OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 18:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 03.02.2016, 23:16 
Offline
Kecálek

Registrován: 27.09.2013, 19:59
Příspěvky: 91
Bydliště: Havirov
Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat, zda-li tady není někdo, kdo se kdysi (cca kolem roku 1995-98) zabýval vytvářením levelů do Dooma 1 a 2. Buď jenom levelů jako takových nebo i tzv. total conversion (levely obsahující novou grafiku - textury, hudbu, zbraňový arzenál, nepřátelé), případně i pro vylepšené Doom enginy (ZDoom, Doomsday atd.). Já to zkoušel, tehdy ještě v dosových editorech. Bylo by fajn tohle téma nakousnout :). Ty hry jsou prostě legendární a dodnes mají takovou zvláštní atmosféru, když je člověk hraje. Vyměnit si s někým nějaké wadka by nebylo od věci ;) .

Namátkou dva odkazy k tématu:
http://dengine.net/
https://www.youtube.com/watch?v=_qbH_J7Od4M


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 15.04.2016, 23:48 
Offline
Kecka

Registrován: 13.10.2013, 23:55
Příspěvky: 68
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times
V roce 1996 jsem pomoci utility Wintex editoval grafiku, dudbu a zvuky pro Doom 1. Utilita umi importovat/exportovat/zobrazovat/prehravat grafiky, hudbu a zvuky.

Take jsme podle navodu v Levelu zkousel kolem r. 1996 vytvaret levely, ale dokoncil jsem jen jeden, ktery kamarad nakreslil na ctvereckovanem papire a nazval ho Imparna.

Kdybych chtel levely tvorit ted, asi bych pouzil toto, vypada to schopne:

http://doombuilder.com/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 15.04.2016, 23:56 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ale jo - dělal jsem si nějakou dobu wady nejen do Dooma, ale i do Wolfa. Ale pak jsem objevil editor pro DN3D a na zbytek totálně zanevřel :-) (naštěstí jsem vlastnil S3 grafickou kartu, kteréžto čipy jako jediné fungovaly s DN3D editorem jako jediné správně).

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 25.04.2016, 22:30 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 23.05.2013, 20:30
Příspěvky: 322
Bydliště: Východní Čechy
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
misticjoe píše:
Ale jo - dělal jsem si nějakou dobu wady nejen do Dooma, ale i do Wolfa. Ale pak jsem objevil editor pro DN3D a na zbytek totálně zanevřel :-) (naštěstí jsem vlastnil S3 grafickou kartu, kteréžto čipy jako jediné fungovaly s DN3D editorem jako jediné správně).


Mě Build fungoval v pohodě i pod Tseng Labskou ET4000, jak pro DN3D tak i pro Shadow Warriora,kde jsem se vyblbnul spíš víc.Nedávno jsem to po xy letech zkoušel i na mém retro stroji s GF4 MX440 pod DOSem a taky cajk.
Škoda,že Monolith neuvolnil jejich custom build pro Blooda. Teď ty práva a zbytek prej vlastní Atari a kdoví,kde to promrdali.
Autor Brutal Dooma se už po tom ptal ,že si to veme do parády a smůla :(

_________________
JMP $FCE2

C64, C128DCR, IDE64, SuperCPU64, 1541 Ultimate-II, MMC Replay, FC3, REU 2MB, Geroram512, NeoRAM 2MB, RR-Net, SilverSurfer, Wiznet64 , 1541-II,1571,1581,Oceanic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 20.11.2016, 17:15 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:39
Příspěvky: 61
Has thanked: 16 times
Been thanked: 7 times
Já používal dosový Waded.... ještě jsem měl tenkrát (tak 97) nějaký program na změnu zvuků... Dsedit asi. Ve Wadedu jsem se učil docela dlouho, ale pak to stálo za to. Jo a byl to shareware (jen se čekalo asi 10 vteřin na start). Dneska bude určitě mnoho lepších a jednodušších editorů.

Jo a Build pro dn3d byl taky perfektní. Pamatuju jak jsem chtěl vytvořit v jedné mapě, teleporty naproti sobě, s tím že když do jednoho střelíte raketu, bude neustále prolétat skrz :-) dodnes nevím jestli by to fungovalo.

_________________
AMIGA PC PSX PS2 PS3 PS4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 21.11.2016, 11:50 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05.04.2013, 15:29
Příspěvky: 2394
Bydliště: Starý Vestec
Has thanked: 426 times
Been thanked: 446 times
A podobně existoval i editor pro Blood. Taky boží. Udělal jsem fotbalový hříště i s hledištěm posetý hlavama zombíků, + se tam nějaký ten zombík respawnoval, aby hlavy na čutanou nedošly (občas se podařilo hlavu kopem zničit). Bohužel tu mapu už asi ve svých starých datech nevyhrabu.

_________________
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX Acorn C64 RetroPC

http://party.oldcomp.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavění levelů do Dooma
PříspěvekNapsal: 21.11.2016, 16:54 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Butterfly píše:
Já používal dosový Waded.... ještě jsem měl tenkrát (tak 97) nějaký program na změnu zvuků... Dsedit asi. Ve Wadedu jsem se učil docela dlouho, ale pak to stálo za to. Jo a byl to shareware (jen se čekalo asi 10 vteřin na start). Dneska bude určitě mnoho lepších a jednodušších editorů.

Jo a Build pro dn3d byl taky perfektní. Pamatuju jak jsem chtěl vytvořit v jedné mapě, teleporty naproti sobě, s tím že když do jednoho střelíte raketu, bude neustále prolétat skrz :-) dodnes nevím jestli by to fungovalo.


Pokud si dobře pamatuju, tak pokud raketa nebyla na něco locknutá, tak postupně "padala". Takže by to asi nefachalo. Ale nikdy jsem to nezkoušel.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz