OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 06:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 224 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22.08.2018, 10:55 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Sakra, tak to je smůla :-)

No, pokud by to zlobilo, tak doporučuju v záložce Boot sector upravit délku jmenovky z výchozích devíti znaků pro TR-DOS 5.03 na deset pro TR-DOS 5.05, a teprve takto modifikovaný image dumpnout na disketu. Zde snapshot ze soukromé diskuze s Trelixem:

Obrázek

Snad to nějak pomůže :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.08.2018, 11:11 
Online
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 05.12.2013, 09:01
Příspěvky: 289
Bydliště: Praha
Has thanked: 1148 times
Been thanked: 83 times
css píše:
[.... 5.04T je podle mě (možná se mýlím) rusákama sprasená verze s bůhvíjakými chybami :D

TR-DOS 5.04T
Base version: 5.03, added high speed & TURBO format (interleave 1:1)

_________________
//// eLeMeNt_v1; ZX Nucleon512_v2A; ZX Spectrum; ZX Spectrum+; ZX Spectrum 128k; ZX Spectrum 2B; SDI-1; Sparrow 48K; Didaktik D80; D80min; Didaktik Melodik; Betadisk; Divide; Aritma 517; ZX Diskface Plus B; BDI; NewBetaDisk-css; DigitalTapeRecorder_v2; ZX-VGA-JOY; ///A500mini;


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.08.2018, 11:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Cygnus v jiném vláknu napsal, že "Nikdy se mi nestalo, že by 5.05cz nenačetla diskety formátované 5.03, nebo naopak. Jediné, co se může stát, je to, že se u 5.05cz zobrazí dva nesmyslné znaky při výpistu CAT/LIST.". Takže asi by nemusel být problém.

Nicméně Trelix ho měl, tak pro jistotu jsem přidal separátně verzi 5.04 a teď pro jistotu přidám i verzi 5.05.

Tak :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23.08.2018, 10:36 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
css píše:
Ještě otázka - nešlo by to úvodní formátování udělat na dotaz? Je to opravdu nezbytné před každým zápisem? Když mám disketu sformátovanou Betou, a nebo i RIDEm (opakovaně přenáším data z PC do ZX), je podle mě zbytečné pokaždé formátovat, ne? ;)
To je velmi dobrý nápad! Vidíš, to mě nenapadlo :-) (Issue 12)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.09.2018, 11:06 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Tak, ostrá verze 1.4.4 (GitHub) je venku a s ní taky:

- přidána možnost zobrazit spectrácký soubor jako program v BASICu (zkratkou Ctrl+K); možno zobrazit netisknutelné znaky (např. "injectnutý" stroják); dále možno zobrazit pětibajtovou binární formu čísel uvedenou bajtem 0x14 (motivace: dokument odkazovaný SCJoem a triky zmiňované Busym); happy cracking :-)
- přidány a upraveny popisky jednotlivých položek menu
- přidána možnost editovat položku Creator u DSK image (dřívě prázdný řetězec, nyní defaultně "RIDE <verze>")
- přidáno zohledňování klávesy CapsLock při editaci jména spectráckého souboru (kurzor "C" doposud chyběl)
- přidána možnost vytvořit záznam George K's File Manager-u v boot sektoru (plus možnost importovat binárku GKFM z on-line zdroje)
- opravena editovatelnost PropertyGridu když image ve stavu "write-protected" (zavlečeno při přechodu na "PropertyGrid 2018")
- upraveno načítání SCL imagů - nyní načteny prvním TR-DOSem v rozpoznávací sekvenci (předpokládáno, že s tímto TR-DOSem chce uživatel primárně pracovat)
- přidán TR-DOS 5.05, mající 10 znaků ve jmenovce
- přidána volitenost priority vlákna při dumpu nebo patchi image/disku (check-box "Real-time thread priority" v oněch dvou dialozích)
- přidán "Úvodní blábol" na GitHubu (proximácký termín "úvodní blábol" se mnou jde od rané puberty) :-)
- odstraněn copyright :-)

ale hlavně

- opraven přístup k sektorům se stejnými ID na (a pouze na) floppce - např. cylindr 5 na straně A hry The Untouchables

Oprava detekce duplicitních ID má za následek rychlostní nárůst práce s floppy mechanikou cca o 35%! :-) (Aneb co dokáže zapomenuté "plusplus"...) S Css jsme před jeho odjezdem na dovolenou nestačili vyřešit proč dump v jeho případě trvá 30 (po opravě duplicitních ID už "jen" 20) minut. Bude tedy vyřešeno v následující verzi 1.4.5 společně s dalšími nápady na urychlení práce s flopkou, a nápadem CA na dump raw image s neznámým DOSem na disketu (např. HP DOSem, který nyní není podporován).

Ještě co se "copy-protection schémat" zabudovaných přímo v Basicu týče - to jsou nádherná kouzla, která by mě nikdy nenapadla. Ok, dovedl jsem skrýt text (bílý text na bílém pozadí), ale to je tak všechno. Věc, jako že "něco jiného se ukáže při listingu a něco jiného se provede při běhu" by mi nikdy nenapadla! Například taková hra Piškworks a její listing:

Obrázek

Pokud skryju obarvení, uvidím:

Obrázek

Reset?! Kdeže! Pokud zobrazím kam se skutečně skočí, uvidím, že to je kamsi do strojáku "embeddnutého" za Basicem:

Obrázek

Jak ten stroják vypadá - to zatím nevím. Protože mě to ale navnadilo, zvažuju přidání dalšího režimu zobrazování spectráckých souborů, a to "jako Z80 assemler" (Show as Z80 assembler). Listing assembleru by se (volitelně) zobrazil také za výpisem Basicu

Předně ale dokončím práci (a urychlování práce) s floppy mechanikou, aby Css nemusel čekat půl hodiny na dump jednoho image TR-DOSu. Snad na to přijdem. U mě a u nás v kanclu je dump 80-ti cylindrového image TR-DOSu hotov za cca 4 minuty. SamDiskem to je momentálně asi o minutu rychlejší. Nicméně Css-ho a mým nápadem na zrychlení by RIDE mohlo stejně rychlé, ne-li dokonce cca o minutu rychlejší než SamDisk. To jen tak na okraj motivace do verze 1.4.5 :-)

Pro mé (ne)klidné spaní - trvá někomu dump image na disketu podobně dlouho jako Css-mu (silně nad 4 minuty), nebo je Css výjimka?

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.09.2018, 15:05 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
misticjoe píše:
Máme tu na to téma? V rychlosti jsem žádné nenašel. Asi možná i proto, že je mi trochu šoufl od žaludku.
To bude změnou počasí, já zas blbě spím když se mění tlaky... :-)

Inu, já tu primárně ani nechci diskuzi o ochranách v Basicu (nebo ochranách obecně). Pokud někdo uvede, že je to zajímavé, že mu moje appka třeba po dvaceti nebo po třiceti letech umožnila vidět i ty části, které dříve díky ochranám nemohl vidět, tak mě potěší, pokud dotyčného to potěší :-) Takže kromě toho, že jsem chtěl prezentovat schopnosti RIDE to žádný hlubší význam nemělo :-)

Btw, ochrany v Basicu, Busyho "Busy Protection System" mi pořádně motá hlavu - sám nevím, co jsem vlastně zobrazil. Například Basic disketové verze Pedra na Ostrově pirátů začíná bajtem 0x14 následovaných pěti bajty, které se díky 0x14 v interpretu Basicu ignorují (aspoň myslím), a teprve pak následuje nějaký příkaz. Jestli je to tak správně budu muset s Busym probrat až na to přijde čas :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.09.2018, 08:47 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
V rychlosti palindromová verze 1.4.4.1 (GitHub), kde jsem opravil "náhodnou geometrii" raw imagů po jejich otevření v Unknown DOSu (tj. v defaultním DOSu, který se dostane ke slovu poté, co žádný z DOSů v rozpoznávací sekvenci nerozezná image jako "svůj"). Na vině samozřejmě byla neinicializovaná struktura. Za problémy se omlouvám.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.09.2018, 20:22 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 14.09.2018, 20:01
Příspěvky: 15
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Je to Visual Studio opravdu nutné? Jsem zvyknutý kompilovat i třeba na USB Flash disku a těch pár giga co ten instalátor Visual Studia tahá mě vyloženě odrovnalo (a to není poprvé). Myslel jsem si že NetBeans IDE je maximum, ale Microsoft to hravě překonal.
Vím že třeba CMake zvládne importovat projekty VS nebo prostě bych se podíval po něčem jiném, trošičku lehčím na data, protože to je hrůza (už bych asi i ten NetBeans zkousnul).

Jinak se přidávám k Issue #6. Bylo by fajn vidět binární data po kliknutí na sektor. Aspoň bych to nemusel počítat :D

Víc asi není co dodat. Aplikace prostě funguje a dělá co má (aspoň co se MDOSu týče). Dík za ni.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.09.2018, 08:46 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
No, pokud ji chceš jenom používat, tak nepotřebuješ Visual Studio ani .NET - na GitHubu jsou binárky. Nepotřebuješ ani novější VC Runtime - stačí jen to z roku 1995, které je od té doby nedílnou součástí všech Windows :-) Nicméně potřebuješ minimálně Windows XP. Downgrade na Windows 2000 zatím nemám naplánovaný na konkrétní verzi, ale je v to-do listu :-)

Pokud ji chceš vyvíjet (nebo minimálně zkompilovat), potřebuješ Visual Studio (které obratem potřebuje .NET). (Edit: Ještě fixnu kompilaci na aktuálním VS, aby skutečně platilo, že "stačí klepnout na Build → Build Solution a je to") Aplikaci nelze zkompilovat pod ničím jiným než Visual Studiem - jedná se o neportovatelnou/nekonvertovatelnou MFC aplikaci :-)

Issue #6, Browsing raw sector data in hexa-mode, je naplánováno do verze 1.4.6 (teď připravuju 1.4.5).

Snad to nějak pomůže.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.09.2018, 10:38 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1967
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 860 times
Been thanked: 696 times
Odstranění MFC nepomůže, i API Windows okenní aplikace je silně vázaná na prostředí Windows. Přenositelná by byla jen konzolová aplikace.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.09.2018, 10:57 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Busy píše:
tomascz píše:
Aplikaci nelze zkompilovat pod ničím jiným než Visual Studiem - jedná se o neportovatelnou/nekonvertovatelnou MFC aplikaci :-)
Takze tym padom uz nie je multiplatformna.
No, je to takové nepřesnější - multiplatformní jako že implementuje více platforem než jen ZX Spectrum, ne že může běžet na více platformách :-)
Busy píše:
PS: Je to MFC nutne ? O kolko viac namahave by bolo napisat to nezavisle od MFC ?
Panda38 mě předběhl v odpovědi, takže jenom doplním, že MFC hodně usnadňuje tvorbu okenních aplikací, takže se ho nechci vzdát. Mohl jsem taky zvolit .NET-í WinForms, aby minimálně UI bylo portovatelné třeba na Linux, ale zase já nerad manažované jazyky.

Od prvního dne co dělám na RIDE jsem nechtěl vytvořit další konzolovou aplikaci, ale brž aplikaci, kde bych mohl snadno manipulovat se soubory na disku/imagi, vidět jejich strukturu, klepnout na sektor a záhy se přenést do jeho dat (ono Issue #6), snadno editovat boot sektor a čitelně mít jeho hodnoty na dlani atd. atd. Bohužel nic z toho by nešlo udělat v konzolové aplikaci, takže tuto cestu jsem zavrhnul a naopak zvolil cestu MFC, protože jsem aplikaci nechtěl psát naprosto od nuly. Vzhledem k tomu, že se jedná o interaktivní aplikaci (tj. ne pouze aplikaci na dump jedním nebo druhým směrem), myslím, že jsem nezvolil úplně špatně, snad :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.09.2018, 23:06 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 14.09.2018, 20:01
Příspěvky: 15
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
tomascz píše:
Pokud ji chceš vyvíjet (nebo minimálně zkompilovat), potřebuješ Visual Studio (které obratem potřebuje .NET). (Edit: Ještě fixnu kompilaci na aktuálním VS, aby skutečně platilo, že "stačí klepnout na Build → Build Solution a je to") Aplikaci nelze zkompilovat pod ničím jiným než Visual Studiem - jedná se o neportovatelnou/nekonvertovatelnou MFC aplikaci :-)

Ok. Vzdávám to. Po několika gigabajtech tahání to na mě vybalilo přes 11GB aby to vůbec mohlo něco zkompilovat. To je mimo mé psychické možnosti. Počkám si na binárku.
Busy píše:
PS: Je to MFC nutne ? O kolko viac namahave by bolo napisat to nezavisle od MFC ?

O tohle mi vůbec nešlo. Nějaké UI aplikace potřebuje. Jen mě zajímalo jestli není jiná možnost než nabobtnané Visual Studio. To bych ani do neděle nestáhl. Ale asi ne. Zapomeňte že jsem něco řekl. Už jsem to odinstaloval.


Přílohy:
11gb.png
11gb.png [ 9.75 KiB | Zobrazeno 10295 krát ]
mfc_2.png
mfc_2.png [ 33.28 KiB | Zobrazeno 10295 krát ]
mfc.png
mfc.png [ 14.83 KiB | Zobrazeno 10295 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.09.2018, 13:57 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
No, Visual Studio je takový mírně žravější, ale 12 GB - to sis musel nechat zaškrtnuté, že chceš nainstalovat úplně všechno, včetně Visual C# a dalších legrácek :-)

Nicméně, nahrál jsem ti na Uložto okleštěné Visual Studio 2010 Express (dneska už se to blbě shání).

- NET Framework 4 (f).exe - .NET framework 4.0 ("free" - ono "f" v závorce)
- NET Framework 4 KB2468871 (f,x86).exe - nějaké jeho bugfixy, možná budeš muset stáhnout 64-bitovou verzi, KB číslo ti usnadní ji najít
- Visual C++ 2010 Express (f).exe - okleštěná instalačka Visual C++ 2010 Express, tj. ne celé Visual Studio; po rozbalení obsahuje složku WCU, do které rozpakuj buď soubor WCU Full (f).exe (všechny položky nutné pro hladký průběh instalátoru), nebo WCU Lite (f).exe (minimální množství položek, kdy instalátor může brblat, že něco se nepodařilo nainstalovat, například databázové záležitosti, ale instalaci přesto dokončí); edit: nejsem si vědom, že bych do Expressu musel instalovat zdrojáky MFC - instalátor pouze na disk zapíše hlavičky a MFC runtime a toť by mělo být vše pro build v Release a Debug modech (nikoliv pro mód Release MFC 4.2, ale to je trochu komlikovanější)
- WCU Full (f).exe a WCU Lite (f).exe - viz výše
- Visual Studio 2010 Express SP1 KB983509.msp - kumulativní bugfix Visual Studia 2010, aplikovatelný i na Express vydání (instalátor zjistí, že máš jen VC2010 Express a patchne pouze to)
- Visual C++ 2010 SP1 Compiler Update KB2519277.exe - update kompilátoru VS2010, ale nevím teď, jestli jenom pro verzi Professional nebo i pro Express

berk píše:
Řešením by mohlo být vytvořit multi-kulti knihovnu a pak mít GUI v MFC pro windows, třeba Qt pro linux nebo klidně i tui pro dos a linux.
Ty ui pro další platformy by pak klidně mohl dělat někdo další podkud by se ti nechtělo pronikat do linuxu atp.
Kamarád na koleji před 14 lety provozoval Linux a windowsí aplikace mu na tom, díky nějakému balíčku, normálně běhaly, tak snad ten balíček pořád někdo vyvíjí a je k sehnání :-) Do extra knihovny se mi nechce (a zase, musela by být speciálně pro Win, Linux atd.), protože GUI by se pak mohlo lišit mezi jednotlivými platformami, ne co do vzhledu, ale co do fíčur. Myslím, že lepší už by byla portovatelná verze Qt, ale díky za nápad.

Snad to nějak pomůže :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.09.2018, 10:26 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3636
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
tomascz píše:
Kamarád na koleji před 14 lety provozoval Linux a windowsí aplikace mu na tom, díky nějakému balíčku, normálně běhaly, tak snad ten balíček pořád někdo vyvíjí a je k sehnání :-)
Mozno to bolo toto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Wine


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.09.2018, 11:32 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
To je klidně dobře možný a je skvělé, že se to pořád vyvíjí. Akorát tenkrát kamarád pouštěl delpháckou aplikaci, která si nesla všechno potřebné ve své binárce, takže (k mému dobovému překvapení) nebyl problém ji spustit. Nevím, jak to bude s MFC aplikací. Možná pokud budou i knihovny MFC v adresáři s RIDE, tak to bude třeba taky šlapat. Ve středu bych nasdílel binárky včetně MFC knihoven a budu rád, pokud to nějaký dobrovolník prubne, díky :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 224 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz