OldComp.cz http://www.oldcomp.cz/ |
|
ATpad - levná herní konzole s ATmega8 http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=125&t=7507 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Panda38 [ 19.06.2019, 13:21 ] |
Předmět příspěvku: | ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Projekt ATpad už snad vypadá být životaschopný, tak nějaké podrobnější info. Ještě sice čeká nějaká práce do finální verze, ale základní koncepce vypadá být už vytvořená. Budu rád za připomínky ke koncepci. Teď pracuji na simulátoru, aby se daly snáz vyvíjet aplikace v PC. Stránka k projektu s podrobnými informacemi: http://www.breatharian.eu/ATpad/ |
Autor: | macino [ 19.06.2019, 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Krásná práce! Panda umí! ! ! Hlavně obdivuju pájení té drobotiny na pcb. |
Autor: | danhard [ 19.06.2019, 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Panda je zvíře ! Kolik jsi dosáhl rozlišení ? A jo, už to tam vidím. |
Autor: | danhard [ 19.06.2019, 17:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Ve VGA modu to jede 4 barvy (resp. 2 bity na výstupu) ? Ve VGA modu by se tam zajisté vešlo více řádek |
Autor: | Kubik [ 19.06.2019, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
U River Raidu je mensi problem v tom, ze musi scrollovat vertikalne a to by mohl bejt problem. Ale je fakt, ze to by byla peckova hra a vylozene killer app |
Autor: | Panda38 [ 19.06.2019, 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
danhard píše: Ve VGA modu to jede 4 barvy (resp. 2 bity na výstupu) ? Ve VGA módu to je také 16 barev, ale protože trvá linka jen poloviční dobu, umí to vykreslit jen 10 dlaždic, proto se obraz rozděluje na levou a pravou půlku. Ve vertikálním směru všechny drivery používají 2 videolinky na pixel, tedy není problém zvýšit vertikální rozlišení na dvojnásobek (i RAM by na to stačila).
Ve VGA modu by se tam zajisté vešlo více řádek |
Autor: | danhard [ 19.06.2019, 17:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
S vertikálním rozlišením nebývá problém, to se dělá opakováním řádků, aby se dosáhlo přibližně čtvercového rozlišení. Ale Atmega8 má 1kB RAM, tam se toho vejde ps. motivy musí být dělané přes char. generátor, není to grafika, na to je té RAM zase málo. |
Autor: | Panda38 [ 19.06.2019, 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Jo tady by šlo nejspíš zajistit plynulé hw skrolování ve vertikálním směru. Nahlédl jsem ještě na ten AVGA projekt - jestli jsem správně pochopil, sestavují se dlaždice v RAM za běhu a tím se dosáhne plynulého pohybu. Hm, tohle nevím jestli by se dalo zajistit, během renderování linky by se asi nedalo stíhat přepínat mezi RAM a ROM dlaždicemi. |
Autor: | danhard [ 19.06.2019, 17:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
http://www.breatharian.eu/ATpad/ATpad_Loader.jpg to ale s VGA moc nesedí ? ps. jde mi o to, jestli by to zvládlo horizontálně 32 dlaždic, 2 bity barvy, nebo i ten 1 bit by stačil. ZX81 víc nemá |
Autor: | Panda38 [ 19.06.2019, 17:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Ne ne, tohle není VGA, jak jsem tam i psal - chtěl jsem vyfotit jak vypadá loader, tj. v módu PAL (aby nebyla obrazovka rozdělená), ale zrovna jsem tu teď neměl u sebe žádnou TV, tak jsem použil tenhle VGA monitor, který uměl na chvíli PAL alespoň takhle zobrazit. |
Autor: | zdenek6 [ 19.06.2019, 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Vertikální skrolování je u AVGA dosaženo tak, že se dlaždice v prvním řádku vykreslují s určitým offsetem. To se dá udělat i s ROM dlaždicemi. Pokud je dlaždice vysoká 8 řádků, stačí naučit driver posouvat od 0. - 7. řádku. Podobně lze udělat i horizontální posun. RAM dlaždice jsou tam použity na to, aby šel udělat jemný posun spritů. A měnit RAM a ROM sety během jednoho scanlinu? Výzva přijata! Jdu si to postavit... |
Autor: | Panda38 [ 19.06.2019, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
danhard píše: http://www.breatharian.eu/ATpad/ATpad_Loader.jpg V plných barvách by se dalo rozlišení trochu zvýšit (možná tak na 25 dlaždic?), kdyby ve videopaměti nebyly 1-bajtové indexy dlaždic, ale adresa dlaždic v ROM (takhle to dělá i Uzebox), tím by odpadly některé výpočty. Nižší počet barevných bitů by mohl sice rozlišení zvýšit, ale asi jen v případě černobílého obrazu. Kdyby se mělo přepínat mezi 2 barvami, to by bylo časově dost náročnější. Stejně ale to budou zas dlaždice a ne pixelová grafika.to ale s VGA moc nesedí ? ps. jde mi o to, jestli by to zvládlo horizontálně 32 dlaždic, 2 bity barvy, nebo i ten 1 bit by stačil. ZX81 víc nemá Ale asi není moc dobrý nápad snažit se tu dosahovat vyššího rozlišení. Programy na to jsou docela malé (6 KB), s tím se toho moc dosáhnout nedá. Chci tam ještě doplnit sériový port - možná by pak bylo zajímavé využití jako nějaký grafický terminál k jinému zařízení. |
Autor: | Panda38 [ 19.06.2019, 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
zdenek6 píše: Vertikální skrolování je u AVGA dosaženo tak, že se dlaždice v prvním řádku vykreslují s určitým offsetem. To se dá udělat i s ROM dlaždicemi. Pokud je dlaždice vysoká 8 řádků, stačí naučit driver posouvat od 0. - 7. řádku. Podobně lze udělat i horizontální posun. Jo před kreslením linky je tam docela dost času na nějaké posuny linek, asi by i to horizontální skrolování šlo.RAM dlaždice jsou tam použity na to, aby šel udělat jemný posun spritů. A měnit RAM a ROM sety během jednoho scanlinu? Výzva přijata! Jdu si to postavit... Přepínání - teď tam je trochu rezerva v taktech, střídá se 4 a 5 hodin na pixel. Teoreticky (podle TV normy) by mělo stačit 5 taktů, ale u některých TV už byly ořezané okraje. Asi by bylo reálné po načtení indexu dlaždice otestovat 7. bit a podle něj skočit do jiné smyčky, která vykreslí dlaždici z RAM místo z ROM. Jo asi by se to udělat dalo. Firmare, který je napevno v ROM, zajišťuje jen bootování loader programu, ale nevšímá si vykreslování, to si dělá každý program zvlášť. Je tedy možné vytvořit program s nějakým exotickým způsobem zobrazení, není to nic pevně dané. Stále mě láká zkusit tam implementovat některé demo od autora Linuse - Phasor nebo Craft. Po úpravě by tam měla jít aspoň část dema implementovat. (zatím jsem zkoušel jen s jeho původním hardware - protože to vidím jako vrchol mistrovství a chtěl jsem vidět, že to fakt funguje, ale dodnes jsem nepochopil jak jeho programy fungují ). |
Autor: | danhard [ 19.06.2019, 18:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8 |
Zajímavý je použití 17.73447 MHz clk a kódování barev |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |