OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 01:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 12.01.2022, 00:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
Velkou užitečností při návrhu scén jsou i skripty pro jejich řešení, kterými se scény dají automatiky projet pro kontrolu, zda jsou v pořádku řešitelné. Protože koho by bavilo kontrolně přehrávat všechny scény už po sté.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 19.01.2022, 18:26 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Dneska jsem (jako každou středu) zveřejnil nové video: scene 234.
Budu rád, když si zapnete odběr.
Na druhou stranu… než hru vydáme, tak budeme potřebovat testery. Tak kdybyste tu čestnou roli zvažovali, nejspíš by bylo lepší se na to předem nedívat. :D Je tu předběžně nějaký zájemce?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 19.01.2022, 21:43 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Ja som videl všetky. Pri niektorých som točil hlavou tak, že som si ju skoro odšrófoval. Ale táto posledná, keď som ju pozeral, tak mi bolo hneď jasné o čo ide, ale hlavu som odšfófoval. O testovanie by som mal záujem, pretože si myslím, že hoci som všetky videl, tak ich dá len autor, ostatní nemáme šancu.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 19.01.2022, 23:13 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Tak to abych tu verzi pro PMD 85 opravdu začal dělat. Nějak jsem to pochopil tak, že to je zatím u ledu. Prozatím mám upraven vstupní dialog a zobrazovače čísla sektoru, takže celá hra pracuje s rozsahem sektorů 201 až 400. Zkusím tedy začít definovat první nové sektory a ono si to možná vynutí svůj definiční formát. Nějaký ten definiční formát jsem sice navrhnul, ovšem nemusí to vyhovovat všem novým sektorům. Zkusím o nadcházejícím víkendu pár sektorů udělat. Nebo ještě lépe, z jedničkové verze FLAPPY2k bych extrahoval editor sluje a doplnil jej o nové funkce a možnost kaskádního řazení sektorů do bloku, který by se pak importoval k hernímu engine.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 20.01.2022, 18:09 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Milsa píše:
O testovanie by som mal záujem, pretože si myslím, že hoci som všetky videl, tak ich dá len autor, ostatní nemáme šancu.
Díky za zájem. Ale vážně to dělám tak složitý? Nerad bych se uchyloval k tvorbě triviálních a nudných scén typu 054


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 20.01.2022, 21:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Počuj, sprav disketovú verziu Flappyho s multilevelmi, ktoré si bude doťahovať podľa potreby z diskety. Tým by sa dali spustiť všetky levely od jednotky a povedzme si na rovinu, ktorý retro majiteľ nemá niečo, čo sa dá použiť ako disketová jednotka. Čisto kazetový nie je asi nikto už.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 22.01.2022, 23:50 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 360 times
Been thanked: 304 times
MrAvayak: byl by jsi ochoten zverejnit vice podrobnosti, jak ty sceny vytvaris? Jestli je to otazka dissasemblovat puvodni sw nebo mas napsany nejaky novy. Nebo existuje nejaky editor? Clovece, to je uplne uzasny pocin, co delas :-) Ja jsem se tedy na reseni scen >200 radeji zatim nedival, ale pokud by byly pro Sharpa, tak bych se hlasil vsemi deseti jako pripadny zajemce. Ve hrach sice nejsem vubec dobry, ovsem neco bych otestovat mohl.
Jako, ze jsi to nabizel ;-) tak ja bych tedy mel zajem nejak dostat sceny >200 do Flappyho na MZ-800.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.01.2022, 16:12 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
A nespravíš Unikartovú verziu aj so všetkými levelmi, že by si to doťahovalo podľa potreby? Mimochodom, levely nad 200 bežný smrteľník nedá len tak. On sa vyžíva v trikoch, ktoré je síce jednoduché napodobniť, ale na druhej strane, som zvedavý, koľkokrát zopakoval level, kým sa mu to podarilo nahrať, takže preňho otázka:

Petr, môžeš, prosím ťa, dať na YT, len tak, kompletné video so všetkými pokusmi, kým sa ti podarí, napr., unsafe verzia levelu alebo také tie ťažké, kde sa snažíš žaby plesknúť jedným kameňom?

Môj sen je spraviť Flappyho pod Windows. Ja viem, pod Windowsom to nie je ono, ale ide mi o to, že chcem, aby bol prístupnejší. Ak spravím motor hry vo Windows, ozvem sa ohľadne implementácie levelov do hry.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.01.2022, 16:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Môj príspevok vyzerá, ako keby som Petra ohováral, takže doplním: Mňa ako decko tie triky fascinovali, takže vždy sa teším, keď ovjavím nové video a už rozmýšľam, že ako toto len mohol dať. Na druhej strane, ale neskutočne ma vytáčajú levely, kde treba rozmýšľať ako tam tú guľu dostať, Dúfam, že aj tých bude dosť, lebo síce to vytáča, hlavne, ak človek ledva prejde od hesla nasledujúce 4 levely a potom musí, popri naháňaní sa so žabou, rozmýšľať, že ako na to a pritom si dať pozor, aby som nepoužil guľu, ktorú potrebujem. Tá nahánačka a pritom rozmýšľať, je pocit na nazaplatenie. Hlavne, ak ma tá žaba dobehne. :-D

Mimochodom, keď som bol malý, cca 1990, išli sme s otcom do Nitry na vyšetrenie a oco celú cestu rozmýšľal nad levelom 200. Mal ho nakreslený a dumal nad tým. Neprišiel na to. Potom to tuším spravil ujo a už sme vedeli ako na to.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 24.01.2022, 20:52 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Mikes21 píše:
byl by jsi ochoten zverejnit vice podrobnosti, jak ty sceny vytvaris? Jestli je to otazka dissasemblovat puvodni sw nebo mas napsany nejaky novy. Nebo existuje nejaky editor?
Na kreslení scén používám GIMP. Co typ objektu, to štětec. Abych se vyhnul chybám v umístění objektů, mám vhodně nastavené Grid a Guides. Pro hraní používám emulátor od Zdeňka Adlera a v něm snapshoty. Zjistil jsem si, co a kde je ve snapshotu uložené, a napsal jsem si plugin pro GIMP, který čte design (obrázek) a zapisuje do snapshotu.
Mikes21 píše:
Clovece, to je uplne uzasny pocin, co delas :-) Ja jsem se tedy na reseni scen >200 radeji zatim nedival, ale pokud by byly pro Sharpa, tak bych se hlasil vsemi deseti jako pripadny zajemce. Ve hrach sice nejsem vubec dobry, ovsem neco bych otestovat mohl. Jako, ze jsi to nabizel ;-) tak ja bych tedy mel zajem nejak dostat sceny >200 do Flappyho na MZ-800.
Děkuji za uznání, vážím si toho. Pokroky budu určitě hlásit tady, takže až to bude aktuální, nejspíš se dohodneme. ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 24.01.2022, 21:09 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Milsa píše:
Petr, môžeš, prosím ťa, dať na YT, len tak, kompletné video so všetkými pokusmi, kým sa ti podarí, napr., unsafe verzia levelu alebo také tie ťažké, kde sa snažíš žaby plesknúť jedným kameňom?
Dal jsem si cíl, že ty průchody budou co nejrychlejší/nejelegantnější. Takže u některých scén to je třeba přes 100 pokusů, než výsledek interně schválím (a i pak by to v některých případech šlo zlepšit). Video se všemi pokusy nemám, protože pro každý pokus zapínám nahrávání znova a přepisuju ten původní. Ale už dřív jsem si říkal, že video s přehlídkou neúspěchů by taky mohlo zaujmout… :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 24.01.2022, 23:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Ja by som rád tiež testoval, ale nedá mi, nepozerať tie videá. Stoja za to.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 04.02.2022, 18:02 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Slavnostně oznamuji, že mám dokončených a otestovaných 101 designů, z toho souvislá řada je od 201 do 260.

Říkám si, že bysme pomalu mohli přikročit k vydání pokračování pro PMD-85. Už jsem se setkal s tím, že nějaká hra byla vydaná a autoři předem věděli, že další levely budou přidávat prostřednictvím aktualizací (bylo to na Androidu). Tak třeba bysme tou cestou mohli jít taky a dávkovat to po 50 scénách.

Uznávám, že moje scény jsou kolikrát složitější, než bývalo zvykem. Tak mě napadlo, že bysme mohli opusit koncept pěti životů a koncept jednoho hesla za každých pět scén. Tím pádem by hráči mohli zkoušet každou scénu, kolikrát by chtěli. (Přirovnal bych to k tomu, jak v Gobliiins byla omezená energie, ale valného smyslu to nemělo, kdežto v Gobliins 2 se žádná energie neřešila a mohlo se hrát do zblbnutí.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 05.02.2022, 23:58 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
U nové verze FLAPPYho pro PMD-85 (FLAPPY2k) z roku 2019 se po úspěšném dokončení sektoru ihned odemyká sektor následující, takže oproti originálu není nutné opakovat vždy celou pětici sektorů od začátku, když dojdou životy (ovšem heslo zůstává společné pro pětici sektorů a je oznámeno po dokončení toho pátého sektoru). Ta nová verze hry má 200 atributových bitů, pro každý sektor jeden, který určuje, zda je už sektor odemčen (a tedy kdykoliv přístupný), nebo je nutné se do něj teprve dostat. Takže počet životů bych ve hře nechal - když hráč přijde o všech pět, prostě si jen znovu pustí tentýž sektor, který nutně musí být už odemčený, když v něm hráč byl a došly mu tam životy.

Dále bych pro každý sektor zkusil nadefinovat přidělený čas. Ten by zohlednil herní náročnost sektoru. Případně by ten čas mohl být v některých sektorech zastaven.

Jestli jsem tedy dobře pochopil tu pasáž o hotových sektorech, tak ty s čísly 201 až 260 bych mohl začít zadávat do nové verze pro PMD-85. Předpokládám, že ty hotové designy jsou identické s těmi, které lze nalézt na youtube.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 05.02.2022, 23:59 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 360 times
Been thanked: 304 times
Priznam se, ze jsem mel pocit, ze prace na novych levelech Flappyho se tykaji predevsim platformy Sharp MZ-800, ale po nekolika konverzacich s jejich autorem uz vim, ze se to tyka predevsim tech navrhu samotnych a vznikaji predevsim v grafickem prostredi s podporou skriptovani pro praci s nimi (kdyz tam me opravte). Programova implementace je asi prevazna na prevodu pro PMD-85 a SAPI.
Chci se tedy zeptat:
1) V jakem stadiu je reverse engineering puvodniho Flappyho pro MZ-800? Vychazim z toho, co je tady na foru, ale hlavne na pmd85.cz. Mate nekdo neco vice a byli by jste ochotni se s tim podelit?
2) Pokousi se nekdo implementovat nove levely pro MZ-800. Nebo, mate to nekdo v planu v budoucnu?
Jde mi o to, ze bych se treba na to podival. Ale predem rikam, ze si necinim ambice na nove naprogramovani a pripadne pridavani novych funkci do puvodniho programu. MrAvayak mi napsal par napadu, ktere by se mu libily, ale to predpoklada mit cely zdrojovy kod hry a moci do ni zasahovat s novymi funkcionalitami. Moji predstavou spise bylo 'vymenit' data levelu 0..200 temi od MrAvayak (i kdyz jich je zatim 201..260).
3) Byl by autor novych levelu (MrAvayak) ochotny vygenerovat sva data do formatu vhodnem pro nahrani do puvodniho programu pro MZ-800? Pokusil bych se zjistit, kde jsou v binarce, popripade jaky maji format. Nebo vite to nekdo? To co jsi publikoval (Libor L.A.) 8.1.2022 plati pro MZ-800 nebo pro tu tvoji verzi?
Prislo by mi docela lito, kdyby Flappy v2 vznikla pro jine platformy a pro MZ-800, kde puvodne zacala, ne. Kdyz uz mame na nasich 'luzich a hajich' nekoho sikovneho, kdo navrhuje dalsi pokracovani.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz