OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 15:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 06.02.2022, 00:13 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Já už toho kolem FLAPPYho poslal tolik, že nevím, co máš na mysli. K původní verzi pro MZ-800 mám toto (viz příloha). Je to strojově generovaný zpětný překlad, ze kterého je ale vidět základní bloky a jak se s nimi manipuluje po startu hry. Je tam někde popsáno, kde se nalézají definiční data sektorů plus nějaké základní procedury. Jinak tam toho moc hotového není. Já jsem s tím zpětným překladem skončil v okamžiku, kdy jsem vyčetl mechanismus těch krabů či žab, nebo co to je.


Přílohy:
flappy.zip [83 KiB]
144 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 06.02.2022, 00:28 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Mikes:
Flappy pre Sharp MZ-800 je kompletne prevedený do Javy. Neviem ako presne to kopíruje originál, ale môžem potvrdiť, že žaby sa chovajú prirodzene (rozumej, minimálne blízko originálu). Kompletný zdroják je prístupný tiež. Existuje aj práca Libora, ktorý sa pustil do nášho MZ Flappyho, aby porozumel fungovaniu. Ako presne sa žaby chovajú uňho overené nemám, ale tiež sa to dá vyskúšať. Emulátor a Flappy sú tiež voľne stiahnuteľné. Predpokladám, že aj tam sa žaby chovajú tak ako by sa mali. Tam je ale jedna drobnosť. V PMD verzii tuším nie je animácia tak podrobná, čo ale nemá na hrateľnosť žiadny vplyv. Hra by mala byť hrateľná tak ako originál. Ja by som chcel spraviť Win/Lin verziu Flappyho s tým, že sa chcem pustiť do pochopenia originálu a ak mi niečo nebude úplne jasné, pozriem sa do Java verzie.

Tu je PMD verzia:
https://pmd85.borik.net/wiki/Flappy_2K

Tu je Java verzia aj so zdrojákmi:
https://sourceforge.net/projects/flappy/

Java verzia obsahuje aj levely z iných platforiem, ale sú tam aj nejaké veci, čo by som jej vytkol:
1. Nie je správne načasovaná. Rýchlosť 3 v Jave je cca rýchlosť 5 na MZ-800
2. Na platforme NES sa žaby správajú jemne odlišne a nemajú takú inteligenciu, čo sa pri hraní dá využiť. Java verzia ale pracuje s MZ žabami a NES levely sú tak ťažko hrateľné a predpokladám, že niektoré aj nehrateľné.
3. Na NES ak uspíš potvoru, tak ju vieš posúvať a nezabije ťa. Java verzia sa drží MZ originálu, takže tu si dovolím tvrdiť, že niektoré levely nie sú dohrateľné. Ale možno sa mýlim.

Doplnené: Nedá mi to, idem vyskúšať žaby v PMD. :D

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Naposledy upravil Milsa dne 06.02.2022, 00:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 06.02.2022, 00:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Ja si myslím, že by bolo ideálne spraviť len čistého Flappyho bez levelov a levely si bude doťahovať z Unikarty podľa hesla. A či už to bude na RAM disku alebo priamo z SD karty to je jedno. Bolo by to univerzálne a nechýbalo by miesto v RAM počítača pri bežiacej hre. Levelov by mohlo byť potom hocikoľko. Mimochodom, bola by to prvá hra, ktorá by využívala Unikartu konečne k tomu, na čo je určená.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 06.02.2022, 11:14 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 359 times
Been thanked: 304 times
Libor L.A.: presne o to, co jsi poslal. Omlouvam se, jestli te to nazlobilo, to jsem nechtel.
Jde mi hlavne o to, ze jsou dve moznosti, jak vyrobit verzi 2.
1) prepsat v puvodni binarce definice puvodnich data levelu novymi definicemi a veskerou funkcionalitu zachovat
nebo
2) prepsat puvodni program cely znovu. Potom by bylo mozne si hrat s pridavanim novych funkci nebo novymi motivy na levelu. Chapu, ze pri portaci na PMD-85 je toto jedina schudna cesta. Pri ni se budete prirozene bavit, jestli se to chova jako original nebo by to mohlo umet i neco navic.

Ted me napadla i 'meziverze' a sice pridat funkce do originalu pomoci patchu do kodu, ale to je zase pro ty, co portuji na jinou platformu, nepouzitelne.

Myslel jsem, ze se "Zmŕtvychvstanie Flappyho" tyka predevsim verze pro MZ-800, tak jsem ho chtel podporit pripadnym testingem, o kterem se tu psalo. Jak jsem psal, nedelam si ambice psat novou verzi pro Sharpa.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 06.02.2022, 11:48 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Já už tedy nebudu do tohoto vlákna motat připomínky k verzi PMD-85, ať to nekošatí do nezamýšlených odnoží. Spíše bych pak udělal extra vlákno, až bude aktuální ta verze "FLAPPY3K" (pracovní název) pro PMD-85.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 22.03.2023, 12:18 
Offline
Stydlín

Registrován: 22.03.2023, 12:12
Příspěvky: 9
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Co se týká těch dalších levelů z jiných platforem, ty jsem vyrubal já. Dělal jsem verzi Flappyho pro Nintendo 3DS. Levely jsem pak dával Petrovi Šlechtovi, aby je přidal do té Java verze. Co se týká věrnosti herních mechanik proti originálu, měly by teď být správně, některé drobnosti jsem mu tam opravoval. Nesedí pouze ta rychlost. Pokud bude zájem, rád pomůžu s jakýmkoliv projektem ohledně Flappyho, je to moje srdcovka :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 22.03.2023, 20:13 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 359 times
Been thanked: 304 times
Myshaak píše:
Co se týká těch dalších levelů z jiných platforem, ty jsem vyrubal já.

A byl by jsi ochoten je znovu nejak 'oprasit' a pripravit, ja bych se je pokusil dodat do verze pro MZ-800? Mohl bych ti nastinit, jak je to v programu kodovane. Asi by bylo dobre udelat screenshot z kazdeho levelu tesne pred startem Flappyho do plochy, jeste nez se pohne jakakoliv figurka.
A pak rozepsat samotne kodovani hraciho pole. Jeden blok koduje steny na plose. Je to vlastne bitove pole 19 sloupcu x 10 radku, neboli 3 byty x 10. Pri tom 1=cihla a 0=volna plocha. Pak nasleduje pocet a souradnice cerveneho balonu, pocet a souradnice modreho pytle, pocet a souradnice houbicek, souradnice modreho kamene a souradnice ciloveho pole.
Zkusil bych to pridat do puvodni binarky a zvetsit pocel hracich ploch. Mam to castecne disassemblovane a vim, kde je co a jak ulozene. Na konci je nejake volne misto, tam by se to mozna dalo pridat. Zaverecne intro by bylo az po projeti vsech levelu, vcetne tech pridanych.
Zkusis to?

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 22.03.2023, 20:31 
Offline
Stydlín

Registrován: 22.03.2023, 12:12
Příspěvky: 9
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Mikes21 píše:
A byl by jsi ochoten je znovu nejak 'oprasit' a pripravit, ja bych se je pokusil dodat do verze pro MZ-800? Mohl bych ti nastinit, jak je to v programu kodovane.


To kódování znám, takže jde jen o to se domluvit, o které levely máš zájem a já je překopu do MZ-800 tvaru - můžu pak poslat jako binárku nebo .asm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 22.03.2023, 20:46 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Neviem koľko to dá práce, ale nedalo by sa levely napratať do RAM disku a ťahať ich odtiaľ? Potom by to nepotrebovalo sekať po 200 ako sa písalo skôr. Ešte ma napadla možnosť doťahovať levely z Unikarty. Neviem síce aký je v komunite záujem o tvrdé retro a tým pádom by Unikarta nebola možná, ale berte to minimálne ako nápad.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 22.03.2023, 22:49 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 359 times
Been thanked: 304 times
To Myshaak: Mel bych zajem o ty levely, ktere jsou navic na konzoli. Predpokladam, ze jsou to cisla 201-250.
No, ted se koukam do zdrojaku "Java version by Petr Slechta, 2014, 2017." a tam je jich tedy fakt hodne. Tak budu predpokladat, ze ty MZ800_SCENES uz mame ;-) Pak jsou tam NES_SCENES, NES_LIMITED_SCENES a KING_SCENES. Myslel jsem, ze by jich mohlo byt, pro zacatek, jen par. Treba 10-20? Podminkou je, ze to musi jit nakodovat do stejneho formatu jako ve Flappy pro MZ-800 (popisoval jsem drive a pises, ze ho znas). Tak to pojdme zkusit. No a pro me by vyhovoval format .asm.
Treba takto:
Kód:
LEVEL1:
   db      00000000b, 00000000b, 00000000b
   db      11011111b, 11111011b, 11100000b
   db      00000001b, 00000000b, 00000000b
   db      00000000b, 00000000b, 00000000b
   db      11100000b, 11011101b, 11100000b
   db      00000000b, 01000000b, 00000000b
   db      11111011b, 01110111b, 11100000b
   db      00000000b, 00000000b, 00000000b
   db      01111111b, 11011110b, 11100000b
   db      00000000b, 00000000b, 00000000b

   db      4, 19, 7, 19, 15, 33, 7, 23, 7
   db      3, 19, 19, 1, 5, 33, 11
   db      0
   db      7, 28, 8, 30, 12, 37, 20, 2, 20, 10, 12, 26, 2, 10, 2
   db      19, 1
   db      1, 21
by mel byt nakodovany LEVEL1

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.03.2023, 07:46 
Offline
Stydlín
Uživatelský avatar

Registrován: 10.01.2022, 22:46
Příspěvky: 8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times
Napsal jsem v Pythonu konvertor z mých nových scén (320×200 px) do ASM v rámci spolupráce s Liborem L. A. na pokračování Flappyho pro PMD 85. Asi by nebyl problém to upravit pro MZ-800 nebo jinou platformu, pokud by byla k dispozici přesná definice a byl by o to zájem… ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.03.2023, 09:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Ak som ťa správne pochopil, zvažuješ pridať aj ostatné levely. Mám ale dve prosby:
1. Daj si pozor na rýchlosť, aby pre každú platformu sedela. Pri NES je Flappy podstatne rýchlejší, tam je ťažko kameňom trafiť potvoru a využívajú sa tam dosť patróny na omráčenie.
2. Pri NES je možné omráčenú potvoru posúvať. Niektoré levely na NES sú bez toho takmer neriešiteľné.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.03.2023, 10:29 
Offline
Stydlín

Registrován: 22.03.2023, 12:12
Příspěvky: 9
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Proto bych zkusil nejdříve přidat levely z "Flappy Limited (MSX)", tam jsou pravidla stejná jako v originál MZ-800 verzi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.03.2023, 11:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 359 times
Been thanked: 304 times
MrAvayak píše:
Napsal jsem v Pythonu konvertor z mých nových scén (320×200 px) do ASM v rámci spolupráce s Liborem L. A. na pokračování Flappyho pro PMD 85. Asi by nebyl problém to upravit pro MZ-800 nebo jinou platformu, pokud by byla k dispozici přesná definice a byl by o to zájem… ;)
Ten muj predchozi post nevypada jako presna definice? A jako zajem o to vygenerovani? Nebo, co by jsi k tomu jeste potreboval doplnit?
Ty definice scen musi pouzivat pouze ty prostredky, ktere jsou v puvodni verzi. Zamerit se na sadu "Flappy Limited (MSX)" je asi dobry napad. Zkusis ten svuj program upravit a nagenerovat v tom popsanem formatu?

To Milsa: zatim se nebavim o fukncionalite a jejich upravach, ale o datech pro vykresleni jednotlivych levelu. Rychlost urcite nepatri do statickych dat pro sceny. A posouvani potvor, pokud to neni v puvodni verzi mozne, taky ne.

Urcite zatim neplanuji zadnou upravu algoritmu nebo nejake rozsirovani funkci a vlastnosti povodni hry.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zmŕtvychvstanie Flappyho
PříspěvekNapsal: 23.03.2023, 11:34 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1403
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
Ozaj, skoro som zabudol, definícia ti nebude stačiť. Pozri si tento level:
https://www.youtube.com/watch?v=iyiuy_BpQh0

Doplnené: On to niekde vyššie spomínal, že definície levelu vo Flappy sú nedostatočné. On si nadefinoval level do obrazovej RAM a tak hral. Zámerne píšem obrazovej, nie video RAM, lebo je to obdoba pamäte 2000h-27ffh v 1Z-016. Flappy si to tam nahrá z levelových dát a potom pri hraní už testuje zrejme podľa tej obrazovej RAM.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz