OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

Jak dostat obrazek do PMD
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=50&t=2762
Stránka 11

Autor:  mmartinka [ 18.06.2015, 11:30 ]
Předmět příspěvku:  Jak dostat obrazek do PMD

Chtěl jsem si vyzkoušet práci s obzovými daty, ale jak ho dostat obrázek do PMD?

Napíši tedy můj postup:
1) Obrázek v rozlišení 288x256 bodů otevřu v Photoshopu.
Obrázek

2) Použiji funkci Trashold (upraví obrázek 50/50) a převedu do formátu 1bit (černá a bílá). A uložím jako BMP.
Obrázek

3) Otevřu muj obrázek v program GraphicConverter (OsX), na PC budete muset použít něco jiného.

4) Uložím obrázek do formátu Mobile Phone NGG (.NGG). Tento formát uloží obrázek jako 0 a 1. Obrázek je nutné pojmenovat obr.ngg

5) Zkonvertuji obr.ngg v konvertoru mnou přiloženým. Tento konvertor zformátuje data pro PMD a uloží soubor pmd_gr.
http://mujweb.cz/mmartinka/convert.c Je to zdrojový kód, tak si to každý musí zkompilovat sám :(. Já si vše píši pod AROSem což tady stejně nikdo nepoužije.

6) Pak už stačí si napsat rutinu na zobrazení a voala máme obrázek v PMD :)
Obrázek

Autor:  Czech Human [ 07.04.2020, 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

Došla mi trpělivost s neustálým počítáním pixelů v PMD což je u většího počtu složitějších bitmapek práce skutečně pro masochisty, kteří jen u biče s žiletkami nevydrží. A pro ty, kteří by si eventuelně rádi v Basicu vytvořili nějakou bitmapku pro hru nebo nějakou aplikaci a mají oprávněnou obavu že se z toho v průběhu tvorby zblázní, jsem vytvořil jednoduchou mapu, jaké číslo vytvoří odpovídající grafickou kombinaci pixelů jednoho řádku ve znaku (8 řádků na znak) v rozsahu 0 až 63 (zelená). Pro modrou barvu je třeba přičíst k hodnotě 64, pro červenou 128 a pro fialovou 192 (doporučuji automatizovaně). Sprity pro PMD sice můžeme vytvářet automatizovaně pomocí Sprite Editoru, ale uživatelé Basicu mají bez extenzivních znalostí jak je použít smůlu (a v takových případech se stejně Basic nepoužívá). Druhá příloha je zapakovaná mapa ve formátu ColorACE Screen Editoru, kde se dají sprity dobře návrhově tvořit i počítat.

Basicové sprity se tvoří jako řetězec, např. G$ a vykreslují pomocí příkazů BMOVE a BPLOT, kdy BMOVE se musí pokaždé zopakovat pokud chcete kreslit na to samé místo a pro korektní překreslení musíme původní obrázek vykreslit znovu před novým aby se nám vynulovala VRAM a nebyl z toho pixelový čardáš. Data v řetězci jsou zpracována tak, že doplňková hodnota za BPLOT G$,3 znamená, že bitmapa je široká 3 znaky tedy 18 pixelů. Na výšku má znak pixelů 8, proto potřebujete na 1 znak 8 hodnot a omezeni jsme jen rozsahem obrazovky. Když je znaků více, načítají se hodnoty postupně jako 1 řádek znaku 1, 1 řádek znaku 2, 1 řádek znaku 3, 2 řádek znaku 1, 2 řádek znaku 2 atd.

Přílohy:
Mapa.zip [755 bajtů]
558 krát
Grafika PMD.png
Grafika PMD.png [ 37.26 KiB | Zobrazeno 9905 krát ]

Autor:  Lisiak4 [ 08.04.2020, 06:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

Ty odkazy od mmartinka jiz zde nefunguji.

Autor:  Czech Human [ 08.04.2020, 07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

Však post je 5 let starý a Můj web samotný už dobré 2 roky nefunguje taky :-). Proto zálohujte, zálohujte a nedávejte externí odkazy ale nahrávejte rozsahem malé věci raději do fóra, pak se toto nestane...

Autor:  Lisiak4 [ 08.04.2020, 08:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

Mne je teprve 40 a ne 41, z tehle skutecnosti lze jasne vysledovat, ze do stari 5 let daneho postu zbyva jeste cely rok.

Autor:  misticjoe [ 08.04.2020, 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

No asi by se hodilo nahodit odkazy do nových destinací. Tedy jestli si ty stránky mmartinka přesunul jinam, když volny zrušil mujweb. Ale minimálně to Céčko by mohl mít u sebe na disku.

Autor:  mmartinka [ 08.04.2020, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

No tak já to někam nahodím, když je o to takový zájem ;)... je to tak jak píše Mistic, Volný zrušil mujweb a já zatím neřešil kam s tím.

Autor:  Czech Human [ 08.04.2020, 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak dostat obrazek do PMD

A co takové 2bitové barvy? Nebo dokonce Colorace? 7 barviček... Dát tomu barevné rozsahy v RGB od do (od světle zelené do tmavě zelené = zelená)+ hlídat dvojřádky, nemuselo by to ani být černobílé... Jen tedy to bude barva po 6 pixelech :-). Lezly by z toho jistě hrůzy hrůzoucí ale nějaký původem obrázek z animáků by se z toho dal udělat, tam je barevnost okolí dost uniformní s ostrými přechody. Nejlíp kdyby to umělo formát colorAce editoru, aby se daly obrousit hrany a vícebarevný obrázek dokončit, ušetřilo by to hodně práce. Případně verze pro PP-01, tam je výhoda že svoji barvu má každý bod.

EDit: třeba by to vhodnou scénu mohlo dát dokupy nějak takto - ideální by samozřejmě byly pravoúhlé geometrické obrazce, kvůli způsobu volby barvy u PMD... Dělalo by se s tím dál ručně mnohem lépe.

Přílohy:
Colorace Homer.png
Colorace Homer.png [ 46.71 KiB | Zobrazeno 9760 krát ]
screen(62).zip [3.09 KiB]
532 krát

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/