OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 11:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24.09.2023, 21:09 
Offline
Kecka

Registrován: 30.04.2023, 18:06
Příspěvky: 25
Has thanked: 4 times
Been thanked: 65 times
Tajemství Velkého Vonta - před 33 lety byl tento závěrečný díl Stínadelské trilogie přislíben původními autory her pro ZX Spectrum - Záhada hlavolamu a Stínadla se bouří. Nikdy však nevyšel. Tohle je taková náhražka; bez obrázků, bez hudby. Kdo jste knihu nečetli, kupte si ji a přečtěte si ji, i když už nejspíš dávno nejste její „cílovka“. A pak si třeba zahrajte tuhle krátkou textovku, která je napsána na některé její motivy.

Tentokrát je hra opravdu v češtině a nikoliv v "cestine". Příkazy ve hře lze zkracovat, přičemž jejich kompletní seznam se zobrazí po zadání příkazu SLOVNIK. Kdo hrál BKP a kreslil si mapu, tak tady ji nevyužije. Druhá strana a Stínadla jsou totiž orientovány zrcadlově, aby to odpovídalo těm původním dvěma hrám na ZXS.


Přílohy:
tvv_small_01.png
tvv_small_01.png [ 3.97 KiB | Zobrazeno 3531 krát ]
tvv_small_02.png
tvv_small_02.png [ 3.98 KiB | Zobrazeno 3531 krát ]
RS3_TVV_sn20230925.tap [44 KiB]
74 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.09.2023, 22:08 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:30
Příspěvky: 210
Has thanked: 18 times
Been thanked: 48 times
Kdyby byla nějaká soutěž kdo to dohraje nejdřív, byl bych vítěz?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.09.2023, 22:17 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 932
Has thanked: 43 times
Been thanked: 414 times
Testeři, spoluautoři, inspirátoři a kamarádi se nepočítají.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 10:17 
Offline
Kecka

Registrován: 30.04.2023, 18:06
Příspěvky: 25
Has thanked: 4 times
Been thanked: 65 times
panprase píše:
Kdyby byla nějaká soutěž kdo to dohraje nejdřív, byl bych vítěz?

Určitě ano. I kdybys nebyl tester. :) Myslím nicméně, že bys byl též vítězem soutěže "Udělej čárku pokaždé, kdy si tě Štětináč namazal na chleba". ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 11:30 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 932
Has thanked: 43 times
Been thanked: 414 times
Mám dotaz :)

Ty hry jsi vyvíjel souběžně kvůli konzistence příběhu, nebo jsi tak rychle po uvolnění BKP udělal RŠ3? Protože to by bylo neskutečné tempo...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 12:04 
Offline
Kecka

Registrován: 30.04.2023, 18:06
Příspěvky: 25
Has thanked: 4 times
Been thanked: 65 times
Libor L.A. píše:
Mám dotaz :)

Ty hry jsi vyvíjel souběžně kvůli konzistence příběhu, nebo jsi tak rychle po uvolnění BKP udělal RŠ3? Protože to by bylo neskutečné tempo...


S RŠ3 jsem začal až poté, co bylo vydáno BKP. Konkrétně jsem "první písmenko" napsal 16.08.23.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 12:22 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
Mimochodem, stejně jako u BKP bych ocenil funkční příkaz VEM společně s VEZmi.

A co se týče konzistence příběhu - cítím se ošizen o tu část, kde hoří stará klubovna RŠ...

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Naposledy upravil zxcygnus dne 01.10.2023, 12:46, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 12:39 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 932
Has thanked: 43 times
Been thanked: 414 times
Mimochodem, jak se díváš na délku zkratek příkazů a slov jeden až max. tři znaky. Je to dostatečně krátké, nebo ty tříznakové už Tě při hraní zdržují nebo jinak vadí?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 12:50 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
Libor L.A. píše:
Mimochodem, jak se díváš na délku zkratek příkazů a slov jeden až max. tři znaky. Je to dostatečně krátké, nebo ty tříznakové už Tě při hraní zdržují nebo jinak vadí?
Tříznakové jsou asi přijatelné s výjimkou pohybu S Z J V (příp i H naHoru? a D Dolu)... je to rozumný kompromis mezi jednoznačností a délkou. Někde jsem zažil čtyřznakové a to už začínalo být otravné.

Důležitější mi přijde dobře fungující čtení kláves, abych nedělal zbytečné překlepy. Úplný luxus by byl, kdybych mohl zopakovat naposledy zadaný příkaz (na prázdném řádku šipka nahoru do "historie").

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 13:06 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 932
Has thanked: 43 times
Been thanked: 414 times
zxcygnus píše:
Úplný luxus by byl, kdybych mohl zopakovat naposledy zadaný příkaz (na prázdném řádku šipka nahoru do "historie").


Na PMD-85 jsem to vyřešil stiskem klávesy RCL, takže se to chová jako ve standardním editoru PMD-85.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 13:23 
Offline
Kecka

Registrován: 30.04.2023, 18:06
Příspěvky: 25
Has thanked: 4 times
Been thanked: 65 times
zxcygnus píše:
Mimochodem, stejně jako u BKP bych ocenil funkční příkaz VEM společně s VEZmi.

A co se týče konzistence příběhu - cítím se ošizen o tu část, kde hoří stará klubovna RŠ...


Příkaz VEZMI tam je jako synonymum k SEBER (ale nevypisuje se, stejně jako jiná synonyma, po zadání příkazu SLOVNIK). VEM mě nenapadlo tam dát; sám to slovo nepoužívám... Pokud bych snad ještě někdy nějakou textovou hru pro ZXS napsal, zahrnu to do slovníku.

Stará klubovna shořela ještě před RŠ 2 a jestli se nemýlím, tak i před RŠ 1. Ta zmínka tam je víceméně pro ty, co jinak RŠ neznají, ale hráli BKP, kde je ještě ta stará dřevěná kůlna z kresleného seriálu, aby jim to nebylo divný. (Jinak zda někdo ten požár založil úmyslně, popř. kdo to byl, to se v komiksu nedovíme, hořet začalo vedle. Kdybych to vyšetřoval, tak si samozřejmě jako první vezmu do parády BKP, konkrétně Bohouše; nejprve profackovat a pak vyzvat, aby řekl, kdo to byl.)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 13:29 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 932
Has thanked: 43 times
Been thanked: 414 times
KaiN píše:
Kdybych to vyšetřoval, tak si samozřejmě jako první vezmu do parády BKP, konkrétně Bohouše; nejprve profackovat a pak vyzvat, aby řekl, kdo to byl.)


Každý máme jiné pořadí, jak říká klasik :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 14:02 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
KaiN píše:
zxcygnus píše:
A co se týče konzistence příběhu - cítím se ošizen o tu část, kde hoří stará klubovna RŠ...
Stará klubovna shořela ještě před RŠ 2 a jestli se nemýlím, tak i před RŠ 1. Ta zmínka tam je víceméně pro ty, co jinak RŠ neznají, ale hráli BKP, kde je ještě ta stará dřevěná kůlna z kresleného seriálu, aby jim to nebylo divný. (Jinak zda někdo ten požár založil úmyslně, popř. kdo to byl, to se v komiksu nedovíme, hořet začalo vedle. Kdybych to vyšetřoval, tak si samozřejmě jako první vezmu do parády BKP, konkrétně Bohouše; nejprve profackovat a pak vyzvat, aby řekl, kdo to byl.)
Asi si RŠ1 a RŠ 2 budu muset někdy taky zahrát... Foglarovské příběhy jsem tehdy moc nečetl a dneska už tuplem ne.

Nicméně až do nákupu šlapohybu jsem se kvůli zmínce v popisu klubovny marně snažil někde získat zápalky :) (a v BASICu se pak ujistil, že ve hře opravdu nejsou, což mě zklamalo :P ) Úkol přeci zněl zničit RŠ.

Btw... Štětináč a trám, někde by tam měl být jemný náznak, třeba Štětináčova provokativní poznámka na mou neschopnost, která by mě vedla k tomu, abych udělal správný krok.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 14:16 
Offline
Kecka

Registrován: 30.04.2023, 18:06
Příspěvky: 25
Has thanked: 4 times
Been thanked: 65 times
zxcygnus píše:

Nicméně až do nákupu šlapohybu jsem se kvůli zmínce v popisu klubovny marně snažil někde získat zápalky :) (a v BASICu se pak ujistil, že ve hře opravdu nejsou, což mě zklamalo :P ) Úkol přeci zněl zničit RŠ.

Btw... Štětináč a trám, někde by tam měl být jemný náznak, třeba Štetináčova provokativní poznámka na mou neschopnost, která by mě vedla k tomu, abych udělal správný krok.


Zapálit Rychlým Šípům klubovnu! No teda! Někdo by asi měl napsat drsnější verzi BKP, protože jsem mj. obdržel i připomínku, proč není ve hře možné, aby BKP hromadně (...) Vlastu Sýkorovou, a to nejlépe u památné Šmejkalovy ohrady.

No, Štětináč se ti posmívá, že ses netrefil, ne? Něco jako "Hehe, vedle jak ta jedle." A jestli teda ne, pak by tam byla chyba.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.10.2023, 15:06 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:30
Příspěvky: 210
Has thanked: 18 times
Been thanked: 48 times
No s tou Vlastou by to bylo hezký, prostě proč to neudělat jakoby přístupnější dospělejšímu publiku, že? Tak nějak by mohlo být i BKP 2 - tuhle jsem listoval těma komiksama a nápadů je tam jako ještě habakuk.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz