OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

Color clash v multicoloru
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=32&t=187
Stránka 11

Autor:  Aki [ 30.05.2013, 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Color clash v multicoloru

Dovedl by mi někdo polopatě vystvětlit, jak je to s color clashem v normálním režimu multicolor? Tam je znak 4x8px a v něm jdou jen 4 barvy?
Ptám se na to proto, že mi to není úplně jasný, protože když něco kreslím na C64, tak se mi to obarvuje jak nechci, resp. někde použiju 4 barvy, ale pak to potřebvuju upravit, jednu barvu v tom znakovým chlívku změním a ono se změní i něco jinýho...

Autor:  misticjoe [ 30.05.2013, 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

Kreslíš přímo na C64 a nebo v programu pod Windows?

Autor:  Aki [ 30.05.2013, 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

misticjoe píše:
Kreslíš přímo na C64 a nebo v programu pod Windows?


To s tím snad nesouvisí.

Autor:  LHS [ 30.05.2013, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

Pokud se bavíme o multicolor bitmap, tak se to má tak:

V poli 8x8 (velikost jednoho charu) můžeš mít 4 barvy. Pozadí (D021), video ram LO a HI (po resetu od 0400) a color ram (pevně od D800). Multicolor pixel má velikost 2x1 hires pixelů. Když má hodnotu "00", bere se barva pozadí. Když je "01", bere se LO video ram. Když je "10", bere se HI videoram. A když je "11", bere se color ram.

Takže do D021 zapíšeš barvu 00, do 0400 zapíšeš třeba A1, čímž dostaneš barvu 0A do HI video ram a 01 do LO video ram. Do D800 zapíšeš barvu 05. A podle toho, jaký multicolor pixel nakreslíš, tak máš buď černou, světle červenou, bílou nebo tmavě zelenou.

Některý editory nedovolej dát do charu pátou barvu (protože to nejde), jiný sprostě přepíšou tu, kterou překresluješ. Proto když tam přidáš "pátou" barvu, změní se ti i ostatní. Máš v D800 zelenou a chceš jeden zelenej pixel přebarvit na modrej. A protože modrá už se nikam nevejde, editor v D800 přepíše zelenou na modrou. A všechny zelené pixely zmodrají.

Autor:  Aki [ 30.05.2013, 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

LHS píše:
Pokud se bavíme o multicolor bitmap, tak se to má tak:

V poli 8x8 (velikost jednoho charu) můžeš mít 4 barvy. Pozadí (D021), video ram LO a HI (po resetu od 0400) a color ram (pevně od D800). Multicolor pixel má velikost 2x1 hires pixelů. Když má hodnotu "00", bere se barva pozadí. Když je "01", bere se LO video ram. Když je "10", bere se HI videoram. A když je "11", bere se color ram.

Takže do D021 zapíšeš barvu 00, do 0400 zapíšeš třeba A1, čímž dostaneš barvu 0A do HI video ram a 01 do LO video ram. Do D800 zapíšeš barvu 05. A podle toho, jaký multicolor pixel nakreslíš, tak máš buď černou, světle červenou, bílou nebo tmavě zelenou.

Některý editory nedovolej dát do charu pátou barvu (protože to nejde), jiný sprostě přepíšou tu, kterou překresluješ. Proto když tam přidáš "pátou" barvu, změní se ti i ostatní. Máš v D800 zelenou a chceš jeden zelenej pixel přebarvit na modrej. A protože modrá už se nikam nevejde, editor v D800 přepíše zelenou na modrou. A všechny zelené pixely zmodrají.


Jj dík moc, sice v tom ještě pořád nemám moc jasno, ale aspoň něco no :)

Autor:  LHS [ 30.05.2013, 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

Pokud ještě rozvedu poslední odstavec, tak máš prostě v prostoru o velikosti 1 charu max. 4 barvy. Každá barva je v nějaký paměťový buňce a pokud nemáš sprity nebo FLI, tak jich víc nejde. A když chceš do toho charu přidat pátou barvu, tak to editor buď zakáže, nebo musí přepsat nějakou existující. A to je ten důvod, proč se přebarvěj i okolní pixely.

Autor:  Aki [ 30.05.2013, 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

LHS píše:
Pokud ještě rozvedu poslední odstavec, tak máš prostě v prostoru o velikosti 1 charu max. 4 barvy. Každá barva je v nějaký paměťový buňce a pokud nemáš sprity nebo FLI, tak jich víc nejde. A když chceš do toho charu přidat pátou barvu, tak to editor buď zakáže, nebo musí přepsat nějakou existující. A to je ten důvod, proč se přebarvěj i okolní pixely.


Yep, pomalu to začínám pobírat. Dík.

Autor:  misticjoe [ 30.05.2013, 14:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

Factor6 píše:
misticjoe píše:
Kreslíš přímo na C64 a nebo v programu pod Windows?


To s tím snad nesouvisí.


No napadlo mě, že editor na PC by právě nebyl náchylnej k pocitu, že tam rveš tu "pátou" barvu, protože ho hardwarové řešení v tu chvíli nezajímá.

Autor:  Aki [ 30.05.2013, 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

misticjoe píše:
Factor6 píše:
misticjoe píše:
Kreslíš přímo na C64 a nebo v programu pod Windows?


To s tím snad nesouvisí.


No napadlo mě, že editor na PC by právě nebyl náchylnej k pocitu, že tam rveš tu "pátou" barvu, protože ho hardwarové řešení v tu chvíli nezajímá.


Ono nejde o pátou barvu, ale jde o to, že když něco nakreslím do znaku, kde mám barvu pozadí třeba černou a ve vedlejším znaku kresbou pokračuju, ale tam už černá jako pozadí nastavená není, ale je jako něco jinýho. Tak mi jde o to, jak poznám, že ta černá v tom prvním znaku je pozadí a ta černá v tom vedlejším není pozadí, ale je to prohozený. V tomhle mám prostě zmatek a blbě se tak kreslí když nevíš, v která barva v rámci jednoho znaku je v kterým "jakoby registru" a ve vedlejším znaku můžou být stejně barevné barvy, ale dané jinak.

Autor:  LHS [ 30.05.2013, 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

Tohle je až moc divoký chování editoru. Drazpaint má kolonky, ve kterých ukazuje barvy, co jsou v charu použity. Pokud se barva charu = barvě pozadí, jedná se o prázdnou/nepoužitou barvu. Ale editor si toto sám musí kontrolovat, pokud ti o tom chce dát informaci. Nějaký horší editory to neuměj a prostě si to musíš sám hlídat. Krom Drazpaintu to snad umí i Funkpaint, jestli Facepainter si nejsem jistý.

Autor:  Aki [ 30.05.2013, 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

LHS píše:
Tohle je až moc divoký chování editoru. Drazpaint má kolonky, ve kterých ukazuje barvy, co jsou v charu použity. Pokud se barva charu = barvě pozadí, jedná se o prázdnou/nepoužitou barvu. Ale editor si toto sám musí kontrolovat, pokud ti o tom chce dát informaci. Nějaký horší editory to neuměj a prostě si to musíš sám hlídat. Krom Drazpaintu to snad umí i Funkpaint, jestli Facepainter si nejsem jistý.


Tady mám trochu problém, ani jeden z nativních C64 editorů mi nevyhovuje ovládáním. Joystickem kreslit neumím (bolí mě z toho ruka a je to strašně zdlouhavé), na reálných strojích jsem zvyklý buď na klasickou spectristickou kombinaci kláves QAOP-SPACE (Art Studio). Ale z pochopitelných důvodů upřednostňuju Project One na PC a kreslení myší. Ten se ale chová s barvama takhle blbě, u Art Studia je to to samý.

I když ... zkouším ten Draz Paint a ono by to šlo... navolit si joystick v emulátoru na ty klávesy co chci :)

Autor:  LHS [ 30.05.2013, 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

FunkPaint umí (kromě jiného) Amiga i C64 myš.

Autor:  Aki [ 31.05.2013, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Color clash v multicoloru

LHS píše:
FunkPaint umí (kromě jiného) Amiga i C64 myš.


Ten je celkem super. No, teď ještě se dokopat k tomu začít něco kreslit. Import z Koaly nebo něčeho to snad má. Já si to nejdřív musím předkreslit aspoň v tom P1 a pak teprv to až upravovat na C64.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/