OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 21:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 02.11.2021, 00:24 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Bol som pred časom dotazovaný, či náhodou neexistuje nejaká grafická knižnica pre BDS C. Odpoveďou bolo, že neexistuje...

Tá myšlienka ma ale chytila a tú knižnicu som nakoniec vytvoril - SGL - Simple Graphics Library pre BDS C a PMD 85-2A/3.
Nie je to žiadna "diskotéka", ale niečo sa z toho dá "dostať"... viď demonštračný program SGLDEMO.COM: BDS C a SGL.

Pôvodne to skutočne malo byť iba o možnosti kreslenia čiar, ale nakoniec to dopadlo, ako to dopadlo.
Stálo to dosť úsilia, hlavne keď som zo začiatku nevedel pochopiť, prečo niektoré funkcie fungujú a niektoré nie (RTFM). A aj prispôsobenie volaní rutín Monitora a stránkovania VRAM PMD 85-2A vs. PMD 85-3 ma pekne potrápilo.
Aj keď počet ľudí, ktorí si to skúsia, sa bude dať pravdepodobne spočítať na jednej ruke nešikovného drevorubača, bral som to sám pre seba ako výzvu, zvedavosť, aké rýchle to vo výsledku v tom C-čku bude.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2021, 00:59 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Paráda, už se dá dělat s PMD grafika i v C :-). Těším se na první hru s touto knihovnou, oproti Basicu to bude jistě poněkud svižnější a hlavně pod OS s na 8bit poměrně velikým úložištěm a oproti Assembleru na napsání přece jen poněkud...no... lidštější.:-).

Edit: Neodolal jsem a to demo hned vyzkoušel a je to jedním slovem BOMBA! :god2: Běhající obrazovka z Manic Minera (byť poněkud zmenšená a tedy méně náročná) je super a tato knihovna má skutečně velký potenciál. A rychlost vykreslování křivek (i přes to že Basic to počítá "skutečně" zatímco SGL jen celočíselně), je naprosto nesrovnatelná.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2021, 09:09 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
A ještě jedno použití se rýsuje - SAPI bude mít desku s grafikou PMD a Colorace. CP/M na něm běhá taky a tím pádem i BDS C... Co se spáchá na PMD, to pojede i na Sapi a naopak když se použije PMD grafika :thumbup:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2021, 09:30 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Czech Human píše:
Běhající obrazovka z Manic Minera (byť poněkud zmenšená a tedy méně náročná)
Veľkosť hracej plochy je rovnaká, len je to jediná "uzavretá" miestnosť.

Czech Human píše:
A ještě jedno použití se rýsuje - SAPI bude mít desku s grafikou PMD a Colorace. CP/M na něm běhá taky a tím pádem i BDS C... Co se spáchá na PMD, to pojede i na Sapi a naopak když se použije PMD grafika :thumbup:
To je omyl. Knižnica je viazaná na PMD 85-2A/3, pretože využíva ich Monitor a HW vlastnosti stránkovania ROM/VRAM/ROM. Takže toto na SAPI fungovať nebude.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2021, 10:01 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
A já si říkal proč je rozlišení 256x256 když HW interpolátor v monitoru PMD běží 256x256 ačkoliv rozlišení obrazovky je větší :scratched:. S tím Sapi je to škoda, když jen modifikace knihovny na Sapi by vedla ke stejnému cíli. Přesto mi to přijde pořád lákavé z pohledu přenositelnosti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.11.2021, 08:58 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Bol som upozornený, že v článku o BDS C kompilátore je chybný link na P32 obrazy diskov. Opravil som to.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.11.2021, 10:03 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Byl, byl. Odkazoval na čisté soubory tuším. Ale jako ten, co o knihovnu škemral už jsem měl kompilátor z minula nastavený a zajímalo mě kolik nás prstů na té ruce vlastně je abych nebyl sám :lol: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23.01.2022, 00:48 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Díky romborově ochotě a pomoci jsem se konečně dostal do stádia, kdy mohu využít jeho rozsahem funkcí určitě ne jednoduchou grafickou knihovnu SGL pro PMD 85-2A/3 a úspěšně skompilovat programy v C pod CP/M. Za to mu chci veřejně poděkovat, protože s ní rozšířil možnosti PMD o 3 koňské délky a má trpělivost řešit mé laické dotazy a potíže. :mrgreen:

"Vývojový set" se sestává ze dvou disket. První je bdsc-work+SGL.p32 a druhá bdsc-main+SGL.p32. Bdsc-work se musí dát do mechaniky A:, bdsc-main do mechaniky B: jako u klasické verze BDS C. Vývoj pak probíhá na disketě A:, kde je k tomu účelu i program FSED. Disketu B: doporučuji nastavit WP aby se náhodou nepoškodil obsah, přesně to se mi totiž stalo a nevím jak.

Pro zjednodušení práce se používá příkaz SUBMIT C NAZEV_SOUBORU, který spustí nejdříve kompilátor CC a následně i linker L2 na disketě B a v ideálním případě tak najednou vytvoří spustitelný NAZEV_SOUBORU.COM (ale jde to samozřejmě i ručně dvěma samostatnými příkazy).

Diskety jsem přidal do přílohy aby si každý mohl SGL-C na PMD 85-2A/3 pohodlně vyzkoušet :-). Na disketě bdsc-work je zdrojový soubor POKUS.C.


Přílohy:
SGL + BDS C.zip [203.21 KiB]
194 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.02.2022, 14:42 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Že by BDS C díky SGL.H nezvládlo snadnou tvorbu grafických aplikací i s použitím možností ColorAceTM, tomu by jistě nikdo ani ve snu nevěřil ;). Nic co by nezvládl Basic G, říkáte. Jistě, ale ono to běhá, neplazí se to. A hlavně - máte k dispozici CP/M s disketami. Pokračování příště 8-).


Přílohy:
kreslic.7z [43.48 KiB]
158 krát
Kreslic.jpg
Kreslic.jpg [ 69.22 KiB | Zobrazeno 5328 krát ]
Kreslic1.jpg
Kreslic1.jpg [ 28.25 KiB | Zobrazeno 5328 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz