OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 09:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08.03.2024, 20:23 
Offline
Radil

Registrován: 28.05.2013, 11:24
Příspěvky: 449
Has thanked: 28 times
Been thanked: 201 times
Ahoj,

Vrátil jsem se po asi tak 30 letech k ZX BASICu, na takovéto domácí programováníčko, a matně si vzpomínám, že existoval nějaký POKE, který umožňoval zvětšit rozměry ROMkového fontu, takže se vykresloval místo v 8x8 v 16x16 nebo i víc.

Najde se zde pamětník/odborník, který mi osvěží paměť?

BruXy


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08.03.2024, 21:15 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
Určitě to nebylo jen POKE. Ale takový podprogram byl součástí úvodní kazety... https://spectrumcomputing.co.uk/entry/9 ... Horizons...

Fungovalo to tak, že se řetězec pomocí POKE zapsal na adresu 23306 a pak se spustil program na 32256 viz screenshot. Na řádku 9400 je výpis řetězce z d$ a na 9500 je vlastně ukázka jak se ten podprogram na 9400 volá.

Je možné, že to v různých částech bylo různě, na jiných adresách? Ale princip asi stejný.
https://spectrumcomputing.co.uk/entry/9 ... m/Horizons

Taky předpokládám, že budou existovat i mnohem lepší a rychlejší způsoby, než tento z roku 1982 :)


Přílohy:
Horizons - vypis titulku.png
Horizons - vypis titulku.png [ 3.58 KiB | Zobrazeno 476 krát ]

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08.03.2024, 23:33 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Nene, Bruxy má pravdu. Jestli myslí to, na co já si vzpomínám, tak se to dalo normálně pár příkazy v BASICu a výsledek se volal via LPRINT. Určitě to mám zapsané v mých starých poznámkách, ale ty budou někde u rodičů doma, takže momentálně jsem bez šance se k nim dostat.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08.03.2024, 23:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
misticjoe píše:
Nene, Bruxy má pravdu. Jestli myslí to, na co já si vzpomínám, tak se to dalo normálně pár příkazy v BASICu a výsledek se volal via LPRINT. Určitě to mám zapsané v mých starých poznámkách, ale ty budou někde u rodičů doma, takže momentálně jsem bez šance se k nim dostat.
A nebylo to spíš tak, že se kanál 3 přesměroval na podprogram ve strojáku, který místo tisku na tiskárnu kreslil větší nápisy na obrazovku? K tomu by se LPRINT dal použít velmi snadno a elegantně, zcela se tím vynechá zdlouhavé poukování znaků z řetězce...

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.03.2024, 01:24 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 169
Has thanked: 25 times
Been thanked: 225 times
nuz, myslim si, ze sa jedna o nieco taketo:
Kód:
10 FOR i=0 TO 7
20 POKE 23681,i+64: LPRINT "ahoj"
30 NEXT i


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.03.2024, 15:13 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3675
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
ub880d píše:
nuz, myslim si, ze sa jedna o nieco taketo:
Kód:
10 FOR i=0 TO 7
20 POKE 23681,i+64: LPRINT "ahoj"
30 NEXT i
Ano, to je presne ono.
Inak, malokto to vie, ale tento sposob sa da pouzit aj v 128/+3 basicu. Akurat to vyzaduje trosku opatrnosti a zopar dalsich POKE:
Kód:
    10 POKE 23749,244
    20 POKE 23750,9
    30 FOR i=72 TO 79
    40 POKE 23681,i
    50 POKE 23680,9
    60 POKE 23679,0
    70 LPRINT "Hello World !";
    80 NEXT i
A este pre zaujimavost, kedysi davno som spravil taky jednoduchy cisto basicovy program na vypis zvecseneho pisma - zvecsene v smere X aj Y si mozno zvolit, takze nie je problem pismo zvecsene napriklad vodorovne 2x a zvislo 3.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.03.2024, 16:22 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2095
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Nejaký program (rutinu v stojáku) na väčšie písmo využíva aj Didaktiku M - úvodná kazeta z roku 1990 (Disoft). Obsluhovalo sa to z BASICU, takže zrejme (pozeral som to pred viac ako 15 rokmi) tiež POKE a LPRINT ak nie rovno PRINT.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.03.2024, 16:35 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
Najdete to taky v originalni tapce lokomotiv.

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.03.2024, 17:10 
Offline
Prvnička

Registrován: 12.08.2021, 09:41
Příspěvky: 10
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Pamatam si na tento program v Bite (07/92), pretoze mi na C64 v Spectrum Simulatore nefungoval. :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz