OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Falcon: Doom engine
PříspěvekNapsal: 15.12.2013, 17:45 
Offline
Profík

Registrován: 27.07.2013, 13:24
Příspěvky: 903
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times
Pokud jste si toho ještě nevšimli, tak legendární F030 kodér Douglas Little se zase vrátil a začal kódit jako o život tam kde před lety přestal. Jako jednu z prvních věcí si vzal do parády svůj už tehdy hodně dobrý DOOM engine a ještě ho značně zrychlil a dodělal na kompletní hru jejíž první verze by měla vyjít v několika málo týdnech. Ochutnávka zde:

https://www.youtube.com/watch?v=oBxiuxtspYU

Podotýkám že jde o holý Falcon bez jakéhokoliv urychlení nebo FastRAM.
Kromě toho ještě začal psát doom-like 3D engine pro obyčejné ST a vůbec to nevypadá špatně.

phpBB [video]

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 15.12.2013, 20:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Jo, to je paráda. Na Amize byl Doom pro mě hratelný až na 68040/40Mhz. Když to píše v assembleru, je to hned znát. Stejně jako Wolfenstein 3D na Atari ST.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 14.01.2014, 03:08 
Offline
Profík

Registrován: 27.07.2013, 13:24
Příspěvky: 903
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times
Další video: http://www.youtube.com/watch?v=RiE0Y1su-9g

Alfa verze má vyjít každým dnem.

phpBB [video]

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 14.01.2014, 07:50 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Vypadá to pěkně na to, že to běží na základním Falconovi 68030/16MHz.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 14.01.2014, 10:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
Aki píše:
Nedokazu moc posoudit, jestli to je cool nebo ne, ale na Amize 1200 podobne veci moc nesly z duvodu prevodu bitplanove grafiky do "nomalni". Jakou grafiku ma ST a falcon? Taky bitplany?

Falcon ma oboji. Do 256 barev ma bitplany a pak ma 16 bit high color chunky mod.
Skoda, ze nema chunky mod do 256 barevneho CLUT. Ten High Color strasne zatezuje sbernici.

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 14.01.2014, 12:32 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
ctirad píše:
krupkaj píše:
Ten High Color strasne zatezuje sbernici.


V těch rozlišeních co běhají hry nebo dema je to celkem putna.
Desktop ve 640x480 a 256 barvách zatěžuje sběrnici 2x tolik a to už nebylo kdoví jak ergonomické rozlišení ani na dobu před 20 lety.

mod 256 barev je v pohode, slo mi o ten high color.

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 14.01.2014, 14:52 
Offline
Profík

Registrován: 27.07.2013, 13:24
Příspěvky: 903
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times
Zatížení sběrnice záleží na celkovém počtu zobrazovaných dat, nikoliv jen na hloubce.

Například 640x480 ve 256 barbách (1 byte na pixel) a obnovovačkou 60Hz znamená, že jenom samotné zobrazování honí neustále 640*480*60 = 18MB/s z RAM na VIDEL. 16bit režim samouřejmě 2x tolik, protože jeden pixel zabírá 2 byte. Oproti tomu 320x240 v 16 bitech je "pouhých" 9MB/s. Ve skutečnosti je trochu složitější, protože u videa se musí dodržet přesné časování, je potřeba řešit refreshe a takové věci, takže se pracovní cyklus pamětí nevyužívá optimálně.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 18.01.2014, 00:54 
Offline
Profík

Registrován: 27.07.2013, 13:24
Příspěvky: 903
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times
ctirad píše:
Oproti tomu 320x240 v 16 bitech je "pouhých" 9MB/s.


Teď se musím opravit, protože mi došlo, že tohle platí jenom na TV, kde se z principu věci vždy generuje prokládaný obraz, byť v rozlišení s polovičním počtem řádků se nestřídají liché/sudé. Na VGA se v nízkých rozlišeních vykresluje dvakrát řádek se stejným obsahem pod sebou (není tam černé prokládání jako na TV), takže pokud videočip nemá v sobě nějaký linebuffer, který by načetl řádek jednou a pak ho 2x odvysílal, tak rozlišení s 240 řádky zatěžuje sběrnici úplně stejně jako rozlišení se 480 řádky.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 06.07.2015, 22:13 
Offline
Kecálek

Registrován: 07.09.2014, 23:47
Příspěvky: 130
Has thanked: 116 times
Been thanked: 41 times
Vzhledem k tomu na cem to bezi - velmi pekne :)

https://www.youtube.com/watch?v=WpwlZgQPCpk

phpBB [video]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Douglas Little zase řádí
PříspěvekNapsal: 06.07.2015, 22:34 
Offline
Profík

Registrován: 27.07.2013, 13:24
Příspěvky: 903
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times
To není jen pěkné. To je úplně šílené vzhledem k tomu, že to běží na stroji bez 32bit FastRAM z roku 1992! A to to ještě od tohoto videa opět o něco vylepšil a zrychlil.

_________________
Atari 600XL, 800XL/XE, 130XE, ST, STE, MegaST, 7800, JaguarCD, Commodore C64, Amiga 500/Plus, 1200, CDTV, Sinclair QL + GC, Sharp MZ800, Sord M5, CPC 6128, Spectravideo SVI X'Press, Sony HB-750, Philips CDi 370, Ohio Scientific Challenger, Eureka.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz