OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 10:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 233 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29.05.2021, 09:24 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak opět průběžné info,

zprovoznil jsem si funkci pro ztlumovaní samplů v kanálech 1 až 3 v 1/4, 1/2, 3/4 jednoho řádku patternu. Měl jsem tam zatím? 4 chyby. Tuto funkci již využívám v samplu o délce 2,3 KB, který při použité výšce tónu musím ukončit ještě před tím, než se přejde na 2.řádek v patternu.

Začal jsem obsazovat 4.kanál v prvním patternu. Jak jsem psal, že neumím cyklovat sampl v jiném místě, než kde původně začal hrát, rozdělil jsem původní sampl o délce 900 byte na dvě části a tu druhou část budu cyklovat. Zkusím to zatím s neupravenou délkou navazovat na sebe. 1 tón na zkoušku hotov a zní to dobře. Oba sample mám celkové o 6 byte kratší, protože se v původním samplu ani nehrají a mně by zavazeli. U 4.kanálu umím zasahovat do samplu v nejvyšší frekvenci a například při použité výšce tónu to je přibližně každý 80.byte. 1 sínusovka má v samplu nějakých 120-130 byte. Původní sampl má tedy dohromady 7 sínusovek.

Asi bych si to i mohl zjistit, ale vycházím z předpokladu, že u Octamedu se vše přepočítáva, tedy i úrovně hlasu. Můžu se plést, ale myslím, že se u registru pro výšku hlasu používá jedna úroveň a velikostí sinusovky samplu se upravuje hlasitost. A dle všeho výslední hlasové úrovně v jednotlivých kanálech nejsou přesně dané z důvodu umožnění používat pro nastavení hlasitosti jak dekadický tak hexadecimální zápis a skutečnosti, že samotný formát MOD tohle neřeší/neumí rozlišit. Octamed si můžete přepnout mezi tim, jestli je volume zadáváno dekadicky, nebo hexadecimálně, ale před každou skladbou to asi nikdo dělat nebude... :D

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.06.2021, 04:23 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Včera jsem dosadil čtvrtý kanál v 1.patternu. Jedná se o ten basový nástroj, kde rychle přepínám 2 samply (1 sampl rozdělený na 2) Jak jsem 2.sampl přepínal časově na hraně co nejpozději, stalo se mi jednou za čas, asi každé 5.přehráni patternu, že se mi 1.sampl přehrál 2 krát (na jeho začátku je zásadní tón a pak je tam prostor na manipulaci), nejdříve jsem zkusil přidat ztlumení před 2.samplem pomocí HW registru (v mém formátu je tohle u 4.kanálu pracujícím s jemným časováním volitelná varianta) ale začalo se mi ve zvuku objevovat praskání, tak následoval krok číslo 2. HW ztlumení před 2.samplem vypnuto a nahrání 2.samplu o jeden moment (o cca 80 byte) dříve. Zní to dobře, praskání se taky nekoná, tak asi dobrý.

Teď ještě přidat basovému nástroji efekt Volume Slide, tenhle efekt jsem ještě nepoužil tak uvidím jestli budou nějaké chyby na opravu v rámci programování. Tenhle nástroj obsahuje i efekt vibrato. Tam budu muset nastavit sinusovku vibrata a taky prověřit, jestli je v rámci programování logika kolem něj OK. Ve skladbě jsou pouze 3 rozdílné patterny a možná jen 1 nástroj v nich měnící se a ostatní u všech 3 patternech stejný, uvidím :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.06.2021, 09:54 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Hodil jsem to do Amigy, nastavil hlasitost kanálů dle sebe, původní MOD pracuje s hlasitostí téměř na každém řádku patternu, já to mám nastavenou konstantní hlasitost a práce s hlasitostí je v pořadí, ale uvidím jestli to vůbec bude nutný, efekt volume slide a vibrato tam dám, ale to ostatní, ono to již teď hraje dobře. Drobátko mne zlobilo vypnutí filtru vysokých frekvencí a teď je to ok a funguje.

Pokračuji někdy příště :jump:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.06.2021, 22:20 
Offline
Prvnička

Registrován: 06.10.2018, 14:14
Příspěvky: 16
Has thanked: 878 times
Been thanked: 4 times
To jako v rámci programování?

Odoslané z ASUS_X00TD pomocou Tapatalku


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.06.2021, 09:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Ano v rámci programování. Přepisuji jeden MOD do mého formátu. K původní skladbě Atari Goes On! se mám v plánu vrátit, potřeboval jsem něco jednoduššího, jinou skladbu, aby jsem rychleji s něčím vyšel ven, objevila se sice nutnost do mé rutiny doprogramovat efekt Volume Slide, musel jsem opravovat jinou novou část programu, co mně zdrželo a efekt Volume Slide budu taky prvně testovat, ale opět je hudební rutina komplexnější.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.06.2021, 20:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak jsem na efektu Volume Slide pohořel. Přišel jsem zatím k neověřenému závěru, že za špatné chování v programu může přímá změna hodnoty v registru pro hlasitost instrukcí SUB a ADD. Byl použitý registr D7, pokud bych si potřeboval hodnotu volume v registru pamatovat, pomocí původní logiky bych potřeboval registre 2 místo jednoho. Tak jsem začal připravovat rutinu pro možnost efektu hrát ho pouze v 1 kanály místo původních 4 a s použitím 1 datového registru. Jak jsem ale přemýšlel nad tím, jak s tím efektem pracuje formát MOD při všech možných možnostech daného efektu, nechal jsem se inspirovat a napadla mně možnost použít efekt pro všechny 4 kanály a s 1 datovým registrem s možností pamatovat si všechny 4 úrovně hlasitostí. Je to jednoduchý, jen jsem skok, jakým se posouvá s úrovní hlasitostí přednastavil. Tedy v 6 bitech mám hodnotu hlasitosti, 1 bit určuje aktivní efekt a 1 bit jestli se zvyšuje nebo snižuje hlasitost. Tedy 1 byte na 1 kanál, celkem 4 byte, tedy jeden registr. Ještě nemám úplně hotovo, ale podstatné jo a jak budu mít opět chuť budu testovat a uvidím. Teď již přistupuji do HW registru pro hlasitost standardně pomocí MOVE. V rámci mého vlastního formátu jsem na efekt potřeboval 8 bite, tedy 2 bite na kanál. Aby jsem nenačal v mém formátu po datové stránce další 4 byte, v nestandardním případě 2 byte musel jsem v něm 8 bitů najít. Dlouhou dobu jsem byl přesvědčen o pouze 2 volných bite. Naštěstí jsem dlouho opomíjel dalších 6 bite v predsekvenci pro efekt arpeggio. Tak dobrý. Tak teď bych měl mít plno. Mám volný pouze jeden stav u dvou bite, kde 3 stavy mají svou funkci. 4.stav je určen pro případné skoky mezi patterny, tam bych si ale měl vystačit s 2 byte v rámci dat v mém formátu. Další 2 byte by tedy zatím mohli být na cokoliv jiného.

Ják bude chuť budu tedy opět testovat,v základu hudební rutina hraje, uvidím, jak to bude s tím efektem.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.06.2021, 20:35 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Pro 2.verzi Volume Slide nebyla použita instrukce TST.
Děkuji za nasměrování, jak zjednodušovat kód. S počítáním taktů se zatím nechci zdržovat, už takhle je tohle vše na palici :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.07.2021, 21:30 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak drobátko odzkoušeno a dle všeho volume slide funguje. Neměl jsem na to a nemám moc času ale nuda tak píšu, alespoň něco málo pro relax. Pokud se při hraní MODu používá časovač CIA, dle všeho má v rámci dát 4 bity. Ja mám časovač v rozsahu 5 bitů. Taky jsem měl původně 4 bity. Mám teď nastavený časovač na max, tedy 32 cyklů na 1 řádek patternu (32 možných zásahů pomocí některých funkcí) Chtěl jsem to mít na maxime, kvůli tomu jak hraju 1 nástroj pomocí 2 samplů, kdy ty sample na sebe navazuji. Nicméně i při nejjemnějším zesílení hlasitostí pomocí efektu volume slide se mi volume mění přibližně dvojnásobní rychlostní vůči originálnímu MODu. Tak dám můj časovač z 32 na 16 a u HW časovače u Amigy CIA nastavím větší zpomalení, čím dosáhnu poloviční nárůst hlasitosti u efektu volume slide a pak uvidím. Přišel jsem na to, že jsem u volume slide nedal možnost nastavit skok, jakým se hlasitost mění, zatím to prednastavim. V registru na to místo mám asi poslední volný byte. V mém formátu jsem po datové stránce plný. Budu mít prostor v posledních 4 byte určených pro skok v patternech, počítám s 2 byte, tedy 2 byte ještě na cokoliv jiného, třeba i na určení skoku hlasitosti u volume slide. Tam potřebuji 4 bite v rámci dát formátu a v datovém registru bych taky něco mohl najít.

S těma skoky v patternech se nechci moc zdržovat, tak uvidím... .

Tedy teď má v plný palbě můj formát rozsah 4 Longy (16 byte) a když přidám skoky v patternech tak to bude 5 Longů (20 byte)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.07.2021, 19:24 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak jo efekt Volume Slide se v MODu dělá v malé frekvenci. Napadlo mne to nějak skloubit s časovačem pro stopování samplů v 1 řádku patternu, kde se do 1 řádku patternu vstupuje po čtvrtinách času. Hlavný časovač mám na 32 vstupech v 1 řádku patternu. Tahle vysoká frekvence je pro efekt vibrato a snad to bude stačit. Ale jsem tak nějak v potřebném rozsahu stejně jako u volume slide, kde mám teď počet vstupů na 1 řádek patternu 4. Nejednalo se o jen překopírování kódu na volume slide na jiné místo v programu. Snažil jsem se to vše dát dohromady co nejjednodušeji. Je to o tom, že část kódu na stopování samplů je logicky za části kódu pro hraní hudby a volume slide před ní. Tak v prvním cyklu se testuje aktivita efektů zvlášť, ale pak již jen jednou, kde hned po 1 testu na stopování samplů se testuje efekt volume slide v 2.čtvrtine času v jednom řádku patternu a pak jsou další efekty. Já jsem to vše moc nekontroloval, ale dle všeho to funguje na první dobrou. Příště opět pokračuji.

Ehm, proč testuji aktivitu volume slide na začátku za podmínky která nikdy nenastane? To odstraním tak 4 řádky kódu. Tedy dle všeho se vše bude testovat jen jednou. Tak fajn :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.07.2021, 19:08 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Dnes jsem doladil efekt volume slide. Delší dobu se mi to nechovalo moc korektně a já nevěděl která bije. Měl jsem hlasitost na nule přímo ve formátu, kde si píší noty. Ach jo, koukal jsem všude kolem. Mezitím jsem odsledoval, že v Octamedu je pro volume slide v rozsahu 2 změna hlasitostí v 1 řádku patternu o 10 desítkově. Já v 1 řádku pristupuji v efektu do volume 3 krát, tak jsem tam dal 3 a mám to na 9. Konečně to zní vůči originálu celkem použitelně. Tak zas příště :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.07.2021, 12:24 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak opět zpřesnění efektu volume slide a to v hraní jeho závěru, kdy při posledním snižování hlasitosti samplu jsem sampl dával na nulu z hodnoty 7. Protože snižuji celkem ve 3 cyklech po třech, tedy celkem o 9 a to je u volume minusová hodnota, tedy 7-9=-3. Jen žertuji. Tedy volume v samplu u MODu má hodnoty, vše desítkově:
16,26,16,6,0.
Tohle jsou výslední hlasitosti na konci každého řádku patternu. Volume se snižuje v každém řádku patternu minimálně 2 krát.

A teď hodnoty které jsem měl já na konci každého řádku patternu v mé hudební rutině:
16,25,16,7,0.

To že u MODu v Octamedu se jde z hodnoty 6 na 0, neznamená že je v efektu přímý skok. Může to být například 6,4,2,0, nebo 6,3,0. Verzi 6,0 bych slyšel a ten dozvuk v samplu tam je.

Napadlo mne použít mou funkci ztlumovaní samplů v 1/4,1/2 a v 3/4 samplu. Pak jsem si uvědomil že jsem ve 3.kanalu (0-3). A tam pracuji drobátko jinak, mám v něm jemné časování. Přidal jsem 1 instrukci, kde tlumim sampl v 3.kanalu a vypnul jsem efekt volume slide ve 3.kanalu. Nastavil správně časovač pro 3.kanal, tak aby se se ukončilo hraní samplu před 3/4, protože u volume slide v závěru nechci ztlumovat o 9, ale pouze o 6. Tedy výsledek volume v mé rutině u efektu je a v závorce hodnota v 1. a 2.cyklu:
16(19,22)25(22,19)16(13,10)7(4,1) a nulu dosahuji ukončením přenosu DMA kanálu. Zdá se že je to ok. To že sampl nedám z volume 6 přímo na nulu je slyšet.

Takhle bych se uměl dopracovat i k snižování hlasitosti o 10 jako u originálu, by jsem zrušil 3 cyklus a měl to na 2x5=10. Ale snižoval bych v 1/4 a v 1/2, jinak bych musel logiku komplikovat na 1/4 a 3/4 a to se mi nelíbí, asi by to nebylo slyšet ani s verzí 1/4 a 1/2, ale i tak mi to přijde zbytečné. Takhle je to za mně fajn.

Tak zas někdy.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.07.2021, 13:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
No nic, v předělávané skladbě do mého formátu jsem v situaci kdy v jednom kanály v jednom řádku patternu potřebuji nahrát 2 sample, přitom použít volume slide, to by bylo ok, ale volume slide o velikosti změny hlasitostí v Octamedu nastavení na hodnotě 1, tedy změna volume celkově o 5 v jediném řádku. Při tom vším již v 3.kanálu (0-3) nemám k dispozici časovač, ten je použit na 2 sample v jednom kanály v jednom řádku patternu. Můžu použít volume slide, ale se sníženou hodnotou o 9 a ne o 5 na jeden řádek v patternu. Řešení je pouze jedno a chtěl jsem se mu vyhnout. Musím načít v mém formátu 5.Long (4 byte), určený pro patterny, ale místo na jiné tam mám. A budu zadávat hodnotu změny volume u efektu volume slide. Doteď jsem to měl přednastavené. Pak snížím v 1 řádku celkově o 6 (3x2) místo o 5 v originálním MODu. To musí stačit.

Zas někdy :)

_________________
Amiga - PMD 85


Naposledy upravil Lisiak4 dne 13.07.2021, 13:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.07.2021, 13:34 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Ty 4 bity v těch 4 bytech budou takhle ze startu jako v hotelu. Tedy 2 bite jsou určené pro určení téhle predsekvence se 4 byte. Ale i tak :lol:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2021, 01:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak ve čtvrtek jsem dokončil možnost určovat hodnotu efektu volume slide, doteď byla daná. Před půlnocí jsem ještě rozebíral jen v hlavě pár detailů a nechám to tak. Styl jakým jsem v efektu ztlumoval sampl v závěru, aby jsem nešel do minusové hodnoty v hlasitosti asi zaměním a dám tomu standardní automatické stopnutí, když bude překročena nula do minusové hodnoty. Nebo pokusím se to tak udělat. Jen jsem tohle BCC ještě nepoužil.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2021, 13:57 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 797
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Koukám tady je to o Amize a samplech, ale pro mě jsou praví počítačoví hudební programovací guru lidi jako Fuka, co dokázali v pár set bajtech přehrávat dlouhé minutové skladby, kdy tu hudbu skutečně přímo programovali aniž by museli ukládat "zbytečné" vzorce...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 233 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz