OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 13:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 224 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15.12.2022, 12:17 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Nová verze

Protože už nenacházím další chyby, dávám k dobru verzi 1.7 (GitHub) s podporou řadiče Greaseweazle V4 od Keira Frasera. K provozu není třeba mít nainstalovaný Python, protože aplikace se zařízením komunikuje napřímo. Jako vedlejší efekt téhle přímé komunikace je, že Greaseweazle je nyní možné provozovat i na Windows XP (u SP2 a starších je ale nutno do systému protlačit ovladač usbser.sys s interfacem "USB Device"; bohužel mnou naivně napsanej *.INF soubor mi totálně zbořil ovladače na úplně všechno, čili jsem poté musel znova instalovat grafiku, zvukovku, SD kartu atd.; dělit se o ten svůj "zázrak" tedy nebudu - provozujte Greaseweazle na XP SP3 nebo novějších OS).

Abych nezapomněl - s Keirem jsme si vzájemně našli chyby u implementace neformátované oblasti na stopě. Já to měl blbě (samozřejmě pointer) a on to měl nedostatečně (Atari verze hry Theme Park Mystery obsahuje 2 ms "prázdnoty," Keirovo firmware ji ale díky náhodnému přetečení zreprodukoval s jedním fluxem uprostřed).


Software

  • Dare to Dream 3 (Uložto) - point&click adventura z vlastního pohledu od vydavatelství "B&N Companies, Inc.," které si zakládalo na sloganu "Ready to Go" ve významu, že jejich hry je možné hrát přímo z diskety bez nutnosti instalace. Většina jejich titulů byl námětově i technicky totální bottom - ale měli i pár světlých chvilek, konkrétně s tituly Jazz Jackrabbit a Jill of the Jungle. No, Dare to Dream 3 má na přebalu taky "Ready to Go," nicméně nabídlo mi, jestli chci hru instalovat. Odpověděl jsem že ne a instalátor se odporoučel - tahle hra vyžaduje instalaci ke "Go" :-) Nainstaloval jsem ji a byl jsem odkázán na Windows. Naštěstí je mám nainstalovaný, takže jsem hru mohl konečně spustit z Windows 3.1. Hra je z roku 1993, ale z technickýho hlediska je to opravdu těžkej undergroundovej nízkorozpočťák :-) Nicméně zvolil jsem ho, právě protože není moc známej (Jackrabbita nebo Jill známe všichni). Btw, v archivu je vedle image a logu i už nainstalovaná verze. Visual Basic Runtime 1.0 !! :-)

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek


  • Mapa Prahy 5.5 Demo (Uložto) - ze souboru CTI.MNE, "demoverze Mapy Prahy 5.5 je v adresáři PRAHA. Je ji nutné nainstalovat na harddisk a spustit program install.bat k rozpakování. Program se spouští příkazem MAPA. Je to funkční demo omezené na katastr Dejvic." Ostatní části Prahy jsou osekané jen na minimum, třeba moje ulice tam není vůbec.

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek


  • Mystic Towers (Uložto) - arkáda od Apogee, jedna ze dvou, které od nich mám (druhou je hra Duke Nukem 2, která je stále ještě originálně zabalená). Instalátor bohužel obsahuje chybu (nebo je chyba opět v DosBoxu) - instalátor totiž disketu nerozpozná, přestože podle standardů MS-DOSu je vše vpořádku (jmenovka je uložena jako první položka v kořenovém adresáři). Teď si úplně nevybavuju, jak jsem vlastně hru nainstaloval - každopádně je už rozpakovaná v archívu. "Always bad fuzzy data" v logu se týká false-positive dat mezi sektory (žádná tam nejsou).

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.05.2023, 19:13 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Nová verze

Po skoro pěti měsících čekání dávám k dobru verzi 1.7.1 (GitHub), ve které jsem spáchal co jsem chtěl spáchat už dlouho - kompletně jsem přepsal interní hexa-editor (nyní rychlejší, robustnější, "customizovatelnější") a vyhrnul ho do samostatné knihovny. Hned jsem ho využil k vytvoření primitivního editoru FAT "stezky" souboru (abych se držel terminologie z 90.let), kde v případě běžných disket s FAT12 si můžu tři bajty rozdělit do dvou jeden-a-půl bajtů a ty editovat samostatně. Opraveny byly i nalezené chyby v jiných částech aplikace.

Zjistil jsem i proč minulá hra Mystic Towers v DOSBoxu nefunguje. Během tvoření instalační diskety se očividně bojovalo s místem - kořenový adresář je zkrácený ze standardních 14 sektorů na jediný, a velikost jednohu clusteru je zvýšena ze standardního jednoho na dva sektory (na dvou kopiích FAT tabulek se tak ušetří 8 sektorů). I tak je disketa napěchovaná daty až po okraj. Přestože všechny úpravy jsou v rámci specifikace FATky víceméně košér (nebudu zatěžovat detaily), tak DOSBox má zřejmě všechny hodnoty napevno zadrátované v kódu a do boot sektoru se nedívá.

Obrázek


Něčehož zahraničních her

Dyna Blaster (v zámoří Bomberman, Uložto, Amiga PDF manuál, PC dodatek) je poměrně rare PC hra z roku 1992, kteroužto jsem byl požádán, abych zdigitalizoval KryoFluxem pro archív Total DOS Collection (zde jsem vyrobil rovnou IMA na Greaseweazelu, "archivářům" jsem dával mnoho-otáčkové Streamy k jejich vlastní analýze). Když jsem hru spustil, velice mě potěšilo nestandardní čtvercové rozlišení a ukázkové demo. Dál jsem se bohužel nedostal, protože nemám joystick a nemám ani jeho emulátor :-(

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Elf (Uložto) je podobně rare PC hra ze stejného roku, tentokrát pořádně těžká akční plošinovka. Aniž bych četl manuál (Amiga PDF a jeho PC dodatek) jsem se odvážně pustil do hraní. Nevím co jsem zmáčknul, musel jsem použít "masáž klávesnice," abych se z menu nějak dostal do samotné hry - ale bohužel ani dál to ovládání nebylo o moc intuitivnější. Chodí, skáče a přidřepuje se šipkama. Stříli se Ctrl. Do menu se leze přes mezerník a položky se potvrzujou pravým shiftem... Zkrátka jak by řekl můj kolega z kanclu, "Stará dobrá hratelnost" :-)

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Rytíři grálu

Rytíři grálu (Uložto) je české RPGčko (myslím že dokonce první pro PC, ale ruku do ohně bych za to nedal) z roku 1996. Tahle hra mě trápila mnoho let a mnoho verzí RIDE - a podle průběhu instalace bylo jasné, že problém je na (tradičně) poslední ze čtyř disket. Z diskety jsem na interní PC mechanice zkoušel v Průzkumníkovi zkopírovat soubor INSTALL.003 někam na disk. Kopírování chvíli probíhalo normálně, zhruba v půlce se hlava zkalibrovala (problematické místo) a kopírování se pak úspěšně i dokončilo. Bohužel ale instalátor při zpracování INSTALL.003 i tak ohlásil chybu.

Obrázek

To vše se ale změnilo, když jsem si u předchozí verze 1.7 řekl, že v Track Mapě otestuju prastarou funkci Track Map → Helpers → Statistics, která prostě jen "očuchá" aktuální disk a vypíše kolik sektorů je obsazených, volných, systémových - nebo také vadných. A pro poslední disketu Rytířů grálu byl skutečně nalezen jeden vadný sektor.

Obrázek

Což bylo krajně divné, protože pokud se hlava během kopírování zkalibrovala, a bylo tak možné úspěšně překonat problematické místo, tak by zákonitě na disketě neměl být žádný vadný sektor! Na KryoFluxu jsou každopádně všechny sektory čitelné. Že by tedy konečně nějaká česká protipirátská ochrana díky které (podobně jako minule u Mystic Towers) emulace v DOSBoxu nefunguje správně? Soubor INSTALL.003 ale tenhle sektor z obou stran obtéká... Tady jsem u předchozí verze 1.7 skončil :-)

Abych vadnému sektoru přišel na kloub, musel jsem mít nějakou vizualizaci FAT tabulky. Původně jsem takovou chtěl přidělat do Track Mapy (a možná tam i časem přibyde), ale s přepsaným hexa-editorem byla volba jasná - nová záložka dostupná přes záložku File Manager.

Obrázek

Clustery 0 a 1 neexistují (v raných verzích MS-DOSu se ale používaly jako odkladiště dvou extra informací o disku), takže jediný soubor na disketě INSTALL.003 začíná clusterem 2. Tady jsem si musel ručně dopočítat jaký cluster vlastně hledám - vadný sektor je cluster 873 (resp. 0x369). Ten je ve FATce souboru INSTALL.003 vynechán a na jeho místě je cluster 2654 (resp. 0xA5E). Čili to co jsem během kopírování souboru v Průzkumníkovi slyšel nebyla kalibrace, ale čtení jednoho sektoru na konci disku s návratem zpět na původní cylindr :-)

Obrázek

Protože všechny sektory jsou na disketě čitelné, zkusil jsem cluster 0xA5E nahradit (původním) clusterem 0x369 a spustit instalátor znovu......

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Když se s touhle informací zpětně podívám na cluster 0x369, tak obsahuje nepřesný bit (angl. weak bit), jehož čtení na interním řadiči prostě hodí CRC chybu. Původní majitel se pokusil disketu "zachránit" tím, že na ni "pustil" aplikaci ScanDisk. Ta tento vadný sektor ale také nedokázala přečíst, a tak to, co s CRC chybou přečetla, uložila do prvního "zdravého" sektoru na konci diskety a vadný sektor vyloučila z FATky. Výsledkem této "opravy" tedy je, že instalátor už nemá problém přečíst obsah čtvrté diskety, ale data od 26.cylindru dále mu už nedávají smysl. Díky KryoFluxu a custom dekodéru jsem ale byl schopen ty data "vydolovat" :-)




Enjoy

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.05.2023, 00:42 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2018, 15:32
Příspěvky: 30
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times
Díky moc Tome.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.07.2023, 10:37 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Nová verze

K dobru verze 1.7.2 (GitHub), ve které se ve stručnosti nic speciálního nestalo a největší změnou je přidání funkce na "dolování" stop z disku (zatím jen pomocí opakovaného čtení, snad ale přibyde i rekonstrukce dat pomocí DirectX, o kterou jsem byl primárně požádán jedním z uživatelů).

Trocha PC portů ze Spectra (a nových přírůstků do sbírky)

  • Karate International (Uložto) - bojová arkáda s dřevní grafikou podle mě nepřipravená na rychlé procesory (nebo já už mám zpomalený reakce). Rok výroby je 1988, tj. když Spectrum bylo v Británii už za svým vrcholem (a příští rok měl vyjít první díl Monkey Islandu), takže CGA jako jediná grafická volba bylo už dost neadekvátní. Ze sběratelského hlediska jsem ale právě proto rád, že se mi tuto hru podařilo sehnat za rozumný peníz.

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

  • Exterminator (Uložto) - tohle byla jedna z pozdních her, které se ke mně dostaly v době, kdy jsem ještě hrdě vlastnil Kompakt 128 (který se za těch bezmála 30 let objevil na Aukru jen jednou, ale o tom už jsem psal jinde) - hra myslím nevyšla pro 48k Spectra. Upřímně, téhle hře jsem nikdy nepřišel na význam ani na chuť: (z obalu) It was a summer's day in a quiet street in a leafy Chicago suburb [ok, já bezmála těch 30 let žil v domění, že se hra odehrává na anglickém venkově]. Suddenly the tranquility was disturbed by a piercing scream, "Help me! Help me!" The houses were infested with mutant insects and crazy cans. (...) You'll need to put all your arcade skills to the test if you're to succeed as The Exterminator [což určitě, protože hra se ovládá 12 tlačítky a obě ruce mají jenom 10 prstů] :-)

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

  • Driller (Uložto, manuál zřejmě zde?, firma mi blokuje přístup k abandonu) - těžká klasika, kterou se mně podařilo sehnat taky za rozumný peníz. Podobně jako u Exterminatora jsem ani zde před 30 lety nepochopil koncept hry - který byl kvůli úspoře dat napsán pouze na originální kopii hry, kterou já jsem (nepřekvapivě) tehdy neměl. Z 30-ti stránkového návodu: "Your overall mission is to make safe each of the 18 sectors of Mitral by positioning a drilling rig over the gas pockets in each sector before the meteor strikes." I kdybych tohle tehdy věděl, radši byl i zůstal u Dizzyho, protože Driller měl trhaný gameplay. No, s odstupem času na to říkám - WOW! V roce 1987, mnoho let před Wolfensteinem, vznikla v Británii plně renderovaná hra v 3D perspektivě se vším všudy! Klávesy si zřejmě nelze nastavit a na výchozí nastavení si člověk dlouho zvyká, takže meteority mi padaly jeden za druhým :-) Nicméně i tak jsem u téhle hry tento týden strávil jednoznačně nejvíc času :like:

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek


Paranoia 2, upgrade na v1.8

K české Paranoii 2 vyšel zmíněný patch (u kterého se na Aukru strhal bitva, jíž jsem se nejen zúčastnil...). Bohužel tento patch nedokážu nijak časově zařadit, takže nevím jestli patří do mého vydání nebo až reedice. Bohužel problém po jejím vložení do mechaniky - disketa skřípe a nejde přečíst. Po očištění isopropylem se problém redukoval - disketa přestala skřípat, ale pořád nešla přečíst, produkujíc následující signál na čtecí hlavě.

Obrázek


Povrch je zřejmě zvlněný a nahromaděná vlna před čtecí hlavou mění otáčky kotoučku. Jak teď zálohuju asi 50 her pro archív The Total DOS Collection, tak se mi občas stane, že tenhle problém po pár cylindrech zmizne - prostě je to zvlněný jen někde. Jenže u Paranoie ne. Na jakoukoliv stopu jsem najel, tam jsem měl stejný problém.

Řešení je jasné už několik verzí RIDE zpátky - "neuskřípnout" kotouček mezi hlavy, ale trochu je povolit tlačítkem Eject. Bohužel tohle za prvé vyžaduje naprosto klidnou ruku po celých 80 cylindrů (resp. 160 stop) a za druhé nevím jaký výsledek jsem vlastně dostal. Občas to dopadlo tak, že jsem tlačítko Eject zmáčknul příliš, záloha diskety proběhla bez problému, na posledním cylindru jsem měl ruku v křeči, a teprv po otevření zálohy jsem zjistil že na hlavách nebyl žádný signál...

A tady mi přišla konečně vhod navrhovaná fuknce dolování stop během zálohy (Disk → Dump). (1) Tlačítko Eject zůstává nestisknuto, hlavy se kotoučku vždy dotýkají. (2) Když nastane problém, jedno z nových řešení je Mine track. (3) V dialogu si lze zvolit cíl dolování, např. že všechny standardní sektory DOSu musí být vpořádku (což byl i jasný cíl pro protipirátsky nechráněnou Paranoiu 2). (4) Tlačítkem Start spustím dolování, během kterého můžu s disketou a mechanikou cvičit jak chci.

Obrázek

Obrázek


Snad se to bude někomu taky hodit :)

Disk je tedy zachráněn! (Uložto)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.07.2023, 11:39 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Poprosím jen trochu vysvětlení pro nás neznalé, jak taková rekonstrukce dat pomocí DirectX vlastně probíhá? O tom jsem ještě neslyšel.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.07.2023, 11:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
No plán je momentálně takovej, že DX bude mít bity ze stopy (nuly a jedničky), v ní označeno jaký bity jsou podle kódování špatně, jaký bity jsou jen potenciálně špatně (podle časování fluxů), jaký má bejt finální CRC (protože chyba bývá v datech a CRC se dá manuálně zkontrolovat), a podle týhle informace hrubou silou provede všechny kombinace v okolí špatných a postupně i potenciálně špatných bitů.

Jak jsem ale tomu uživateli napsal, CRC není všespásný, takže ve výsledku může dostat třeba dvě verze dat, který obě mají požadovaný CRC - a teď se rozhodni který data jsou ty "správný" :arg:

(Pro mě v tom je, že si vedle normálních shaderů aspoň jednou zkusím i Compute Shadery) :like:

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.07.2023, 18:12 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2570
Bydliště: Praha
Has thanked: 502 times
Been thanked: 604 times
Návod vyšel v Excaliburu 10. Kdysi jsem to podle něj dohrál, tedy na Spectru, že to vyšlo i na jiné platformy jsem samozřejmě netušil...
https://www.oldgames.sk/mag/excalibur-10/page/20/
A nebo v zipu, co je ke stažení tady: https://www.zx-spectrum.cz/index.php?cat1=3&cat2=3&game_id=driller.txt je dobový popis od Fuky.
tomascz píše:
[*]Driller (Uložto, manuál zřejmě zde?, firma mi blokuje přístup k abandonu) - těžká klasika, kterou se mně podařilo sehnat taky za rozumný peníz. Podobně jako u Exterminatora jsem ani zde před 30 lety nepochopil koncept hry - který byl kvůli úspoře dat napsán pouze na originální kopii hry, kterou já jsem (nepřekvapivě) tehdy neměl. Z 30-ti stránkového návodu: "Your overall mission is to make safe each of the 18 sectors of Mitral by positioning a drilling rig over the gas pockets in each sector before the meteor strikes." I kdybych tohle tehdy věděl, radši byl i zůstal u Dizzyho, protože Driller měl trhaný gameplay. No, s odstupem času na to říkám - WOW! V roce 1987, mnoho let před Wolfensteinem, vznikla v Británii plně renderovaná hra v 3D perspektivě se vším všudy! Klávesy si zřejmě nelze nastavit a na výchozí nastavení si člověk dlouho zvyká, takže meteority mi padaly jeden za druhým :-) Nicméně i tak jsem u téhle hry tento týden strávil jednoznačně nejvíc času :like:

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15.07.2023, 19:31 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Tak ten Federation Briefing k Drilleru je ke stažení tady - protipirátská ochrana se odkazuje na slovíčka z něj.

vanthomas píše:
Návod vyšel v Excaliburu 10. Kdysi jsem to podle něj dohrál, tedy na Spectru, že to vyšlo i na jiné platformy jsem samozřejmě netušil...

Jj, mě taky překvapuje kolik her vyšlo vedle Spectra i na PC - dokonce i tenhle Tetris, Stormlord nebo Feud :-) Bohužel informace na Wikipedii se občas rozchází od skutečných vydání, takže je spolehlivější se koukat na herní abandonware weby.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.07.2023, 00:28 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Hele...Kam zmizela moje odpověď na ono vysvětlení DirectX rekonstrukce? WTF? To už tu admini mažou jiný adminy? Aha...nemažou. Alespoň v logu nic není... Takže se začíná sypat nějaká dtb s příspěvky? Zítra to musím pořádně překontrolovat.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.07.2023, 00:30 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
tomascz píše:
Tak ten Federation Briefing k Drilleru je ke stažení tady - protipirátská ochrana se odkazuje na slovíčka z něj.

vanthomas píše:
Návod vyšel v Excaliburu 10. Kdysi jsem to podle něj dohrál, tedy na Spectru, že to vyšlo i na jiné platformy jsem samozřejmě netušil...

Jj, mě taky překvapuje kolik her vyšlo vedle Spectra i na PC - dokonce i tenhle Tetris, Stormlord nebo Feud :-) Bohužel informace na Wikipedii se občas rozchází od skutečných vydání, takže je spolehlivější se koukat na herní abandonware weby.


Spousta konverzí vznikala i neofiko. Pamatuju, že na Amize toho bylo hafo - disketa třeba narvaná šesti, sedmi, hrami z C64 nebo ZX. Vycházelo to jako PD, takže pochybuji, že se to třeba dostalo mezi ofiko porty.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.07.2023, 11:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Nn, zmíněný hry (Tetris/Stormlord/Feud) jsou právě ofiko porty v dobových krabičkách. Překvapuje mě že třeba Feud vyšel i v Severní Americe, kde ho vydalo Mastertronic :-)

Tetris, Stormlord i Feud (vše původní britský vydání) jsou novinky v mojí sbírce, tak je dám k dobru třeba příště :joystick:

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.07.2023, 13:02 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Jo takhle - jsem plně nepochopil sdělení, že máš na mysli čistě originálky :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.10.2023, 10:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Nová verze

Velmi stroze verze 1.7.3 (GitHub), kde největší změnou je možnost importovat/exportovat soubory a složky se znaky Unicode (MS-DOS; třeba můj status). Původní plán bylo prostě jenom překlopit nastavení ve Visual Studiu z "Multibyte" na "Unicode," a tím umožnit i otevírání/ukládání imagů s Unicode znaky. To se ale ukázalo jako (1) vachrlatý díky občasnému použití PVOID, ve kterém se typ znaku ztratí a pak se špatně přetypuje, a (2) nepodporované původní knihovnou MFC 4.2 dodávanou ve Windows XP (pořád si zakládám na tom, že ke spuštění aplikace netřeba instalovat žádnej další balast). Čili ve výsledku aplikace interně pracuje s Unicode znaky ve formě UTF-8, které dokáže importovat/exportovat - "příšerně žluťoučký" image ale otevřít nedokáže.

Software

Tentokrát nemám připravený žádný (říkal jsem, že to bude strohý) :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.12.2023, 11:33 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Nová verze

V předvánočním shonu odlehčení v podobě verze 1.7.4 (GitHub), kde největšími změnami jsou
  • podpora shugartí sběrnice, a tím i 3" mechanik; oboustrannou mechanikou bohužel nikdo neodzkoušel (a zhruba takový ta moje aplikace má impakt :-D), takže jsem si dopomohl pokusem na 3.5" mechanice a 2DD disketou,
  • při přístupu na mechaniku si lze zaškrtnout, že ta je jen 40-stopá, a pro zbytek práce tuhle informaci vypustit z hlavy - aplikace se postará o správné nastavení dialogů,
  • přidáno čtení formátu *.HFE (HxC2001 Floppy Emulator); "zápis" až v příští verzi, protože teď jsem to nechtěl šít horkou jehlou, stejně jako "Verzi 3" tohoto formátu (proč není taky "Verze 2" nevím).



Vánoční hraní

Bohužel je čím dál složitější najít 5.25" hry, které jsou bez protipirátské ochrany, a jdou tak spustit v DosBoxu - ta podpora formátu *.DSK tam prostě hluboce chybí (a já jsem se zatím ani nepřiměl si jeho zdrojáky stáhnout).

  • James Pond 2 (můj web) - port poctivé amigácké hopsačky; vím že to píšu často, ale "je to poměrně rare záležitost" :-) Na britský původ odkazuje pestrobarevná cartoon grafika a balení v plastové krabičce (stejné se používaly i na spectrácké tituly). Hru jde spustit přímo z image bez nutnosti ji instalovat.

    Obrázek

    Obrázek


  • The Scoop (můj web, PDF) - detektivní adventura podle Agathy Christie, obsahující "30 animated characters, with over 80 locations set in and around London." Tuhle hru jsem sehnal v zabalené podobě a řekl jsem si, že než ji pustím dál, tak ji zdigitalizuju. Objevil jsem zase šetření místem - FATka je zkrácena tím, že klustr je tvořen dvěma sektory, nikoliv jedním, čili v DosBoxu to opět nejde nainstalovat a je nutné si instalační soubory z imagů vyexportovat. Hru pak jde spustit přímo z oněch vyexportovaných souborů bez nutnosti instalace. Btw, heslo na stránce 11 je "Jade", protože v PDFku se osekly čísla stránek. Mezi lokacemi se pohybujete příkazem "Travel" (jak prosté) :-) Hra se mi hrozně líbí kvůli svému těžkému retro vzhledu (i na svou dobu, rok 1989) - ale pohybovat se v ní je zdlouhavé.
    Hesla: 4 = Gallery, 5 = Curio, 6 = Victoria, 7 = Evanalda, 8 = Raiway, 9 = Picadilly, 10 = Exotics, 11 = Jade, 12 = Chamber, 13 = Cambridge, 14 = Lido, 15 = Powder.

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek


  • Sid & Al's Incredible Toons (můj web, PDF k re-releasu) - napíšu to znova, "je to poměrně rare záležitost," kterou jsem získal v lotu pomačkaných krabicových PC her, z nichž tedy naštěstí tahle byla ještě vcelku vpořádku, jenom potřebovala očistit a narovnat lisováním. Jedná se vpodstatě o variantu známějšího The Incredible Machine pro nejmenší hráče - soupeří spolu kočka Sid a myš Al, v každém levelu je nutné splnit daný úkol, a při té příležitosti přizabít toho druhého :-) V manuálu se píše o protipirátské ochraně: "Follow the instructions on the Toon Box screen to fill in the empty windows. Once you've installed Sid & Al's Incredible Toons onto your hard drive, you'll only have to deal with the copy protection screen once, unless you change the configuration of your system or if you play your game on another computer." Bohužel jsem nepochopil, co se mi Al snaží říct, jestli je to tedy TA protipirátská ochrana :-(

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek


  • House of Horrors, aka. Hugo 1, aka. Hugo's House of Horrors (můj web) - tato hra (a další hry v sérii) by pravděpodobně nevznikla, kdyby autor D.Gray nepotkal na jednom večírku gynekologa, který také jako vedlejšák píše programy... Hlavní hrdina Hugo musí vejít do strašidelného domu, se všemi si to vyřídit a zachránit svoji dívku Penelope. Hra se svým ovládáním velice podobá raným sierráckým titulům s SCI enginem, tj. šipkami se chodí a na klávesnici se zadávají příkazy. Měl jsem šťastnou ruku a vybral další titul se zkrácenou FAT tabulkou, která opět nepůjde v DosBoxu nainstalovat z image. Soubor s tajemným názvem "ÄÄÄÄÄÄÄÄ.ÄÄÄ" jen efektně slouží pro vytvoření nadpisu. Když jsem otevíral bublinkovou obálku, bohužel se mi podařilo vršek plastového obalu úspěšně odstřihnout. Útěchou mi snad jen budiž, že se nejedná o shareware distribuovaný přímo autorem, ale firmou Micro Star.

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

    Obrázek

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 224 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz