OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.04.2024, 18:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 171 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 08.01.2014, 00:21 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
RetroPaint je na světě :)

Stahovat můžete zde:

http://stahnu.cz/uprava-fotografii/retropaint

Dostal 76 %.

Užijte si :dcod:

P.S. Všem moc děkuju za pomoc! Speciálně pak Milsovi za profi-pomoc ke konci a s testováním.

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 08.01.2014, 00:38 
Na Atari 800 XE.
Original resolution nieje 160x200 (PAL)? Inak nádhera, veľmi sa mi to páči...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 08.01.2014, 10:26 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:31
Příspěvky: 535
Has thanked: 0 time
Been thanked: 62 times
Ja som myslel, ze tam budem aj nejaky export do XEX podobny, ako to ma rastaconverter, atd..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 11.01.2014, 01:10 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Ještě jedno skromné propagační video:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q4b1e_shan0[/youtube]

Musím říct, že mi skoro ukápla slza. Měl jsem totiž kdysi rozdělané jakési pokračování Shadow of the Beast a tahle hudba měla být k tomu (je to náčrt na klavír, hraju to naživo, tak mě moc nekritizujte :D :whist: ). Ale protože mi do života přišly další věci, z Shadow sešlo a jeho torza se válí někde v šupleti na disketách... :cry:
Tak jsem jedno z torz použil aspoň k propagačnímu spotu.

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 11.01.2014, 10:19 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Skvele, aj ta hudba nema chybu.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 11.01.2014, 14:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1521
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 383 times
Odkaz na video by nebyl?
Čtyřkilový .flv, na který ukazuje "Object", je mi k ničemu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 11.01.2014, 15:13 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
dex píše:
Odkaz na video by nebyl?
Čtyřkilový .flv, na který ukazuje "Object", je mi k ničemu.


Já tam to video normálně vidim, i když se odhlásím...

Kdyžtak přímý odkaz zde:
https://www.youtube.com/watch?v=Q4b1e_shan0

P.S. Ale už mě s tím Youtube a jejich nekonečnýma změnama k horšímu štvou...

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 11.01.2014, 19:59 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
:dcl: :dcl: :dcl: :dcl: :dcl:

Pekna praca

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 14.01.2014, 22:18 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Citace:
>zz_indigo<
:dcl: :dcl: :dcl: :dcl: :dcl:
Pekna praca


Citace:
>ObiWanKen<
Skvele, aj ta hudba nema chybu.


Díky moc! ;)

Docela mě potěšilo i pobavilo zároveň, že v relativně krátkém čase se objevil program na mnoha různých světových serverech, aniž bych jim ho explicitně posílal. A pobavil mě např. jeden brazilský server, který k tomu napsal celkem pěknou delší recenzi (myslím, že je to zaujalo), nicméně mám určitou obavu, zda přesně pochopili podstatu věci, neboť k demonstraci konverze do různých barevných palet si zvolili černobílé fotky :)

http://www.baixaki.com.br/download/retropaint.htm

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 16.02.2014, 23:48 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1114
Has thanked: 100 times
Been thanked: 160 times
Tak jsem se zabyval proc u tech prechodu nefunguje ten muj navrh a byl trosku zabrzden tim, ze jsem neumel v linuxu spustit nejaky graficky mod. Ale mesic, dva.. a pres xlib.c knihovnu se to podarilo i bez nejakych silenych molochu.
Nejaka chyba byla, ze tam delaly paseku ty vahy pro RGB slozky, ale i tak to neslo vyladit bez chyb. Premyslel jsem nad jinymi zpusoby a vsechno marne. Nakonec jsem zacal studovat ty HLS a Luv prostory, ale kupodivu i ty nejsou bez chyby. Trosku jsem to postupne omezil na problem RGB -> ZX_paleta a nakonec prisel na jedno zajimave reseni, kde se ani v podstate neprohledava cilova paleta.

Prevedu 3 bajtovou hodnotu R-G-B na 7 bajtovou W-CMY-RGB, ktera ma maximalne 3 nenulove hodnoty. Zjistim minimalni hodnotu z R-G-B a ta se rovna W. Tim vynuluji jednu slozku. Podle toho ktera to byla muze vzniknout jeste Cyan Magenta nebo Yellow. Zase zjistim minimalni ze dvou zbyvajichich a mam jeji hodnotu. Kdyz odectu tuto hodnotu zbyde mi maximalne jedina nenulova slozka z puvodniho R-G-B podle toho co jsem rozkladal. Cyan se da rozlozit na Blue a Green, atd.

Kód:
void RGB_do_WCMYRGB( BGRA color, WCMYRGB *new ) { 
   
   new->w = (color.red < color.green && color.red < color.blue) ? color.red : (color.green < color.blue) ? color.green : color.blue; // = min
   color.red   -= new->w;
   color.green -= new->w;
   color.blue  -= new->w;
   
   new->c = new->m = new->y = new->r = new->g = new->b = 0;
   
   if ( color.red == 0 ) // -> cyan
   {
      new->c = ( color.green < color.blue  ) ? color.green : color.blue; // = min
      color.green -= new->c;
      color.blue  -= new->c;
   }
   else if ( color.green == 0 ) // -> magenta
   {
      new->m = ( color.red   < color.blue  ) ? color.red   : color.blue; // = min
      color.red   -= new->m;
      color.blue  -= new->m;         
   }
   else // blue == 0 -> yellow
   { 
      new->y = ( color.red   < color.green ) ? color.red   : color.green; // = min
      color.red   -= new->y;
      color.green -= new->y;       
   }
   
   new->r = color.red;
   new->g = color.green;
   new->b = color.blue;
}


Napr. RGB: 106 161 208 W(CMY)(RGB): 106 (55 0 0) (0 0 47) Tzn. White 106, Cyan 55 a Blue 47.
Nebo v snake.bmp ma ten had nad hlavou zeleny list, ktery se mapuje pomoci vzdalenosti v RGB krychli na zlutou.
RGB: 111 169 36 W(CMY)(RGB): 36 (0 0 75) (0 58 0) Tzn. White 36, Yellow 75, Green 58.

Z toho zapisu se da i odhadnout jak takova barva asi vypada. Pri nizkych hodnotach cerna ( existuje nekolik zpusobu jak pocitat svetlost a pro kazdy obrazek se muze hodit neco jineho... ), empiricky zjisteno ze W > 2 * ( CMY + RGB) je bila, ( CMY < 2 * RGB ) cervena nebo zelena nebo modra podle toho co je nenulovy, jinak je to neco z CMY. Je to ale potreba jemne doladit pro kazdy obrazek. Vyhoda je, ze takova barva muze nabyvat jen 4 vysledku. Napr. Cerna, Bila, Zluta, Zelena. Vsechno ostatni je vylouceno.

Trik cislo dve je ten, ze ZX paleta ma krome cerne po 2 barvach. Jednu svetlou a druhou jeste svetlejsi. A pokud kaslete na svetelnou vernost, jako ze pri prohlizeni obrazku na ZX nebude hned vedle viset original, tak nas zajima vic kontrast. Kdyz udelame pro kazdou ze 7 moznych barev histogram muzem nastavit prah na polovinu. Viz napr. zelena trava u hada. Vznikne tak samozrejmne obrazek, ktery by se fakt blbe prevadel do ZX, kdyz mate na bile sedou. To by zvladl jen pred 8x8 kosticky...

PS: Kdyz pocitas vzdalenost v RGB krychli pres vic jak druhou mocninu tak vznikne blbost, protoze si predstav ze si ten prostor natocis. Jednu osu das puvodni diagonalu Cerno -> Bilou ( abys vedel svetlost ) a dalsi treba smer Cervena. A budes pocitat stejnou metodou a da ti to jine vysledky... Ta chyba u toho dracka v Agony je totiz uz v originalnim obrazku. Jen to v te puvodni palete neni tak kontrastni a neni to videt.

PSS: Je skoda ze si nedal moznost aspon u te krychle ladit vahy pro aspon nejsvetlejsi nebo nejtmavsi bod. Nebo rovnou pred prevodem zesvetlit ci ztmavit puvodni obrazek. Pak melo treba to agony u ZX cernou oblohu a ono to jde, jak je videt na prilozenem obrazku.


Přílohy:
Poznámka: Original, WCMYRGB, RGB krychle
porovnani.png
porovnani.png [ 664.6 KiB | Zobrazeno 9443 krát ]

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 27.02.2014, 22:11 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1114
Has thanked: 100 times
Been thanked: 160 times
Nedavno tu probehl odkaz na 1 bitovou hudbu s dvoubarevnymi obrazky vytvorene pomoci ditheringu. viewtopic.php?f=100&t=1050

Nasel jsem si na netu original k "robots-girl" a zkousel to prevest do 15 barevne ZX palety ( bez 8x8 omezeni na 2 barvy stejne svetlosti ) a ouha.. ten obrazek byl nepreveditelny. Ma to jen prechod sede, prechod pletove, bilou a cernou barvu. Ztrati to vsechny detaily. Pomoci WCYARGB jsme schopen udelat kontrast telo a okoli, ale prijdu o vetsinu kresby ( zalezi kde zvolim prah ).

Na lahvarne jsem tyden vymyslel nejaky vzorec, ale vysledek stal za .... .) Tak jsem nastudoval "hledani prahu" ( sojka - digitalni zpracovani obrazu ) a aspon jsem hned vedel co chteli resit. Jenze... ty prahy nemaji ve vysledku sirku 1 px a jsou nekdy hodne tluste... dale z kazde strany rozsiruji napr. ty draty ze zad ( z kazde strany je hrana ) . Tak jsem nakonec upravil Laplaceuv operator v RGB prostoru s tim ze neztracim znamenko a naopak hledam jen "studny", nejtmavsi mista ( kresbu, cary ) a uz to bylo ono. Takze u tlustych dratu to uz nenajde 4 hrany ( okoli, okraj dratu, okraj dratu, okoli ), ale jen ty 2 tmave v drate. U cary to najde jen caru ( pokud je tmava, jinak to obkrouzi ).

Zbyvalo domyslet, ze pokud je v originale svetly odstin tak z nej udelam na hrane tmavy a pokud to uz je tmavy odstin, tak dam cernou a je to.


Přílohy:
prntscrn_robot-girl.png
prntscrn_robot-girl.png [ 241.7 KiB | Zobrazeno 9382 krát ]

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 28.02.2014, 09:39 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Musím říct, že je úžasné, jak to pořád rozvíjíš :dcod: Já na to nemám už kapacitu, pracuji na dalších hrách a to ještě po večerech když přijdu z práce (spíš po nocích).

Můžeš pro zajímavost poslat ten originální obrázek robots-girl?

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 28.02.2014, 10:23 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10125
Bydliště: Praha
Has thanked: 1957 times
Been thanked: 1521 times
Tak to je velmi povedené! Za mě: líbí a hodně moc!

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 28.02.2014, 19:10 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1114
Has thanked: 100 times
Been thanked: 160 times
http://wallpapershd3d.com/3d-robots-wallpapers/

Proc nepouzijes na Googlu vyhledavani podle obrazku? Maji tam hodne sofistikovany algoritmus co mu samozrejme nevadi jina velikost, ale ani jiny orez a ani jine barvy. Teda ten "original" v 256x192 jsem prvne rozostril, abych ho nematl ditheringem a trvalo to dlouho.

Mam chybu v tom hledani prahu. Protoze nemam oddelene RGB slozky, tak kdyz jedna poroste a druha bude klesat... To abych hledal prah v kazde zvlast a jeste pridal ctvrtou a to svetlost kdyz budou klesat vsechny.

PS: Cilem by melo byt prevod do ciste ZX grafiky. Ale jediny postup co jsem nekde videl bylo to prevest na YUV http://www.2160p.cz/yuv-ycbcr-ypbpr/ Jas nechat v 256x192. A u barvy snizit rozliseni na 32x24. Aspon jsem to tak pochopil z google translate... a na prohlizeni kodu jeste nebyl cas/chut. http://sourceforge.net/p/scrplus/git-re ... /algorithm

PSS: Vadi me ze Retro-X je jen pod win. Vzpominam si ze tam bylo spousta hejblatek.

PSSS: Kdo chce poslat zdrojak at se ozve. Ted je to ve stavu kdy bych to fakt nerad primo zverejnoval a pak si radsi menil nick.. .) Asi 10% kodu je vubec pouzito a zbytek nejake predchozi pokusy atd. vsechno sito horkou jehlou. Ale za to je to mnohem zabavnejsi nez staticky printscreen, videt co to dela kdyz zmacknu tohle... to se pak divite co vsechno v tom obrazku je, ale lidskym okem to neni videt dokud to nezvyrazni nejaky prah.


Přílohy:
Poznámka: Klasika a dalsi hodne tezky prevod. Prekvapilo me, jak to zvyraznilo zornicky.
lena.png
lena.png [ 286.64 KiB | Zobrazeno 9338 krát ]

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverter do Atari palety
PříspěvekNapsal: 28.02.2014, 21:07 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10125
Bydliště: Praha
Has thanked: 1957 times
Been thanked: 1521 times
Mě je zdroják na velké kulové, čili si počkám na další verzi, kde už toto bude implementované.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 171 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz