OldComp.cz
http://www.oldcomp.cz/

82 tracků pod WB
http://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=8&t=4502
Stránka 12

Autor:  misticjoe [ 19.09.2016, 19:14 ]
Předmět příspěvku:  82 tracků pod WB

Vždycky mě zajímalo, jak využít ty 80, 81, 82 tracky, které umí naformátovat i v OFS snad každý kopírák na Amize. Jako ve WB se vždy i takto naformátovaná disketa ukazovala jako 836kB a systém zřejmě vše nad track 79 ignoroval. Šlo tyto tracky využít nějakou jednoduchou úpravou v mountlistu? Nebo se na ně dalo přistupovat pouze přímou kotrolou řadiče?
A proč vůbec u některých her mechanika vydávala takové obskurní zvuky? (například Elfmania)

Autor:  Aki [ 20.09.2016, 08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

Tady pisou, ze tracky 81 a vys jsou radicem nezapisovatelne, ale jen citelne, a ze se pouzivaly na ochranu proti kopirovani. Nikdy jsem primo ve wb zformatovat disketu na vic tracku nevidel. Mozna existuje nejaka utilita co umi i zapis do tech tracku, ale spis k tomu asi bylo potreba nejaky extra hw, protoze tady o tom neco je: http://www.amiga.org/forums/archive/index.php/t-14113.html

Autor:  Aki [ 20.09.2016, 08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

misticjoe píše:
A proč vůbec u některých her mechanika vydávala takové obskurní zvuky? (například Elfmania)


Asi protoze ty hry nevyuzivaly sluzeb DOSu, ale mely vlastni trackloader a tak si s hlavickou jezdily jakou rychlosti a kam potrebovaly. Pamatuju si, ze kdysi se rodice nejakeho znameho meho znameho rozhodovali, ze si poridi pocitac a nakonec misto Amigy koupili pisicko, protoze je prave vydesily ty zvuky mechaniky na Amize (asi jim ukazali zrovna Elfmanii :D).

Autor:  misticjoe [ 20.09.2016, 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

No např. X-Copy uměl 82. track kopírovat celkem s přehledem. Každopádně 82 tracků s přehledem využíval i PFS (resp. HighCyl = 82), jestli se nepletu. Na Atárku mají takové šílenosti, jako 84 tracků. Tady bych problém neviděl. Spíš to asi nepodporovat standardní trackdisk.device.
Ohledně Elfmanie a některých jiných her jsem našel odpověď už včera. Bylo to údajně tím, že si u náročnějších her coder přidělil potřebné DMA sloty na celou dobu běhu hry, aby nikde nedošlo k nežádoucímu zpomalení, které by hráč vnímal. Paradoxně pak třeba nevyzbyl dostatek času pro přenos dat z diskety a proto ono cukavější vrčení.

Autor:  PvvS [ 22.09.2016, 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

A nejni to spíš tím, že hromada mechanik tam prostě nedojede ? Když jsem experimentoval kdysi pod dosem na PC, jak zvětšit disketu a naspat tam asoň pár kilo navíc, tak všechny mechaniky uměly 82 stopu, zhruba polovina zvládla i 83 ale některé ne moc spolehlivě a dál už to bylo spíš o náhodě, než o výrobci mchaniky.

Autor:  Busy [ 22.09.2016, 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

PvvS píše:
A nejni to spíš tím, že hromada mechanik tam prostě nedojede ? Když jsem experimentoval kdysi pod dosem na PC, jak zvětšit disketu a naspat tam asoň pár kilo navíc, tak všechny mechaniky uměly 82 stopu, zhruba polovina zvládla i 83 ale některé ne moc spolehlivě a dál už to bylo spíš o náhodě, než o výrobci mchaniky.
Presne k tomuto istemu statistickemu vysledku som dospel aj ja - 82 vsetky, 83 niektore a 84+ to uz bola rarita. Preto som do formatovaca diskiet na MB02 dal prednastavenie poctu stop na 82 a v podstate vsetci co poznam nasledne formatovali diskety na tychto 82 stop.

Factor6 píše:
Tady pisou, ze tracky 81 a vys jsou radicem nezapisovatelne, ale jen citelne
Neviem ako je robeny FDC radic na Amigach, ale vsetky normalne FDC radice WD aj Intel, pouzivane v PeCedlach a aj v ZX Spektrach, dokazu bez problemov citat aj zapisovat akukolvek stopu, na ktoru mechanika dokaze fyzicky posunut hlavicku.

Autor:  voodoo [ 22.09.2016, 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

Amiga nema klasický radič, pre zníženie ceny je to riešené chipsetom Amigy. Preto PC nie je schopné prečítať diskety z Amigy.

Autor:  Busy [ 22.09.2016, 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

voodoo píše:
Amiga nema klasický radič, pre zníženie ceny je to riešené chipsetom Amigy. Preto PC nie je schopné prečítať diskety z Amigy.
Nejde o to aby to PC vedelo citat, skor o to ako je to riesene v cipsete. Ci je tam iba implementovana filozofia klasickych radicov (najprv nastavenie hlavicky na X-tu stopu (kde X urcuje soft)) a potom citanie/zapis, alebo je uz priamo v tejto implementacii aj nejaka vyssia inteligencia, ktora zapis na stopy vyssie ako 80 nejak sama obmedzuje.

Inak diskety z Amigy som na ZX Spektre (s MB02) precital v pohode, akurat som nepoznal logicku strukturu formatu, takze som z tej spleti bajtov nevedel ziskat nejake rozumne info o suboroch a ich data.

Autor:  Antony/DTA [ 22.09.2016, 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

Busy píše:
Inak diskety z Amigy som na ZX Spektre (s MB02) precital v pohode, akurat som nepoznal logicku strukturu formatu, takze som z tej spleti bajtov nevedel ziskat nejake rozumne info o suboroch a ich data.

To sa mi nezdá, amiga normálne používa nejaké MFM kódovanie, čo je že namiesto 8 bitov sa zapíše 16.
Medzi každé dva bity sa vloží ešte jeden bit. Ak sú obidva nulové vloží sa jednotka, inak sa vloží nula.
Tým sa zamedzí veľký počet rovnakých bitov za sebou a strata synchronizácie. No zhruba tak nejak si to pamätám,
určite sa to dá nájsť niekde na nete presnejšie.

Autor:  faraon [ 22.09.2016, 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

Před moc a moc megabajty, teda lety, jsem někde na netu viděl program který dokázal diskety z Amigy na PC přečíst, možná že chodil jenom pod DOSem, ale to už fakt nevím. Na disku ho nemám, nevím jestli jsem ho tenkrát vůbec stáhnul.

Autor:  misticjoe [ 22.09.2016, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

JJ, ale potřeboval si dvě 3,5" mechaniky a jejich úmrtnost při vyčítání dat byla docela velká.

Autor:  tmp [ 22.09.2016, 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

slo to len s pouzitim dvoch mechanik, kde v druhej si mal pc disketu a sluzila na oklamanie fdc (nejake sialene triky s prepinanim medzi dvomi mechanikami pocas citania, o ktorom fdc nevedel, ten si myslel, ze cita tu pc disketu, ktorej formatu rozumel)

amiga nema fdc, enkodovanie a dekodovanie sektorov robi softwarovo, takze precita a zapise skoro cokolvek, na rozdiel od pocitacov s nejakym fdc, kde z fdc uz lezu len dekodovane data

EDIT: musim sa naucit pisat rychlejsie!

Autor:  Lisiak4 [ 22.09.2016, 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

voodoo píše:
Amiga nema klasický radič, pre zníženie ceny je to riešené chipsetom Amigy. Preto PC nie je schopné prečítať diskety z Amigy.

Tu sa mi ponúka otázka, či v dobe vzniku Amigy boli zavedené vobec nejaké štandardy... .

Autor:  Lisiak4 [ 22.09.2016, 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

Osobne si myslím, že pokiaľ niekto použije alternativu a je dostačujúca a cena HW s touto alternativou lacnejšia, tak je to v poriadku a skor žiadúce. Ja som jednoducho zastáncom šikovných alternativ :)

Autor:  Sillicon [ 23.09.2016, 00:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: 82 tracků pod WB

Lisiak4 píše:
voodoo píše:
Amiga nema klasický radič, pre zníženie ceny je to riešené chipsetom Amigy. Preto PC nie je schopné prečítať diskety z Amigy.
....tu sa mi ponúka otázka, či v dobe vzniku Amigy boli zavedené vobec nejaké štandardy... .
Problem je v tom ze prave Amiga ty stndardty dodrzovala naproti tom PC ne ... viz treba volani prvni mechaniky cislo 1 na PC oproti standratu 0 na Amize nebo pouziti signalu RDY kdy ma mechanika hlasit ze je pripravena a PC radic ten signal vyuziva jen jako oznameni vymeny diskety a nebo signal DCH ktery PC vylozene ignoruje a Amiga z nej pozna ze byla vymenena disketa.
Jinak jako radic je v Amize vyuzity obvod 8520 (stejny jako CIA na C64-6526 bez TOD ) coz je obdoba 8255 u intel(s datumem) tedy paralelni brana, zbytek resi softwarove takze Amiga je teoreticky schopna precist cokoliv.... co stihne obslouzit procak....
Ostatne proto je potreba upravoval PC mechaniku aby chodila v Amize resp. aby dodrzovala standart... DS0, RDY, DCH

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/