OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Zde me bt odkaz na vai retro prty

Právě je 20.01.2021, 15:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 192 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10.08.2020, 22:07 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2018, 15:32
Příspěvky: 20
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
Ahoj Tome,

link pre inšpiráciu:

https://cs.speccy.cz/

...je tam celkom dobrý zoznam.


Vydrýsek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.08.2020, 00:16 
Offline
Profík

Registrován: 18.04.2017, 12:55
Příspěvky: 836
Has thanked: 152 times
Been thanked: 23 times
Prave som si poskladal STFM a kym mi nedojde Gotek pouzivam diskety. Ktora appka vie z STckarskych image dat na diskety?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.08.2020, 09:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1318
Has thanked: 344 times
Been thanked: 398 times
Vydricak píše:
link pre inšpiráciu:
https://cs.speccy.cz/
Ach, ano, ale to je pro ZX - já měl na mysli programy pro PC distribuované na HD disketách.

tridé píše:
Prave som si poskladal STFM a kym mi nedojde Gotek pouzivam diskety. Ktora appka vie z STckarskych image dat na diskety?
Otázce úplně nerozumím, ale viz třeba divoké Floppy Imaging nebo command-line SamDisk (geometrii si nadefinuješ sám). Eventuelně vyděržaj pijaněr na příští rok :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.08.2020, 16:00 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 9291
Bydliště: Praha
Has thanked: 1388 times
Been thanked: 1097 times
Až budeš zavádět ST podporu, nezapomeň na dual (tripple) formát disket (ST/PC/Amiga na jedné placce). Jinak tridé prudí - kovanej Atarista a neví, čim zapsat ST image? Ha, ha. Floimg samo jasná volba.

_________________
Blue Lives Matter


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.08.2020, 06:04 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 28.01.2016, 23:57
Příspěvky: 3895
Has thanked: 175 times
Been thanked: 294 times
Appku nevim, ale pokud to budes zapisovat na PC, tak jsem pouzival budto WinImage nebo Rawrite, ted si presne nevzpominam.

_________________
Nikdy nediskutujte s blbcem. Stáhne vás na svoji úroveň a vyhraje zkušeností.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.08.2020, 08:52 
Offline
Profík

Registrován: 18.04.2017, 12:55
Příspěvky: 836
Has thanked: 152 times
Been thanked: 23 times
@Mistic-nuz po 10 rokoch co pouzivam SD karty neviem :)))


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.08.2020, 14:15 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2018, 15:32
Příspěvky: 20
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
tomascz píše:
Vydricak píše:
link pre inšpiráciu:
https://cs.speccy.cz/
Ach, ano, ale to je pro ZX - já měl na mysli programy pro PC distribuované na HD disketách.


Ahoj Tome,

mal som na mysli hlavne zoznam autorov, či náhodou niektorí nevydali aj niečo pre PC.


Vydrajs


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29.08.2020, 15:16 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1318
Has thanked: 344 times
Been thanked: 398 times
Jen si zde odložím mezilehlou verzi 1.5.3, pouze interní floppka, zatím bez KryoFluxu (Github: changelog, download), ve které jsem vylepšil několik drobností (např. dialogy Open/Save), fixnul několik okrajových situací (především v dialogu Floppy Access Options) a přidal vizualizaci časování sektorů na stopě (pro reálné floppky a DSK se známým DOSem). Vedle uživatelské atraktivity toto časování taky poslouží k "samodebugovacím" účelům při nadcházejícím vývoji.

Takhle například vypadá reálná disketa formátovaná pod MDOSem 1.0. Sotva se řadič "probudí" (inicializuje), ihned mu tam skočí první sektor; často ho ale o chlup mine, protože ještě "spí."

Obrázek


Toto je také nejspíš poslední verze napsaná v C++0x a kompilovaná pod Visual Studiem 2010. Příští verze už bude updatovaná na C++14 a kompilovaná pod VS2015 (pokrok nezastavíš), nicméně i nadále spustitelná pod WinXP bez nutnosti instalovat dodatečné knihovny, využívajíce tak i nadále pouze knihovny distribuované už od časů WinXP a MFC 4.2 knihovny z časů Win95B. Kdo někdy kompiloval v relativně moderním jazyku pro relativně starý stroj se právě pokřižoval - Visual Studio 2015 z toho má taky "ohromnou" radost. No a já vlastně taky :-)

Stay tuned.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29.08.2020, 21:58 
Online
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 2955
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 303 times
Been thanked: 553 times
tomascz píše:
Příští verze už bude updatovaná na C++14 a kompilovaná pod VS2015 (pokrok nezastavíš), nicméně i nadále spustitelná pod WinXP bez nutnosti instalovat dodatečné knihovny
:thumbup: :dcl:
tomascz píše:
Kdo někdy kompiloval v relativně moderním jazyku pro relativně starý stroj se právě pokřižoval - Visual Studio 2015 z toho má taky "ohromnou" radost. No a já vlastně taky :-)
Jaaaaaj to mi hovor !!! :lol:
Preto napriklad ja osobne (hlavne zlozitejsie) programy v cecku vyvijam vo VS2015, ale finalnu distribuovanu verziu vzdy skompilujem v historickom MinGW 4.4.0 ... ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29.08.2020, 23:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1318
Has thanked: 344 times
Been thanked: 398 times
Což bohužel ne úplně dobře jde aplikovat na kombinaci WinAPI+MFC+(C++). Aby ty desítky tisíc programátorů v Microsoftu vykázaly nějakou činnost, překopaly headery a zavedly "Universal" záležitosti, čímžto do značné míry zbořily zpětnou kompatibilitu s headery MFC 4.2. Takže zatím překlopení do C++14 není kompletní (chybí STL, koliduju s Universal CRT, bez čehož ovšem zase nefunguje něco jinýho, protože headery jsou navzájem propletený), zatím to ani není potvrzené že to zcela půjde (občas si musím dovypomoct malým fíglem, který zase ale ne za všech situací jde použít)... Nicméně zatím jsem nevyčerpal všechny kombinatorické možnosti :bang: :suicide: Přeložit a spustit stroji z roku 1997 s WinXP to ovšem jde 8-) Spustitelnost na Win2k je otázka, protože už teď využívám některé věci, které ve Win2k nejsou (např. kontrolka SysLink, co teď rychle dám z hlavy).

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.08.2020, 08:44 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2752
Has thanked: 115 times
Been thanked: 408 times
tomascz píše:
Přeložit a spustit stroji z roku 1997 s WinXP to ovšem jde 8-) .
Já spouštím RIDE na stroji s XP, který si stále držím kvůli fyzické disketovce (kromě jiného). Proto mi jeho překlad rovněž pod XP přijde být zcela v pořádku... :P

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.08.2020, 09:36 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 962
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 290 times
Been thanked: 267 times
Sice nepoužívám MFC, jen API, ale předpokládám že i s MFC knihovnami bude platit to samé - přepnout na statické knihovny a pak už není problém s distribucí knihoven a přenositelností jinam, ne?

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.08.2020, 11:29 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1318
Has thanked: 344 times
Been thanked: 398 times
Přesně toho se chci vyvarovat! ;-) Kdo bude chtít, nechť si aplikaci třeba překlopí do 64-bit architektury, překompiluje, a otevřou se mu nové kapacitní možnosti. Ale už šestým rokem je hlavním požadavkem spustitelnost na starých strojích s (velmi) limitovanými zdroji - např. můj stroj s interní flopkou má jen 80 MB RAM, 2 GB disk, 200 MHz MMX (a bylo hůř!), a nechci si ho prznit zbytečně velkými soubory nebo instalací desítek MB dodatečných knihoven, abych spustil o jednu aplikaci navíc. Velmi dobrý benchmarkový stroj - když na něm to svižně funguje, pak už to bude fungovat všem :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.08.2020, 11:32 
Online
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 2955
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 303 times
Been thanked: 553 times
Panda38 píše:
Sice nepoužívám MFC, jen API, ale předpokládám že i s MFC knihovnami bude platit to samé - přepnout na statické knihovny a pak už není problém s distribucí knihoven a přenositelností jinam, ne?
Len aby to nedopadlo ako ked som presne toto kedysi skusal s QT-ckom.
Aby som nemusel kvoli kazdej QT aplikacii instalovat 1.5 GB vseliakych QT-dll-iek, skusil som QT veci do aplikacie prikompilovat staticky.
Obycajny HelloWorld mal 15 megabajtov :bang: :suicide: :hammer: :hang:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.08.2020, 17:23 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2752
Has thanked: 115 times
Been thanked: 408 times
Busy: teď jsi mě trochu zmátl - to už neplatí, že C přidává k programu jen ty funkce z knihoven, které jsou v programu volány? :o Přece se tam (byť třeba navzájem, ne přímo z programu) nevolá tolik funkcí, aby to dalo těch 15 MB...? :scratched:

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 192 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz