OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 17:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 15:10 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.2016, 08:29
Příspěvky: 100
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
Mě náhodou přijde verze na ZX spectrum dost hratelná. Strávil jsem s ní hodně času. Ono co od 3,5MHz a dost "nezvyklé" struktury videoram očekáváš. Ale ta verze pro C64 je fakt epileptická :)

_________________
Didaktik M, Atari 800XE, Commodore 64, PMD 85-1 .... a dál nebude NIC, bydlím v paneláku! :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 15:19 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1029
Has thanked: 445 times
Been thanked: 155 times
Já hrál Elite jenom na Didaktiku a bylo to úplně super. Jedna z nej her na ZX.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 15:43 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
Kiron píše:
Mě náhodou přijde verze na ZX spectrum dost hratelná. Strávil jsem s ní hodně času. Ono co od 3,5MHz a dost "nezvyklé" struktury videoram očekáváš. Ale ta verze pro C64 je fakt epileptická :)


No pokiaľ odhliadnem od atributov tak 256 bodov na riadok je ideálne k binárnemu spracovávaniu, také A8bit malo 320 bodov a to sa Zložitejšie vypočitávalo, trebárs som robil 3rýchlostné rolovacie hviezdy ... No ušetríš pár inštrukcií a to je na rýchlosti poznať.

Toť môj názor.

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 15:45 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
Atari ma celkem 3 mody na sirku, jeden z nich (uzky) je 256 bodu v hiresu

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 16:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
krupkaj píše:
Atari ma celkem 3 mody na sirku, jeden z nich (uzky) je 256 bodu v hiresu


No ale potom to vizera ... a tiež to je cez 20 rokov čo som naposledy šahol na 8bit. A tiež si pametám, že 6502 má nejaké inštrukcie na decimálne počítanie nie som si istý či s fp, by som musel hĺadať. Všetko mám v hmle :lol:

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 17:03 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.2016, 08:29
Příspěvky: 100
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
No řekněme že kvůli rozdělení na třetiny a řádkování po osmi se při výpočtu vektorové grafiky nějaký ten čas ztratí při počítání na jaké adrese daný řádek či bod vlastně je. Atributy je to nejmenší. Zvlášť u Elite = 0.

_________________
Didaktik M, Atari 800XE, Commodore 64, PMD 85-1 .... a dál nebude NIC, bydlím v paneláku! :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 17:11 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
Atributy to je jasné, tak som to myslel, no z pohľadu vektorov 256bodov na riadok je ideál, pretože 1byte.

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 17:20 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.2016, 08:29
Příspěvky: 100
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
A rozložení řádků je ti známé?

_________________
Didaktik M, Atari 800XE, Commodore 64, PMD 85-1 .... a dál nebude NIC, bydlím v paneláku! :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 17:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
Kiron píše:
A rozložení řádků je ti známé?


A na akom stroji ? 256bodov tj 32byte na ZX považujem ako jednoduchšie na obsluhovanie v asemb. ako 40byte na riadok na A8bit, to je všetko čo som chcel povedať ...

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 17:39 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
Shony píše:
Kiron píše:
A rozložení řádků je ti známé?


A na akom stroji ? 256bodov tj 32byte na ZX považujem ako jednoduchšie na obsluhovanie v asemb. ako 40byte na riadok na A8bit, to je všetko čo som chcel povedať ...


Asi mi to dochádza pomalšie, na ZX niesu bajty riadok po riadku ale každý povedzme znak tj 8byte je za sebou ?

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 17:49 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.2016, 08:29
Příspěvky: 100
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
V pořádku, ale najít ten správný řádek není tak triviální, protože nejdou lineárne za sebou. Ne že by to byla bůhví jak složité, dodnes si pamatuji tutinu DOWNHL :) Ale prostě u vektorové grafiky se na to vyplýtvá dost výkonu.

_________________
Didaktik M, Atari 800XE, Commodore 64, PMD 85-1 .... a dál nebude NIC, bydlím v paneláku! :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 18:19 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
Kiron píše:
V pořádku, ale najít ten správný řádek není tak triviální, protože nejdou lineárne za sebou. Ne že by to byla bůhví jak složité, dodnes si pamatuji tutinu DOWNHL :) Ale prostě u vektorové grafiky se na to vyplýtvá dost výkonu.


Tak to spectristom nezávidím :lol:, Nieje nad strý dobrý framebuffer :lol:

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 19:12 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2332
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Kiron píše:
V pořádku, ale najít ten správný řádek není tak triviální, protože nejdou lineárne za sebou. Ne že by to byla bůhví jak složité, dodnes si pamatuji tutinu DOWNHL :) Ale prostě u vektorové grafiky se na to vyplýtvá dost výkonu.
Organizace VRAM u ZXS je možná zvláštní, ale ve skutečnosti je velmi elegantní, pokud o ní člověk přemýšlí ve dvojkové soustavě a ne v dekadické. Spousta operací na VRAM se dá realizovat pomocí rotací a jednoduchých inkrementů atd... tedy vesměs operací, které sežerou málo taktů.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 20:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1491
Bydliště: Milovice
Has thanked: 12 times
Been thanked: 368 times
zxcygnus píše:
Kiron píše:
V pořádku, ale najít ten správný řádek není tak triviální, protože nejdou lineárne za sebou. Ne že by to byla bůhví jak složité, dodnes si pamatuji tutinu DOWNHL :) Ale prostě u vektorové grafiky se na to vyplýtvá dost výkonu.
Organizace VRAM u ZXS je možná zvláštní, ale ve skutečnosti je velmi elegantní, pokud o ní člověk přemýšlí ve dvojkové soustavě a ne v dekadické. Spousta operací na VRAM se dá realizovat pomocí rotací a jednoduchých inkrementů atd... tedy vesměs operací, které sežerou málo taktů.


Ale to predpokladám, že pre vektorovú grafiku nemá žiaden prínos, kreslíš čiary, tam ti rotácie a inkrementy nepomôžu, pokiaľ som pozeral algoritmy pre čiaru, tak základ je bod a jeho polohu musíš vypočítať, kdežto v Anticu to ide pekne za sebou a o parádach s DL ani nehovorím ...

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 21:12 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.2016, 08:29
Příspěvky: 100
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
Přesně.

Takže jme dospěli k závěru: nejlepší 8-bit pro Elite je Atari.

S poznámkou, že na Atari se nikdo Elite neobtěžoval napsat :) :) :)

_________________
Didaktik M, Atari 800XE, Commodore 64, PMD 85-1 .... a dál nebude NIC, bydlím v paneláku! :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz