OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 13:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 12.06.2021, 09:35 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3022
Has thanked: 2185 times
Been thanked: 892 times
Jelikoz se Antony nepochlubil, udelam to za nej. :SAM
Tohle je absolutni :bomba:

Zvukove efekty z Amigy, grafika z ST?
"Next" Spectrum (advanced machine) sprajty nepotrebuje. :)
Vedle SAA taky 3bitove samply? (tusim, ze 4bitove kvuli chybnemu designu nejdou)

:like:

phpBB [video]

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: dysfunctional foreign policy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 12.06.2021, 11:52 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
SCjoe píše:
Zvukove efekty z Amigy, grafika z ST?
Grafika na Amige je rovnaká ako na ST, používa sa len 9-bitová paleta.
Na Samovi sú niektoré odtiene trochu iné, ale v ČB móde sú farby úplne identické.
Zvukové efekty sú viac z ST, ale štekot psa na ST chýba, takže ten je z Amigy.
Inak zvukový systém hry na ST sa mi nepáči, čiastočne je to dané možnosťami zvukového čipu AY/YM,
ale pri prehrávaní samplov sa spoja všetky kanály aby dosiahli 8-bitovú kvalitu a tak prehrávanie sampla zruší všetky zvuky. Taktiež keď sa prehráva sampel, tak už sa neprehrá iný sampel. Takže po výstrele na nepriateľa sa neprehrá výkrik. Ja som to vyriešil rozumnejšie (dúfam, že sebahodnotenie nevadí).

SCjoe píše:
"Next" Spectrum (advanced machine) sprajty nepotrebuje. :)
Ale zišli by sa. :D

SCjoe píše:
Vedle SAA taky 3bitove samply? (tusim, ze 4bitove kvuli chybnemu designu nejdou)
Ja som už dokázal, že sa dajú na SAA prehrať aj 4-bitové sample, ale nieje to jednoduché.
Plánoval som použiť nejaký D/A prevodník, ale keďže to znelo celkom dobre aj cez SAA, tak to zostalo takto. A sample som ani neprepočítaval a hrajú trochu rýchlejšie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 12.06.2021, 13:24 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3022
Has thanked: 2185 times
Been thanked: 892 times
Antony/DTA píše:
sprajty... Ale zišli by sa. :D

Kdysi jsem samovskou grafiku chtel zachranit datagearem (coz moc nejde), pak spolehal na Velesoftovo rozsireni,
ted snad pribude notebookova klavesnice k eLeMeNtu ZX a prida se jeste HW sam coupe i HGFX, ktere sprajty nepotrebuje.

Antony/DTA píše:
Plánoval som použiť nejaký D/A prevodník, ale keďže to znelo celkom dobre aj cez SAA.

Jo, zni to slusne.

Antony/DTA píše:
Ja som to vyriešil rozumnejšie (dúfam, že sebahodnotenie nevadí).

:like:

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: dysfunctional foreign policy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 12.06.2021, 15:05 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1610
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Udelat k tomu editor levelu a grafiky a bude to masakr. Editor by mohl byt v 1mb ram.

Je tato hra schopna bezet na 256kB ram ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 12.06.2021, 21:37 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Editor levelov veru neplánujem.
Hra potrebuje 512KB, ale hranicu 256KB presahuje len o jednu 16KB stránku (hudby a zvuky).
Je fajn, že v 512KB mám miesto pre systém, dos, assembler, zdroják aj skompilovanú hru a v emulátore sa môžem z hry vrátiť k zdrojáku v assembleri.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 12.06.2021, 23:23 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1610
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Planuje se take RD2 ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 13.06.2021, 08:19 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
VELESOFT píše:
Planuje se take RD2 ?
Nie, ale možno si to v budúcnosti ešte rozmyslím. Ak bude mať RD1 komerčný úspech. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 13.06.2021, 08:57 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 811 times
Určitě bys měl komerční úspěch kdybys potom přidal i verzi pro ZX Spectrum Next. Asi by to nebylo tak složité to pak napasovat i na něj.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 13.06.2021, 09:57 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 797
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Komerční úspěch by měl kdyby to vydal na Steam apod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 13.06.2021, 17:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3022
Has thanked: 2185 times
Been thanked: 892 times
solaris104 píše:
kdybys potom přidal i verzi pro ZX Spectrum Next

SpecNext uz nejakou arkadovou verzi ma...
https://www.youtube.com/watch?v=qBa-7OT6_O0

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: dysfunctional foreign policy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 02.07.2021, 19:56 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Dnes som opravil poslednú chybu o ktorej som vedel.
Je tu síce ešte jedna chybička (prejavuje sa pri dvoch podobných činnostiach), ktorú som preniesol z Amigy, ale tú možno nechám neopravenú ako znak 100% konverzie. :)
Ešte by som chcel urobiť nejaké optimalizácie a trošku to celé zrýchliť, ale už sa toho asi moc urobiť nedá. Hra beží na 25 FPS a keď sa neprehráva sampel, tak to nestíha len občas -keď sa zobrazuje veľa objektov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 29.08.2021, 09:02 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Rozhodol som sa zverejniť moju konverziu hry Rick Dangerous:
https://www.worldofsam.org/products/ric ... 8umhSJ3ZJY

Je to úplne hotová verzia, ktorá prebehla len skráteným testovaním (ako je dnes moderné)
a nezodpovedám teda za nejaké chyby, ktoré sa prejavia po dlhšom používaní. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 29.08.2021, 14:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1610
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
A nebyla by preci jen moznost udelat verzi 256kB i kdyby bez zvuku ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 29.08.2021, 18:30 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 376
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
VELESOFT píše:
A nebyla by preci jen moznost udelat verzi 256kB i kdyby bez zvuku ?

Určite by sa dalo urobiť 256 KB verziu bez hudieb a zvukov, ale je mi to nejak proti srsti. Na čo by to bolo dobré? Kto má len 256 KB RAM?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rick Dangerous
PříspěvekNapsal: 01.09.2021, 18:38 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1610
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Antony/DTA píše:
VELESOFT píše:
A nebyla by preci jen moznost udelat verzi 256kB i kdyby bez zvuku ?

Určite by sa dalo urobiť 256 KB verziu bez hudieb a zvukov, ale je mi to nejak proti srsti. Na čo by to bolo dobré? Kto má len 256 KB RAM?


Ono se dost SAMu prodavalo 256kB i na Ebay. Lidi casto shaneji dodatecne ram upgrade, pripadne si to stavi doma. Byl to jen takovy napad, kdyz uz jsi rikal, ze to nevejde jen o 16kB kvuli hudbe a zvuku.
Jinak hra je moc pekne udelana, grafika i animace nadhera. Velmi slusna prace, klobouk dolu. A save stat/ load state pri hre zavolam jak ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz