OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 18:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 07.01.2016, 23:53 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2571
Bydliště: Praha
Has thanked: 502 times
Been thanked: 607 times
Pokud náhodou někdo nezaznamenal, Libor Lasota se pustil do Prince pro PMD :god: :god: :god:

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 08.01.2016, 15:35 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
No tak to jsem zvědavej! Ono nakonec to PMD bude i zajímavé pro hráče, jako jsem já :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 08.01.2016, 21:13 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Úžasné! :O Ať se dílo daří! ;-) Velký obdiv!!!

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 29.09.2019, 21:05 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Sice to je staré téma, ale je ještě šance že by se Princ z Persie propašoval i do PMD 85? ZX Spectrová verze co jsem už měl možnost si zahrát vypadá velice slušně, řekl bych že herní expíríence je dost podobná PC verzi. S MIFem a Colorace by to hrálo i vizuálně vypadalo velmi hezky byť spektrum má nezanedbatelně rychlejší CPU.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 29.09.2019, 21:25 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Citace: "PoP bude muset být postaven na nějakém novém, úsporném jádru. Nemůže (stejně tak jako JSW převzatý ze ZXS) fungovat na stejném jádru jako originál od Mechnera. To by se do paměti PMD-85 nevešel. Musí se najít nějaká finta, jak snížit požadované množství RAM, a to rovnou o 64kB – to je náročný cíl. To bude klíčové. A proto taková příprava a studování možností animace. Co asi obětuji hned ze začátku, to bude spustitelnost na modelech se 48kB RAM. To by asi byla čirá utopie."

Bohužel se ta diskuse o rozdílech mezi poměrně šíleným grafickým režimem Apple II a režimem PMD-85 "někam" ztratila.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 29.09.2019, 21:43 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
To emulované ZX Spektrum na kterém mi to běhalo má 48/128 kB RAM ale tuším že na Prince tam frčelo poněkud víc jak 48 kB. Já byl zvědavý zda náhodou pro to nebyl využit 256 kB režim v emulátoru. Ten by téměř určitě proti těm cca 40 kB na 85-2A/3 poskytl dostatek prostoru.

Fyzické PMD 85 se všemi HW vylepšeními stejně asi každý doma nemá ale PC emulátor, to už je jiná. Já taky fyzické ZX Spektrum nevlastním a nic na tom nehodlám měnit ale Prince jsem si zahrál rád. A existence více a více softwaru co tu RAM využije může být katalyzátor snah tu fyzickou RAM do PMD dostat. Bratři Bórikové už skoro uspěli, možná další navazující pokus už by byl funkční. Třeba Lemmings ji už využívají, byť tedy jen na data levelů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 29.09.2019, 22:19 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 782
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Nešlo by nedostatek RAM vyřešit dohráváním dat například z PMD-32SD i za cenu toho že hra se bude po několika obrazovkách zasekávat při dohrávání dat. Pokut tu hru bude chtít někdo hrát na reálném železe tak ji asi nebude nahrávat z kazeťáku. A pokut se nepletu tak je vyřešena podpora PMD-32SD i pro PMD85-2A, a pro modely PMD85-1 a 2 by to šlo vyřešit taky.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 29.09.2019, 22:49 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
To samé se děje právě u Lemmings - v emulátoru se mohou data levelů umístit do rozšířené RAM a načítá se bez čekání nebo se holt data musí načítat. Ovšem vzhledem k parametrům PMD 32SD proti původním disketám se nebojím že by pro PMD byla nějaký velký bottleneck a protože může obsahovat 4 diskety naráz, je dostupného místa až až.

Pmd 85-2 sice nabootuje CP/M s podporou taky jen už to musí být 32k verze a nefunguje runner, není dost RAM. A to znamená pro běžného usera potíže při spouštění nenativních programů. Nejpohodlněji by to šlo přes megaROM modul, tam se ti po 32kB vejde 1MB dat a 2 kB ovladač disketovky se lehce schová.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 29.09.2019, 23:59 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 800
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Prince na normálním 48 / 64 kB stroji nespustíte... ani Commodore 64 verze neběží. Všechno je to trik ala externí ROM...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 07:02 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Tak holt prozatím zbývá jen emulátor se svou zvýšenou kapacitou paměti. Nezkoušel někdo prince nalámat do stránkovaných 256 kB? To už by mělo dostačovat možná i pro původní PC verzi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 07:53 
Offline
Profík

Registrován: 18.04.2017, 12:55
Příspěvky: 698
Has thanked: 264 times
Been thanked: 39 times
SD karta je rychla. Dohravanim sa to da docielit. Aj Sega Megadrive ma len 64kb ale ROM cartridge mohli byt do 8mb pri rychlosti 10mb/s. Cize kazda obrazovka, level sa nahraval. A niektore hry boli porovnatelne s Amigou, PC, ST ktore mali 512kb/1mb ram cize to je cesta.

_________________
https://www.8bitbay.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 11:01 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Czech Human píše:
Tak holt prozatím zbývá jen emulátor se svou zvýšenou kapacitou paměti. Nezkoušel někdo prince nalámat do stránkovaných 256 kB? To už by mělo dostačovat možná i pro původní PC verzi.
Existuje verze pro SamCoupe, které je o něco málo rychlejší než ZX Spectrum a má obvykle 256, nebo 512kB RAM. Ale netuším jestli Prince funguje i na 256kB verzi.

https://www.worldofsam.org/products/prince-persia

Ale přiznávám, že já osobně bych na PMD rád viděl jakoukoli novou hru. Existuje nepřeberně zajímavých her, které nejsou tak náročné vůči hardwaru PMD a přesto by byly moc fajn.

Co se týče animace větších postaviček... co třeba takový Barbarian, nebo International Karate? Šlo by to stihnout? (marně vzpomínám jestli se tam posouvala celá obrazovka, nebo byla statická a hýbaly se jen postavy).

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 11:12 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Tak Prince of Persia funguje i na Sam Coupé 256KB, teď jsem to zkusil v emulátoru. Jinak i ZX 128 verze se 12. level nahrával na 2x. Asi je to velké sousto pro PMD.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 11:51 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Na bouchačky by bylo lepší asi PP-01 to má hw scrolling.

Těch 256 kB bylo použito jak to chápu proto, že ještě existují čipy se stejným počtem nožek jako původní 4164 tak by se nacvakaly do desky a ušetřilo by to práci s PCB. Vètší paměť už má více pinů a tak by se řezalo do návrhu výrazně víc. Možná by pak ve výhodě byly verze 2 s 48 kB RAM co má 3 řady po 4116 tam by se cvaklo teoreticky i 768 kB jen by se víc řezaly napájení a datové cesty. Ale 256 kB by mělo stačit když to běží na 128...

Nebo použít SRAM na novém PCB ale to by už z PMD moc nezbylo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 12:39 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Uz som to asi niekde posielal, s animaciou postavy by nemusel byt problem... tuto je moja WIP studia spred 4-5 rokov.
https://pmd85.borik.net/_work/pop.psn

Mechner to mal vymyslene velmi jednoducho, vsetko zverejnil, na githube su komplet zdrojaky a data kazdeho levelu. Maju kazdy iba cca 5kB, kazdy level ma iba jeden typ antagonistu (level3=smrtka, level6=tlustoch, level12=jaffar, inak vzdy strazca). Kazdy level by si teda dotiahol sebe specificku grafiku miestnosti (level4,5,6,10,11=palac, inak dungeon) a rozfazovane sprity antagonistu daneho levelu.
V pamati by tak ostavali sprity hlavnej postavy (zaberaju najviac miesta), vnutorny buffer daneho podlazia a samotny kod hry.

Mam toho jeden cely folder na disku a okrem original scanov dokumentacie od Mechnera aj rozfazovane vsetky fazy pohybu vsetkych postav. Malo by sa to zmestit do 64kB PMDcka a levely dohravat z disku... uz len potrebujem naklonovat este jedneho Borika, ktory by na tom robil. :dro:

Ale ak by sa do toho ktokolvek bol ochotny pustit, viem mu nazdielat vsetko, co som k tomu doteraz nasyslil :dwi:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz