OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 10.12.2024, 20:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 02.06.2023, 09:31 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 27.06.2021, 15:15
Příspěvky: 440
Has thanked: 94 times
Been thanked: 367 times
Ahoj všem,

představuji hru pro Ondru co jsem s přestávkami plodil poslední dva roky. Vývoj zvukového modulu ondraMelodik byl takový mezikrok, protože dělat hry bez pěkných zvuků mě moc nebavilo. Ale hra je ozvučená i pípákem, takže nikdo nepřijde zkrátka. Detekce melodiku je automatická.

Je to předělávka hry Rock and Ghosts pro Jupiter Ace s tím, že po prosté konverzi byla hra naprosto nehratelná... Jupiter Ace má pouze znakovou uživatelsky definovanou grafiku a navíc je taktovaný na více MHz a ještě kevšemu jede procesor většinu času. Reálně je tedy vykreslení celé plochy na Ondrovi asi 20x pomalejší co jsem tak porovnával. Nejdřív jsem to chtěl vzdát, omezit duchy, cokoliv... ale nakonec jsem to musel uvnitř přepsat. Ve výsledku se uvnitř děje veškerá fyzika v jedné stínové paměti po celé herní aktivní ploše, poté pohyb duchů, který je selektivní podle počtu duchů a to celé se diferenciálně porovnává s druhou stínovou ram, ze které se vykreslují pouze rozdíly - asi něco jako video DivX :)
Tímto přístupem, jak je vidět, lze udělat docela komplexní hru s mnoha aktivními pohybujícími se objekty, mrkajícím panáčkem s pohyblivými nožičkami, třesoucími efekty obrazovky při dopadu kamenů a ještě s rutinou zvukových efektů na melodik. Házet balvany na hlavu duchům a taktizovat.

Velmi detailně jsem také řešil 1bit pixelovou grafiku, kde tento návrh je asi 5tým co jsem dělal a musím říct že mě to dost bavilo, referenční obrazovka je TV Merkur, tam je to cílené.

Nyní je hra na testování u Solarise104, kde budu opravovat jednu takovou vadu a myslím, že pak už nic nebrání to poslat k vám všem. Verze bude pro Vili a Mikos, takže každý majitel si bude moci zahrát.

V tuto chvíli jsem vývojem této hry tak saturovaný, že to prostě musím vydat a jít někam dál..

P.S. kdo to dohraje, tak na závěr je překvapení...




phpBB [video]

_________________
https://github.com/72ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 02.06.2023, 11:17 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2017, 11:58
Příspěvky: 1330
Bydliště: Ostravsko
Has thanked: 344 times
Been thanked: 325 times
... jeho tatínek Eda je Smutný ... :like:

_________________
....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 02.06.2023, 22:37 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 27.06.2021, 15:15
Příspěvky: 440
Has thanked: 94 times
Been thanked: 367 times
Tak zveřejňuji, binárku pro OndraSD zatím. Pak ještě dodělám tapy, wawy atp.

https://github.com/72ka/Tesla_Ondra/tre ... %20balvany

_________________
https://github.com/72ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 03.06.2023, 07:21 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 1079
Has thanked: 81 times
Been thanked: 499 times
Jedna věc na tom videu mi vrtá hlavou. Když se shora nascroluje level na obrazovku: Ondra umí nadefinovat počáteční adresu videoram, nebo je ten scroll ryze programový? Přijde mi to ukrutně rychlé, dokonce tam vůbec nevidím ani fázové zpoždění mezi opačnými stranami toho nasouvaného obrazu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 03.06.2023, 08:42 
Online
Kecálek

Registrován: 28.07.2018, 07:55
Příspěvky: 130
Has thanked: 95 times
Been thanked: 94 times
Libor L.A. píše:
Jedna věc na tom videu mi vrtá hlavou. Když se shora nascroluje level na obrazovku: Ondra umí nadefinovat počáteční adresu videoram, nebo je ten scroll ryze programový? Přijde mi to ukrutně rychlé, dokonce tam vůbec nevidím ani fázové zpoždění mezi opačnými stranami toho nasouvaného obrazu.


Řekl bych že to bude stejná HW fičura jako u "skákající" obrazovky hry Snake Escape. Ondra mágenerování obrazu dělané přes dva čítace 8253 kde se dá nastavit i počet zobrazovaných linek na obrazovce. Linky se ale začínají zobrazovat od spodní a jak přidáváš zobrazené linky, posunuje se obraz zhora dolů a udělá to tenhle krásný efekt bez jediné manipulace s pamětí.


Tady je to krásně popsané https://sites.google.com/site/ondraspo1 ... authuser=0

Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 03.06.2023, 10:37 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 1079
Has thanked: 81 times
Been thanked: 499 times
Tím se to vysvětluje :)

Díky za objasnění a odkaz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 03.06.2023, 10:47 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 27.06.2021, 15:15
Příspěvky: 440
Has thanked: 94 times
Been thanked: 367 times
Ano, je to efekt s plynulostí přesně 50fps (rychlost přerušení), je to HW fíčura Ondry. Tento efekt je pak použit i při spadnutí každého balvanu, kdy se zatřese celá obrazovka tím dopadem kamene. To zatřesení je normálně po sobě výchylka -1,1,0 mikrořádků. No a při smrti hráče se zatřese s větší výchylkou, pro navození pocitu hráče že mu spadl balvan na hlavu :)

Je to taková hodně exotická věc, co Ondra má a proto je třeba to kreativně využívat.

_________________
https://github.com/72ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 03.06.2023, 19:23 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 188
Has thanked: 30 times
Been thanked: 256 times
zvazil by som zaradenie takehoto nejakeho kusku kodu:

Kód:
#4821 CD D0 89     CALL #89D0
#4824 C0           RET  NZ
#4825 00           NOP

#89D0 2A A8 4C     LD   HL,(#4CA8)
#89D3 7E           LD   A,(HL)
#89D4 B7           OR   A
#89D5 28 07        JR   Z,#89DE

#89D7 FE 06        CP   #06
#89D9 28 03        JR   Z,#89DE

#89DB FE 07        CP   #07
#89DD C0           RET  NZ

#89DE 36 1D        LD   (HL),#1D
#89E0 C9           RET


inak sa moze stat ze aj pozbierate vsetky diamanty a aj tak sa level nepodari prejst (a to hrozi hned v prvom leveli ;])


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 03.06.2023, 23:23 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 27.06.2021, 15:15
Příspěvky: 440
Has thanked: 94 times
Been thanked: 367 times
Ahoj díky za test, i návrh řešení. Tohle jsem nedomyslel (a jistě spoustu jiných věcí). Je to také tím že první level jsem změnil asi před týdnem komplet celý.
Tuto situaci jsem ošetřil, že sežráním posledního diamantu na pozici brány se ukončí úspěšně level. Když by tam byl šutr nevadí, brána se objeví místo šutru. a navíc jsem i změnil pozici brány pro první level.

_________________
https://github.com/72ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 04.06.2023, 07:52 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 188
Has thanked: 30 times
Been thanked: 256 times
este jednu vec som si vsimol. najskor som myslel ze to mi emulator blbo emuluje zmenu poctu zobrazovanych mikroriadkov, lebo v emulatore JOndra to nerobilo, ale nakoniec som zistil ze to JOndra zle emuluje (stamila som uz notifikoval).

a sice, sposob, akym nastavujes citace pred uvodnou animaciou ma za nasledok, ze pred uvodnym naplnenim obrazka do vram sice chces nastavit pocet zobrazovanych mikroriadkov na 1, ale v tom momente je aktivny citac 2 a nie citac 0, takze zmena poctu riadkov sa nekona. ta sa vykona az pri samotnej animacii (pretoze sa pred animaciou nakoniec predsalen zmeni aktivny citac na 0, ale az po naplneni obrazovky). to ale znamena, ze sa cely obrazok na zlomok sekundy zobrazi a az potom sa zacne nasuvat zhora dolu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 04.06.2023, 09:37 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 27.06.2021, 15:15
Příspěvky: 440
Has thanked: 94 times
Been thanked: 367 times
Ahoj, díky, já si toho všimnul včera také, když jsem předělával úvodní obrázek, aby tam byl rok 2023. Měl jsem tam chybku z dřívějška. Už ve verzi co je ted na githubu je to opravené, obrázek na skutečném ondrovi už neblikne.
Označil jsem to jako verzi 1.1.

_________________
https://github.com/72ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 04.06.2023, 11:34 
Offline
Kecálek

Registrován: 26.01.2019, 18:45
Příspěvky: 102
Bydliště: u Mělníka
Has thanked: 8 times
Been thanked: 241 times
ub880d píše:
este jednu vec som si vsimol. najskor som myslel ze to mi emulator blbo emuluje zmenu poctu zobrazovanych mikroriadkov, lebo v emulatore JOndra to nerobilo, ale nakoniec som zistil ze to JOndra zle emuluje (stamila som uz notifikoval).


Nová verze JOndry je na GitHubu. Děkuji ub880d za identifikaci problému s čítači a zaslání patche.
Krom toho jsem taky opravil artefakty na obrazovce, které tam zůstávaly po odrolování obrazu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 04.06.2023, 17:11 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 27.06.2021, 15:15
Příspěvky: 440
Has thanked: 94 times
Been thanked: 367 times
stamil píše:
ub880d píše:
este jednu vec som si vsimol. najskor som myslel ze to mi emulator blbo emuluje zmenu poctu zobrazovanych mikroriadkov, lebo v emulatore JOndra to nerobilo, ale nakoniec som zistil ze to JOndra zle emuluje (stamila som uz notifikoval).


Nová verze JOndry je na GitHubu. Děkuji ub880d za identifikaci problému s čítači a zaslání patche.
Krom toho jsem taky opravil artefakty na obrazovce, které tam zůstávaly po odrolování obrazu.


Díky já už nechtěl otravovat s těmi artefakty když jsi krásně dopsal ten melodik. ALE ještě je tam jedna věc, a to ohledně pípáku. Tón zapínám i vypínám v přerušení. V každém přerušení načítám tón a posílá se na port. Takže i třeba 5x za sebou stejný tón, což na skutečném Ondrovi nic nedělá, ale v emulátoru evidentně každý OUT i když výsledný tón má být stejný, tak zvuk přeruší a pustí znovu. Ve výsledku to dělá přerušovaný tón. Já už nechci rutinu prodlužovat porovnáváním zda nebyla předchozí hodnota stejná, jen kvůli emulátoru. Takhle to mám udělané proto, že části kódu mám shodné pro melodik i pípák... jinak bych to asi řešil jinak.
Uslyšíš to nejvíc při smrti hráče.
Kdyby byla chuť, můžeš se na to podívat.

_________________
https://github.com/72ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 05.06.2023, 09:27 
Offline
Kecálek

Registrován: 26.01.2019, 18:45
Příspěvky: 102
Bydliště: u Mělníka
Has thanked: 8 times
Been thanked: 241 times
72ka píše:
Kdyby byla chuť, můžeš se na to podívat.

Tak opraveno a nahráno na GitHub. Díky 72ce za otestování.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ondra mezi balvany - Ondra
PříspěvekNapsal: 13.10.2023, 09:50 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1958
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 554 times
Been thanked: 839 times
72ka se rozepsal o hře Ondra mezi balvany v tomto článku :-)
http://www.ondraspo186.8u.cz/?p=656

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz