OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08.11.2023, 22:51 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
z00m se umístil na prvním místě v kategorii Retro Demo na Demosplash 2023 (konal se první listopadový víkend v Pittsburgu).

Videa z akce jsou na https://www.scenesat.com/videoarchive

Vítězný příspěvek si můžete prohlédnout na YouTube.

Nebo stáhnou a něco si o něm počíst na http://deater.net/weave/vmwprod/second/

A ano, mluvíme o jeho hudbě ze Second Reality, která je použita v portu tohoto dema pro Apple //e.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 00:54 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Teda o schopnostech Apple IIe vím prd, ale zvukově se mi to líbí víc, než konverze pro Atari ST.

Až v Q&A jsem se dočetl o Mockingboard I a že to má "few AY-3-8910 sound chips" - few znamená kolik AY? Dvě jako v Turbosound? Víc?

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 09:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Mockingboard má 2x AY, jako TurboSound.
Mimochodem bez něj demo neběží, používá kartu krom zvuku i k časování.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 10:12 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Neviem docenit ten challenge, aby to vsetko mohlo bezat na Apple II, ale rozhodne sa pri portovani hradla PT3 niekde stala chyba, lebo to znie - pardon my french - rozmrdane.
Kto si chce opravit mienku o kvalite z00mej coververzie, odporucam original: https://zxart.ee/eng/authors/z/z00m/sec ... -ts-remix/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 10:33 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Já si to demo projížděl celé a je opravdu dlouhé, má skoro čtvrt hodiny. A v čase kolem 5:30 a dál mi přijde že nastane slyšitelné zhoršení kvality a možná i zpomalení rytmu, pravděpodobně tam už nezbyl žádný výkon a z Applu v těch částech vyždímali i poslední takt. Kvalita originálu je tedy o dost lepší, na druhou stranu je otázka čím to k tomu videu nahrávali případně jak dobře je tu odrušená část co ty zvuky vyráběla. I na PC třeba u horších zvukovek nebyl žádný velký problém slyšet, co se zrovna děje na sběrnici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 11:48 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Taky mám dojem, že už nezbýval výkon, takže to občas odnesla hudba. Ale zas na druhou stranu, pořád je lepší, jak celé to demo :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 12:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Někdy zkusím na reálném hardware, jestli to není jen blbě nahrané.
Mimochodem díky z00mově hudbě se opravdu v PT3 playeru našla chyba, ale projevovala se jen při délce nad 42 (tuším, nemám paměť na čísla) patternů, tak to asi se zvukem nesouvisí.
Pár glitchů v hudbě tam jistě je, doporučuji přečíst si popis jednotlivých částí, některé jsou "vojeb maximus", ale nevím, zda Vince najde čas to předělávat, máloco dotáhne do konce (Mist má jen polovinu místností, Lemmings 10 zjednodušených levelů, Monkey Island jen začátek, Peasant's Quest pár obrazovek, Out of this World nedodělané, ...).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.11.2023, 12:54 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1067
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 130 times
Been thanked: 473 times
mborik128 píše:
Neviem docenit ten challenge, aby to vsetko mohlo bezat na Apple II, ale rozhodne sa pri portovani hradla PT3 niekde stala chyba, lebo to znie - pardon my french - rozmrdane.
Kto si chce opravit mienku o kvalite z00mej coververzie, odporucam original: https://zxart.ee/eng/authors/z/z00m/sec ... -ts-remix/


To je ten novší remix pre TurboSound. To čo použili je moja stará prerábka vernejšia originálu: https://zxart.ee/eng/authors/z/z00m/unreal-2-complete/. Dnes by som ju už urobil inak, ale každopádne súhlasím, že zvuk je dosť (použijem svoj pôvodný výraz) rozpičorený :-) Asi vedeli, že by sa mi to veľmi nepáčilo, tak ma radšej ani neoslovili, či to môžu použiť :D

Tiež si veľmi neviem predstaviť, aké náročné to muselo byť, dať to celé dokopy, ale tá kvalita zvuku proste zamrzí.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2023, 13:50 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Nedalo mi to jak to zde kritizujete :) a tak jsem si to poslechl z rychliku i ja, aniz bych slysel original. V pokrocilejších častech jendotlivých melodii jsou za mně vysoke tony v utlmu, ze zacatku mi to prijde jako by ty melodie byly ok, ale pak nastane utlm vysokych tonu, hlavne kdyz hraje vic kanalu naraz, ale ze zacatku je i vic kanalu ok, nebo to alepson neni tak slyset, ze by neco bylo uplně spatně. Utlm vysokych tonu je hlavne pri mozna pouzitem efektu arpeggio. Tedy v registru je buď nějaký bit/bity navíc, nebo se přepisuje něco co by se mazat nemělo.

Poslech jsem si to ale jen 2 krát :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.11.2023, 14:52 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Lisiak4 píše:
Nedalo mi to jak to zde kritizujete :) a tak jsem si to poslechl z rychliku i ja, aniz bych slysel original. V pokrocilejších častech jendotlivých melodii jsou za mně vysoke tony v utlmu, ze zacatku mi to prijde jako by ty melodie byly ok, ale pak nastane utlm vysokych tonu, hlavne kdyz hraje vic kanalu naraz, ale ze zacatku je i vic kanalu ok, nebo to alepson neni tak slyset, ze by neco bylo uplně spatně. Utlm vysokych tonu je hlavne pri mozna pouzitem efektu arpeggio. Tedy v registru je buď nějaký bit/bity navíc, nebo se přepisuje něco co by se mazat nemělo.

Poslech jsem si to ale jen 2 krát :)
Pointa je, že z00mova konverze skladby z PC je v rámci možností dvojice AY super, ale přehrávač na Apple II v demu do toho vnáší chyby o kterých netušíme jestli jsou způsobeny neschopností či nějakou vlastností hardwaru (počítače, nebo karty s AY), nějakou brutální optimalizací (aby demo fungovalo alespoň tak jak funguje), nebo je v přehrávači prostě chyba (špatně interpretuje data PT3).

O útlum vysokých tónů vůbec nejde (nemyslíš-li to, že někde chybí) - to je analogová část, výstupní filtr, nebo nedokonalost záznamu... jde o trhanost skladby, jakoby zvuk něco přerušovalo (což je divné, AY hraje sama, dokud program nezmění obsah registrů).

Ale i přesto to zní lépe než na tom Atari ST :) (tu a tam)

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.11.2023, 07:33 
Offline
Tichošlápek

Registrován: 12.11.2023, 07:06
Příspěvky: 1
Has thanked: 0 time
Been thanked: 7 times
apologies for replying in English

z00m, I apologize for not getting your permission, I actually tried contacting you via a few different e-mail addresses I had found but none of them seemed to be current.
On your one website it sounded like you were OK with non-commercial use of your work, otherwise I wouldn't have released the prod

about the Apple II pt3 player, as far as I know it should be decoding things properly. The music is interrupt driven so it shouldn't matter how much CPU the effect is taking, the music should always take priority.

There are a few things about the quality of the recording. It is recorded on actual hardware, but my video capture device isn't the best when recording sound.

The big issue though with playing ZX spectrum music on the Apple II is the AY-3-8910 chips are driven at 1MHz instead of 1.77MHz. The pt3 player adjusts for this when setting the frequencies, but it if you have a good ear you can notice the difference. Also the Mockingboard (AY) sound for whatever reason does not do well when playing bass notes made with envelopes. I'm not sure if it's due to the 1MHz or if it's filtering on the sound card. I'm also using modern reproduction sound cards and some of the AY chips have odd problems, I almost suspect they are counterfeit somehow.

This demo was a bit rushed as I wanted to make the Demosplash deadline. I am working on a "final" version but it is mostly finishing some effects and trying for better sound sync, I hadn't planned on trying to improve the music player.

It is true I don't always complete projects, although many of these things are proof-of-concepts that got out of hand. Apple II Myst is essentially the complete game, or as much as you can fit on 3 disks. (the Atari 2600 version isn't of course). I'm working on Peasant's Quest. I had some ideas on how to do full Lemmings levels (scrolling is really hard on Apple II) but there was very little interest from the Apple II community so I didn't continue. I've always intended to complete Another World but the remaining parts are tricky, and I've learned so much since starting that project that I'd probably want to re-write the engine from scratch at this point.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.11.2023, 21:33 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
deater78 píše:
the AY-3-8910 chips are driven at 1MHz instead of 1.77MHz ... playing bass notes made with envelopes.
Toto moze niekedy skutocne narobit problem, hlavne ked ma zniet "suzvuk" nejakeho normalneho tonu a basu obalkou v tom istom kanali. Pomer pre normalny ton obvykle nie je problem prepocitat z 1.77 na 1 MHz, ale pomer pre obalku ma pre dane frekvencie ovela nizsie "rozlisenie" a ten moze aj pri najblizsom celociselnom prepocte riadne "ujst".
Skusenosti s tym ma Noro ktory tieto "suzvuky" v hudbe casto pouziva.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz