OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 16:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 23.01.2015, 22:39 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Mohol by mi niekto povedať ako sa tento Wooky (spojený Wooky I a Wooky II dohromady) chová na reálnom Sharpe, ak sa nahrá z kazety?

Vysvetlenie, prečo sa to pýtam:
V Zdeňkovom emulátore, ak to otvorím kliknutím na MZF, tak sa to načíta okamžite a je to v poriadku. Pokiaľ to načítam cez virtuálny CMT, tak je tam mierne rozbitá grafika levelu. Ak to ale načítam v mojom emulátore, tak miesto grafiky levelu mám len farby pozadia (alebo písma?), vo štvorcoch veľkosti znaku. V STMZ je to v poriadku, ale nemám to ako otestovať cez VCMT, takže neviem ako by to bolo tam. Ordoz emulátor pre zmenu vytvorí akési pásy, ale v podstate sa dá povedať, že sa to správa podobne ako v mojom emulátore. Predpokladám, že to má súvis s tým, že počas nahrávania hry sa prepíše VRAM. Zrejme v nej dôjde k zmenám. Ale to je len môj odhad. Zrejme ten, kto to vytvoril to netestoval na CMT, ale už len na disketách, kde to zrejme problém nerobí. Zaujíma ma ale reálny Sharp v prípade použitia CMT.


Přílohy:
Wooky2.zip [22.07 KiB]
564 krát

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 24.01.2015, 13:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Už asi viem, kde je problém. Pred úpravou grafických znakov sa odmapuje VRAM a potom sa do CGRAM nahrá aktuálny obsah RAM, čiže sekvencia FFFF0000 u Ordosa a 0000...FFFF... u mňa (na našom Sharpovi prázdna pamäť vyzerala tak, že bolo 128 bajtov 00h, potom 128 FFh. Takže myslím, že Ordosov a môj emulátor sa správajú tak ako sa majú a pri Zdeňkovom toto správanie môžem zdôvodniť tak, že pred tým ako som cez VCMT nahral Wookyho, tak som mal niečo v pamäti. Otestoval som to teraz s čistou RAM a správa sa to podobne ako u Ordosa a u mňa. Takže na reálnom Sharpe to bude to isté.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 24.01.2015, 13:30 
Offline
Kecka

Registrován: 21.05.2013, 08:22
Příspěvky: 32
Has thanked: 0 time
Been thanked: 6 times
Zkus tento mel by byt komplet v jednom souboru.
[attachment=0]WOOKY.zip[/attachment]


Přílohy:
WOOKY.zip [23.76 KiB]
543 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 24.01.2015, 15:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Raz som na tento súbor niekde natrafil (na stránke autora, ale dnes už neviem, kto to bol a Google tiež netuší) a nevedel som to v Zdeňkovom emulátore rozbehať (vyhodí nejakú chybu). Myslel som, že je to poškodený súbor, tak som to vymazal. Teraz som to skúsil v mojom emulátore a krásne to fičí. V Zdeňkovom to nefunguje, iba cez vCMT.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 25.01.2015, 18:11 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 232 times
Been thanked: 66 times
Ten velký 50kilový soubor asi nebyl pro kazetu určený, měl jen umožnit pohodlné spouštění z diskety, viz
http://archivek.ordoz.com/sharpemu/2898

Proč si s tím emulátory v režimu ROM patch poradí, to nevím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 26.01.2015, 10:02 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 359 times
Been thanked: 304 times
Ja jsem zjistil, ze Wooky, ktery ma delku 28166 bytu, ma spatne udelanou hlavicku. Na pozici 0012h je 06 6E, ale spravne tam musi byt 86 6D. Otoceno a prepocteno, rozdil 128 bytu. Proste, k delce programu je pripoctena delka hlavicky. Predpokladam, ze emulator pasky pak cte data, ktere tam vlastne uz ani nejsou.
Prikladam opraveny soubor, ale spis by se mely opravit rutiny v emulatorech, aby si s tim umely poradit.


Přílohy:
WOOKYm.zip [23.76 KiB]
529 krát

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 27.01.2015, 18:38 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
mop píše:
Ten velký 50kilový soubor asi nebyl pro kazetu určený, měl jen umožnit pohodlné spouštění z diskety, viz
http://archivek.ordoz.com/sharpemu/2898

Proč si s tím emulátory v režimu ROM patch poradí, to nevím.

Zdeňkov emulátor zrejme číta podľa obsahu hlavičky a to spôsobuje problém. Ja čítam celý súbor podľa jeho dĺžky a potom už len podľa obsahu nastavujem RAM. Takže v mojom prípade k I/O chybe nedôjde. Ale ďakujem za upresnenie, lebo nenapadlo ma, že chyba je práve tam. V podstate najlepšie sa správa ordos emulátor, ktorý napíše CMT loading error.
mop píše:
Ten velký 50kilový soubor asi nebyl pro kazetu určený, měl jen umožnit pohodlné spouštění z diskety, viz
http://archivek.ordoz.com/sharpemu/2898

Proč si s tím emulátory v režimu ROM patch poradí, to nevím.

Ono v podstate neporadí, ak je ROM patch urobený dobre. Môj emulátor má ROM patch urobený dobre, takže sa to správa rovnako ako keď sa to nahrá z kazety. U Zdeňka sa to chová tiež správne, len to vo fináli vyzerá inak, pretože prázdna pamäť (po zapnutí Sharpa po 10 sekundovom vypnutí vyzerá u Zdeňka takto: FFh FFh 00h 00h a u nás to vyzeralo takto: 128x FFh, 128x 00h.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 08.02.2015, 23:30 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 232 times
Been thanked: 66 times
Emulátory se asi liší i obsahem video-RAM při zapnutí - po přepnutí do režimu 320x200x16 to vypadá u každého trochu jinak:
Příloha:
320x200x16_Adler.png
320x200x16_Adler.png [ 4.01 KiB | Zobrazeno 8609 krát ]

Příloha:
320x200x16_Hucik.png
320x200x16_Hucik.png [ 6.36 KiB | Zobrazeno 8609 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wooky - chovanie na reálnom Sharpe
PříspěvekNapsal: 09.02.2015, 01:45 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
To je mi jasné, ale ako sa choval náš Sharp pri zapnutí (VRAM) tak ľahko už nezistím, takže v mojom emulátore to je rovnako pre všetky pamäte.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz