OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 15:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 30.05.2016, 23:15 
Offline
Radil

Registrován: 07.05.2014, 10:29
Příspěvky: 366
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
ako iste viete, bola doba, ked boli hracie automaty hardwarovo ovela dalej nez domace pocitace. v podstate mali technologicky naskok az do doby rozmachu 3D (playstation a 3DFX).
ako priklad technologicky nadcasovych a najdokonalejsich by som uviedol Space Harrier od Segy z roku 1985 - 2x 68000, Z80, sprite scalling, 6144 farieb na obrazovke, 98,304 paleta. Dokonala domaca konverzia prisla skoro po 9tich rokoch na X32:
nikdy som to nevidel nazivo, ale na tu dobu (1985) to muselo byt nieco neskutocne: tisícky farieb, samplingy, hudba pocas hry
phpBB [video]


ja osobne som ako jedny z prvych hral na automatoch v maringotke :-) Moonwalkera a Guerilla war s rotacnymi joystickmi niekedy okolo roku 1990.
napriek tomu, ze islo o hardwarovo pomerne bezne automatovky (68000; 3x Z80, samozrejme s podpornym HW pre grafiku a zvuk), spracovanie daleko prekonavalo to, co mali ludia doma.
bol to jednoducho neskutočný zazitok.
phpBB [video]

phpBB [video]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 31.05.2016, 09:01 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
rna01 píše:
ako iste viete, bola doba, ked boli hracie automaty hardwarovo ovela dalej nez domace pocitace. v podstate mali technologicky naskok az do doby rozmachu 3D (playstation a 3DFX).
ako priklad technologicky nadcasovych a najdokonalejsich by som uviedol Space Harrier od Segy z roku 1985 - 2x 68000, Z80, sprite scalling, 6144 farieb na obrazovke, 98,304 paleta. Dokonala domaca konverzia prisla skoro po 9tich rokoch na X32:
nikdy som to nevidel nazivo, ale na tu dobu (1985) to muselo byt nieco neskutocne: tisícky farieb, samplingy, hudba pocas hry

ja osobne som ako jedny z prvych hral na automatoch v maringotke :-) Moonwalkera a Guerilla war s rotacnymi joystickmi niekedy okolo roku 1990.
napriek tomu, ze islo o hardwarovo pomerne bezne automatovky (68000; 3x Z80, samozrejme s podpornym HW pre grafiku a zvuk), spracovanie daleko prekonavalo to, co mali ludia doma.
bol to jednoducho neskutočný zazitok.

V roce 1989 měli v Kotvě v 1. patře automat s WEC: Le Mans. Já, zvyklý na ZX Spectrum, jsem jen čuměl na ty barvy, navíc co bod, to barva, žádné atributy... a jak dělali jednotlivé fáze dne (ráno, poledne, večer, noc) jen změnou palety... však se podívejte:

phpBB [video]

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 02.12.2016, 18:03 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 02.12.2016, 12:26
Příspěvky: 22
Bydliště: Slovensko
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Tu by sa urcite oplatilo spomenut hru Virtua Racing od Segy.
Hra bezala na hardware Sega Model 1:
http://segaretro.org/Sega_Model_1
Dokazal zobrazovat 3D polygony, v tom case este bez textur cize kazda plocha mala iba 1 farbu.
phpBB [video]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 02.12.2016, 21:26 
Ja som hral:
Moonwalker bol v obchodnom dome,
tam bola brutal hudba. Potom Alien Storm. Mercs na lyziarskom zajazde na zdske...
Shadow Warrior v maringotke pri kolotococh. Potom Jurrasic Park na autobusovej stanici.
Potom Space Gun (existuje aj pre ZX128k) v arcade centre (cela skola tam skoro chodila).
No a to je asi vsetko. Kedze som mal len Atari 800... To bola pastva pre oci.
No a na skolskom vylete bol Crystal Castles tam vsetci boli sokovany ze som hral pol hodinu.
Ale ja som to mal vychytane z Atarka :D.Arcade verzia mala ale trackball a lepsiu hudbu...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 02.12.2016, 23:48 
Offline
Radil

Registrován: 07.05.2014, 10:29
Příspěvky: 366
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
jpx72 píše:
Tu by sa urcite oplatilo spomenut hru Virtua Racing od Segy.
Hra bezala na hardware Sega Model 1:
http://segaretro.org/Sega_Model_1

Tak VR bol kultovka určite. Inak ked sme už u tych technológií, tak už v 1988, teda 5 rokov pred VR od Segy bol (aj ked asi len v Japonsku - inde to asi nebolo a aj v tam to bolo zriedkave) podobny Winning run od Namca:
HW Namco Polygonizer (5 x TI koprocesor na geometriu)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G01FZUtIMX0[/youtube]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 03.12.2016, 10:28 
Offline
Radil

Registrován: 07.05.2014, 10:29
Příspěvky: 366
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
jpx72 píše:
http://segaretro.org/Sega_Model_1
Dokazal zobrazovat 3D polygony, v tom case este bez textur cize kazda plocha mala iba 1 farbu.

tak, tak. v porovnani s domacimi kompami to bezalo super rychlo a vo vyssom rozliseni. ale VR som tusim nikdy nevidel nazivo.
Ale dalsiu generaciu, ktora mala uz aj texturovanie, som videl aj u nas na Slovensku - tiez legendarna Daytona a Ridge racer. Na tu dobu super. Potom vsak prisiel do domacnosti Playstation a dalsie 32bit konzoly a ten sa v mnohom dotahoval na bezne arcade hry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 03.12.2016, 14:00 
Offline
Prvnička
Uživatelský avatar

Registrován: 02.12.2016, 12:26
Příspěvky: 22
Bydliště: Slovensko
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Ten Winning run vyzera naozaj uzasne, skoro ako VR aj napriek rozdielu 5 rokov!

Ozaj ani ja som VR nazivo nevidel, dokym sa ku mne nedostali "vnutornosti" z Twin kabinetu - tak som ich ozivil:
http://jpx72web.blogspot.sk/2015/09/seg ... ished.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ultimátny arcade hw
PříspěvekNapsal: 29.04.2017, 09:31 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 800
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Tak nějak souhlasím, že zlom nastal zhruba s příchodem Sony Playstation. Ta konečně oprostila rendering od zastaralé koncepce textový mód sprajty a nabídla "jednoduchou" flexibilní výkonnou "bitmapu/framebuffer". Paradoxně, už neherní ZX Spectrum nabízelo "něco podobného" v roce 1982. To jsem napsal jen jako nadsázku, ale něco na tom je... Jinak lze jasně sledovat postupné prosazování se x86 / PC architektury také do videoher. Důkazem budiž např. konzole Xbox nebo nejaktuálnější Playstation...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz