OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

Kazetové loadery
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=37&t=125
Stránka 34

Autor:  Busy [ 23.08.2013, 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

VELESOFT píše:
ihned po navratu z tape rutin v ZX rom by stacilo testovat stav kazetoveho vstupu, jestli na nem je signal. Pri flashloadingu na DIVIDE neni pouzivany realny kazetak, takze se bit na tape in vstupu nemeni. To by mohlo stacit k detekci jestli nahravame k kazetaku nebo na DIVIDE.
To prave zial stacit nebude, pretoze bit na tape-in sa na mnohych Spektrach (gumak, plusko...) meni aj ked do tohto vstupu prave nepustame nahravku programu. Takze by sa uzivatelom casto stavalo, ze po nahrani prveho kratkeho bloku z rychleho zariadenia (mb02,divide,....) sa to zrazu prepne a bude chciet dalsi blok nahravat custom loaderom z kazety.

Ak chceme naozaj mat jednu verziu programu s nahravanim cez romku a zaroven aj s custom loadrom, ako jedine rozumne riesenie vidim toto: po nahrati kratkeho bloku obsahujuceho custom loader sa tento custom loader spusti, a bude cakat na signal z kazety. Ak uzivatel stlaci (napr.) enter, custom loader sa ukonci a vrati nazad do basicu, kde sa bude pokracovat nahravanim programu standartne cez romku.

Autor:  VELESOFT [ 23.08.2013, 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Busy píše:
To prave zial stacit nebude, pretoze bit na tape-in sa na mnohych Spektrach (gumak, plusko...) meni aj ked do tohto vstupu prave nepustame nahravku programu. Takze by sa uzivatelom casto stavalo, ze po nahrani prveho kratkeho bloku z rychleho zariadenia (mb02,divide,....) sa to zrazu prepne a bude chciet dalsi blok nahravat custom loaderom z kazety.


Hmm, o teto nestabilite ctu poprve, fakt jsem o tom nikdy necetl. Zadna nestabilita nemuze prece vygenerovat nahodne zrovna bity v poradi 1,0,1,0 v pomerne presne casovanych intervalech.

Busy píše:
Ak chceme naozaj mat jednu verziu programu s nahravanim cez romku a zaroven aj s custom loadrom, ako jedine rozumne riesenie vidim toto: po nahrati kratkeho bloku obsahujuceho custom loader sa tento custom loader spusti, a bude cakat na signal z kazety. Ak uzivatel stlaci (napr.) enter, custom loader sa ukonci a vrati nazad do basicu, kde sa bude pokracovat nahravanim programu standartne cez romku.


To jo, ale jak by to vypadalo, kdyz se nahraje loader a pak pauza.... to je takove podivne... ztraci to eleganci. Jeste jinak, custom loader by mohl pouze pocitat dobu, po kterou bude hledat uvodni ton hlavniho bloku. Pokud je prodleva moc velka, prepne na flash loading. V dobe cekani na uvodni ton by custom loader mohl klidne provadet nejaky efekt.

Bohuzel to cele ma nevyhodu, bloky na kazete musi mit standartni casovani, jinak by flash loading bloky nepobral (to uz by neslo o TAP ale o TZX).

Autor:  misticjoe [ 23.08.2013, 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Já bych to asi nechal na uživatelích. Pravda je, že DivIDE připraví o spoustu krásných loaderů, ale na druhou stranu, kdo chce, tak si to na tu kazetu nahraje a paří z ní. Vydal bych víc verzí - jednu pro kazety s loaderem a druhou pro DivIDE/Floppy, kde by uživatel měl možnost podívat se na "loader" a nebo to celé přeskočit.

Autor:  Busy [ 23.08.2013, 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

VELESOFT píše:
Hmm, o teto nestabilite ctu poprve, fakt jsem o tom nikdy necetl. Zadna nestabilita nemuze prece vygenerovat nahodne zrovna bity v poradi 1,0,1,0 v pomerne presne casovanych intervalech.
Aha, ty chces vlastne detekovat rovno uvodny ton a nasledny blok ? To znamena, ze loader by po spusteni chvilku pockal (napr. 5 sekund), a ked pocas tejto chvilky nezacne nahravat dalsi blok, automaticky by sa ukoncil a nahravanie by pokracovalo cez romku. Takto by to tiez islo.

VELESOFT píše:
To jo, ale jak by to vypadalo, kdyz se nahraje loader a pak pauza.... to je takove podivne... ztraci to eleganci. Jeste jinak, custom loader by mohl pouze pocitat dobu, po kterou bude hledat uvodni ton hlavniho bloku. Pokud je prodleva moc velka, prepne na flash loading.
Jasne. Ale tej pauze sa aj tak nevyhneme, pretoze jednoducho musime chvilku pockat, ci sa v tom sume, snimanom z tape-in vstupu, neobjavi dalsi blok nahravaneho programu. Ale uzivatel bude mat moznost tuto pauzu odklepnut a necakat na blok nahravany custom loaderom. Na diskovom systeme by to vyzeralo potom takto: Uzivatel si zvoli program, odklepne jeho spustenie. Za nejaku desatinku sekundy sa objavi uvodny obrazok custom loadera (aj s nejakym pripadnym efektom). Uzivatel, este s prstom na klavese (napr. ten enter) rovno odklepne aj tento obrazok. A o nejaku tu dalsiu stvrt sekundy ma program nahraty cez romku :)

misticjoe píše:
Vydal bych víc verzí - jednu pro kazety s loaderem a druhou pro DivIDE/Floppy, kde by uživatel měl možnost podívat se na "loader" a nebo to celé přeskočit.
A preco iba divide alebo floppy ? Na Spektre (okrem divide a disketoviek vyuzivajucich realne diskety) predsa mame viac systemov nahravajucich z modernych rychlych pametovych medii ... (len take male podpichnutie) ;)

Autor:  Starej_Mraf [ 24.08.2013, 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YSQpdm6t5jg[/youtube]
Můj nejoblíbenější loader. Žádný nezvyklý efekty nemá, ale prostě se mi líbí.

Autor:  Busy [ 24.08.2013, 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Starej_Mraf píše:
Můj nejoblíbenější loader. Žádný nezvyklý efekty nemá, ale prostě se mi líbí.
Madload obrazku je klasika, ale pouzitie spalovania sviecok ako ukazovatel nahravania bloku je vyborny napad :)

Autor:  iwosh [ 18.10.2013, 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Zaujmavy loader ma napr. originalka hry Deflektor.
Kód:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001327

Autor:  omikron [ 21.01.2015, 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

V borderu nejde dělat nic jemnějšího, než atributové čtevrce. Ani s rychlejším procesorem. ULA totiž kopíruje obsah registru borderu do výstupního registru jednou za 8 pixelů, tak jako to dělá s normálními atributy. Viz ULA Book.

Autor:  Busy [ 21.01.2015, 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

omikron píše:
V borderu nejde dělat nic jemnějšího, než atributové čtevrce. Ani s rychlejším procesorem. ULA totiž kopíruje obsah registru borderu do výstupního registru jednou za 8 pixelů, tak jako to dělá s normálními atributy. Viz ULA Book.
Ale ide. Daju sa spravit obdlznicky 8x mensie ako atributy - konkretne velke 8x1 pixel. Je to tak preto lebo ULA sice kopiruje farbu borderu raz za 8 pixelov, ale pre kazdy pixelovy riadok berie tuto farbu z registra borderu opakovane - presne ako pri atributoch vo videoramke.

Autor:  omikron [ 22.01.2015, 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Jojo, to je pravda. Minimální šířka je daná těmi 8 pixely ale každou TV řádku načítá ULA vždy znovu.

Autor:  omikron [ 22.01.2015, 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Starej_Mraf píše:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YSQpdm6t5jg[/youtube]
Můj nejoblíbenější loader. Žádný nezvyklý efekty nemá, ale prostě se mi líbí.


To jsem ještě neviděl. Mohl bych prosit tap/tzx.

Autor:  SCjoe [ 22.01.2015, 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

omikron píše:
Mohl bych prosit tap/tzx.


cs.speccy.cz

Druhá tapka v balíku http://cs.speccy.cz/Hry/ADVENTUP.zip

Autor:  Lanex [ 22.01.2015, 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

omikron píše:
Jojo, to je pravda. Minimální šířka je daná těmi 8 pixely ale každou TV řádku načítá ULA vždy znovu.

ULA "načítá" barvu borderu znovu a znovu každých 8 pixelů, takže teoreticky je schopná změnit barvu v jedné řádce cca 40x.

Autor:  iwosh [ 01.10.2018, 23:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Dajú sa niekde nájsť masteringové utility ochrán (Alcatraz, Speedlock, Bleepload, a i.), teda niečo ako kopirak, ktorý vysejvuje na pásku chránené dáta spolu s vlastným loaderom?

Napríklad na WOS je program XLR-8. Taktiež som tam náhodou narazil na nejakú hru (už neviem aká to bola) v masteringovej verzii.

Autor:  Solaris104 [ 11.06.2021, 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kazetové loadery

Loader, při kterém hraje AY hudba :-)
phpBB [video]

Stránka 34 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/