OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

ZX basic uz aj na PMD85
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=47&t=4145
Stránka 22

Autor:  Busy [ 01.06.2016, 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX basic uz aj na PMD85

Ono by to mohlo fungovat, napr. ak by si namiesto kroku 1 zvolil krok 1/2

10 FOR a=0 TO 7 STEP .5
20 BORDER a
30 LET a=a+.5
40 PAUSE 50
50 NEXT a

:)

Autor:  Busy [ 15.10.2018, 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZX basic uz aj na PMD85

Ahojte,

A mame tu druhu verziu portu ZX romky pre PMD85:
http://busy.speccy.cz/download/zxromp02.rar

Co je noveho:

Oprava chyby sporadickeho objavenia sa blikajuceho kurzora za chybovym hlasenim
Toto je jedna z chyb povodnej ZX romky. Na ZX Spektre sa prejavuje len velmi sporadicky,
avsak na pomalsom PMD85 je jej vyskyt ovela pravdepodobnejsi. Tato chyba je zapricinena
nekorektnym nastavenim systemovych premennych, konkretne bitu ktory signalizuje
ze editacna zona nebola zmazana. Pri nespravnom nastaveni tohto bitu sa zobrazene
chybove hlasenie nezmaze a editacny riadok pre novy prikaz je umiestneny nie
od zaciatku riadku, ale az a tymto hlasenim. V ZXrom02 by sa toto uz nemalo stavat.

Kompletne prepracovane matematike rutinky

Povodne matematicke rutinky v ZX romke boli pisane tak, aby si co najviac udajov drzali
v registroch (velmi casto vyuzivali instrukciu EXX). Procesor 8080 nema tolko registrov,
preto si musi niektore udaje odkladat do pameti. Toto sposobilo ze mnohe matematicke rutinky
prepisane na 8080 bezali podstatne pomalsie. V ZXrom02 su rutinky prepracovane a optimalizovane
priamo na mieru instrukcneho suboru 8080 a tym padom bezia podstatne rychlejsie nez v ZXrom01.
Navyse, pre niektore rutinky boli pouzite ine, rychlejsie algoritmy na vypocet, tieto rutinky vdaka tomu
potom dokazu na 2 MHz 8080 bezat dokonca este rychlejsie ako originalne rutinky na 3.5 MHz Z80.

Napriklad bezne vedecke funkcie (SIN,COS,LN,EXP,SQR...) bezia v priemere 6-krat rychlejsie,
nasobenie bezi (v zavislosti od argumentov) az 40-krat rychlejsie, generovanie nahodnych cisel
50 az 60-krat rychlejsie, take delenie az 96-krat rychlejsie a absolutnym rekordmanom je premena
textovej formy cisla na hodnotu (napr. funkcia VAL) ktora v urcitych pripadoch bezi az 360-krat
rychlejsie nez bezali povodne rutinky v ZXrom01 !

Novy nastavovaci bit.4: Povolenie emulacie matematickych chyb: delenie a -65536

Nove prepracovane matematicke rutinky uz netrpia znamymi chybami z povodnej romky ZX Spektra.
Pre kazdy pripad, ak by bolo nutne, je mozne zapnut emulaciu tychto chyb nastavenim
bitu 4 na hodnotu 1 v bajte pre nastavenie rezimov cinnosti.

Prepracovany linearny interpolator v prikazoch DRAW a CIRCLE

Povodny linearny interpolator v ZXrom01 fungoval presne ako original na ZX Spektre,
to znamena ze pocital suradnice bodov a pre kazdy bod volal rutinku prikazu PLOT.
Novy optimalizovany interpolator uz nevola PLOT, ale pristupuje priamo do videoramky,
vdaka comu je samotne kreslenie ciary 5 az 6-krat rychlejsie nez v ZXrom01.

zxcygnus píše:
O kolik je pomalejší kreslení DRAW a CIRCLE?
Nova rutinka na kreslenie ciary bezi rychlostou okolo 7600 pixelov za sekundu, co je realne este o cca polovicu rychlejsie nez 5150 pix/sec pri originalnych rutinkach Z80 na 3.5 MHz.

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/