OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 20:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07.11.2015, 12:03 
Offline
Kecka

Registrován: 14.10.2014, 12:40
Příspěvky: 33
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
pawouk píše:
pokud například takovýto zápis: PLOT0,0:DR.P1,P2:P1=(RND(0)*150):P2=(RND(0)*80) je správně


No tohle spravne neni pokud teda P1 a P2 nemas predem definovane. Kreslis z bodu 0,0 do P1,P2, ale co je v P1 a P2 netusim. Az po vykresleni cary jim prirazujes nahodna cisla. Je mozne ze pri incicializaci maj hodnoty mimo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.11.2015, 12:28 
Offline
Prvnička

Registrován: 28.10.2015, 11:57
Příspěvky: 18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time
moc nechápu tvou odpověď, vždyť když se čára vykreslí tak už čísla přiřazené má, jinak by se nevykreslila.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.11.2015, 12:52 
Offline
Kecka

Registrován: 14.10.2014, 12:40
Příspěvky: 33
Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
Asi nic, BASIC nejspis nastavi vychozi hodnoty na 0. Ale tak jak jsi napsal ten radek takkreslis do nejakeho nedefinovaneho bodu P1,P2 protoze cisla temto promennym prirazujes az po vykresleni cary. Ale v tom tedy problem asi nebude.. nejlepsi by bylo postnout cely programek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 18:02 
Offline
Prvnička

Registrován: 28.10.2015, 11:57
Příspěvky: 18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time
Tak jsem zjistil další poznatek, vytvořil jsem na atárku stroboskop, zprvu fungoval tak asi 2 minuty pak obrazovka zešedla a konec (TV TESLA merkur jestli tam byla nějaká barva nevim) onehda jsem si vytvořil zase nějaký jednoduchý prográmek, ten zase fungoval pořád ale jak běžel asi 5 minut a pak nějakým záhadným způsobem se přes setcolor začaly měnit barvové registry, přitom příkaz setcolor v programu nebyl, stejný případ nastává když atárko nechám delší dobu zapnuté bez manipulace, připadá mi to na nějakou softwarovou chybu. jinak s RND si tvrdohlavě hraju stejným způsobem furt a žádné chyby nevyskočily. Tak si moc nevím rady, jestli je to normální nevím. zdravím galaxii atari :mrblue:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 18:11 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 25.05.2014, 12:29
Příspěvky: 1671
Bydliště: Praha
Has thanked: 319 times
Been thanked: 372 times
pawouk píše:
...stejný případ nastává když atárko nechám delší dobu zapnuté bez manipulace, připadá mi to na nějakou softwarovou chybu.

To bude asi spořič, podle toho co popisuješ. Taky jsem se kdysi dávno "lekl" ;-)

_________________
Atari 65XE, 600XL, 400, 800, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 18:21 
Offline
Prvnička

Registrován: 28.10.2015, 11:57
Příspěvky: 18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time
spořič? :D :D no tak jestli při programu tedy nenaběhl spořič, potom by to mohlo dělat paseku...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 18:25 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Ano, je to bezny Atari screensaver, ked stlacis lubovolnu klavesu, nastavia sa zase normalne farby.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 18:28 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 25.05.2014, 12:29
Příspěvky: 1671
Bydliště: Praha
Has thanked: 319 times
Been thanked: 372 times
pawouk píše:
spořič? :D :D no tak jestli při programu tedy nenaběhl spořič, potom by to mohlo dělat paseku...

Zkus před spuštěním programu(nebo v něm):
POKE 77,0

[EDIT]
Respektive měl by se periodicky nulovat aby se spořič nespustil.
Viz.citace z jedné úžasné knihy:
Nemění-li se obraz příliš dlouho, mohla
by se luminoforová vrstva obrazovky poškodit. Proto konstruktéři ATARI
implementovali do systému attract mód, který se aktivuje asi po osmi
minutách během nichž nedošlo ke stisku klávesy. Attract poté zabezpečí
rotaci obrazových barev a snížení jasu až do prvního stisku klávesy,
kdy se ATRACT vynuluje. Hodnota registru ATRACT je inkrementována
přibližně každé čtyři sekundy během VBLANC až do hodnoty 127 ($7F). Po
přetečení hodnoty do sedmého bitu se v registru nastaví 254 ($FE). Páka
nemá na registr vliv. Pokud rotace barev není žádoucí, stačí periodicky
opakovat POKE 77,0.

_________________
Atari 65XE, 600XL, 400, 800, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 19:27 
Offline
Prvnička

Registrován: 28.10.2015, 11:57
Příspěvky: 18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time
aha... no mi se ten dlouhý program kdysi blokl po druhé minutě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 19:45 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 25.05.2014, 12:29
Příspěvky: 1671
Bydliště: Praha
Has thanked: 319 times
Been thanked: 372 times
pawouk píše:
aha... no mi se ten dlouhý program kdysi blokl po druhé minutě.

No to bych asi musel vidět. Z těch indícií netuším ;-)
Jinak halda literatury je tu:
http://www.atari8.cz/calp/
Můžeš pilně studovat ;-)

_________________
Atari 65XE, 600XL, 400, 800, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 19:50 
Offline
Prvnička

Registrován: 28.10.2015, 11:57
Příspěvky: 18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time
díky moc :) lupnu to youtube co jsem tvořil, stejně jsem to tam chtěl dát.

uaaau toho je fúra :) dík

tady je vieiko, sory že je to natočené takto ale nemám znalosti no... :)
https://www.youtube.com/watch?v=Stq0gDRAG1c


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 23:20 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.05.2013, 17:05
Příspěvky: 284
Bydliště: České Budějovice
Has thanked: 169 times
Been thanked: 131 times
ERROR 141 je jednoznačně chyba kreslení do oblasti mimo povolené rozmezí souřadnic. Takže přinejmenším bych zkusil v okamžiku, kdy se chyba objeví, zjistit, jaké hodnoty jsou v těch proměnných, které určují pozici pro kreslení. No a pokud chceš poradit, každopádně by to chtělo výpis minimálně té části programu, kde chyba nastala.

_________________
Striving to master ANTIC, GTIA and POKEY since 1990.
Diamondz • h3x0r Deluxe • Mahjong XE • Marbled • Mashed Turtles • Millionaire • Mind Blast • Ocean Detox • Oilgame Deluxe • RGB • Rolltris • Speed Up! • Swapz • Thetris


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 23:29 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.05.2013, 17:05
Příspěvky: 284
Bydliště: České Budějovice
Has thanked: 169 times
Been thanked: 131 times
Tak už jsem tu chybu našel -pokud používáš např. grafický režim 7+16 (160x96 pixelů), tak náhodnou proměnnou pro souřadnici X musíš definovat jako A=RND(0)*159 a pro souřadnici Y jako B=RND(0)*95. Rozmezí souřadnic je 0-159 a 0-95, hodnoty 160 a 96 nesmíš použít. Hodnota proměnné se v příkazu PLOT/DRAWTO zaokrouhlí, takže pokud je tam třeba 159.500001, tak už je to špatně.

_________________
Striving to master ANTIC, GTIA and POKEY since 1990.
Diamondz • h3x0r Deluxe • Mahjong XE • Marbled • Mashed Turtles • Millionaire • Mind Blast • Ocean Detox • Oilgame Deluxe • RGB • Rolltris • Speed Up! • Swapz • Thetris


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2015, 23:48 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
No tak by asi stačilo po vyhození chyby napsat "PRINT A" nebo "B", aby viděl, jakou hodnotu to nabylo.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.11.2015, 01:57 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.05.2013, 17:05
Příspěvky: 284
Bydliště: České Budějovice
Has thanked: 169 times
Been thanked: 131 times
misticjoe píše:
No tak by asi stačilo po vyhození chyby napsat "PRINT A" nebo "B", aby viděl, jakou hodnotu to nabylo.

No to jsem měl samozřejmě na mysli :)

_________________
Striving to master ANTIC, GTIA and POKEY since 1990.
Diamondz • h3x0r Deluxe • Mahjong XE • Marbled • Mashed Turtles • Millionaire • Mind Blast • Ocean Detox • Oilgame Deluxe • RGB • Rolltris • Speed Up! • Swapz • Thetris


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz