OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 18:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 20:49 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Poslední dobou si připadám na Amize, stejně jako na Atari 8bit. Je tuna nových "backgammonů", "pacmanů", "milion variací tetrisů" a různých jiných jedinec s IQ 60. Do očí bijící je to hlavně ve chvíli, kdy se uvolňují zdrojové kódy nejrůznějších her >1996. Přitom spousta z nich je schopná běžet na té 060tce nebo i 030/50Mhz s GK. Máme tu žbrďoly z 93týho, jako nový port DOOMa (proč a k čemu, když už je tu pět dalších?), soft pro WebCamery (hůůů - ovladače pro něco, co nebylo cool ani, když to vyšlo na pecku), další porty Hexenu a podobné kraviny. Kam se poděl ten duch objevovat "neobjevené"? Proč třeba někdo neosekne Source2Engine, aby na tom rozběhal třeba HL1? Kde jsou porty NFS? Jak je možné, že Opera 10.61 na P133 kreslí stránky webu jako víno v době, kdy se prohlížeče na PPC604e/233 vlečou jako důchodce s non-stop únikem moči? Kam se poděli všichni schopní programátoři?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 21:51 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Myslím že tímto fenomenem netrpí jen Amiga, ale i Atari a jené 16ti bytové počítače. Mám zato že problém je generační, průměrný věk nadšenců do těchto strojů je 35-40. Chybý mladí lidé kteří by právě chtěli něco ukázat a dokázat "nám" že to umějí také a ještě lépe. A mají ten potřebný čas, který mi nabydeme až v důchodu. Pokud se ho dožijem :)
Také je problém že projekty HL1, NFS nebo jakýkoli kvalitnější projekt na 16bit, není pro jednoho. A doba kdy jsme měli všichni koníčky, protože jsme chodili z práce ve tři, a v tv nic nebylo je pryč. Sám vidím že když je v práci záhul, tak jsem rád zá pár hodin utržených o víkendu. To je tak sesmolit něco pro 8bit, a doufat že to nebudu dělat rok.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 21:56 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
JJ,v tom máš pravdu. Kde jsou ty časy, kdy jsem zvládal školu, prgat textovky, obšťastnit přítelkyni a ještě se jít večer do hospy pobavit a ožrat. Halt čim je člověk starší, tím je mozek pomalejší, ať chceme nebo ne.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 22:04 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
Až budou HL1 a NFS opensource, tak se dočkáme a nebo alespoň MorphOS a OS4. Holt ne každej je Carmark.

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 22:06 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Od HL1 i HL2 jsou uniklé sources. I dnes se dají stáhnout. NFS nemá tak slžitý engine, aby se nedal replikovat.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 22:09 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
Asi před půl rokem se na EABu pár lidí dohadovalo o HL1, ale prej to nebylo komplet. Pokud víš a máš zdrojáky NFS, tak dej a já to tam klidně nadhodím. Pár šikovnejch kluků tam furt je. Třeba udělali nového Blitzquake (který už nepadá pod Picasso96) a upravili Quake 2, že lze koukat na postavu jako v TombRaideru. Takže někteří tam umí.

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 22:14 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Nechápu, proč chcete porty 3D her na Amigu. Stejně budou horší a pomalejší než na PC. Raději bych viděl optimalizovaný Alien Breed 3D II tak, aby běhal v pohodě na 68060/50 na fullscreen. Bohužel je pro mě nehratelný i na A4000 s 68060/75MHz, kde padá FPS pod 10. Spíš jsem byl natěšený na konverze klasických her z Atari ST jako Starquake, Highway Encounter a dalších. Zatím jsem se dočkal jen Where Time Stood Still.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 22:17 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Nevím jak moc komplet jsou uniklé zdrojáky od HL1 - HL2 jsou komplet. A jsem natolik důvtipný, že si troufám tvrdit, že tam jsou dost podstatné zbytky HL1 enginu. Navíc je Hl engine vylepšený pouze Quake. Čili se domnívám, že by neměl být problém Hl oživit. Další zdrojáky se dají stáhnout po správném dotazu na Google.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 23:19 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
To ste mi pripomenuli presne opačný problém. Vy hovoríte, že urobiť niečo na starší počítač tak, aby to stíhalo. Ja som kedysi zháňal hru Flappy pre DOS. Zohnal som asi 3 verzie. Z toho jedna bola nehrateľná, lebo fyzika hry bola katastrofálna. Druhá už neviem a tretia bola najlepšie spracovaná, ale mala problém. Ak bolo v hre viac objektov ako 5, bolo to strašne pomalé. Najlepšie na tom všetkom je, že originál bežal na MZ-800 3,55 MHz a v DOSe to malo problém pri 40 MHz. Ja viem, trochu od témy, ale kde sú tie časy, keď všetko lietalo plynule a vošlo sa to na disketu. To nehovorím o Volkov Commanderi, ktorý bol niekoľkonásobne rýchlejší než NC (osobne som NC nikdy nepoužíval) a navyše to bol len jeden COM súbor a koniec.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.01.2015, 10:40 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
http://eab.abime.net/showthread.php?t=76668
http://eab.abime.net/showthread.php?t=76552

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz