OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 01:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 05:49 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.05.2013, 17:05
Příspěvky: 284
Bydliště: České Budějovice
Has thanked: 169 times
Been thanked: 131 times
Lukaso píše:
Naprostý souhlas, například takové BBC Micro mělo spoustu skvělých her, ale příšerné ovládání. Už tehdy mě hodně mrzelo, že nejsou takové kousky na osmistovce a dnes díky Fandalovi si je mohu v portu zahrát. :) Samozřejmě je tu ještě dost kousků, které by si port zasloužili, ale pro mě osobně srdcovky byly vždy Imogen a Codename Droid, tak budu tiše a tajně doufat. :angel: :joystick:

Z informací, které nám Fandal podal, je zrovna u těchto her problém s tím, že používají nesnadno portovatelné uspořádání obrazovky, v obou případech je ale problém jiný - u hry Imogen jde o záležitost organizace VRAM, která je na BBC Micro jiná než na Atari - zatímco my ji máme lineární, kdy jdou bajty za sebou zleva doprava po jednotlivých mikrořádcích, BBC ji má po osmicích bajtů pod sebou, stejně jako např. C64. To lze do jisté míry "emulovat" použitím textového režimu, kdy se znaky poskládají na obrazovku popořadě za sebou. Protože má Atari ve znakovce 128 znaků, výborně to vychází při portování her, které mají obrazovku nakonfigurovanou na šíři 32 bajtů, tj. 256 pixelů (nebo 128, pokud se použije 4barevný režim). To bohužel není případ Imogenu, který používá plných 40 bajtů, což není dělitel čísla 128. Port takové hry sice není nemožný (viz port hry Plan B), ale je mnohem pracnější.
Ve druhém případě sice šířka vyhovuje, ale je tu další překážka BBC - totiž, že výška obrazovky je 256 pixelů. Atari zobrazí běžně pouze 240 (pomocí různých triků i víc, ale ty nelze v tomto případě použít pro zobrazení plné výšky obrazovky BBC). Takže asi jediným řešením je pak několik řádků obrazovky oželet, což v některých hrách může být problém.
Ale Fandal se k tomu třeba vyjádří a vyhodnotí, nakolik je portování uvedených her proveditelné :-)

_________________
Striving to master ANTIC, GTIA and POKEY since 1990.
Diamondz • h3x0r Deluxe • Mahjong XE • Marbled • Mashed Turtles • Millionaire • Mind Blast • Ocean Detox • Oilgame Deluxe • RGB • Rolltris • Speed Up! • Swapz • Thetris


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 11:10 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2016, 01:41
Příspěvky: 84
Bydliště: Jižák
Has thanked: 17 times
Been thanked: 39 times
Aha díky za info, takové podrobnosti jakožto neprogramátor jsem nevěděl. ;)
Nějak mě moje nostalgie na hry z BBC Micro naladila ke stáhnutí emulátoru, takže teď hraju Spellbinder. Taky moc povedená hra, která se ke mě na původním BBC nedostala, ještě že máme ty emulátory. :lol:

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 11:19 
Offline
Kecálek

Registrován: 18.11.2013, 20:27
Příspěvky: 114
Has thanked: 6 times
Been thanked: 114 times
Ano, je to více méně tak, jak píše PG.

Z BBC Micro jdou nejlépe naportovat hry ve dvou nebo čtyřech barvách při šířce řádku 32 bajtů.

Při šířce 40 bajtů je to už o něco pracnější, ale zvládnutelné.

Skutečně zásadní problémy jsou dva. Hry používající na výšku 256 mikrořádků a hry s dvojnásobným počtem barev proti Atari možnostem, tj. osm barev při pixelu 2x1 nebo čtyři při pixelu 1x1.

V tom prvním případě je nutné obrazovku nějak ořezat, jako jsme to udělali ve hře Plan B. Někde to ale fakt nepůjde. Například v Codename Droid si to opravdu nedovedu představit. Tam by prostě chyběla část obrazu. A bohužel stejný problém je s Elite. Jinak by to už bylo dávno naportované, i když mě osobně ta hra vůbec neoslovila.

Hry ve více barvách, to je vůbec příběh sám pro sebe. Na BBC Micro je to v těchto módech tak, že oněch osm bajtů za sebou už nedefinuje celý znak, vezmu-li na pomoc situaci po převodu na Atari, ale pouze půlznak a dalších osm bajtů jeho druhou polovinu.

Čili naportovat takovou hru, to už je skutečně výzva. Trošku jsem o tom přemýšlel a asi by to nějak šlo, vždycky ty dva půlznaky skládat dohromady, ale otázka je, jak by pak vypadal výsledek, protože by se samozřejmě musel počet barev osekat na polovinu. Myslím, že moc dobře by to nedopadlo. Grafika by se proto zřejmě musela v podstatě celá překreslit, aby z toho nebyl flekatý hnus.

Nicméně. Ten Imogen, to bych mohl převést. Takový převod, to je práce tak na dva týdny, když se do toho pořádně pustím.

Můžeš mi Lukaso vysvětlit ovládání? Umím chodit akorát doleva a doprava plus skákat.

F.

PG píše:
Lukaso píše:
Naprostý souhlas, například takové BBC Micro mělo spoustu skvělých her, ale příšerné ovládání. Už tehdy mě hodně mrzelo, že nejsou takové kousky na osmistovce a dnes díky Fandalovi si je mohu v portu zahrát. :) Samozřejmě je tu ještě dost kousků, které by si port zasloužili, ale pro mě osobně srdcovky byly vždy Imogen a Codename Droid, tak budu tiše a tajně doufat. :angel: :joystick:

Z informací, které nám Fandal podal, je zrovna u těchto her problém s tím, že používají nesnadno portovatelné uspořádání obrazovky, v obou případech je ale problém jiný - u hry Imogen jde o záležitost organizace VRAM, která je na BBC Micro jiná než na Atari - zatímco my ji máme lineární, kdy jdou bajty za sebou zleva doprava po jednotlivých mikrořádcích, BBC ji má po osmicích bajtů pod sebou, stejně jako např. C64. To lze do jisté míry "emulovat" použitím textového režimu, kdy se znaky poskládají na obrazovku popořadě za sebou. Protože má Atari ve znakovce 128 znaků, výborně to vychází při portování her, které mají obrazovku nakonfigurovanou na šíři 32 bajtů, tj. 256 pixelů (nebo 128, pokud se použije 4barevný režim). To bohužel není případ Imogenu, který používá plných 40 bajtů, což není dělitel čísla 128. Port takové hry sice není nemožný (viz port hry Plan B), ale je mnohem pracnější.
Ve druhém případě sice šířka vyhovuje, ale je tu další překážka BBC - totiž, že výška obrazovky je 256 pixelů. Atari zobrazí běžně pouze 240 (pomocí různých triků i víc, ale ty nelze v tomto případě použít pro zobrazení plné výšky obrazovky BBC). Takže asi jediným řešením je pak několik řádků obrazovky oželet, což v některých hrách může být problém.
Ale Fandal se k tomu třeba vyjádří a vyhodnotí, nakolik je portování uvedených her proveditelné :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 11:35 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2016, 01:41
Příspěvky: 84
Bydliště: Jižák
Has thanked: 17 times
Been thanked: 39 times
Fandal píše:
Můžeš mi Lukaso vysvětlit ovládání? Umím chodit akorát doleva a doprava plus skákat.

Ovládání je příšerný stejně jako jsem měl problém už za dob hraní na BBC, měl jsem k dispozici takový ten ovladač co vypadal jako taser. Emulátor používám BeebEm a tam je pro Imogen defaultně klávesa X a Z pro pohyb, Enter pro skákání/šplhání/použití předmětu co má čaroděj v ruce, šipky doleva a doprava pro výběr postavy/předmětu/dalších ikon a mezerník na použití předmětu nebo přeměna na postavu.

Převod Imogenu by byla skutečně bomba, ale určitě tebe nebo někoho nechci do toho nutit pokud by to mělo stát hromadu úsilí, práce nebo nervů. :D
A jen dotaz, jak by to vypadalo v případě Spellbindera? Právě ho zkouším hrát a na poměry BBC ta hra vypadá graficky i hratelností naprosto fantasticky, jen nějak nemůžu přijít na to ovládání, na začátku to sice nabídne jeho konfiguraci, ale přesto se nějak hraním zatím prokousávám.

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 11:56 
Offline
Kecálek

Registrován: 18.11.2013, 20:27
Příspěvky: 114
Has thanked: 6 times
Been thanked: 114 times
Jo, toho Imogena už chápu. Tyjo, to bude nějaká složitější hra. Zadávání hesel, přeměna postavy, diskové operace...

Ten Spellbinder by šel taky, mám ho na seznamu vhodných kandidátů. Určitě by to bylo výrazně jednodušší než Imogen. Pokud přijdeš na to, jak to hrát a o co tam jde, tak se do Spellbindera klidně pustím.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 12:07 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2016, 01:41
Příspěvky: 84
Bydliště: Jižák
Has thanked: 17 times
Been thanked: 39 times
Ano Imogen je hodně složitá hra, neustálé se přeměňování, používání předmětů, přemýšlení co která postava umí a kde ji použít... Osobně jsem u téhle hry za mlada strávil hodně času ale nikdy ji nedohrál. Nejtěžší je to, že počet přeměn je limitován číslem vpravo nahoře. Na originálním BBC sem hru nikdy nedohrál.

Co se týče Spellbindera tak už jsem přišel na ovládání, pohyb si lze na začátku nastavit, klávesu pro selection taky (zatím nevím k čemu slouží) a menu co je vlevo dole se používá přes klávesy F1 až F5. Jo a F6 se vypíná hudba.

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 12:20 
Offline
Kecálek

Registrován: 18.11.2013, 20:27
Příspěvky: 114
Has thanked: 6 times
Been thanked: 114 times
Nojo, už to vidím. F1 až F5 pro menu. Tak já se do toho asi pustím.

Hra, kterou napsal čtrnáctiletý a šestnáctiletý Izraelec pro britský Superior, to tady ještě nebylo.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 12:28 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2016, 01:41
Příspěvky: 84
Bydliště: Jižák
Has thanked: 17 times
Been thanked: 39 times
Fandal píše:
Nojo, už to vidím. F1 až F5 pro menu. Tak já se do toho asi pustím.

Hra, kterou napsal čtrnáctiletý a šestnáctiletý Izraelec pro britský Superior, to tady ještě nebylo.

F.

Super zpráva :thumbup: pokud bys potřeboval testera, jsem samozřejmě plně k dispozici.

_________________
Mapky, návody a archiv Atari 8bit her
http://fly.atari.org aneb http://atari.panprase.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 20:14 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1029
Has thanked: 445 times
Been thanked: 155 times
To s Elite, tedy opravdu není dobrá zpráva. Musím se s tím smířit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 20:38 
Ked sme pri BBC micro co tak:
SIMCITY?
https://www.youtube.com/watch?v=gUEy7EtohGg
Strategii na Atarku je malo. SIMCITY je klasika.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 22:27 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
Trafo píše:
To s Elite, tedy opravdu není dobrá zpráva. Musím se s tím smířit.

Mne Elite taky na 8bitu chybi. Myslim si ale, ze by to slo, klidne by se mohl vyhled z lodi oriznout shora a zespodu o 8 pripadne 16 mikroradku. Display listem by to urcite nebylo problem udelat, akorat by se preskocilo zobrazovani a tim zuzil vyhled. Na C64 taky maji jenom 192 radku a vyhled z lodi uzsi a nicemu to nevadi.

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 18.12.2016, 23:53 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Já úplně nevím, co od toho Elite čekáte. Na 8mi bitu je to prostě nehratelné. To by Fandal musel překopat kompletně kód od začátku, počítat vektorovou grafiku via nějaké nezdokumentované triky, atd. Prostě ten CPU to neutáhne. Není lepší vytáhnout ST nebo Amigu a pustit si to pořádně?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 02:06 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
jo, mas pravdu, navic, kdyz je na ST verze co beha pekne z disku. Je to jen takove prani z minula,
Zrovna jsem to nedavno zkousel je tam i verze co ma predelany kokpit bez te silene modro zlute textury.

Ale poradne ani nevim jak to treba beha na Commodoru, asi si to necham Wotnauem priste predvezt.
Na druhou stranu si zase nemyslim, ze by to muselo byt tak strasne, kdyz si vemu jak beha treba Mercenary nebo Tondovo 3D demo. Prece jenom na 8bitu je to taky wireframe bez vyplnovani.

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 14:52 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
No na ZXku je to hrozné - dva objekty na obrazovce a cuká jako prasa. C64 nebo BBC micro znám jen z YouTube a přijde mi, že tam používají zvláštní techniku vykreslování, kterou si člověk koleduje o epileptický taneček - zdá se mi, že se v kódu snaží udržet nějaký přijatelný framerate a kdyby to pod něj mělo náhodou klesnout, tak objekt pro jistotu nevykreslí vůbec. Všechno pak tak nějak divně poblikává.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SABOTEUR
PříspěvekNapsal: 19.12.2016, 15:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1029
Has thanked: 445 times
Been thanked: 155 times
Při existenci karet Rapidus a VBXE a 1MB RAM by se dala na 8 bit převést i ST verze. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz