OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 01:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 17.11.2021, 22:52 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Spíše jako kalibrační nástřel vznikla aplikace, která je v příloze. Než něco zdlouhavě počítat, vyzkoušel jsem BAD na PMD-85 v rozlišení 288x256 (ovšem zobrazuje se jen každý sudý mikrořádek). Zatížení CPU při namátkových testech vycházelo kolem 20% (výkonové špičky se samozřejmě semtam objeví), ovšem extrapolace datové náročnosti je cca 1,6MByte. Protože chci, aby se to vešlo do jedné 512kB stránky připravované nové verze ROMPACKu pro PMD-85, tak asi tu grafiku přepočítám (zmenším). Tím bych udělal i výkonovou rezervu, protože z ROMPACKu se data nedají číst tak rychle jako z běžné RAM. A možná bude dostatečná rezerva i pro zvuk na MIF-85...

V příloze je ptp soubor pro emulátor PMD-85 od RM-Teamu, hra se nahraje příkazem MGLD 00 a spustí příkazem JUMP 0000.


Přílohy:
badappledemo.zip [19.93 KiB]
215 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 17.11.2021, 23:05 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Tomu říkám rychlý vývoj ;-).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 17.11.2021, 23:20 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
V pondělí jsem sehnal video rozstříhané do jednotlivých snímků a zkoušel, jak se dá dávkově konvertovat 6562 snímků do jiného rozlišení a jiné barevné hloubky. XnView je na toto optimální. Včera jsem udělal nástřel přehrávače do PMD-85 a dnes to doladil. Určitě tam bude prostor pro další optimalizace, ale mám vytvořeny nástroje pro automatickou konverzi a hlavně se dostavila inspirace jak na to. Takže teď už by to mělo jít celkem rychle, jen nastřelit tu správnou velikost obrazu. Asi to bude 144x120 (fyzicky 144x60 s prokládaným řádkováním).

Takže díky zajímavému povídání se členy SHARP komunity (Martin8Bity, Suksoft, Nobomi, ...) na Bytefestu možná bude tahle předváděčka i na PMD-85, jakkoliv ta omezení asi budou značná. Pokračující práce ukazují tu datovou náročnost asi až někde ke 2,5MB, pokud by to mělo zůstat v rozlišení 288x119 (toto je faktické rozlišení s ohledem na proporci obrazu a zobrazování jen sudých mikrořádků).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 17.11.2021, 23:27 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Já to tvrdím už delší dobu že PMD potřebuje hard disk ;) .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 17.11.2021, 23:37 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2723
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Nobomi na TM intenzivne makal na konverzi pro Sharp MZ800 a uz to vypada hodne pekne. Urcite Martin ukaze casem fotky. Zatim nejsou public domain.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 17.11.2021, 23:47 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Já jsem použil velice jednoduchou RLE kompresi dat. Když už máme na PMD-85 v každém videobajtu jen 6 pixelů (obětujeme 25% objemu využitelného pro data), tak se alespoň ty dva atributové bity dají použít jako řídicí kódy. Hrubým srovnáním dvou pokusů bez a s RLE kompresí to ukazovalo kompresní poměr cca 50% pro smysluplné frames 42..100, kde už jede nějaký obraz. Bohužel efektivita komprese asi bude s klesajícím rozměrem obrazu rovněž klesat. No ale od toho ten pokus vznikl, aby se ukázalo, kudy ta cesta povede.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 04:32 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Nestáhne se velikost dat kompresí jen těch míst obrazu, která se mezi snímky mění? Mohlo by výrazně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 05:27 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Jestli dobře chápu dotaz, tak princip je ten, že první frame je prázdná obrazovka, a pak už se ukládají pouze změny mezi jednotlivými snímky. A ty seznamy změn jsou komprimovány pomocí RLE. A zřejmě ta RLE funguje správně, protože namátkovou kontrolou dat po kompresi to vypadá, že jsou v pořádku. Ale i tak je to dost paměťově náročné.

Koukal jsem na jednu verzi pro C64. Tam se s animačními daty dostali tuším na 170kB, ale kvalita obrazu dostala na frak. Verze pro ZXS s 512kB (zřejmě využívá něco mezi 256 a 512kB) má kvalitu videa přijatelnou, ovšem je tam ta výhoda 25% úspory dat oproti PMD-85 při 8 pixelech na videobajt. A při rychlejším procesoru se dá lépe komprimovat. Na současném stupni poznání to vidím tak, že řádově asi moc ušetřit nepůjde. Nějaké jednotky kB bych mohl ušetřit hned systémovou úsporou při ukládání komprimovaných dat, ale to budu muset udělat dodatečně mimo konverzní/komprimační proceduru a tak si to nechám až pro finální verzi. Ovšem jednotky kB vůči stovkám kB až jednotkám MB je úspora celkem zanedbatelná. Ještě jsem zvědav na verzi pro SHARP. Pokud by Nobomiho verze byla výrazně úspornější, bude to zcela jistě impulz i pro mne, že existuje efektivnější cesta.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 08:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
No nechtěl jsem napovídat, ale Sharp má asi 500 kilo (obrazová data bez zvuku), pokud si nepletu řády.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 09:47 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1486
Bydliště: Kurim
Has thanked: 828 times
Been thanked: 577 times
Vypadá to suprově. Máš přece PMD-32SD, tak to se dá využít na data, ne?
Co se týká MZ-800 verze, tak Bohouš to ještě zvednul. Aktuálně máme rozlišení 272x200 pixelů, 10fps a data mají asi 2 MB. Data tolik neřešíme, je k dispozici 16 MB RAM disk, spíš aby to vypadalo co nejlépe. S ohledem na nešťastnou organizaci video RAM i nutnost načítání z disku přes I/O operace, je to udělané v textovém režimu a dynamicky se přegenerovávají znaky v PCG. Data jsou pak taky komprimovaná přes RLE. Bohouš je absolutní mág, pořád to optimalizuje, takže budeme výrazně zrychlovat fps, tím data samozřejmě přibudou. Nějaké info je na konci reportu z TM https://www.8bity.cz/2021/sharp-setkani ... dzim-2021/

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 10:05 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Jo je to moc pěkných 32 kB, škoda že se do té kapacity vejde tak málo z videa :-). Myslím že Libor nechce dělat "emulátorové demo" co na reálném PMD je nespustitelné. Když by použil 4 diskety má pořád jen 1,4 MB dat a spoustu režie s jejich přenosem. To raději využít MegaROM modul co běžně poskytne 1 MB paměti a jen se stránkuje a čte. Věčná škoda že pro PMD není i nějaký hard disk, třeba i malý FAT12 by pořád poskytnul 32 MB což je pro 8bit obrovská kapacita.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 10:21 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
To jsem asi ještě neříkal, na PMD-85 to jede na 30fps...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 11:28 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
:heilpmd:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 13:35 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Bad Apple na PMD85 ... tak to sa velmi tesim a drzim palce pri realizacii !

ZX verzia Bad Apple postupne nahrava z media (tapka) jednotlive obrazky spakovane LZ kompresiou, za behu ich depakuje a zobrazuje. Vdaka LZ kompresii sa podarilo spakovat data na cca 17.5% povodnej velkosti.
Podobnym sposobom funguje aj demo Whole na PP01 - tiez nema vsetky data v pameti (do zakladnej verzie by sa ani nevosli), ale postupne ich taha z PP-SDROM modulu.
Verzia pre PMD85 by mohla podobne tahat data cez PMD-32SD, ktory existuje fyzicky a je podporovany aj v emulatore.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bad Apple Demo pro PMD-85
PříspěvekNapsal: 18.11.2021, 18:06 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Tak dnešní pokusy ukázaly přesnou datovou náročnost:

rozlišení 288x238 - 3.074.301 bajtů
rozlišení 160x120 - 1.379.230 bajtů
rozlišení 96x72 - 685.610 bajtů

Pořád se jedná o 30fps, resampling je do cílového rozlišení s polovičním počtem mikrořádků, komprese RLE.

Takže teď asi začnu dělat pokusy s nižším fps, resamplingem na poloviční rozlišení + následné zvětšení zpět na dvojnásobek (abych ztratil jemnost detailů výměnou za účinnější kompresi), asi lepší kompresní mechanismus jako takový, atd. A to je běh na delší trať.

Tak alespoň přikládám tu verzi 96x72 pix. Ale je to nutno natáhnout do emulátoru pomocí Alt+F11 od adresy 0000 a zaškrtnout hned v dialogu spustit od adresy 0000. Při snaze spustit to ručně příkazem JUMP 0000 by došlo k přepsání dat. V emulátoru je nutno přepnout na verzi PMD 85-2A.


Přílohy:
bad.zip [28.43 KiB]
198 krát
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz