OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=54&t=8498
Stránka 11

Autor:  misticjoe [ 23.04.2020, 18:47 ]
Předmět příspěvku:  D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

Jak si tu ještě jen tak mimoděk hraju se svým "kmícím PC" K6-500Mhz, tak jsem se rozhodl, že z něj udělám i takové to retro herní PC na hry 97-01. Voodoo2 už tam mám, snažím se rozchodit pořádně GF4. Ale narazil jsem na zvláštní problém - pod Win98 mi D3D fachá bez problémů, ale pod XP se při pokusu o spuštění jakékoliv scény (screensaver, dxdiag) resetne celé PC. Ovladačů jsem už vyzkoušel mrtě, ale problém přetrvává. Ani nainstalování DX9 nepomohlo. Jakože cože? Fór jsem na netu projel hafo, ale žádná solution. Stejně se to chová i s GF2 GTS, takže kartou to asik nebude... Deska je nějaká TYAN S1590. Nahrál jsem do ní poslední dostupný BIOS a taky nic... Kdyby byl problém ve zdroji, tak hádám, že pod Win98 to taky nepůjde.
OpenGL fachá bez problémů pod Win98 i XP.
Chjo - vracet se do těhle "dřevních dob" brutální nekompatibility přináší evidentně opětovně stejné problémy, ale dneska už se to řeší dle mého daleko hůř, protože spousta stránek z té doby dávno zanikla...

Autor:  Czech Human [ 23.04.2020, 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

Ona AGP podpora z dřevních dob moc dobře nefungovala na některých kombinacích GPU a čipsetech a šlo to typicky do kolen... Jaký chipset ta deska má? Bios... Byly i chyby v implementaci AGP vyhrazené RAMatd., dost pravděpodobně je to tvůj případ. Win98 mají zcela odlišný přístup k AGP než w2k/XP takže můžou běhat a NT tam nedostaneš nikdy. Taky jsem někde četl že xp používaly SSE pro nějakou práci s AGP a když ho CPU neumí je smolík též.

Autor:  misticjoe [ 23.04.2020, 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

Hele, samo je v tom všemi mastmi mazaný VIA chipset. Čili to největší peklo, co se tehdy nacházelo. Zkoušel jsem vypnout i ACPI (fakt to "někomu" v jednom vlákně na "nějakém" fóru pomohlo), ale nic. Napadá mě, zda deska dává dostatek šťávy. Někde jsem se dočetl, že to tehdy lidem dělalo problémy, pokud tam šlo 1,5V, ale s 1,6V problém vymizel. Jenže jsem na téhle desce žádný jumper k tomu určený nenašel.

Autor:  Czech Human [ 24.04.2020, 07:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

No největší peklo... Ještě tu byli různí výrobci desek, používající čipsety z různých částí popelnice na nefunkční kusy, žejo PChips :lol: Sázka na jistotu je grafika z té doby, s K6 je asi nejlepší kombinace Voodoo3, ty měly ovladače specificky laděné na 3DNow! a taky tehdejšímu AGP nejvíc sedí. Osobně bych šel cestou Pentia II/3 a BX chipsetu, mít tu touhu crcat se s kategorií Windows 98. Ty jsou bezproblémové, dostaneš do nich pohodové SDRAM a mají největší povšechný výkon. K6 jedině verzi 3 nebo 2+/3+ s L2 cache, na to už je potřeba lepší/novější deska tak tam je nižší šance problémů. Taky ATi karty jsou na tohle paradoxně lepší (mám k těmto účelům nějaký Radeon 9800) byť ovladače takříkajíc nejsou jejich hlavní silná stránka. Ale je rychlejší než GF4Ti i FX tam kde to funguje. Nebo případně VIA KT133A + Athlon, to je nejvýkonnější, mám třeba kombinaci Athlon XP 2400+ s 1,5 GB RAM na desce s KT133A, na win98 je to už dělo, rozběhne to i lehčí moderní linux. Fousatá K6 byla platforma na zlobení se už tehdy a od té doby se nic nezměnilo. Hrozně záleží jakou mutaci desky máš, čím novější revize, tím méně zabugované, tehdejší VIA s tím byla pověstná že se opravovaly hw chyby až během prodeje...

Co něco z tohohle: http://web.inter.nl.net/hcc/J.Steunebrink/S1590-K6-III+.htm

Autor:  baktra [ 24.04.2020, 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

Na vině může být kombinace ovladačů VIA 4in1 a nVidia.
Nejlépe by si měly rozumět verze 4.35 VIA 4in1 a nVidia drivery řady 5x.xx. Taky je vhodné se mrknout, jestli AGP port běží v nejpomalejším řežimu - AGP 1x. To by se mělo nechat nastavit v nVidia ovládacím panelu. Ovladače nVidia pro Windows 98 automaticky nastavovaly AGP 1x, pokud našly VIA čipset.

Autor:  misticjoe [ 24.04.2020, 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

Hele, VIA drivery jsem zkusil 4.3x, pak své oblíbené a doposud neprůstřelné 4.53 a nakonec 5.00. Bez výsledku. Check AGP portu jsem nedělal. Snad v neděli.

Autor:  radekzabloudil97 [ 24.07.2020, 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3D 8.1 pod Win98 funguje, pod XP ne

Na mém druhém PC co má chipset VIA KT600 se musí dát AGP texturing na nejnižší možnou hodnotu, aby mi nepadaly DX aplikace s ATi Radeon 9550.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/