OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 96 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 15.05.2021, 23:06 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Ono ani tak nejde o tu grafiku. Ta bude bez stínování a v barvách. Spíše jde o demonstraci rychlosti pohybu obrazovky a interpretaci hracího pole většího než obrazovka. Ten obrázek jsem našel na internetu, byl tematicky vhodný a téměř hotový a tak jsem jej použil. Vzhledem k zmenšení toho scrolovaného okna (bude tam ještě stavový řádek se scóre a obrázek se zmenší na šířku o 4 pixely, což umožní dále optimalizovat kód) předpokládám zrychlení o 10-20%, což by mělo stačit na interpretaci vlastního pohybu míčků při zachování uvedené rychlosti scrolovaní. A tak jak míč například v Trailblazeru přebírá barvu pozadí, tak i tady by míčky mohly přebírat barvu okolních objektů. To by nakonec ani nemuselo moc vadit.

Otázka tedy zní, zda ten pohyb není moc trhavý. Samozřejmě ten "hrací stůl" nebude stále jezdit sem a tam, teď to působí celkem rušivě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 15.05.2021, 23:40 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Není to o nic horší jak vga test v dynablasteru pro PC, mě se to líbí. Jen bych se trochu bál těch barev, musely by se pečlivě počítat pixely aby podklad nezlobil a nepřeskakoval na míček nebo naopak. Nejlepší výsledky by dalo PP-01, tam by barvičky byly bez problému byť to má ještě menší rozlišení než PMD. Být to na mě, tak bych míček nechal zelený spolu s podkladem aby tam mohla být pěkná jemná grafika a až ty věci okolo jako bumpery, stěny či páčky nabarvit. Nicméně i v colorace tam nebude zrovna moc barviček na nějaké grafické orgie ve stylu M$ Paintbalu :-). Ovšem ovládání joystickem vlevo vpravo pro páky a fire pro vystřelení míčku, no proč ne. Pak už bude scházet jen ten wolfenstein 3d ;-).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 08:23 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Já jsem to pojetí barev myslel přesně tak, jak to popisuješ. To se přímo nabízí, tam moc jiných možností není. A že bude nutné pečlivě počítat pixely při obarvování - to je vždy část návrhu hry s takovým HW omezením grafiky. Bez toho to nejde.

Jako výzvu vidím vymyslet systém mechaniky míčku. Musí umět "měnit" potenciální energii v kinetickou, mít zpracovaný model pružného odrazu od překážky, atd. Nebo se to prostě přebere z jiné verze té hry, i to bývá cesta.

Celá animace by se odehrávala v grafické předloze hracího stolu, a pouze změny by se kopírovaly do videoram. Pak animace neblikají. V případě, že se míček začne blížit k hornímu či dolnímu okraji, provede se preventivně 1-5 scrolovacích kroků hracího stolu daným směrem.

Když už jsi zmínil VGA test u Dynablasteru na PC, tak u této hry (u Pinballu pro PMD-85) bych viděl jako premiéru synchronizaci kreslení do videoram s rozkladem obrazu (v zastoupení časovače 8253).

Ještě mě napadlo, že by existovala v paměti ještě druhá bitmapa, defacto "mapa" cest, která by měla jen okraje cest a mantinely a sloužila by k "navádění" míčku při jeho letu. Ale už teď má bitmapa hracího stolu kolem 16kB, takže s pamětí by to bylo na štíru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 08:50 
Offline
Kecka

Registrován: 08.06.2016, 18:25
Příspěvky: 48
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times
Citace:
synchronizaci kreslení do videoram s rozkladem obrazu (v zastoupení časovače 8253)


já jsem myslel, že jsi to už vzdal s ohledem na to, jak 8253 (ne)funguje.. I když v trojkové verzi pmd asi jede lépe.

_________________
http://maximalne.8u.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 09:07 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
S čítačem 8253 jsme se již smířili:) Zůstává problém s asynchronním taktováním T2, kde částečně vlivem zákmitů na těch šílených LEVEL SHIFTER-ech a částečně i vlivem vlastností 8253 dochází ke ztrátě cca 5% sekundových pulsů, a to napříč všemi mnou vlastněnými kusy PMD 85 verzí 1 a 2. Proto T2 ve svých hrách nepoužívám.

Ovšem synchronně taktovaný T1 (PHI2TTL) - to je jiná. Nějaké (nedokončené) pokusy se synchronním během CPU s rozkladem obrazu na základě ideje od RM-Teamu jsem již dělal. Vypadá to nadějně, jen je třeba najít elegantní cestu. Teď je to spíše ve fázi laboratorního zvládnutí problému.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 09:19 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
A co využít 256 kB virtuální verzi? Zatím v emulátoru ale jistě by to s trochou snahy šlo udělat i do živého hw. Pak by bylo místa dost a konečně by se ta idea využila mimo levelů Lemmings... Případně PP, tam je RAM na rozdávání a každý pixel má svou barvu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 09:30 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
NE, NE a tisíckrát NE. Psát hry pro neexistující stroje, to je ztráta času. Takových odnoží PMD-85 si každý ve svém emulátoru může nabrnkat kolik chce a nakonec to na skutečném PMD-85 nepojede. Hry pro PMD-85 podléhají jednoznačnému kritériu - musí jet na skutečném PMD-85. Pravda, výjimku tvoří nekolizní (z mého úhlu pohledu) upgrade typu Colorace, MIF85, joystick a myš. Ale rozšíření paměti, tak jak jej u RM-Teamu zadefinovali, to asi do skutečného, fyzického PMD-85 nikdo jednoduše nezadrátuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 09:34 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Czech Human píše:
Nejlepší výsledky by dalo PP-01, tam by barvičky byly bez problému
A nielen barvicky, ale aj zvisly posun celeho obrazu.
Czech Human píše:
Případně PP, tam je RAM na rozdávání
To by som ani netvrdil. Zakladna verzia PP01 ma osadenych 64kB ram, ale z toho videoramka zabera 24kB, takze pre program zostava len 40kB. Ano, da sa standartne rozsirit, ale kolko dnes funkcnych realnych fyzickych PP01 ma skutocne tuto pamet takto rozsirenu ?


Naposledy upravil Busy dne 16.05.2021, 09:41, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 09:35 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Pravda, i pro PP-01 by to byl přínos... Kdo se hlásí?

PS: Otázku Zdeňka6 beru jako nezávaznou přihlášku do výběrového řízení, ovšem v jeho případě pro PMD-85...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 09:55 
Offline
Kecka

Registrován: 08.06.2016, 18:25
Příspěvky: 48
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times
No tak to je z mé strany hodně nezávazná přihláška, asi jako na přípravný kurz roztleskávačky do KLDR ....

Možná až dodělám svých 5 projektů... zeptej se znova v roce 2030 :-)

_________________
http://maximalne.8u.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 10:06 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Jojo, chápu. Mám to stejně. Ale na ten kurs bych šel taky. To by se do kalendáře ještě někde vešlo... Ale asi bych volil etnicky spřízněnější destinaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 10:37 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Busy píše:
Toto by som ani netvrdil. Zakladna verzia PP01 ma osadenych 64kB ram, ale z toho videoramka zabera 24kB, takze pre program zostava len 40kB. Ano, da sa standartne rozsirit, ale kolko dnes funkcnych realnych fyzickych PP01 ma skutocne tuto pamet takto rozsirenu ?


No fyzické už moje :-). A další mohou snadno přibýt, mám další 4 volné desky, osaditelné levnými a lehce dostupnými součástkami.

Rozšířenou RAM má též každé PP-01 v emulátoru, takže vlastně všechny ;-). 896 kB, jediná bolest je že to je po 4 kB.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 10:41 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Ale zpět k tomu Pinballu. Existuje vůbec někdo, koho baví tento druh her? Zda má vůbec smysl se do něčeho takového pouštět? Samozřejmě zůstává v platnosti otázka, zda by to někdo chtěl napsat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 10:55 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Že bych u toho seděl od rána do večera se říct nedá, ale zapinkat si, proč ne :-). Je to taková fajn oddechovka. Hlavní přínos pokud je už na začátku opravdu málo RAM bych viděl v reálném použití stránkování paměti dle RM-týmu aby byla větší touha ho konečně taky hardwarově zrealizovat. Po těch pokusech s ColorAce se totiž logicky nabízí otázka přidat na tu destičku paměti víc když už se bude stará RAM vyhazovat. Sice by to fungovalo jen pro verzi 2A a 3, ale 192 kB RAM navíc by PMD možnostmi katapultovalo do jiné ligy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 16.05.2021, 11:17 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
No, taky jsem nad tím uvažoval, ale paradoxně by to bylo jednodušší u verze 1 a 2. Tam je totiž větší plošný spoj. Ovšem i tak by tam asi muselo být nějaké CPLD typu XC9572/XC95144, které by řešilo ten celkem hardwarově náročnější memory banking. Jen těch drátů by šlo na plošný spoj více. Ale proč to dělat, když to není součást PMD-85? Aby pak některé hry jely jen na této odnoži jinak standardní (a prozatím stabilní) hardwarové platformy?

Tak jako se našlo řešení u JetSetWilly-ho, Arkanoidu, (snad i Prince of Persia?), tak se vždy najde řešení, jak obejít nutnost 256kB RAM. Právě v tom nalézání řešení je to pravé potěšení ze zdolání výzev.

Takže nabídka na technickou podporu a transport počátečního know-how trvá do odvolání...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 96 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz