OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 02:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 11.06.2022, 15:35 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 11:46
Příspěvky: 180
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Has thanked: 10 times
Been thanked: 62 times
dex píše:
Na zx-spectrum. cz se objevila mapa a poke ke hře Ovocníčkovia, ale hru samotnou nebo něco o ní nedokážu nikde najít.
Neví někdo, kde to roste?
http://www.zx-spectrum.cz/data/maps/map.php?id=Ovocnici.png


Tak co Dexi, je to minimálně stejně tak dobré jako Zabijáci číhají, na jejichž "znovu" objevení stále čekáme? ;)

_________________
https://zx-spectrum.cz
https://maps.speccy.cz
https://www.zx-spectrum.cz/collection/
https://cs.speccy.cz
https://spectrumcomputing.co.uk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 11.06.2022, 16:50 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
S tímhle si dal někdo mnohem víc práce.
Vektorové obrázky mne dostaly!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 11.06.2022, 19:19 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
pavero píše:
ub880d+SCJoe - pánové, když už se v tom hnípete, nechcete vytvořit funkční TAPku? Stačila by TAPka s hlavním blokem a uvedením adresy spuštění. Loader a screen s panel si už dolepím. :-)
Pavle, môžeš to, prosím, vyskúšať, či to funguje rovnako, ako pôvodný SNA?


Přílohy:
Ovocnici.tap.zip [25.34 KiB]
114 krát

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 11.06.2022, 20:25 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 11:46
Příspěvky: 180
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Has thanked: 10 times
Been thanked: 62 times
TAPka se zdá plně funkční, vše šlape, jak má.

_________________
https://zx-spectrum.cz
https://maps.speccy.cz
https://www.zx-spectrum.cz/collection/
https://cs.speccy.cz
https://spectrumcomputing.co.uk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 13.06.2022, 10:29 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Busy píše:
Mne ta hra crashne. Hned po nahrani a spusteni stlacim 1 ako start hry, potom stlacim klavesu Q a hra sa normalne resetne (ako keby USR 0).
Áno, teraz som overil, že keď sa hra nahrá na ZX128 cez "Tape Loader", tak to takto po stlačení Q spadne. Po nahraní v ZX48 alebo USR0 móde na ZX128 sa to nestane.
Hra si hneď po štarte kopíruje nejaké dáta do Print Bufferu a možno to v ZX128 móde nejako nerobí dobrotu. To už neviem posúdiť.
SNAP bol vytvorený pre ZX48+ a ja som z toho SNAPu extrahoval obrázok, kód a aj pôvodný nahrávací BASIC a dal to dohromady.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 13.06.2022, 12:52 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Ano, mas pravdu, hra prepisuje print buffer. Ale samotne prepisanie by este nevadilo, problem je aj v tom ze sa hra pri tlaceni Q vracia nazad do basicu.
Nuz a 128 alebo +3 basic to potom uz nerozchodi, pretoze v print bufferi ma prepinacie rutinky pre romku a dalsie systemove premenne.

Preco je tam vlastne tato funkcia navratu do basicu ?

Inak, na ten crash po Q som prisiel tak, ze som si na zaciatku predefinoval ovladanie na stare klasicke bezne pouzivane a tiez moje oblubene QAOPM, nuz a ked som chcel pocas hrania vyskocit, tak namiesto vyskocenia to zrazu craslo. A potom som zistil, ze to crashuje, resp. vracia sa do basicu nezavisle od volby klaves/joysticku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 13.06.2022, 13:19 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Busy píše:
Preco je tam vlastne tato funkcia navratu do basicu ?
To bude vedieť iba autor, ale je to "nejaký zámer", pretože v pôvodnom BASICu je v riadku pre spustenie hry aj skok na opätovné spustenie. 20 RANDOMIZE USR 57000: GOTO 20
Busy píše:
Inak, na ten crash po Q som prisiel tak, ze som si na zaciatku predefinoval ovladanie na stare klasicke bezne pouzivane a tiez moje oblubene QAOPM, nuz a ked som chcel pocas hrania vyskocit, tak namiesto vyskocenia to zrazu craslo. A potom som zistil, ze to crashuje, resp. vracia sa do basicu nezavisle od volby klaves/joysticku.
Aj ja som sa pri nadefinovaní klávesov QAOPM čudoval, čo mi to robí a potom som pochopil, že je to výskok z hry, aj keď sa v menu tvrdí, že by na to mal slúžiť BREAK.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 13.06.2022, 22:03 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
BREAK ako navrat do uvodneho menu pekne funguje, s tym problem nie je.

Predpokladam, ze to "Q" mal autor ako vyskok z hry kvoli ladeniu. Proste, kedysi neboli rozne dnesne cross-platformove debugovacie moznosti, a tak jedina moznost, ako na cistom ZX Spektre ukoncit program bez jeho zmazania z pameti, bola priamo nejaka funkcia v tom programe. Ale to su len moje spekulacie (ako som to kedysi robil ja), verim, ze nam autor napise, na co to Q malo sluzit.

V kazdom pripade, nedalo mi to, test na klavesu Q som v hre nasiel a zrusil, aby sa aj Q dalo pouzivat ako ovladacia klavesa. A ked som uz mal celu hru takto pekne "na tanieri", tak som ju rovno aj spakoval (skratila sa na menej ako polovicu), vsetko dal do jedneho bloku ktory sa nahrava na vyssiu adresu, pretoze 24000 je dost nizko a niektore systemy (IF1, trdos) by to nemuseli rozchodit.

http://tmp.128.sk/ovocnickovia2.zip
Zmeny:
- Zruseny navrat do basicu po stlaceni Q
- Screen na konci vlozeny do hlavneho bloku
- Vyssia nahravacia adresa hlavneho bloku
- Moznost nahravat priamo z Tape Loadera
- Spakovanie LzxPack-om (usetrite 0.001% kapacity media ;) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ovocníčkovia
PříspěvekNapsal: 13.06.2022, 22:27 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
PotPalo píše:
To Q by snáď malo fungovať iba v menu, ako návrat do BASICu, v hre nie. A nieže to úplne vyhodiť.
Praveze to Q fungovalo iba pocas samotnej hry. A tam som ho musel uplne vyhodit, aby sa nebilo s pripadnou uzivatelskou volbou.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz