OldComp.cz http://www.oldcomp.cz/ |
|
Jak dostat obrazek do PMD http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=50&t=2762 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mmartinka [ 18.06.2015, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | Jak dostat obrazek do PMD |
Chtěl jsem si vyzkoušet práci s obzovými daty, ale jak ho dostat obrázek do PMD? Napíši tedy můj postup: 1) Obrázek v rozlišení 288x256 bodů otevřu v Photoshopu. 2) Použiji funkci Trashold (upraví obrázek 50/50) a převedu do formátu 1bit (černá a bílá). A uložím jako BMP. 3) Otevřu muj obrázek v program GraphicConverter (OsX), na PC budete muset použít něco jiného. 4) Uložím obrázek do formátu Mobile Phone NGG (.NGG). Tento formát uloží obrázek jako 0 a 1. Obrázek je nutné pojmenovat obr.ngg 5) Zkonvertuji obr.ngg v konvertoru mnou přiloženým. Tento konvertor zformátuje data pro PMD a uloží soubor pmd_gr. http://mujweb.cz/mmartinka/convert.c Je to zdrojový kód, tak si to každý musí zkompilovat sám . Já si vše píši pod AROSem což tady stejně nikdo nepoužije. 6) Pak už stačí si napsat rutinu na zobrazení a voala máme obrázek v PMD |
Autor: | Czech Human [ 07.04.2020, 23:42 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD | |||
Došla mi trpělivost s neustálým počítáním pixelů v PMD což je u většího počtu složitějších bitmapek práce skutečně pro masochisty, kteří jen u biče s žiletkami nevydrží. A pro ty, kteří by si eventuelně rádi v Basicu vytvořili nějakou bitmapku pro hru nebo nějakou aplikaci a mají oprávněnou obavu že se z toho v průběhu tvorby zblázní, jsem vytvořil jednoduchou mapu, jaké číslo vytvoří odpovídající grafickou kombinaci pixelů jednoho řádku ve znaku (8 řádků na znak) v rozsahu 0 až 63 (zelená). Pro modrou barvu je třeba přičíst k hodnotě 64, pro červenou 128 a pro fialovou 192 (doporučuji automatizovaně). Sprity pro PMD sice můžeme vytvářet automatizovaně pomocí Sprite Editoru, ale uživatelé Basicu mají bez extenzivních znalostí jak je použít smůlu (a v takových případech se stejně Basic nepoužívá). Druhá příloha je zapakovaná mapa ve formátu ColorACE Screen Editoru, kde se dají sprity dobře návrhově tvořit i počítat. Basicové sprity se tvoří jako řetězec, např. G$ a vykreslují pomocí příkazů BMOVE a BPLOT, kdy BMOVE se musí pokaždé zopakovat pokud chcete kreslit na to samé místo a pro korektní překreslení musíme původní obrázek vykreslit znovu před novým aby se nám vynulovala VRAM a nebyl z toho pixelový čardáš. Data v řetězci jsou zpracována tak, že doplňková hodnota za BPLOT G$,3 znamená, že bitmapa je široká 3 znaky tedy 18 pixelů. Na výšku má znak pixelů 8, proto potřebujete na 1 znak 8 hodnot a omezeni jsme jen rozsahem obrazovky. Když je znaků více, načítají se hodnoty postupně jako 1 řádek znaku 1, 1 řádek znaku 2, 1 řádek znaku 3, 2 řádek znaku 1, 2 řádek znaku 2 atd.
|
Autor: | Lisiak4 [ 08.04.2020, 06:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD |
Ty odkazy od mmartinka jiz zde nefunguji. |
Autor: | Czech Human [ 08.04.2020, 07:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD |
Však post je 5 let starý a Můj web samotný už dobré 2 roky nefunguje taky . Proto zálohujte, zálohujte a nedávejte externí odkazy ale nahrávejte rozsahem malé věci raději do fóra, pak se toto nestane... |
Autor: | Lisiak4 [ 08.04.2020, 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD |
Mne je teprve 40 a ne 41, z tehle skutecnosti lze jasne vysledovat, ze do stari 5 let daneho postu zbyva jeste cely rok. |
Autor: | misticjoe [ 08.04.2020, 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD |
No asi by se hodilo nahodit odkazy do nových destinací. Tedy jestli si ty stránky mmartinka přesunul jinam, když volny zrušil mujweb. Ale minimálně to Céčko by mohl mít u sebe na disku. |
Autor: | mmartinka [ 08.04.2020, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD |
No tak já to někam nahodím, když je o to takový zájem ... je to tak jak píše Mistic, Volný zrušil mujweb a já zatím neřešil kam s tím. |
Autor: | Czech Human [ 08.04.2020, 21:04 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Jak dostat obrazek do PMD | |||
A co takové 2bitové barvy? Nebo dokonce Colorace? 7 barviček... Dát tomu barevné rozsahy v RGB od do (od světle zelené do tmavě zelené = zelená)+ hlídat dvojřádky, nemuselo by to ani být černobílé... Jen tedy to bude barva po 6 pixelech . Lezly by z toho jistě hrůzy hrůzoucí ale nějaký původem obrázek z animáků by se z toho dal udělat, tam je barevnost okolí dost uniformní s ostrými přechody. Nejlíp kdyby to umělo formát colorAce editoru, aby se daly obrousit hrany a vícebarevný obrázek dokončit, ušetřilo by to hodně práce. Případně verze pro PP-01, tam je výhoda že svoji barvu má každý bod. EDit: třeba by to vhodnou scénu mohlo dát dokupy nějak takto - ideální by samozřejmě byly pravoúhlé geometrické obrazce, kvůli způsobu volby barvy u PMD... Dělalo by se s tím dál ručně mnohem lépe.
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |