OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 14:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 08.12.2015, 01:18 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Prozatim jsem udalal menu pro detekci a nastaveni K-MOUSE 2016. Detekuje master i slave a pro kazdy interface vykresluje samostatne okno ve stylu 128 menu. Master menu se oblada klavesama QA a slave menu pomoci WS. Po spusteni se detekuje interface. Pokud zadny neni pripojeny, vypise hlaseni. Pokud je minimalne jeden interface detekovan, zobrazi se menu a kurzor ukazuje na aktualni nastaveni. Pro zmenu nastaveni musite v menu vybrat novou volbu a a klavesa enter nakonfiguruje obe k-mouse (pokud je pripojena jen jedna, tak jen jednu) podle menu. Klavesa R provede softwarovy reset ZX. Pro detekci a vycitani stavu je pouzity strojak (asi 180 bajtu) a vse ostatni je psano v basicu. Basic puvodne vypadal uplne jinak, akorat jsem ho ve finale dost orezal(funkcne) a narychlo poupravil do funkcni podoby... no radeji na to moc nekoukejte, je to jen na rychlo lepene. Ale zda se ze to funguje. Vysledek je v TAP v priloze. V ZIPu jsou prikazy pro nastaveni konfigurace k-mouse 2016 z esxdosu. Prozatim je to tak, ze pro kazde nastaveni je samostatny prikaz. Prozatim bych to doporucoval nejak nesirit, spis jen pro vlastni pouziti. Obsah ZIPu staci nakopisovat do adresare BIN na disku s ESXDOSem.

Syntaxe je nasledujici:
.km1_0 - vypnuti joysticku v master k-mouse
.km1_1 - zapnuti fuller joysticku v master k-mouse
.km1_2 - zapnuti kempston joysticku(a-mouse) v master k-mouse
.km1_3 - zapnuti joypadu/kempstonu v master k-mouse

.km2_0 - vypnuti joysticku ve slave k-mouse
.km2_1 - zapnuti fuller joysticku ve slave k-mouse
.km2_2 - zapnuti kempston joysticku(a-mouse) ve slave k-mouse
.km2_3 - zapnuti joypadu/kempstonu ve slave k-mouse

V Z80 snapshotu je vizualni tester pro kempston a joypad(3 az 8 tlacitek fire).


Přílohy:
km2016-joypad_tester.Z80 [36.77 KiB]
448 krát
km_commands.zip [1.22 KiB]
419 krát
KM2016XX.TAP [3.34 KiB]
427 krát

_________________
http://velesoft.speccy.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 08.12.2015, 01:46 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
A pro otestovani funkce samotne mysi nebo obou mysi soucasne, kolecka, test fulleru a kempstonu, staci spustit starsi tester pro K-MOUSE 2011, protoze funkcne je K-MOUSE 2016 se starsi K-MOUSE 2011 kompatibilni (software zadnou zmenu nepozna). Pro jistotu v priloze mate i dve hry podporujici dve mysi soucasne...

A zitra bych trochu probral, jak se k-mouse 2016 konfiguruje, detekuje, atp...


Přílohy:
un_squadron-km2008-2011.tap [304.06 KiB]
402 krát
bloodwych-km2008-2011.tap [71.46 KiB]
436 krát
km-t2011-tester.tap [6.89 KiB]
415 krát

_________________
http://velesoft.speccy.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 08.12.2015, 19:26 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Softwarové ovládání K-MOUSE 2016

K-MOUSE 2016 (konkrétně firmware 2016 v CPLD) podporuje softwarové přepínání režimu joysticku. Běžný software vidí K-MOUSE 2016 jako starší verzi 2011. Ta se detekuje tak, že při čtení portu 65247 vrací master myška pevnou hodnotu 128 (slave myš vrací zase bajt 128 při čtení portu 3807).

Firmware 2016 má ale navíc integrovaný klíč, který lze softwarově odemknout a zpřístupnit tak další vymoženosti. Klíč pro odemknutí K-MOUSE 2016 je sekvence těchto instrukcí:

Kód:
DI            ;je lepší mít zakázané přerušení, aby program probíhal nerušeně
LD A,7
OUT (254),A   ;zápis na jakýkoli port zamkne klíč
LD B,255
;následuje klíč pro odemknutí
LD A,B               ;horní adresy nastavíme na log.1 (eliminace kolizí cizích portů)
IN A,(126)
LD A,B
IN A,(127)
LD A,B
IN A,(126)
;zde je klíč aktivován a můžeme využívat nové možnosti jako třeba vyčíst nastavení joysticku, číslo videoram, typ rom, komunikovat se SEGA joypadem a nebo měnit nastavení režimu joysticku. Toto všechno je přístupné jen dočasně, dokud CPU nezapíše cokoli na jakýkoli port, pak se klíč ihned uzamkne.

;Po aktivaci klíče můžeme například nastavit režim joysticku:
LD A,0    ;0=vypne joystick, 1=fuller, 4=kempston, 5=joypad (kempston mutant)
OR 250    ;OR 250 nastaví master mouse, OR 10 nastaví slave mouse.
IN A,(127)

;další možnost je vyčíst stav nastavení režimu joysticku:
LD A,254    ;254=master mouse/14=slave
IN A,(223)  ;načte bajt se stavem k-mouse. D0 a D2 jsou dva bity udávající typ joysticku, D1 je vždy v log.0, D3=číslo videoram(bit D3 portu 7FFD), D4=číslo zx rom(bit D4 portu 7FFD), D5 a D6 jsou vždy v log.0, D7=vždy v log.1.

;další možnost je komunikace se SEGA JOYPADem:
  Zde by byl popis delší a složitější, ale když to shrnu a hodně zjednoduším, tak se s ním komunikuje pomocí čtení portů 31 a 95 na střídačku, čímž vyčteme 6 bajtů se stavem tlačítek joypadu. Port 95 je přístupný jen zde po aktivaci klíče, tedy dočasně.

;No a když už máme nastavené a vyčtené vše co potřebujeme, deaktivujeme klíč libovolnou instrukcí, která zapisuje na jakýkoli port. Například LD A,7 + OUT (254),A. Na konci bude asi dobré opět povolit přerušení, pokud to program vyžaduje a zbytek už je na každém....


Po zapnutí počítače je nastaven výchozí režim JOYPAD(kompatibilní s kempstonem). V tomto režimu můžete používat jak joypad, tak joystick a tvářit se bude všude jako klasický kempston joystick (podpora dvou tlačítek fire). Speciální driver pak dokáže z joypadu vyčíst i stav dalších tlačítek. Berte to tak, jakoby byl po zapnuti nastavený kempston, což je ten nejpodporovanější joystick u her. Přepínat to na fuller ani nebude třeba, pokud nehodláte hrát hry ve dvou.

O obousměrné komunikaci na konektoru canon si povíme zase příště. Rozebereme komunikaci s joypadem a obousměrnou komunikaci na konektoru canon (jednoduchý sériový kabel).


Přílohy:
km2016menu.jpg
km2016menu.jpg [ 96.61 KiB | Zobrazeno 8467 krát ]
joypad.jpg
joypad.jpg [ 86.52 KiB | Zobrazeno 8468 krát ]

_________________
http://velesoft.speccy.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 31.12.2015, 17:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Nakonec byl o K-MOUSE větší zájem než jsem čekal. Vše už je rozeslané ale mám tu ještě několik volných kousků. Místo jedné série 10 kusů se jich stavělo asi 40. Kdyby se tu našel nějaký opozdilec, průběžně to budu dávat na Aukro.

Tak a konečně bych se mohl dostat k sériové komunikaci na joystick konektoru u K-MOUSE 2016 (pouze s firmware 2016). Konektor canon je běžný joystickový konektor canon 9 pinů, ale s trochu pozměněným pinoutem. Pin 5 vede odporem 330 Ohmů na +5V, pin 8 je GND, pin 7 je výstupní pin oddělený odporem 330 Ohmů, no a zbylé piny 1,2,3,4,6,9 jsou vstupní signály pro směry a tlačítka fire. Softwarově lze měnit stav na výstupním pinu 7. Jakousi základní představu o zapojení kabelu pro obousměrnou komunikaci mám. Vzhledem k tomu, že je výstupní pin jen jeden, bity se budou posílat raději po jednom a protější interface jejich příjem potvrdí hodinovým signálem. I tak to bude slušnej fofr. A nebo posílat rovnou více bitů za sebou přesně načasované a potvrdit až příjem celého bajtu či bloku dat, možná i s CRC na konci.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Naposledy upravil VELESOFT dne 31.12.2015, 23:55, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 31.12.2015, 23:44 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Nákres zapojení kabelu je v příloze. Výstup na pinu 7 je současně spojený se vstupním pinem 3 stejného konektoru. Jediná instrukce IN A,(95) pošle log.0 na pin 7 a současně z pinu 3 vyčteme stav pinu 7. Tím se ověří, že je kabel připojený. Kabel má uzeměný pin 6, což způsobí vypnutí myši a kontrolu převezme joy konektor. Stav výstupního pinu 7 načte interface na druhé straně kabelu jedinou instrukcí IN a tento bit je navíc (pro jistotu) v datech duplicitně. Jeden z konektorů má pin 9 uzeměný a protější konektor nezapojený. To umožní softwarové rutině rozlišit strany, nebo automaticky nastavit prioritu. Ale ono spíš bude záležet na použité rutině.

Z toho je už teď jasné, že s připojeným kabelem není možné používat myš. Po odpojení kabelu je třeba pro opětovou aktivaci myši kliknout na levé myšítko.

Šel by udělat i zjednodušený kabel, umožňující současný provoz myši či joysticku (musela by tam být rozbočka), ale za tu cenu, že by se komunikovalo na stejném bitu, jako je tlačítko fire2 u joysticku nebo pravé tlačítko myši. Ale komunikovalo by to jen občas a se speciální rutinou, normálně by to bylo bez sériového přenosu použitelné bez omezení. Nevýhodou by bylo, kdyby někdo spustil sériový přenos a na druhé straně kabelu by na počítači zrovna běžel software ovládaný myší. Začalo by to samo aktivovat pravé myšítko... A zároveň platí, že když podržíte pravé myšítko stisknuté, přeruší to sériový přenos, ale to by se dalo softwarově ošetřit aby nedošlo k poškození dat). Zní to lépe než předchozí varianta, ale kabel by musel být složitější právě kvůli rozdvojce pro joystick (jinak by kabel zaslepil konektor...)


Přílohy:
km2016_cable.png
km2016_cable.png [ 2.32 KiB | Zobrazeno 8396 krát ]

_________________
http://velesoft.speccy.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 01.01.2016, 00:23 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
A tady je zase zjednodučená verze kabelu. Vyžaduje nepatrně složitější rutinu pro detekci, ale jinak je to použitelné. Akorát se to nesnese s gamepadem SEGA, který sériovou komunikaci také používá. Kabel dovoluje současné připojení joysticku i využití myši, ale jen pokud zajistíte, že konektor na kabelu bude průchozí. To není zrovna lehký úkol, takže bych to viděl jen na využití k přenosu dat a bez možnosti připojení joysticku v době připojeného kabelu.


Přílohy:
km2016_cable2.png
km2016_cable2.png [ 2.25 KiB | Zobrazeno 8417 krát ]

_________________
http://velesoft.speccy.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 02.01.2016, 13:20 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Leszek Chmielewski si vytiskl na 3D tiskarne kryt na K-MOUSE 2016. Zde vysledek:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1098511596827324&set=pcb.1098515403493610&type=3&theater

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 03.01.2016, 00:07 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Jen malá ukázka co mám připraveno do budoucna. Jde o zcela nově nakreslenou desku K-MOUSE. Má osazené stejné CPLD, ale s větším počtem pinů, takže má CPLD absolutní kontrolu nad joystick portem, joystick funguje odděleně. Deska má 4 vrstvy a je plně průchozí a současně může sloužit jako rozdvojka sběrnice. Konektor myši může být opět USB či PS/2, pasují oba. Nechybí tlačítko reset a dvojice přepínačů. CPLD má přivedeno skoro všechny signály Z80CPU, takže by mělo jít adresovat porty plně 16 bitově. PIC není v SMD, DIP se lépe programuje v programátoru. A CPLD je sice SMD, ale na desce je JTAG konektor, takže v pohodě. Narozdíl od klasické K-MOUSE je tato deska na ležato, takže bylo nutné přemístit konektor myši na levou stranu, protože vpravo hned vedle sběrnice má +2A/+3 napájecí kabel který překáží. V brzké době se výroba nejspíš neplánuje, ale návrh desky je kompletní. Zbývá už jen srovnat popisky na desce. Deska má rozměr 86x50mm, takže je opravdu mrňavá. Neobsahuje video konektor cinch. Obsah CPLD pro K-MOUSE mám jen pro starší verze, ale nebude problém to překompilovat pro nové větší 64 pinové pouzdro. Jak si můžete všimnout, na desce jsou dvě kompletní dvouřadé pinové lišty (nebo tedy spíš jen prokovy na ně), kam lze v případě potřeby připájet další dvě sběrnice vertikálně. Takže z toho můžete mít K-MOUSE + JOYSTICK INTERFACE + ROZTROJKA SBĚRNICE. Na dvouvrstvou desku se v tomto rozměru nedá vše vtěsnat a nejpsíš by to muselo být řešené zase jako klasická k-mouse, tedy složené ze svou desek. Navrhoval jsem to, aby se to dobře a rychle pájelo. A ješte mi tam 4 až 5 pinů CPLD zůstalo nevyužitých...


Přílohy:
km2016_lp_left.png
km2016_lp_left.png [ 123.13 KiB | Zobrazeno 8320 krát ]

_________________
http://velesoft.speccy.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 03.01.2016, 13:01 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Moc pěkný... :thumbup:
Mimochodem, 64-pinové pouzdro mi u Altery, která ho nemá, kolikrát dost chybí, protože když nestačí 44-pinové, musí člověk sáhnout po stovce...

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 03.01.2016, 13:08 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Jiiira píše:
Moc pěkný... :thumbup:
Mimochodem, 64-pinové pouzdro mi u Altery, která ho nemá, kolikrát dost chybí, protože když nestačí 44-pinové, musí člověk sáhnout po stovce...


Ono zase to stovkove pouzdro neni tak velke, nebal bych se toho. A ikdyz zapojis jen cast pinu, lepe se to routuje, protoze ti bude bohate stacit zapojit jen spodni piny smerem ke sbernici a netreba honit signaly kolem dokola celeho pouzdra. Hlavne se toho nebat.

Puvodne jsem mel v planu jen prejit na 64pinove CPLD a ponechat K-MOUSE slozenou ze dvou desek. Ale kompletace je pak slozitejsi, musi se vycentrovat konektor slot, aby byl pripajeny kolmo k desce a stejne kolmo se musi pripajet i deska pruchozi sbernice. Proste toho pajeni je zbytecne moc a jedinou moznosti jak to eliminovat bylo prejit na 4 vrstvy. Sice vzroste cena plosneho spoje, ale zase je potreba jen jeden spoj, odpadne nejake centrovani a hromada pajeni. Rozhodne se to bude pajet rychleji, spotreba cinu klesne nekolikanasobne a kompletace bude rychlejsi. Cinch nikdo moc nevyuzival a i sem jsem ho uz radeji nedaval kvuli nedostatku mista. Pruchozi signaly jsem tahal vnitrnima vrstvama, horni vrstva je venovana pripojeni CPLD a PICu ke sbernici, klasicky pavouk... Spodni vrstva je spis rozlita zem, ale tu jsem rozlil ve vsech vrstvach kde to slo. Spoje pruchozich signalu jsem udelal zamerne sirsi, hlavne u rozvodu 5V, 3.3V, 9V a dalsich.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Naposledy upravil VELESOFT dne 03.01.2016, 14:04, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 03.01.2016, 13:21 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
VELESOFT píše:
Jiiira píše:
Moc pěkný... :thumbup:
Mimochodem, 64-pinové pouzdro mi u Altery, která ho nemá, kolikrát dost chybí, protože když nestačí 44-pinové, musí člověk sáhnout po stovce...

Ono zase to stovkove pouzdro neni tak velke, nebal bych se toho. A ikdyz zapojis jen cast pinu, lepe se to routuje, protoze ti bude bohate stacit zapojit jen spodni piny smerem ke sbernici a netreba honit signaly kolem dokola celeho pouzdra. Hlavne se toho nebat.

Ale jo, já to chápu, a ani se toho nebojím... ;) Jen jsem chtěl říct, že když nemůžu použít TQFP44 kvůli tomu, že se mi nedostávají třeba 3 piny, tak by se mi 64-pinové pouzdro hodilo...

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 14.01.2016, 00:51 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Ještě bude k dispozici 12 kousků K-MOUSE 2016. Černá verze už je rozprodaná, ale 12 kusů desek v zelené barvě je volných. Foto zde:

Obrázek
Obrázek

Vše se bude nejspíš osazovat. V případě zájmu dejte vědět. Tato várka zelených desek je poslední.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 17.01.2016, 02:13 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Sega Genesis gamepad se dá levně pořídit na Ebay. Ty černé šestitlačítkové jsou čínské zmenšené kopie a ne každá verze má tlačítko MODE na boku, usuzuji podle fotek. Cena za kus je něco kolem 59 Kč i s poštovným. Nově jsou tam i ruské klony, které jsou údajně větší a kvalitnější, ale kus vyjde asi 200 Kč. Jo a jsou v různých barvách. Pozor na délky kabelů. Ty černé čínské verze mají dost krátký kabel, takže bych doporučil koupit i canon prodlužovací šňůru.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xgamepad+genesis.TRS0&_nkw=gamepad+genesis&_sacat=0

Tak co se píše v popisu, tak ty ruské kopie jsou údajně rozměrově shodné s originálem SEGA a i kabel je delší. Když si sečtu cenu čínského gamepadu a prodlužovacího kabelu, vyjde na stejno koupit už rovnou ten větší a kvalitnější ruskej gamepad.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 21.01.2016, 23:59 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
VELESOFT píše:
Jen malá ukázka co mám připraveno do budoucna. Jde o zcela nově nakreslenou desku K-MOUSE. Má osazené stejné CPLD, ale s větším počtem pinů, takže má CPLD absolutní kontrolu nad joystick portem, joystick funguje odděleně.


Upravil jsem firmware K-MOUSE 2016 do většího pouzdra cpld pro horizontální k-mouse. Desky sice nejsou vyrobené, ale alespoň mám připravený firmware a jistotu, že se to tam vejde. Pinout smd pouzdra je jiný a zapojení cpld také. Joystick port není už sdílený se sběrnicí myši, takže je možné nezávisle na sobě používat myš i joystick. Umí to zatím jen myš + kempston/gamepad a fuller joy. Přepínání joystick režimu je pomocí dvojice přepínačů na desce.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-MOUSE 2016
PříspěvekNapsal: 26.03.2016, 06:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Aktualne vypada navrh desky K-MOUSE 2016-LP takto:

Obrázek

Deska je trochu vetsi a obsahuje integrovany zpomalovac her s plynulou regulaci. Deska bez soucastek bude pouzitelna i jako roztrojka sbernice, pripadne osaditelna dutinkovyma listama jako Jiiirovo rozbocka. Dale pujde osadit klidne jen samotny zpomalovac s potenciometrem. Pokud se osadi i CPLD, muze se pridat podpora joysticku i K-MOUSE. A nebo cpld muze plnit funkci SEGA GAMEPAD kontroleru, kdy si bude automaticky samo vycitat stavy vsech 8 tlacitek a kazdemu z nich priradi nejakou klavesu, takze ve vysledku to obslouzi 4 klavesy pro smer a dalsich 8 klaves pro pridavna tlacitka, to je celkem az 12 klaves na jednom ovladaci. A soucasne by nemel byt problem jeste zpristupnit kempston ci fuller. CPLD by jednou za preruseni (s kazdym signalem INT) obnovilo stavy tlacitek joypadu. A navic klidne muzete stiskem nejakeho tlacitka na joypadu zastavit pocitac signalem WAIT, pripadne ho jen pribrzdit a mozna by slo i plynule regulovat uzoven zpomalovani primo na joypadu. Jasne, ze jakekoli pozastavovani procesoru muze zpusobit spatne obnoveni obsahu dramek, ale pokud nejde o nejake brutalnejsi zpomalovani, tak to pocitac rozdejcha, stejnak se vetsinu casu o refresh stara primo ULA. U pocitacu, kde je SRAM misto dramek, se nemame ceho bat i pri totalnim zastaveni pocitace WAITem.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz