OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 19:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 18:23 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Zdar kluci, už delší dobu mě vytáčí, jak jsou videa na Tytrubce a dalších čím dál víc náročnější na hw. Ještě nedávno mi jako multimediální centrum v obýváku stačila P4-3GHz s GeForce 210. Tytrubka a všechno fachčilo přes flashplayer s akcelerací GPU (vykreslování i dekódování). Následně se mi podařilo od Mrafa sehnat desktop s Pentium D 3 GHz, takže došlo k výměně. Se stejnou grafikou opět vše v pohodě. Jenže nedávno přešel Google natvrdo na html5 a já nejsem schopen zprovoznit hw akceleraci. Všechno táhne chudák netburst a nestíhá. Momentálně se pořádně na nic na netu nepodíváme. To jako html5 prdí na gpu akceleraci nebo nepodporuje starší gpu??? Teď se mi vybavuje, že ještě před pár lety běželo na trubce 720p video obstojně v soft dekódování i na Athlonu 64 3500+. V současné době tu mám 2 ntb s C2D T7400 a T7500 a samozřejmě všechna videa jedou při vytížení cpu na cca 75% (720p) a 100% (1080p). Takže GPU se opět fláká. Já se tedy ptám, co to má sakra znamenat? Zkoušel jsem i nějaký plugin do Chromu na deaktivaci html5, což zafungovalo a převzal to flashplayer, ovšem vykreslování i dekódování bylo pouze softwarové! :bang: Má tedy někdo nějaké informace o tomto fenoménu? Fakt nerad bych si za chvíli kvůli podělanýmu netu a videjíčkám pořizoval i7.

Dík!

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 19:05 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Asi máš něco špatně. Já mám jako multimediální centrum nějakou bezcennou ARM9 klíčenku do HDMI a trubka na ní jede jak víno. Možná vina Chrome? Nevím, nepoužívám. Marně přemýšlím, na čem nejpomalejším z x86 procáků jsem schopen trubku pustit. Nějaký HP noťas s AMD Athlon™ II Dual-Core P360. A 720p jede jak z praku. 1080p jsem nezkoušel. To už žere moc přenosové rychlosti a na netu mi visí i jiná zařízení :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 19:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 23.03.2014, 20:13
Příspěvky: 2773
Has thanked: 224 times
Been thanked: 601 times
YT přes HTML5 by měla v pohodě zvládat i Malina, a ten tvůj stroj je určitě výkonnější než ta hračka. Napadá mě typická otázka - máš nejnovější ovladače?

_________________
Plesnivý sýr z Tesca, zatuchlé kuřecí řízky z Albertu, oslizlé hovězí a myší trus z Lidlu.
Nákup potravinářské inspekce v ČR, říjen 2023.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 20:37 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Také doporučuji malinu, PC bych v obýváku nechtěl, Malina je maličká, tichá, má HDMI a když nahodíš KODI a sosáče, tak bezedná studnice filmů a seriálů.

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 10:40 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
faraon píše:
YT přes HTML5 by měla v pohodě zvládat i Malina, a ten tvůj stroj je určitě výkonnější než ta hračka. Napadá mě typická otázka - máš nejnovější ovladače?


Jo, jo, drivery grafiky jsou poslední, flash i prohlížeče jsou pravidelně aktualizované. Fakt nechápu, kde je zakopanej pes. Na netu nic určitého nepíšou. :-(

Mě osobně právě vyhovuje v obýváku to PC pro svou multifunkčnost. Svého času jsem uvažoval o klíčence s Androidem, ale nakonec jsem dal přednost x86.

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 11:00 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Tak se mi podařilo najít zajímavý článek. Ve zkratce tam píšou, že se dlouho používaly kodeky VP8 a H.264 a v poslední době nasadily všude moderní kodek VP9, takže hw akcelerace se týká max. nejnovějšího hw z posledního roku. :-( Takže ti, co mají nějaké to Core iX jsou v pohodě, neb jim to spočítá celkem bez potíží, ale ostatní mají smůlu...

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 13:55 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Jako možná přinesu vodu do mlýna, ale jistota je jistota:
https://helpx.adobe.com/flash-player/kb ... ack_issues
A když už používáš ten jetej Chrochme:
http://www.webupd8.org/2014/01/enable-h ... hrome.html
Pak se tady koukni (https://www.youtube.com/html5), co za videa podporuje browser.
A nebo si rovnou nainstaluj tohle a nepruď s VP9 :-)
https://chrome.google.com/webstore/deta ... kgioiakgal

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 16:42 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Tak jsem všechno zkusil a nic nepomohlo, stále to počítá cpu. Mozilla i Chrome podporují vše. Hážu sem ještě výpis z "GPU", snad to tu moc nezasviním.

Graphics Feature Status
Canvas: Software only. Hardware acceleration disabled
Flash: Hardware accelerated
Flash Stage3D: Hardware accelerated
Flash Stage3D Baseline profile: Hardware accelerated
Compositing: Hardware accelerated
Multiple Raster Threads: Disabled
Rasterization: Software only. Hardware acceleration disabled
Video Decode: Hardware accelerated
Video Encode: Hardware accelerated
WebGL: Hardware accelerated
Driver Bug Workarounds
clear_uniforms_before_first_program_use
disable_d3d11
disable_discard_framebuffer
exit_on_context_lost
force_cube_complete
scalarize_vec_and_mat_constructor_args
texsubimage_faster_than_teximage
use_current_program_after_successful_link
Problems Detected
Always call glUseProgram after a successful link to avoid a driver bug: 349137
Applied Workarounds: use_current_program_after_successful_link
Some drivers are unable to reset the D3D device in the GPU process sandbox
Applied Workarounds: exit_on_context_lost
Disable use of Direct3D 11 on Windows Vista and lower
Applied Workarounds: disable_d3d11
TexSubImage is faster for full uploads on ANGLE
Applied Workarounds: texsubimage_faster_than_teximage
Clear uniforms before first program use on all platforms: 124764, 349137
Applied Workarounds: clear_uniforms_before_first_program_use
Disable D3D11 on older nVidia drivers: 349929
Applied Workarounds: disable_d3d11
Always rewrite vec/mat constructors to be consistent: 398694
Applied Workarounds: scalarize_vec_and_mat_constructor_args
ANGLE crash on glReadPixels from incomplete cube map texture: 518889
Applied Workarounds: force_cube_complete
Framebuffer discarding can hurt performance on non-tilers: 570897
Applied Workarounds: disable_discard_framebuffer
Accelerated 2D canvas is unavailable: either disabled at the command line or not supported by the current system.
Disabled Features: 2d_canvas
Accelerated rasterization has been disabled, either via about:flags or command line.
Disabled Features: rasterization
Raster is using a single thread.
Disabled Features: multiple_raster_threads
GpuMemoryBuffer Status
ATC Software only
ATCIA Software only
DXT1 Software only
DXT5 Software only
ETC1 Software only
R_8 Software only
RGBA_4444 Software only
RGBX_8888 Software only
RGBA_8888 Software only
BGRX_8888 Software only
BGRA_8888 Software only
YUV_420 Software only
YUV_420_BIPLANAR Software only
UYVY_422 Software only
Version Information
Data exported 5. 11. 2016 15:30:40
Chrome version Chrome/49.0.2623.112
Operating system Windows NT 5.1 SP3
Software rendering list version 0
Driver bug list version 8.46
ANGLE commit id 4e9536d0f612
2D graphics backend Skia
Command Line Args Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --flag-switches-begin --ignore-gpu-blacklist --flag-switches-end
Driver Information
Initialization time 73
In-process GPU false
Sandboxed true
GPU0 VENDOR = 0x10de, DEVICE= 0x0a65
Optimus false
AMD switchable false
Desktop compositing none
Driver vendor NVIDIA
Driver version 6.14.13.4052
Driver date 7-2-2014
Pixel shader version 3.0
Vertex shader version 3.0
Max. MSAA samples 8
Machine model name
Machine model version
GL_VENDOR Google Inc.
GL_RENDERER ANGLE (NVIDIA GeForce 210 Direct3D9 vs_3_0 ps_3_0)
GL_VERSION OpenGL ES 2.0 (ANGLE 2.1.0.4e9536d0f612)
GL_EXTENSIONS GL_OES_element_index_uint GL_OES_packed_depth_stencil GL_OES_get_program_binary GL_OES_rgb8_rgba8 GL_EXT_texture_format_BGRA8888 GL_EXT_read_format_bgra GL_EXT_color_buffer_half_float GL_OES_texture_half_float GL_OES_texture_half_float_linear GL_OES_texture_float GL_OES_texture_float_linear GL_EXT_texture_compression_dxt1 GL_ANGLE_texture_compression_dxt3 GL_ANGLE_texture_compression_dxt5 GL_ANGLE_depth_texture GL_OES_depth32 GL_EXT_texture_storage GL_OES_texture_npot GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_occlusion_query_boolean GL_NV_fence GL_EXT_robustness GL_EXT_blend_minmax GL_ANGLE_framebuffer_blit GL_ANGLE_framebuffer_multisample GL_ANGLE_instanced_arrays GL_ANGLE_pack_reverse_row_order GL_OES_standard_derivatives GL_EXT_shader_texture_lod GL_EXT_frag_depth GL_ANGLE_texture_usage GL_ANGLE_translated_shader_source GL_EXT_debug_marker GL_OES_EGL_image GL_EXT_unpack_subimage GL_NV_pack_subimage GL_OES_vertex_array_object GL_KHR_debug
Disabled Extensions
Window system binding vendor Google Inc.
Window system binding version 1.4 (ANGLE 2.1.0.4e9536d0f612)
Window system binding extensions EGL_EXT_create_context_robustness EGL_ANGLE_query_surface_pointer EGL_ANGLE_window_fixed_size EGL_NV_post_sub_buffer EGL_KHR_create_context EGL_EXT_device_query EGL_KHR_image EGL_KHR_image_base EGL_KHR_gl_texture_2D_image EGL_KHR_gl_renderbuffer_image EGL_KHR_get_all_proc_addresses EGL_ANGLE_flexible_surface_compatibility
Direct rendering Yes
Reset notification strategy 0x8252
GPU process crash count 3
Diagnostics
... loading ...
Log Messages
[2152:3088:1105/152931:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(2109)] : [.CommandBufferContext.CompositorWorker-07C38820]GL ERROR :GL_OUT_OF_MEMORY : ScopedTextureBinder::dtor: <- error from previous GL command
GpuProcessHostUIShim: The GPU process exited normally. Everything is okay.
[3980:496:1105/152931:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(2109)] : [.CommandBufferContext.CompositorWorker-07C38EE8]GL ERROR :GL_OUT_OF_MEMORY : ScopedTextureBinder::dtor: <- error from previous GL command
[3980:496:1105/152931:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(4471)] : Error: 5 for Command kCopySubTextureCHROMIUM
[3980:496:1105/152931:ERROR:gpu_command_buffer_stub.cc(1224)] : Exiting GPU process because some drivers cannot recover from problems.
GpuProcessHostUIShim: The GPU process exited normally. Everything is okay.
[2776:2076:1105/152931:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(2109)] : [.CommandBufferContext.CompositorWorker-06E4E938]GL ERROR :GL_OUT_OF_MEMORY : ScopedTextureBinder::dtor: <- error from previous GL command
[2776:2076:1105/152931:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(4471)] : Error: 5 for Command kCopySubTextureCHROMIUM
[2776:2076:1105/152931:ERROR:gpu_command_buffer_stub.cc(1224)] : Exiting GPU process because some drivers cannot recover from problems.
GpuProcessHostUIShim: The GPU process exited normally. Everything is okay.
GpuProcessHostUIShim: The GPU process crashed!
[2840:1320:1105/152932:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(2109)] : [.CommandBufferContext.CompositorWorker-06E4F0F8]GL ERROR :GL_OUT_OF_MEMORY : ScopedTextureBinder::dtor: <- error from previous GL command
[2840:1320:1105/152932:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(4471)] : Error: 5 for Command kCopySubTextureCHROMIUM
GpuProcessHostUIShim: The GPU process crashed!
[224:2496:1105/152933:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(2109)] : [.CommandBufferContext.CompositorWorker-083C37C0]GL ERROR :GL_OUT_OF_MEMORY : ScopedTextureBinder::dtor: <- error from previous GL command
[224:2496:1105/152933:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(4471)] : Error: 5 for Command kCopySubTextureCHROMIUM
[224:2496:1105/152933:ERROR:gpu_command_buffer_stub.cc(1224)] : Exiting GPU process because some drivers cannot recover from problems.
GpuProcessHostUIShim: The GPU process exited normally. Everything is okay.
[2208:572:1105/152934:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(2109)] : [.CommandBufferContext.CompositorWorker-083BB6C8]GL ERROR :GL_OUT_OF_MEMORY : ScopedTextureBinder::dtor: <- error from previous GL command
GpuProcessHostUIShim: The GPU process crashed!
[4092:2156:1105/152941:ERROR:gpu_video_decode_accelerator.cc(389)] : NOT IMPLEMENTEDHW video decode acceleration not available.
[4092:2156:1105/152941:ERROR:gpu_video_decode_accelerator.cc(375)] : HW video decode not available for profile 1
GpuProcessHostUIShim: The GPU process exited normally. Everything is okay.

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 17:00 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Tak jsem ten výpis z Chromu zkoumal podrobněji a problém bude asi toto:

Hardware video decode is only supported in win7+ (mám XP)

:-(

Ale Mozilla se chová stejně, taky všechno přes cpu...

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 17:23 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Takže hlásím pokrok! :jump: Chrome je pro mě teda odepsanej, ale stáhl jsem do Mozilly stejný doplněk jako je pro Chrome na H.264 a Mozilla již opět akceleruje. Vytížení cpu je průměrně mezi 20 a 30 %. Fakt paráda!!!! :whist:

Díky všem zúčastněným za pomoc, hlavně mistikovi!!! :god2: :beer:

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Videa na netu (html5)
PříspěvekNapsal: 06.11.2016, 12:56 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak paráda! :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz