OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ATpad - levná herní konzole s ATmega8
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 13:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
Projekt ATpad už snad vypadá být životaschopný, tak nějaké podrobnější info. :-) Ještě sice čeká nějaká práce do finální verze, ale základní koncepce vypadá být už vytvořená. Budu rád za připomínky ke koncepci. Teď pracuji na simulátoru, aby se daly snáz vyvíjet aplikace v PC.

Stránka k projektu s podrobnými informacemi: http://www.breatharian.eu/ATpad/

Obrázek

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 15:14 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Krásná práce! Panda umí! ! ! :like:

Hlavně obdivuju pájení té drobotiny na pcb. ;)

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 16:46 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
Panda je zvíře ! :mrgreen:

Kolik jsi dosáhl rozlišení ? A jo, už to tam vidím.

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Naposledy upravil danhard dne 19.06.2019, 16:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 16:48 
Offline
Kecka

Registrován: 08.06.2016, 18:25
Příspěvky: 48
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times
:thumbup:
Kdysi jsem se hodně o tyto malé konzolky zajímal, ať už to byl Uzebox nebo AVGA - narvat do jednoho čipu celý malý 8bitový počítač je vývojařský vrchol. Z té doby mi doma zůstal v nepájivku postavený prototyp s ATmega328, který generuje compositní PAL signál a něm nedodělaný River Raid (viz foto níže).
Přeji více motivace dotáhnout to do zdárného konce, než jsem měl já! A rozhodně budu tento projekt sledovat a těšit se na výsledek!


Přílohy:
DSCF6684.JPG
DSCF6684.JPG [ 548.68 KiB | Zobrazeno 12222 krát ]

_________________
http://maximalne.8u.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:17 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
Ve VGA modu to jede 4 barvy (resp. 2 bity na výstupu) ?

Ve VGA modu by se tam zajisté vešlo více řádek :)

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Naposledy upravil danhard dne 19.06.2019, 17:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:18 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 28.01.2016, 23:57
Příspěvky: 3756
Has thanked: 213 times
Been thanked: 388 times
U River Raidu je mensi problem v tom, ze musi scrollovat vertikalne a to by mohl bejt problem. Ale je fakt, ze to by byla peckova hra a vylozene killer app :)

_________________
Nikdy nediskutujte s blbcem. Stáhne vás na svoji úroveň a vyhraje zkušeností.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:26 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
danhard píše:
Ve VGA modu to jede 4 barvy (resp. 2 bity na výstupu) ?

Ve VGA modu by se tam zajisté vešlo více řádek :)
Ve VGA módu to je také 16 barev, ale protože trvá linka jen poloviční dobu, umí to vykreslit jen 10 dlaždic, proto se obraz rozděluje na levou a pravou půlku. Ve vertikálním směru všechny drivery používají 2 videolinky na pixel, tedy není problém zvýšit vertikální rozlišení na dvojnásobek (i RAM by na to stačila).

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:27 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
S vertikálním rozlišením nebývá problém, to se dělá opakováním řádků, aby se dosáhlo přibližně čtvercového rozlišení. Ale Atmega8 má 1kB RAM, tam se toho vejde :)
ps. motivy musí být dělané přes char. generátor, není to grafika, na to je té RAM zase málo.

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
Jo tady by šlo nejspíš zajistit plynulé hw skrolování ve vertikálním směru.

Nahlédl jsem ještě na ten AVGA projekt - jestli jsem správně pochopil, sestavují se dlaždice v RAM za běhu a tím se dosáhne plynulého pohybu. Hm, tohle nevím jestli by se dalo zajistit, během renderování linky by se asi nedalo stíhat přepínat mezi RAM a ROM dlaždicemi.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:43 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
http://www.breatharian.eu/ATpad/ATpad_Loader.jpg
to ale s VGA moc nesedí ?

ps. jde mi o to, jestli by to zvládlo horizontálně 32 dlaždic, 2 bity barvy, nebo i ten 1 bit by stačil.
ZX81 víc nemá :)

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Naposledy upravil danhard dne 19.06.2019, 17:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:50 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
Ne ne, tohle není VGA, jak jsem tam i psal - chtěl jsem vyfotit jak vypadá loader, tj. v módu PAL (aby nebyla obrazovka rozdělená), ale zrovna jsem tu teď neměl u sebe žádnou TV, tak jsem použil tenhle VGA monitor, který uměl na chvíli PAL alespoň takhle zobrazit. :-)

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 17:56 
Offline
Kecka

Registrován: 08.06.2016, 18:25
Příspěvky: 48
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times
Vertikální skrolování je u AVGA dosaženo tak, že se dlaždice v prvním řádku vykreslují s určitým offsetem. To se dá udělat i s ROM dlaždicemi. Pokud je dlaždice vysoká 8 řádků, stačí naučit driver posouvat od 0. - 7. řádku. Podobně lze udělat i horizontální posun.

RAM dlaždice jsou tam použity na to, aby šel udělat jemný posun spritů. A měnit RAM a ROM sety během jednoho scanlinu? Výzva přijata! Jdu si to postavit...

_________________
http://maximalne.8u.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 18:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
danhard píše:
http://www.breatharian.eu/ATpad/ATpad_Loader.jpg
to ale s VGA moc nesedí ?

ps. jde mi o to, jestli by to zvládlo horizontálně 32 dlaždic, 2 bity barvy, nebo i ten 1 bit by stačil.
ZX81 víc nemá :)
V plných barvách by se dalo rozlišení trochu zvýšit (možná tak na 25 dlaždic?), kdyby ve videopaměti nebyly 1-bajtové indexy dlaždic, ale adresa dlaždic v ROM (takhle to dělá i Uzebox), tím by odpadly některé výpočty. Nižší počet barevných bitů by mohl sice rozlišení zvýšit, ale asi jen v případě černobílého obrazu. Kdyby se mělo přepínat mezi 2 barvami, to by bylo časově dost náročnější. Stejně ale to budou zas dlaždice a ne pixelová grafika.

Ale asi není moc dobrý nápad snažit se tu dosahovat vyššího rozlišení. Programy na to jsou docela malé (6 KB), s tím se toho moc dosáhnout nedá.

Chci tam ještě doplnit sériový port - možná by pak bylo zajímavé využití jako nějaký grafický terminál k jinému zařízení.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 18:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
zdenek6 píše:
Vertikální skrolování je u AVGA dosaženo tak, že se dlaždice v prvním řádku vykreslují s určitým offsetem. To se dá udělat i s ROM dlaždicemi. Pokud je dlaždice vysoká 8 řádků, stačí naučit driver posouvat od 0. - 7. řádku. Podobně lze udělat i horizontální posun.

RAM dlaždice jsou tam použity na to, aby šel udělat jemný posun spritů. A měnit RAM a ROM sety během jednoho scanlinu? Výzva přijata! Jdu si to postavit...
Jo před kreslením linky je tam docela dost času na nějaké posuny linek, asi by i to horizontální skrolování šlo.

Přepínání - teď tam je trochu rezerva v taktech, střídá se 4 a 5 hodin na pixel. Teoreticky (podle TV normy) by mělo stačit 5 taktů, ale u některých TV už byly ořezané okraje. Asi by bylo reálné po načtení indexu dlaždice otestovat 7. bit a podle něj skočit do jiné smyčky, která vykreslí dlaždici z RAM místo z ROM. Jo asi by se to udělat dalo.

Firmare, který je napevno v ROM, zajišťuje jen bootování loader programu, ale nevšímá si vykreslování, to si dělá každý program zvlášť. Je tedy možné vytvořit program s nějakým exotickým způsobem zobrazení, není to nic pevně dané. Stále mě láká zkusit tam implementovat některé demo od autora Linuse - Phasor nebo Craft. Po úpravě by tam měla jít aspoň část dema implementovat. (zatím jsem zkoušel jen s jeho původním hardware - protože to vidím jako vrchol mistrovství a chtěl jsem vidět, že to fakt funguje, ale dodnes jsem nepochopil jak jeho programy fungují :-) ).

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.06.2019, 18:21 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
Zajímavý je použití 17.73447 MHz clk a kódování barev :)

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz