OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 03:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12.07.2015, 09:17 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2192 times
Been thanked: 894 times
EDIT: aktuální sbírku software pro esxDOS, s archívem ke stažení a odkazy najdete na https://esxdos.zxfiles.net

Po delší době mám na stole funkční DivIDE (díky, Cygnusi! :god2:)

Asi všichni víte, že na netu je pro DivIDE/DivMMC/PicoDivSD pár sbírek programů v TAPkách,
mezi nimi nejlepší je DISO (nedávno vyšla další verze).

Existuje také archiv programů,
které nejsou zapouzdřené v TAPkách?
Tj. programy umístěné v adresářích přímo na kartě (přirozeně na kartě naformátované do FAT)?

Jako příklad je v příloze assembler Tornado.
Má svůj podadresář TORNADO ve složce PROGS.
Zaváděcí basic nahrává binárku assembleru takto: LOAD hd0"/PROGS/TORNADO/tornado.b" CODE 25651
Pro LOAD a SAVE zdrojáků naopak nastaví cestu GOTO hd0"/SOURCE" a je už na uživateli, jak si zdrojáky odliší od jiných (dal jsem příponu .TND).

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Blood Products from Genetic Vaccine Recipients


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.07.2015, 17:31 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
zminim mensi pokus o ukazku...
http://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/48338/zx-software-games-with-ide-support/p1
Obrázek

Urcite jsem patchoval ARTIST 2 a nejake dalsi basicove programky, ale cert vi, kde to mam...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.07.2015, 21:33 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2192 times
Been thanked: 894 times
basicové loadery pro esxdos - trochu her a beeperových dem...


Přílohy:
dir.png
dir.png [ 6.61 KiB | Zobrazeno 6059 krát ]

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Blood Products from Genetic Vaccine Recipients
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.07.2015, 22:19 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
SCjoe píše:
basicové loadery pro esxdos - trochu her a beeperových dem...


Jen bych dodal, ze pri dnesnich kapacitach medii bude velikost clusteru ve FS temer vzdy na maximu = 32kB. A pak kazdy sebemensi soubor sezere take cely cluster. Takze treba pri prevodu souboru z TAP na FAT32 dojde k tomu, ze ve vysledku muze i maly software zabirat na disku nekolikanasobne vice mista. V TAPce miva basic loader tak do 1kB, obrazek 7kB(pokud neni pakovany),hlavni blok u 48hry zhruba 40kB(nepakovany). Na FAT32 s 32kB clustery uz by stejny software sezral 32+32+64kB = 128kB. A to je ten lepsi pripad. Ale neni se ceho bat. Cely archiv ZX her nikdo nikdy na FAT prevadet nebude :-) Konkretne u puvodnich ZX her mi tento prevod prijde trochu zbytecnej, kdyz uz system podporuje format TAP. Ale u uzitkoveho software typu ARTIST 2 ci FONTEDITOR by to stalo za to. Dale treba nejaky textovy editor s moznosti editace TXT a podobnych formatu. Dale treba vyhledavac poke porovnanim obsahu tri ruznych SNA souboru...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.07.2015, 09:53 
Offline
Kecálek

Registrován: 06.09.2013, 18:35
Příspěvky: 113
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times
Co znamena to "32+32+64kB"? Kde sa zobralo tych pridanych 64kB?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.07.2015, 09:58 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:34
Příspěvky: 551
Has thanked: 408 times
Been thanked: 166 times
Jestli jsem to dobre pochopil, coz ke svemu stavu negarantuji :-)
loader+obrazek+hlavni blok (40>32), proto 2x32, nicmene tady bude jeden blok kompletne zaplnen, tudiz nepromrhan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.07.2015, 10:02 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2723
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Myslenka je ta ze i jen 1KB dat zabere 32KB misto na disku. Takze uvodni loader zabere 32KB, obrazek 32KB a vlastni program 2x32=64KB.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.07.2015, 11:18 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
BTW jak se dá zjistit velikost clusteru?

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.07.2015, 11:46 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Jiiira píše:
BTW jak se dá zjistit velikost clusteru?


Ve WINDOWS to muzes zjistit treba tak, ze se kouknes na vlastnosti daneho souboru a uvidis skutecnou velikost souboru a pod tim i kolik mista na disku zabira. Uloz na disk treba 1kB maly soubor a pak uvidis, ze na disku zabere treba tech 32kB, nebo i mene. Zalezi na tom, jak si disk naformatujes.
Ve windows si muzes disk preformatovat s mensima sektorama jak si sam urcis. Staci kliknout pravym mysitkem na tento pocitac, das spravovat a sprava disku. Pravym tlacitkem u kazdeho disku vyvolas okno s moznnosti formatovani, kde si sam vyberes FAT32 a velikost clusteru. Myslim, ze u FAT32 je jedno jaka je kapacita disku a cluster si sam muzes zmensit az na 512 bytes. Ovsem za tu cenu, ze cim mensi nastavis cluster, tim vetsi bude fatka a o to mensi kapacita celeho oddilu. Dale bych poznamenal, ze i ESXDOS s vetsima clusterama pracuje nejspis rychleji nez s mensima, protoze z FAT32 vycita nekolikanasobne mene udaju (vycitani pozice LBA vsech clusteru, ze kterych se soubor sklada. Zaroven plati, ze cim jsou vetsi clustery, tim mene fragmentovany soubor muze byt. Vetsina zx souboru ma jen desitky kB a to se vleze na jeden ci dva 32kB clustery, takze v nejhorsim pripade muze fragmentace vypadat tak, ze soubor bude rozdeleny jen na dve casti. Kdyz budes mit 512 bajtu cluster, tak muze dojit i k tomu, ze nejaky 40kB soubor bude na disku rozsekany na 80ti ruznych mistech. To je ten nejhorsi mozny pripad, ale skutecnost neni tak cerna. Staci po nakopirovani souboru na disk ci kdykoli jindy na PC spustit defragmentaci.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.08.2015, 18:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2192 times
Been thanked: 894 times
VELESOFT píše:
Cely archiv ZX her nikdo nikdy na FAT prevadet nebude :-)

No jo, Ty vis, ze mam malo casu. :)
Ale par set souboru v adresarich FAT se na testovani hodi.
Zatim jsem v kazde zdanlive chybe nasel pricinu mezi klavesnici a zidli (event. zdivocela SD karta, kterou Windows chteji opravit...),
ted mi vrta hlavou, proc prikaz .mv adresar ../games/shootmup/ nahraje presouvany adresar do prvniho podadresare (na mem disku to je podadresar 1943).
S uzitkovymi je problem, ne kazdy program je napsany "velkoryse" jako TORNADO ci DATALOG... Prosim pohledej.


Přílohy:
zx_sd-fat.png
zx_sd-fat.png [ 2.81 KiB | Zobrazeno 5929 krát ]

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Blood Products from Genetic Vaccine Recipients
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz