OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

DOSDev 2020

Právě je 02.07.2020, 10:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16.02.2020, 14:17 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 1366
Has thanked: 180 times
Been thanked: 294 times
Měl by někdo tip na zajímavé 8kB hry, nebo i nějaké demo do cartridge pro Atari 2600?

Mám plošné spoje na F8 bankswitching cartridge s EPROM 27C256 (4x hra do dvou 4k stránek) a na úplně nejjednodušší cartridge pro EPROM 27C32. Bohužel jsem si nezkontroloval zásoby EPROM pořádně a ukázalo se, že mám několik 27C16 i 27C64, ale žádnou 27C32, takže je pro mě jednodušší zapsat něco do 27C256, kterých mám asi nejvíc (zkusil jsem s hrou Berzerk (identická kopie do dvou 4k stránek a 4 různé verze téže hry). To funguje, ale nepoužívá se celých 8k.

Příp. mohu nějaký plošný spoj vyměnit za jiný s jinou metodou přepínání stránek.

Díky předem.


Přílohy:
schema 150dpi.png
schema 150dpi.png [ 29.44 KiB | Zobrazeno 2151 krát ]
rozmisteni_strana_spoju.png
rozmisteni_strana_spoju.png [ 30.62 KiB | Zobrazeno 2151 krát ]
rozmisteni_strana_soucasti.png
rozmisteni_strana_soucasti.png [ 34.28 KiB | Zobrazeno 2151 krát ]

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.02.2020, 14:37 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 1366
Has thanked: 180 times
Been thanked: 294 times
Našel jsem tento pěkný dlouhý seznam http://www.classic-games.com/atari2600/bankswitch.html

Teď jen vytipovat, co stojí za pokus :)

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.02.2020, 14:43 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1646
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 358 times
Been thanked: 601 times
Zkus si v emulátory hry jako HERO, River Raid, Pitfall a Pifall 2. Activision prostě umělo udělat i na VCS relativně pěkné hry.

_________________
ZX Spectrum, Amiga weby: cs.speccy.cz , ondraspo186.8u.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.02.2020, 16:10 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 673
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times
Nerozumím o čem píšeš, ale pokud to mám být označeno jako F8, tak za mě: Centipede (rozhodně), Ms. Pac Man (rozhodně), Jungle Hunt (rozhodně), Vanguard, Phoenix, E.T., Battlezone, Galaxian, Gravitar, Kangaroo, Pengo, Joust, Moon Patrol, Pole Position, Mario Bros, Big Bird's Egg Catch, Sorcerer's Apprentice, Pigs In Space a Gremlins.

A samozřejmě cokoliv od Activision: H.E.R.O., Pitfall II (how about sound chip then...), Pressure Cooker, Space Shuttle, Private Eye...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.02.2020, 16:30 
Offline
Profík

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 779
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 157 times
A-VCS-tec Challenge!

A 8k dem není tak moc na vyzkoušení: http://www.pouet.net/prodlist.php?type%5B%5D=8k&platform%5B%5D=Atari+VCS&page=1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.02.2020, 23:42 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 1366
Has thanked: 180 times
Been thanked: 294 times
Tak zatím to nefunguje :?

Připravil jsem si dohromady 3 EPROM po čtyřech 8k cartridgích v každé, jednu čtveřici jen dema (iso, doctor, mr caterpillar, tricade), další dvě čtveřice s hrami a pak ještě jednu čtveřici s 4k hrami, které byly 2x v jedné 8k stránce z celkových 32k.

4k hry fungují všechny.

8k ani jeden image cartridge nefunguje pořádně, většinou vůbec, občas pouze cosi na začátku pípne a nic nezobrazí, někdy ani to ne. Všechny image jsem předem ověřil v emulátoru, než jsem je zapsal do EPROM, ty pak samozřejmě prošly i verifikací. To, že nezobrazuje už vím, že je normální (přečetl jsem si část programovacího manuálu vč. té části o zobrazování, kde je popsáno, jak musí CPU nastavovat obsah i barvy na začátku každého řádku).

Ale nestránkuje to. Cokoli 8k nefunguje, jakmile se pokusí o přestránkování. Trošku jsme zkoumali a třeba demo doctor funguje správně do okamžiku, než se pokusí přestránkovat. Na pinu 19 komparátoru 74LS688 se objeví log. 0 a tím to skončí, program se zhroutí. U jiných (nějaké 4k hry) je vidět, jak se přenáší A0 na výstup 74LS74, ale protože jsou v obou 4k půlkách stejná data, tak se nic dalšího nestane.

Na Atari Age jsem našel zmínku, že je tohle zapojení špatně. Takže se zdá, že jsem okopíroval něčí chybný návrh. Přitom letmým pohledem na logiku se mi to špatně nezdálo. Adresu 0x1FF8 (resp. 0x1FF9 - dolní čtyři bity 100x kde x=A0) to detekuje a klopný obvod se překlápí podle A0. Ze zoufalství jsem skusil i přehodit výstupy Q za /Q, ale ani to nepomohlo.

Není to ani problém jednohu kusu. Mám osazené dvě desky a protože všechny IO jsou v paticích, můžu přehazovat dle potřeby.

Chystám se ještě zkusit připojit celou cartridge do nepájivého pole a zkusit na ní nějaké kombinace adres MCU, které si narozdíl od konzole umím naprogramovat... uvidíme. Třeba log. analyzer něco ukáže.

Mezitím - nějaký nápad? Přehlíd jsem nějaký samozřejmý a děsně důležitý detail, který vidí každý Atarista na první pohled, jen já ne?

(asi jsem si měl radši vyrobit toto https://hackaday.io/project/12961-atari ... -cartridge)

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.02.2020, 12:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25.05.2014, 12:29
Příspěvky: 1689
Bydliště: Praha
Has thanked: 243 times
Been thanked: 329 times
Takový nápad...
Vygeneroval jsem si tabulku a na IC2_Q je loq0 při 0x1FF8 a 0x1FF9, to cajk si myslím. Jak píšeš.
Ale nemůže být spíše zakopaný pes v tom, že A0 se přepisuje náběžnou hranou toho IC2_Q.
To u toho druhého zapojení je to myslím správně.

_________________
Atari 65XE, 600XL, 400, 800, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.02.2020, 10:15 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25.05.2014, 12:29
Příspěvky: 1689
Bydliště: Praha
Has thanked: 243 times
Been thanked: 329 times
I tady se s tím zapojením mořil:
https://atariage.com/forums/topic/28608 ... ng-method/
a píše, že je potřeba "74ls00 mezi pin19 a 74ls74". Předpokládám, že myslí invertor.
No volné hradlo tam nemáš, dal bych tam tranzistor...

_________________
Atari 65XE, 600XL, 400, 800, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.02.2020, 13:11 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 1366
Has thanked: 180 times
Been thanked: 294 times
jj, to jsem četl, ale bylo už pozdě večer a musel jsem to odložit na další víkend.

Mohlo by to tedy být tím, že 74LS74 reaguje na náběžnou hranu, ale v okamžiku, kdy se pracuje s přepínací adresou, tak 74LS688 generuje L a tedy nejprve sestupnou hranu a náběžná přichází pozdě?

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.02.2020, 15:09 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25.05.2014, 12:29
Příspěvky: 1689
Bydliště: Praha
Has thanked: 243 times
Been thanked: 329 times
zxcygnus píše:
Mohlo by to tedy být tím, že 74LS74 reaguje na náběžnou hranu, ale v okamžiku, kdy se pracuje s přepínací adresou, tak 74LS688 generuje L a tedy nejprve sestupnou hranu a náběžná přichází pozdě?
Tak nějak nad tím také uvažuju.
Našel jsem více zapojení těch bankových cart.a vesměs všude je nějaký D, latch apod.,na nastavení banky epromky.
A vždy to bylo tak - tedy přepis náběžnou hranou platné adresy.
Více jsem to zatím nestudoval...možná až to u tebe nepomůže juknu na to ;-)

_________________
Atari 65XE, 600XL, 400, 800, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz