OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 07:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 10.06.2021, 15:48 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Pročuchal jsem ROM modul ROMGZA a v něm je ještě místa na 60 znaků. Nebylo by to sice kompatibilní s ASCII rozložením, ale principiálně bych řekl že prostor tam je :). Záleží co na to RAM a Basic, na těch cca půl kila navíc. A při tisku by se muselo rutinkou převádět nad adresu XY podle aktuální tiskárny aby to sedělo. Na pseudografiku by to nebylo ale na základní diakritiku by to myslím stačilo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 18.08.2021, 15:39 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Zdravím všechny programátory PP-01. Byl by někdo ochotný popsat v bodech funkční způsob jak pro PP-01 vytvořit a následně dostat dovnitř a zobrazit obrázek, ideálně v Basicu? Do přílohy jsem dal .bmp v 16 barvách s jednoduchým testovacím obrazcem.


Přílohy:
Screen PP-01.zip [873 bajtů]
170 krát
Screen PP-01.jpg
Screen PP-01.jpg [ 13.45 KiB | Zobrazeno 2588 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 09:35 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3636
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Pokial nie si programator a nevies si na to napisat program, jedno z moznych rieseni bude pouzit existujuce utility.

1. Obrazok najprv skonvertuj do klasickeho 6912 bajtoveho ZX Spectrum screenu. Na toto existuje spusta utilit, aj ja som nejake napisal, ale take "najprofesionalnejsie" riesenie je otvorit obrazok v ZX Paintbrushi a ulozit ho ako ZX screen.

2. Tento vytvoreny ZX Screen skopiruj do PP01 a zobraz pomocou ZXSCR viewera. Ten najdes napriklad pri skvelom emulatore PP01 v adresari \SDRoot\ZXSCR\


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 11:27 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1504
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
To má ale omezení - Spectrum nemá rozlišení PP-01 a do obrázku se zbytečně zavádí atributy.
Nejlepší napsat si nějaký script na mnohobitu, který obrázek potřebných rozměrů a barevné hloubky převede na data stravitelná PPčkem, ideálně rovnou ve formátu, který se nahraje na SD kartu a bude pro PP čitelný jako soubor (nebo soubory, pokud chceme načíst každý barvový bitplán separátně).
Pro pixelování Basicem nemá PP moc paměti - kdyby byl jeden pixel uložen jako jednobajtový údaj, těch 256x256 pixelů zabere 64 kilo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 11:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1504
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Napadlo mne, že by mohl jít použít Multipaint v režimu pro Sinclair QL, MODE 8.
Je to 256x256, 8 barev (+ flash), to je pro PP-01 nativní formát a stačí jen překonvertovat.
Obrázek má 32 kilo, jeden bajt v MODE 8 kóduje dva pixely, jeden bit je flash (dá se ignorovat), zbylé tři jsou RGB (teď nevím, v jakém pořadí).
http://multipaint.kameli.net/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 11:51 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Díky moc za tipy, tohle imho PP schází, takový šikovný editor á la Colorace pro PMD není. Trochu paradoxně tu PP teď dohání jeho schopnosti grafiky, protože jsou na 8bit nadprůměrné a RAM je relativně málo (tady se ale dobře dá využít rozšířená RAM na I-41, té je k dispozici 896 kilo). Obrázek by zabral maximálně 24 kB (3x8 kB), protože bajt je 8 bodů, tedy řádek je 32 bajtů a je 256 řádků. Obraz se ukládá do tří monochromatických bitplanů, ze kterých se teprve složí barva "mimochodem" hardwarem, v datech není uložena implicitně informace o barvě bodu jako taková. Myslím, že obrázky si přímo říkají o použití externí SRAM. Fyzický modul už existuje, její kapacita je bohatě dostačující a emulátor ji též obsahuje čili všechny předpoklady tu jsou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 14:39 
Offline
Profík

Registrován: 26.11.2018, 16:59
Příspěvky: 579
Bydliště: Holešov
Has thanked: 13 times
Been thanked: 90 times
SDROM by toto měla přímo podporovat pomocí:
Pridané príkazy LOAD N$ VRAM a SAVE N$ VRAM pre načítanie alebo uloženie celej Video RAM do súboru

takže stačí když ti Roman napíše v jakém pořadí ukládá a pak si můžeš tyto soubory připravit na PC, nejspíš si na to budeš muset napsat nějakou utilitku/skript


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 18:41 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Na Amige, alebo v emulátore je skvelý Personal Paint. Síce je trochu blbé, že nedovolí priamo mód 256x256, ale dá sa nastaviť Pal LoRes 320x256 (alebo aj väčší) a 8 farieb, ktoré sa dajú nastaviť ako na PP. Na uloženie treba zobrať výrez "Brush" 256x256 a následne Brush/Save ako formát nastaviť Raw. Toto by malo uložiť 3 bitplány po 8KB za sebou, teda 24KB.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 19:11 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Jestli máš možnost, byl bys tak laskavý a v tom programu udělal takový testovací obrázek? Nějaký kruh, čtvereček, obdélník, pár písmenek... A dát sem ten .bin? S Amigou nemám vůbec zkušenost a ani s nahráním obrázku do PPčka ale když bude obrázek tak s ním mohou znalejší čarovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 19:21 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 422 times
Been thanked: 265 times
Skonvertoval som to ukážkové BMP do VRAM súboru pre PP 01. Obrázok možno nahrať do pamäte, ak je pripojený SD-ROM Modul príkazom LOAD "Screen-PP-01.vram" VRAM.
Napísal som si na to jednoduchý JAVA program, lebo to bolo najrýchlejšie. Bolo samozrejme nutné urobiť príslušné "namapovanie" farieb v BMP na farby PP 01.


Přílohy:
Poznámka: Screen-PP-01.vram
Screen-PP-01.zip [767 bajtů]
175 krát

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 19:35 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Paráda, funguje :-). Je vidět jak to načítá bitmapu po bitmapě tak se obrázek trošku "přetvařuje" jak se mění barevné kombinace. Pro stejný vzhled jako na PMD by to chtělo načítat bajty ze tří bitmap po sobě aby uživatel viděl finální obrázek. Nicméně i tak to otevřelo Pandořinu skříňku úvodní grafiky na PP-01 :-).

Kód:
10 CLEAR
20 LOAD "SCREEN-PP-01.VRAM" VRAM


Tento miniprográmek funguje i v Basicu :clap: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 20:10 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Tak tu to je, bitplany som zvolil v poradí R,G,B, ale ako som si narýchlo naštudoval, videopameť sa dá pripojiť v ľubovolnom poradí bitplanov. Prípona raw nieje povolená, tak raw=bin.
Příloha:
PP01_Test.png
PP01_Test.png [ 289 bajtů | Zobrazeno 2461 krát ]

Příloha:
PP01_Test.bin [24 KiB]
177 krát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 19.08.2021, 21:13 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Otestoval jsem si i pohodlné načítání vícero obrázků, oproti PMD je to paráda že nemusíte mít vůbec nic v RAM, stačí jen mít obrázky správných názvů v adresáři CODE.

Testovací obrázek jsem přejmenoval a rozkopíroval na dva kusy SCREEN-PP-01.VRAM a SCREEN2.VRAM a krásně se dají přepínat i používat HW scroll což evokuje automatovky s podobně lítajícími bitmapami :-). Pokud bude uvolněný ten javový převaděč, tak s využitím mspaintu není co řešit a já budu zcela spokojený a schopný tvořit basicové hry pro PP i s prima screeny :-).


Přílohy:
Obrazky do RAM.zip [362 bajtů]
170 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 20.08.2021, 07:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1504
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
A proč MS Paint?
Multipaint nefunguje?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SMEP PP01 - otázky PPpanice
PříspěvekNapsal: 20.08.2021, 07:09 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Popravdě jsem se na hraní s multipaintem ještě nedostal. A pokud už existuje převaděč bitmapy tak mspaint je dostupný všude kde windows, zatímco multipaint ne :-). Ale podívám se i na multipaint, díky způsobu nahrátí přes LOAD patrně stačí jen surová data obrazu.

Edit: Tak funguje i verze s *.raw/bin z Personal Paint, stačí jen pro forma příponu přepsat na *.vram a už to frčí :-). Tak jsou už minimálně dvě cesty jak na to.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz