OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

Jet Set Willy 2019
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=23&t=7724
Stránka 12

Autor:  Solaris104 [ 05.10.2019, 22:11 ]
Předmět příspěvku:  Jet Set Willy 2019

Zatím se objevilo video nové konverze Jet Set Willy ze ZX Spectra v hiresu pro Atari XE/XL.
https://youtu.be/HyPJk7xyFJk
A už je tu i download
https://atariage.com/forums/topic/29686 ... illy-2019/

Autor:  Trafo [ 06.10.2019, 04:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Pěkný počin. Vyzkouším. Díky.

Autor:  Fandal [ 06.10.2019, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

To není konverze v pravém slova smyslu. Ten šílenec to napsal od nuly.

F.

Autor:  misticjoe [ 06.10.2019, 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Borec!

Autor:  Poison [ 07.10.2019, 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

No to je nářez :) že si s tim někdo takhle vyhraje. Takže už konečně máme na atárku oba tituly, Maníka Minera a JS Williho v nové a nejlepší formě :)

Autor:  misticjoe [ 07.10.2019, 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Člověka to nutí k zamyšlení - kdyby tyto dvě hry vyšly v této kvalitě na malém Atárku tehdy, nebylo by oblíbenější?

Autor:  Poison [ 07.10.2019, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Myslim ze urcite byly.

Autor:  ctirad [ 08.10.2019, 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Hele a co je na těch hrách vlastně tak super? Samozřejmě, i v mém případě byl JSW jedna z prvních her, co jsem jako dítě viděl, ale to je asi tak všechno.

Autor:  Czech Human [ 08.10.2019, 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

V podstatě celá myšlenka hry je jen tupé skákání paňácou po místnostech, kde se vyskytují více či méně psychedelické objekty, jejichž jediná vlastnost je, že vás při dotyku zabijí... Nějaké intelektuálno tu přijde zkrátka. Na mě to působí dojmem, že autor možná kdysi měl na začátku velké plány, ale pak tak nějak zůstalo u skákání panáčkem protože nic složitějšího nezvládl/už na to neměl náladu (a to nemyslím ve zlém, něco většího naprogramovat jen na těch původních strojích vybavených leda kazeťákem je dobrá osina v zadku).

Autor:  Solaris104 [ 08.10.2019, 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Musíte to brát v kontextu doby. Manic Miner je kult a vyšel v roce 1983. Jet Set Willy na něj navazuje a vyšel v roce 1984. Liší se ale v tom, že člověk může procházet obrazovky jak chce, je to daleko rozsáhlejší a taky hrozně těžké. Ale patří to mezi klenoty 8-bit her. Osobně preferuji raději Manic Minera, kterého poctivě dohraji. Jet Set Willy je na mě velký hardcore.

Autor:  tomascz [ 08.10.2019, 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Mě se taky nikdy Maník (hezký nickname :-)) ani JSW nelíbily. Jednak mi grafika přišla i na rok 1984 dost příšerná a druhak mi koncept, kdy se vás v každý místnosti snaží od začátku dostat deset příšerek najednou (a jako bonus si různě kříží cesty), přišel víc jako psycho než jako hra k pobavení :shrug:

Autor:  ctirad [ 08.10.2019, 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

Kontext doby jsem měl a stejně mě to nijak neoslovilo a dodnes si pletu MM s JSW. A to mám plošinovky rád.

Autor:  dex [ 08.10.2019, 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

ctirad píše:
Hele a co je na těch hrách vlastně tak super?

1) ta gloriola toho, že je Smith napsal ve 13 letech.
Pamatuju, jak jsem si ve dvanácti říkal, jak to musím do roka zvládnout taky a v patnácti jsem měl divný pocit, že jsem něco fakt krutě prosral.
2) "hudba" během hry. Tehdy ohromující.
3) O nějaké moc pokročilé nebo sofistikované herní mechanismy moc nešlo.
V 83. nebyla ještě tak rozsáhlá nabídka her ani v Británii. A třeba proslulé Giana Sisters, Mario nebo Sonic nic moc novějšího nepřináší a stejně se považují za super. A co nového přináší třeba R-Type oproti staršímu Scramble, krom grafiky?
Navíc u nás i později fascinovalo cokoli, co se sem dostalo, včetně blbostí typu Pong, Cowboys. Z Invaders jsme byli odvázaní. Ještě v 89. jsme chodili ke spolužákovi na plusko hrát Harrier Attack (1983), nic lepšího snad ani neměl. A v 92. Manic Miner na Zbrojováčkovi (tedy monochrom a zvuk stále jen z beeperu)? U toho se dalo vydržet celou vyučovací hodinu, vyhrazenou na počítače!

Autor:  baktra [ 08.10.2019, 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

misticjoe píše:
Člověka to nutí k zamyšlení - kdyby tyto dvě hry vyšly v této kvalitě na malém Atárku tehdy, nebylo by oblíbenější?


Dvě hry by to nejspíš nezachránily. 8bit Atari na tom v roce 1984 nebylo dobře a firma zcela správně napínala síly k 16bitovým počítačům.
Cenová válka s C64 už byla prohraná, odklon vydavatelů her pokračující a zastaralost technického řešení z roku 1979 stále viditelnější.
Atari taky moc nepomohl ten jejich nešťastný kazeťák. C64 a ZX byly pro hráče velmi dobře použitelné jen s ním (a tím pádem finančně dostupnější). Atari ani náhodou. Disketovka a nakupování cartridge celou věc pořádně prodražily.

Czech Human píše:
V podstatě celá myšlenka hry je jen tupé skákání paňácou po místnostech, kde se vyskytují více či méně psychedelické objekty, jejichž jediná vlastnost je, že vás při dotyku zabijí... Nějaké intelektuálno tu přijde zkrátka. Na mě to působí dojmem, že autor možná kdysi měl na začátku velké plány, ale pak tak nějak zůstalo u skákání panáčkem protože nic složitějšího nezvládl/už na to neměl náladu (a to nemyslím ve zlém, něco většího naprogramovat jen na těch původních strojích vybavených leda kazeťákem je dobrá osina v zadku).


Tehdy, ve srovnání s ostatními "místnosťovkami", to bylo velmi dobré. Místnosti značně různorodé, nepřátelé také. Hráč měl pocit, že doopravdy prochází velikým domem. Hra tehdy byla schopná hráče vtáhnout do své atmosféry a silně na něj zapůsobit. Nejen aby hru vyhrál, ale aby celý ten veliký dům prošel a objevil každý kout (hrál si). Takových her tehdy moc nebylo.

Autor:  tomascz [ 08.10.2019, 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jet Set Willy 2019

baktra píše:
Tehdy, ve srovnání s ostatními "místnosťovkami", to bylo velmi dobré. Místnosti značně různorodé, nepřátelé také. Hráč měl pocit, že doopravdy prochází velikým domem. Hra tehdy byla schopná hráče vtáhnout do své atmosféry a silně na něj zapůsobit. Nejen aby hru vyhrál, ale aby celý ten veliký dům prošel a objevil každý kout (hrál si). Takových her tehdy moc nebylo.

Ne, v roce 1984 opravdu nevyšel ani Sabre Wulf, ani Bruce Lee, ani Booty a už vůbec nevyšel Knight Lore :) Jediné co jsme v roce 1984 bylo rok staré Atic Atac :-D Ty hry vytvořil 13 letej kluk, takže kvalitativně jsou opravdu na vysoké úrovni (což myslím jako fakt, já tehdy začínal teprve s Basicem). Ale s "Pro" hrami se v žádném případě srovnat nedají (ani hudebně - poslouchat dvacetisekundovej sampl několik hodin dokola do zblbnutí se prostě nedalo). Na třináctiletýho kluka každopádně fantastickej výtvor, to klobouk dolů! :clap:

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/