OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 26.04.2024, 16:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22.02.2018, 12:45 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3674
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
petr22 píše:
Skutecne 3D = dva obrazy v plnem rozliseni.
Kazde oko musi videt plne rozliseni, ne jen pulku obrazu.
Ale ved presne toto robia ! Pozri si odkazy v prvom prispevku. Kazde oko vidi svoj vlastny obraz v "plnom" rozliseni 128x192 pixelov, tak, ako by ho dane oko vnimalo zo svojho uhla pohladu. Jednym okom v zornom poli vidis jeden obraz 128x192 pixelov, druhym okom zase v jeho zornom poli vidis druhy obraz 128x192 pixelov, a v mozgu sa ti oba obrazy spoja dokopy a vytvoria skutocnu 3D scenu. Ziadne blbe pseudo 3D, ale plnohodnotne skutocne 3D s dvomi videostopami (kazda v rozliseni 128x192).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.02.2018, 13:07 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 116 times
Been thanked: 424 times
Busy píše:
tridé píše:
Bol tu tusim 3D construction kit. Tak co tak ho patchnut a pouzivat ho v dual mode s brylami...
Alebo napriklad znama hra Driller by bola vyborny kandidat na 3D zobrazenie.
Driller je také dělaný ve 3DCK 8-)

Jen se obávám, že 3DCK není schopen tak jemného "kroku", co se týče úhlu, tedy generovat jeden obraz při pohledu v úhlu 90 stupňů a druhý v úhlu 90,5 stupně... :shrug:

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.02.2018, 16:43 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Myslím, že 3DCK umí i jemné kroky, akorát by se čekalo dvojnásobně dlouhou dobu na vykreslení. To nevím, zda je použitelné.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.02.2018, 17:38 
Offline
Profík

Registrován: 18.04.2017, 12:55
Příspěvky: 698
Has thanked: 264 times
Been thanked: 39 times
Tak to chce turbokartu...Aky je najrychlejsi z80? na fpga??120mhz???60 na lavy displej 60 na pravy to by malo stacit...
http://sowerbutts.com/socz80/
Kurnik ku tomu ethernet a 8bit cyberspace sa moze zacat.

_________________
https://www.8bitbay.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23.02.2018, 23:49 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Pro zacatek by uplne stacilo udelat nejake 3D animace. ZX Screeny vygenerovat na PC a na ZX je prehrat z IDE jako normalni film. A vubec, cela hra by mohla mit zcela predgenerovane obrazovky na IDE. CPU by jen treba dokreslilo predmety. A jeste k te obrazovce, kdyby monitor roztahoval ZX Screen z pomeru 4:3 na 16:9, viditelna plocha by mohla byt o neco sirsi :-)

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.02.2018, 02:35 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
tridé píše:
Tak to chce turbokartu...Aky je najrychlejsi z80? na fpga??120mhz???60 na lavy displej 60 na pravy to by malo stacit...
http://sowerbutts.com/socz80/
Kurnik ku tomu ethernet a 8bit cyberspace sa moze zacat.


Tys něco hulil, že jo?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.02.2018, 02:56 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2353
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
A nemáme už turbokartu? Nemá takhle náhodou ZX Spectrum Next v sobě Raspberry Pi Zero, které shodou okolností umí OpenGL a mohlo by se dát použít pro tento účel? (btw kdepak se to moje ZX Next toulá?)

Pokud bychom měli zachovat retro hardware v plné kráse, tak bych to viděl spíš na 2 synchronizovaná ZX Spectra, podobně jako to dělal Mister Beep s některými skladbami na speaker.

1/ 2x výkon protože 2 stroje
2/ 2x kompozitní video pro dva nezávislé monitory
3/ je to jednoduché, žádný složitý hardware, k synchronizaci bohatě postačí io port na jedné straně a joystick port na straně druhé (klasická 8255 vyhoví, ale je maličko overkill)

Ale upřímně, ačkoli mám hry v 3D enginu od Incentive hodně rád, myslím, že ani 256x192px není dost.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.02.2018, 09:32 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 521 times
Been thanked: 816 times
Dex už má první SW, asi nějaký klon Tetrisu.
http://dexovo.cz/jen-poznamka.php

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.02.2018, 13:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Ja bych rad videl treba takovy arkanoid ve 3D v pohledu z dola zesikma od voziku. Nebo nejaky ten let prostorem (elite). Pro plynuly pohyb predmetu v 3D prostoru by se dalo vyuzit ovladace mysi. Mys nema omezeni na rychlost pohybu (nebo spis velikost kroku) a hry ovladane mysi pak pusobi rychlejsim dojmem, ikdyz to nevyzaduje zadne rychlejsi CPU. K-MOUSE umi menit polohu v osach X a Y zcela plynule, pro 3D hloubku (pohyb v ose Z) by slo vyuzit bud kolecka mysi, nebo druhou K-MOUSE(slave) ktera by vertikalni smer pouzila pro osu Z. Drivery pro to jsou, maji par set bajtu. Na obrazovce by tak mohl byt nejaky zamerovac nebo predmet, ktery by se mohl zcela plynule pohybovat ve vsech trech osach a to prakticky realtime, protoze mouse driver ihned vraci souradnice. Pak uz je na ZX aby vykreslilo podle souradnic dany sprajt.

Mam doma SLAM ULA PLUS 128 (nahrada uly to ZX128) a ta zvlada i hi-res timex a hw-multicolor rezim. U hi-res by to znamenalo sice monochrom obraz, ale s rozlisenim 256x192 pro kazde oko (celkove ma obraz 512x192)....

Ovladani hry pomoci dvou mysi soucasne se da zvladnout, mam na ZX vyzkouseno. Asi bych zadnou hru vylozene nevazal na pouziti jen s mysi, ale jako jednu z volem v ovladani.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz