zatím posledný pattern skladby.

Napadlo mne ale, jak to vše použít i dříve a na tom dělám teď. Dělám jednoduchou pozvánku na akci RESETkání, která bude přes víkend který je na přelomu března a dubna. Nejdříve jsem začal jako možný spoluorganizátor akce, nicméně nastala situace u které přes něco nejede vlak a tak jsem všem ostatním organizátorům popřál hodně zdaru.

Tak teď dělám na tom co jsem napsal. I když se bude jednat o jednoduchou věc i tak jsem to potřeboval nějak namyslet. Myslím že již představu o tom mám a hodně mi pomohl i celkově mně podržel Poison se kterým nás spojuje mimo jiné i běh (každý ve svém bydlišti). Spolu s PG má Poison u mně takové speciální místo. Je samozřejmě hodně fajn i amigistů, neříkám že ne. Nicméně přebytečné zátěži se jednoduše zbavuji. Život je krátký a utíká strašně rychle a já nepotřebuji mít v mém okolí některé typy lidí, taková skutečnost mi ubližuje a já pokud můžu si ubližovat nenechám. To byl důvod proč jsem z možné spoluorganizace RESETkání ustoupil.

Po RESETkání budu snad pokračovat v hlavním intru kde je zatím plánovaná i grafika (statické obrázky) + textro + hudba. A teď vlastně proč až po RESETkání? No možná bych i na RESETkání něco malého chtěl mit, ale to ještě uvidím.

Skalní jádro amigistů je jinak celkem fajn.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.02.2023, 23:46 
Offline
Prvnička

Registrován: 06.10.2018, 14:14
Příspěvky: 16
Has thanked: 878 times
Been thanked: 4 times
Čo je volume slide?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.02.2023, 09:30 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Při klasickém nastavení volume máš možnost změnit hlasitost 1 krát v každém řádku patternu. U efektu volume slide můžeš změnit hlasitost v 1 řádku patternu více krát. Používá se změna hlasitosti po menších skocích čím dosáhneš efekt plynulého ztlumení samplu pokud hlasitost postupně snižuješ. Můžeš hlasitost i plynule zvyšovat.

Pokud měníš hlasitost přímo v registru pro hlasitost, změna hlasitosti přibližně o hodnotu 6 již začíná být problémová. Amiga je hodně citlivá po zvukové části na práci s její registry. Tedy při změně hlasitosti přibližně o hodnotu 6 již budeš slyšet ve zvuku praskání. U hudebních trackerů (Eagle player, OctaMED) ale tohle praskání slyšet nebudeš protože mají HW registre pro hlasitost nastaveny na pořád stejnou hodnotu a mění hlasitost pomocí změny velikosti amplitudy samotného samplu.

Tím jak se můžou nastavit různé rychlostí hraní skladby a efekt volume slide může přecházet z jedného řádku patternu do druhého, je dobré mít pro lepší práci s tímhle efektem pro něj jeho vlastní časovač, který si je schopný si zapamatovat i u dalšího řádku patternu, ve které době (z těch všech možných v rámci 1 řádku patternu) se hodnota hlasitosti snižovala/zvyšovala v řádku patternu předešlém. Já mám takový časovač pouze 1. Co je omezení, ale tak nějak nepočítám s tím, že bych nějak zásadně pracoval s tímhle efektem ve 2 hudebních kanálech naráz. Ze stejného důvodu i hodnotu o kterou se snižuje hlasitost v tomhle efektu můžu uchovat v paměti vždy pouze 1. Je taky dobré mít možnost časovač pro tenhle efekt na začátku každého řádku patternu vynulovat. Tuhle možnost já mám.

Po technické stránce mám pro tenhle efekt vyčleněné:
Registre:
-6 bite hodnota hlasitosti+2 bite snížení/zvýšení hlasitosti celkem 4 krát pro každý kanál (registr D7)
-4 bite časovač efektu (D4)
-1 byte frekvence změny hlasitosti, po dosažení nastavené hodnoty se časovač vynuluje (D2)
-1 byte hodnota změny hlasitosti (D2)
Možnost vynulování časovače tohohle efektu provádím i dalším 1 bitem v mém hudebním formátu, tedy pokud chci vynulovat časovač i na začátku hraní jednoho řádku patternu.

Registr D2 mám určený pro pomocné proměnné. V pozdějších částech kódu v rámci celé programové smyčky hudební rutiny jsem jej zúžil na 2 byte pro pomocné proměnné a ty další 2 byte použil pro efekt volume slide.

Každou hodnotu hlasitosti zvyšuji automaticky o hodnotu 1 čím se pomocí 6 bitů dostávám na maximální hlasitost co je 40 hexa. Nulovou hlasitost dosahuji pomocí ukončení DMA přenosu. Je to jinak po zvukové stránce o něco čistější řešení, jako kdyby jsme dali hlasitost na 0 pomocí registru pro hlasitost. Bavím se o tom, pokud dáváme hlasitost na nulu třeba skokem z hlasitosti maximální, nebo alespoň nějaké vyšší.

[joke] ...nebo alespoň nějaké vyšší než je úroveň hlasitosti přibližně 6 [/joke]

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.05.2023, 19:16 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Takové programátorské žertíky drobátko. Jak se koukám po hudebním formátu MOD, po jeho struktuře, je to jinak fajn vymyšleno, tak jsem zjistil, že adresace frekvence tónu je dělaná na přímo pomocí vyhrazených 12 bitů, co mně celkem mrzelo že já hledám správnou frekvenci pomocí cyklu. Můj hudební formát má na frekvenci tónu vyhrazených 6 bitů. Nicméně i když nemám prostor na zapsání celé frekvence tónu přímo v hudebním formátu, tak adresovat přímo můžu, tedy vyhodit ten cyklus. Ještě budou drobné optimalizace ale již mi to hraje. Tak fajn, již je vše v pořádku a jsem klidnější.

Je pro mně novinkou, že i do paměti Amigy můžu zapisovat v ASM přímo v desítkové soustavě. To je fajn a hned jsem to použil pro zapsání nové tabulky pro frekvence v oktávě.

První tón na stupnici má v rutině hodnotu 1 (a ne 0) a tak jsem pro správnou adresaci frekvence tónu dal první 2 byte pro jeden tón nulové... .

Promarněný 2 byte v paměti, to nějak "dám"... :lol:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.07.2023, 20:05 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Přidal jsem možnost přehrát jakýkoliv pattern vice krát a přitom jej mít zapsaný v paměti pouze jednou. Tedy práce s patterny skladby je na úrovni klasického MODu. Jen u mně je to o něco složitější, protože velikost patternu vůči MODu není pevně daná. Ale já budu tenhle skok na pattern hrající se více krát provádět asi jen na místech ve skladbě, kde je to potřebný, to můžu, když velikost patternu není pevně daná.

Rozhodl jsem se pracovat lépe s daty skladby po mé zkušenosti, kolik i tyhle data můžou zabírat místa v paměti.

Doteď jsem měl možnost pouze 1 daný úsek skladby opakovat v rozsahu 1-15 krát. Tuhle možnost jsem již odstranil, protože je již zastoupená s novou práci s patterny ve skladbě.

Dost jsem se "popálil" u programovaní na faktu, že při kopírování dat v rozsahu 2 byte do adresovýho registru se další 2 byte do celkových 4 byte doplní na nuly nebo "f-ka", dle toho jestli jsou kopirované 2 byty záporné nebo kladné číslo, tedy jestli má nejvyšší bit "1" nebo "0". Myslím, že už si to budu pamatovat dobře a část kódu jsem upravil, aby se mi potřený vyšší byte vůči 2 byte nemazal.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 233 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz