OldComp.cz https://www.oldcomp.cz/ |
|
Emulátor LnxSpectrum https://www.oldcomp.cz/viewtopic.php?f=148&t=8030 |
Stránka 6 z 7 |
Autor: | pwramp [ 09.06.2022, 15:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Funguje, díky moc za bleskovou opravu . Příjemnou vlastností emulátoru je, že když Z80 zrychlím na 21 MHz, zrychli se i tiskárna . Vytisklá stránka jako .png soubor pak proletí domácí laserovkou bleskově, s kvalitou tisku na BT-100. |
Autor: | SCjoe [ 14.08.2022, 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Podstatna malickost se zlepsila ve verzi 1.8.7: Screenshoty se ukladaji, zda se, v nejlepsi kvalite. Souvisi to s prepracovanim grafickeho engine (taky kvuli emulaci HGFX), jsou ted mj. podporovany vsechny mody hardveroveho gigascreenu (ala MB03+). Zkuste snapnout displeje z dmaackovych nebo gigaobrazovych demicek a posudte sami... A kdo nemate pri praci na Spectru radi rezim 16:9 a chcete vice horniho a dolniho borderu, zkuste CTRL+B. |
Autor: | l00k [ 14.08.2022, 17:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
SCjoe píše: A kdo nemate pri praci na Spectru radi rezim 16:9 a chcete vice horniho a dolniho borderu, zkuste CTRL+B. zkusil jsem, nedělá nic - pozor, ty asi myslíš nejnovější verzi 1.8.7b... používám režim 3:1 bez smoothing a po zapnutí celého Borderu se obraz zmenší a vypadá to nepěkně vlivem přepočtu bodů po zmenšení... sice je vidět celý Border ale zase je zdeformovaný obraz, tak nevím jestli je to lepší nebo ne.... |
Autor: | Lanex [ 16.08.2022, 16:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Ted asi přesně nerozumím, co myslíš tím deformováním. Resp. jaké máš rozlišení monitoru? |
Autor: | SCjoe [ 17.08.2022, 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
l00k píše: používám režim 3:1 bez smoothing a po zapnutí celého Borderu se obraz zmenší tady asi nemuzu moc soudit.... pouzivam emul jen pod Wine v Linuxu Mint mne se smoothing po CTRL+B vypne a obraz je pri 1:3 ostry, pixely rovnomerne, nezkreslene |
Autor: | SCjoe [ 16.09.2022, 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
užitečné info nejen k velkým tapkám (zde a ještě zde) Přepínače v menu Mode/Tape: Fast je zrychlení CPU Z80 na maximum, pokud je detekováno čtení z portu. Flash je nahrazení celé rutiny emulátorovou funkcí, která nahraje data "bleskem" když je detekována LOAD nebo SAVE rutina. |
Autor: | l00k [ 18.09.2022, 19:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Lanex píše: Ted asi přesně nerozumím, co myslíš tím deformováním. Resp. jaké máš rozlišení monitoru? takto (spávně) vypadá 3:1 bez smoothing a jiných filtrů Příloha: a takto to vypadá po CTRL+B Příloha: nechá okno stejně veliké, přidá border a tím se to zmenší a domrví rozlišení 1680x1050, běží v okně, ne fullscreen |
Autor: | Lanex [ 18.09.2022, 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Busy píše: To je typicky vzhlad ked sa metodou "nearest neighbour" zvecsuje v necelociselnom pomere. Ano je to tak. Musel bych zjištovat skutečné rozlišení displeje pro tento způsob resamplování obrazu. Nyní počítám s FullHD, 1920x1080. l00k píše: spíš mi jde o to, že by se to v pohodě vlezlo na obrazovku i v okně, ale velikost okna se nemění, jen se změní vnitřek, navíc nevím proč když je to v okně jsou tam ty černé pruhy kolem (pochopil bych ve fullscreen) Je to složitější a týká se to Renderování obrazu. Černý okraj tam je právě z důvodu že nemůžu použít obraz v měřítku například 1:4.27, ale jedině 1:4, 1:5 atd. Panda38 píše: Nesleduji diskuzi tak se omlouvám jestli jsem mimo mísu, ale Windows umí rychle a kvalitně vykreslovat obrazový buffer s interpolací s hw podporou funkcí StretchDIBits. Zjištění rozměru plochy pomocí GetClientRect. Neměl by být důvod k černým okrajům a k vypínání interpolace, Windows obraz plynule natáhnou do plného obrazu. Vše co píšeš je pravda. ale LnxSpectrum nepožívá Windows grafické knihovny pro zobrazení hlavní obrazovky, ale XNA knihovny. Nicméně tam ty funkce co popisuješ najdeme také. XNA umí také rychle a kvalitně vykreslovat obrazový buffer s interpolací s hw podporou, možná dokonce rychleji než Windows knihovny Interpolaci v LnxSpectrum samozřejmně najdeme, a je volitelná. Když je zapnuta, není žádný problém ani při zmenšené obrazovce, ani s "nedokonalým" poměrem. Problém nastává když jí uživatel chce mít vypnutou, a to je bohužel většina uživatelů. |
Autor: | tommik [ 19.09.2022, 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
l00k píše: spíš bych raději jen čistě ztrojnásobit body v obou rozměrech, bez čehokoliv aby to byly ostré body Přesně tak používám všechny emulátory. Ostré body (x2, x3) a tečka. Na "autentický" obraz mám CRT TV. |
Autor: | Lanex [ 19.09.2022, 11:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
l00k píše: já vím že je to kvůli korekci 4:3 na 16:9/10, ale toto by mi vadilo nejmíň že to je nějak natažené/spláclé... spíš bych raději jen čistě ztrojnásobit body v obou rozměrech, bez čehokoliv aby to byly ostré body Jak jsem psal, je to složitější. Je tam více faktorů než jen ZX rozlišení obrazovky. Třeba fakt, že LnxSpectrum nemá rozlišení ZX obrazu 256x192 ale 512x384. Nejen že umí HiRes alá Timex, ale i SuperHires. Hned máš možností pevných poměrů méně než v případě emulátorů a CRT televizí co tak šťastně používá Tommík. |
Autor: | SCjoe [ 21.02.2023, 17:14 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum | |||
verze 1.8.8 hlavní událostí je spolupráce s nejnovějším firmwarem mbéčka (kromě běžných nastavení třeba i způsob rychlého startu do zvoleného OS) taky obsahuje dodatečné úpravy 1.8.7x, o kterých jsme tady nepsali, především: - Gigascreen ve všech variantách hardware eLeMeNt/MB - vylepšený Flashload - vylepšený Asm Compiler - sladění emulace počítače a General Soundu - MODy se do GS nahrávají mnohem rychleji - totální podpora HGFX, zobrazování grafiky v HGFX bufferech, snadná změna palety barev v HGFX monitoru Pokud máte verzi starší než 1.8.7j, tak určitě stahujte LnxSpectrum má jednu (ne)výhodu v tom, že umí víc než se píše v manuálech Víte, že hry si můžete obarvit paletou ULA+ rychle, doslova za pár sekund? V editoru palety UlaPlusColors a na obrazovce emulu si kliknete na barvy, které chcete měnit. Levé tlačítko myší je INK na aktuální pozici myši, pravé PAPER na aktuální pozici myši. Výslednou paletu si uložíte (Save As) do .BIN souboru.
|
Autor: | SCjoe [ 22.02.2023, 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Hroudik píše: chci z něj dostat data do PC funkce Save Binary v menu Debuggeru nebo v menu Assembleru |
Autor: | Lanex [ 23.02.2023, 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Hroudik píše: Ahoj, používám docela často LnxSpectrum. Pokud chci z něj dostat data do PC, tak je sejvnu přes virtuální magnetofon do tapky. Existuje nějaká možnost jak to dělat jinak? Třeba že by Lnx měl nějaký port a tam by bylo možné exportovat bajty a ty by se ukládaly do nějakého souboru třeba txt ?? Popřípadě obousměrně, taková virtuální MHB 8255 ka ... Ahoj, na něčem takovém poslední dobou pracuju. Nemůžu říct za jak dlouho to přesně bude, je tam ještě hodně práce. Ale prozradím že to bude obousměrné. |
Autor: | SCjoe [ 06.01.2024, 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
O svátcích jsem si musel připomenout funkce debuggeru, co nejsou zcela popsané na webu. K pochopení mi pomohly i příručky pro Atari ST Třeba vám to bude taky k užitku. STEP (STEP INTO) Vykoná aktuální instrukci. Pokud je tou instrukcí volání podprogramu, vstoupí do něj a zastaví se na první instrukci v podprogramu. STEP OVER Vykoná aktuální instrukci a pokud je touto instrukcí volání podprogramu (CALL, RST), provede jej celý. Zastaví se až po návratu z podprogramu, na instrukci následující po volání podprogramu. Podobně urychluje LDIR, LDDR, ale i HALT. Tímto najednou provedeme rutinu, kterou nechceme krokovat. Pozor, aby se v rutině takto volané přes CALL nebo RST neměnila návratová adresa nebo nebyl návrat prováděn jiným způsobem než pomocí RET. Pokud se jedná o návrat ze služby esxDOSu volané pomocí RST8, nevrací na instrukci hned za RST, ale až o bajt dál, protože za RST je DEFB s číslem funkce pro esxDOS. STEP OUT Provede instrukce do návratu (pomocí RET) na adresu dle aktuálního SP. Při spuštění STEP OUT se poznamená aktuální návratová adresa ze zásobníku a instrukce se provádějí, dokud se této adresy nedosáhne. Budou přitom prováděny další příkazy CALL a návraty z nich. Provádění instrukcí se však nezastaví, dokud PC nedosáhne adresy, co byla původně na zásobníku. Nacházíme-li se v podprogramu, tímto se vykonají všechny zbývající instrukce podprogramu a dojde k návrat z něj. Tak se "vymaníme" z rutiny, kterou nechceme krokovat. |
Autor: | SCjoe [ 12.02.2024, 10:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Emulátor LnxSpectrum |
Několik připomenutí málo známých funkcí LnxAssembleru Kód: - když je kurzor na návěstí (label), stisk F12 přesune na definici návěstí
- když je kurzor na návěstí, stisk Alt ukáže v pravém pruhu výskyt tohoto návěstí v celém souboru - stisk Ctrl+E přesune kurzor na místo poslední textové změny - někdy potřebuješ skočit na předposlední nebo dokonce na jiná starší místa, kde jsi dělal změny; Shift+Ctrl+E si pamatuje cca 50 takových posledních pozic |
Stránka 6 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |